Рубрики Новости

До 30-річчя України запустили інтерактивний проєкт про підприємництво в 90-і. Можно згадати перші українські сайти, рекет та мівіну

Опубликовал
Дарья

Медіа про бізнес MC.today за підтримки Visa та Дія.Бізнес запускає медіапроєкт про історію українського підприємництва протягом 30 років незалежності. Він складається з трьох частин, кожна про різні епохи – 1990-і, 2000-ні та 2010-і. Сьогодні стартує перша частина – про 90-і роки. 

Уся історія бізнесу зображена на одній інтерактивній карті.

Читач зможе рухатися картою-таймлайном, взаємодіяти з інтерактивними вікнами, відео- та текстовими історіями героїв. Натискаючи на портрети, цифри, іконки, логотипи, можна познайомитись із ключовими підприємцями, подіями, архетипами і брендами України.

Онлайн-курс "QA Automation" від robot_dreams.
Це 70% практики, 30% теорії та проєкт у портфоліо.Навчіться запускати перевірку сотень опцій одночасно, натиснувши лише одну кнопку.
Детальніше про курс

У першій частині 27 подій, 9 героїв, 90 брендів, понад 60 архетипів тощо. Вона розповідає, як у 90-і підприємці навпомацки запускали власну справу та з чого в ті роки починали відомі бренди.

Устаткування Nokia для базової станції мобільного зв’язку везуть встановлювати на гору в Карпатах

Наприклад, саме тоді відкрили перший супермаркет «Сільпо», заправку ОККО та банк ПУМБ. Також з’явились відомі ресторани, бренди одягу і взуття, ІТ-компанії, україномовні телеканали та радіостанції, мобільні оператори та інші. 

Події розповідають, коли в Україні з’явилися перші підприємці, створили перший сайт, скільки людей прийшло на відкриття першого McDonald’s і яка страва залишається найпопулярнішою і зараз, як заборонили бартер та інше.

Перший дзвінок з мобільного телефона зробив президент України Леонід Кравчук. Він 40 секунд спілкувався з послом України в Німеччині.

Крім того, у проєкті згадують архетипи, які зародилися в 90-і. «Розповідаємо про фастфуд, черги, американські бойовики з відеопрокату, інтернет-кафе та мобільний зв’язок. Також ми згадаємо про “челноків” із клітчастими сумками, які привозили дефіцитні джинси-мальвіни, про “нових підприємців” у малинових піджаках з барсетками, що займались “кришуванням”, рекетом та про інше», – розповідають в MC.today.

Також автори проєкту взяли круті відеоінтерв’ю у героїв епохи. Наприклад, засновник інвестфонду FISON Дмитро Томчук розповідає, як вдалося вижити та заробити в 90-і.  (статтю про нього можна прочитати тут).

А дизайнерка та засновниця брендів POUSTOVIT і Support by POUSTOVIT Лілія Пустовіт згадує, із чого починалася українська модна індустрія.

Для тих, хто хотів би перевірити свої знання і здібності, зробили тест із 12 запитаннями. У ньому є і м’язисті люди у шкіряних куртках, і інфляційний вир з купонів, карбованців і гривень, і найпопулярніші засоби зв’язку тих років. Тест створив головний редактор інтернет-журналу Platfor.ma Юрій Марченко, для цього він використав реальні історії підприємців, які розпочинали бізнес за тих часів.

Якщо пройдете його, то дізнаєтесь, яка б у вас була перспектива: бути бідним інженером, науковцем, вчителем або ж олігархом чи багатієм, чиї баули наповнені не тільки товарами, а й грошима. 

Невдовзі додадуть ще дві частини проєкту – про 2000-ні та 2010-і роки. Друга стане доступною 14 вересня, третя – 28 вересня. Серед наступних героїв – IT-підприємець Олександр Ольшанський, засновник Rozetka Владислав Чечьоткін, засновник Liki24 Антон Аврінський, засновниця «Арсенал Страхування» Марина Авдєєва, співзасновники «Нової Пошти» Інна та Володимир Поперешнюки і В’ячеслав Климов, засновниця холдингу «Асторг» Наталія Шмигельська, директор Promodo Олександр Колб, співзасновник Preply Кирило Бігай, заступник міністра Мінцифри Валерія Іонан та інші герої.

Нагадаємо, що в серпні видання ITC.UA приєдналося до нової медіагрупи Віри Черниш і Тимура Ворони – Creators Media Group. 

Disqus Comments Loading...