Рубрики КіноОгляди

Рецензія на фільм «Бджоляр» / The Beekeeper

Опубликовал
Никита Казимиров

Жанр «бойовик із Джейсоном Стейтемом» виділяється не просто на тлі інших фільмів, а й серед колег з екшен-історій. Можливо, вся справа в британській чарівності актора, яка дозволяє йому сяяти іскрами інтелігенції навіть у найбрутальніших ролях. Ще так уже склалося, що у своїх фільмах Стейтем любить освоювати найрізноманітніші професії. Мабуть, не варто пояснювати, за яку діяльність він узявся в історії під назвою «Бджоляр». А ось яким вийшло саме кіно — читайте в нашій рецензії.

«Бджоляр» / The Beekeeper

Жанр бойовик
Режисер Девід Ейр
У ролях Джейсон Стейтем, Джеремі Айронс, Джош Гатчерсон, Еммі Ревер-Лемпмен, Боббі Надері, Філісія Рашад
Прем’єра кінотеатри
Рік виходу 2024
Сайт IMDb

Чоловік Адам Клей (Джейсон Стейтем) захоплюється розведенням бджіл у сараї, який йому надала його знайома Елоїза (Філісія Рашад). Жодних інших занять у Адама немає, життя він присвятив своїй справі. Але все змінюється, коли Елоїза стає жертвою великої шахрайської мережі — з вкрай трагічними наслідками. Клей вирішує покарати винних, які успішно уникають руки закону, самостійно. І допоможуть йому в цьому навички з минулої роботи, адже Адам — один із найелітніших оперативників у всьому світі, одне ім’я якого викликає страх.

Основи Web дизайну від Ithillel.
Цей онлайн-курс з основ веб-дизайну дозволить вам опанувати мистецтво створення ефективних та привабливих інтерфейсів для вебсайтів і застосунків. Ви оволодієте ключовими принципами UX/UI дизайну, створюватимете дизайн-макети та прототипи, розроблятимете адаптивні інтерфейси для різних пристроїв, готуючись до професійної кар'єри в галузі веб-дизайну.
Дізнатися більше

Режисером фільму виступив Девід Ейр, якого ви можете знати за «Яскравістю» з Віллом Смітом, «Лютістю» з Бредом Піттом і першою екранізацією «Загону самогубців», куди ж без неї. Ейр вміє знімати хороші, навіть чудові бойовики. Але для нього головне не заглиблюватися в глибини сеттингу, лора та інших спроб відхопити більше, ніж є можливість проковтнути. Інакше вся структура його робіт просто розвалюється.

«Бджоляр» — якраз той випадок, коли менше означає більше. Фільм не намагається будувати з себе щось масштабне і пафосне, нехай деякі натяки, що ведуть у нікуди, на це є. Натяками все й обмежується, що дає змогу повною мірою насолодитися шоу, яке дарує вам герой Джейсона Стейтема.

Стейтем також виступив у ролі продюсера фільму, тож певний ступінь контролю над виробництвом у нього точно був. Можливо, саме тому в кіно так багато самозамилування головного героя. Клея бояться абсолютно всі, при цьому сам він дотримується високого кодексу моралі та чистих уявлень про справедливість. Практично святий, який додатково може баночку меду вам подарувати.

Однак коли справа доходить до битв, Клей не дріб’язковий. Екшен у фільмі захопливий і яскравий, але при цьому не надто химерний. Так, це не приземленість «Рейду» і «Шибайголови», але й не перевага стилю над усіма іншими елементами в дусі Джеймса Бонда від Деніела Крейга. Знімальна команда знайшла золоту середину у своєму підході до боїв, вибухів і насильства загалом. Тож фільм уже через один цей елемент дивитися приємно.

Вистачає в ньому й інших цікавих ідей, які, як не дивно, приховує в собі сюжет. Історія розповідає про шахрайські схеми, які засновані на обмані довірливих людей. Через це законними методами з ними практично неможливо нічого вдіяти. Ці ж схеми згодом використовують для фінансування більш масштабних операцій, які можуть вплинути на цілу країну — або навіть світ загалом.

«Бджоляр» висвітлює цікаві концепції, які вкрай актуальні в реальному світі. Але фільм ніколи не забуває про своє головне призначення — порадувати вас тим, як Стейтем долає всі неприємності. Завдяки цьому сценарій не скочується в зайве моралізаторство і спроби викликати у вас глибокі думки. Усе просто, зрозуміло, доступно — і тому прекрасно.

Утім, деякі очевидні моралі у фільмі все-таки проговорюють. Пов’язані вони із захопленням Клея бджолами. Він та інші персонажі регулярно проводять паралелі між цивілізацією і вуликом. Відверто кажучи, звучить усе це наївно і безглуздо. У деяких моментах — навіть занадто, через що серйозна сцена цілком здатна супроводжуватися сміхом глядачів у залі. Можете вважати це частиною атмосфери фільму, за якої Ейр начебто остаточно змирився, що всі його спроби у щось серйозне закінчуються подібним результатом. І тепер він просто має намір дарувати людям позитив.

Додатково у фільмі помістилося одразу кілька сюжетних ліній, причому зі своїми акцентами і настроями. Вони акуратно переплітаються, кожна розкриває історію зі свого боку. Такий хід дає змогу і без того динамічному фільму стати ще різноманітнішим.

«Бджоляр» загалом викликає приємні емоції. Це старомодний бойовик, наповнений безліччю сучасних елементів. Зіткнення традицій і новаторства народжує гідний фільм.

І так, у скарбничці жартів про пафосні цитати Стейтема після «Бджоляра» явно буде поповнення.

Disqus Comments Loading...