A Tesla Motors mass-market Model 3 electric car is seen in this handout picture from Tesla Motors on March 31, 2016. REUTERS/Tesla Motors/Handout via ReutersATTENTION EDITORS - THIS PICTURE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. REUTERS IS UNABLE TO INDEPENDENTLY VERIFY THE AUTHENTICITY, CONTENT, LOCATION OR DATE OF THIS IMAGE. IT IS DISTRIBUTED EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. EDITORIAL USE ONLY. - RTSD3DQ
Недавно автомобиль Tesla попал в первое ДТП с летальным исходом, что вызвало новую волну обсуждений безопасности автопилота.
Материал на сайте Fortune стал причиной резкой критики со стороны Илона Маска, обвинившего журналистов в сенсационализме.
Indeed, if anyone bothered to do the math (obviously, you did not) they would realize that of the over 1M auto deaths per year worldwide, approximately half a million people would have been saved if the Tesla autopilot was universally available. Please, take 5 mins and do the bloody math before you write an article that misleads the public.
По словам Маска, на основе собранных данных автопилот Tesla безопаснее человеческого вождения, поскольку первый смертельный инцидент на Tesla произошел после 200 млн км автопилотирования, а в среднем в мире каждое летальное ДТП происходит после каждых 100 млн км.
Эта статистика, по мнению Маска, показывает, что автопилот Tesla позволил бы сохранить более полумиллиона жизней в год, учитывая, что каждый год в ДТП погибает более одного миллиона человек.