Рубрики СтаттіОгляди

Тест-драйв Citroen Ami Cargo: що це і навіщо?

Опубликовал
Роман Мельниченко

Моя найпростіша відповідь на перше запитання в назві звучала так: «це як електричний Smart – тільки від Citroen». Насправді все набагато складніше. І саме відповідь на друге питання розкриває всю суть електромобіля Citroen Ami Cargo. Причому навіть титул «електромобіля» в цьому випадку слід писати із зірочкою. Ох, як все непросто з, здавалося, простим «малюком» Citroen Ami Cargo! Спробуємо розібратися з ним детально.

Ідея Citroen Ami

Що таке Citroen Ami? Та це справжній спорткар! Адже він побудований за правилами перегонових автомобілів: усередині – металевий зварний каркас, зовні – легкі пластикові панелі кузова. Причому панелі кузова подвійно незвичні. По-перше, майже всі панелі симетричні між собою: переднє і заднє облицювання, пара дверцят (вони відкриваються в різні боки), бокові крила. По-друге, використовується матеріал, який пофарбований «у масі», завдяки чому навіть у місцях подряпин пластик залишається плюс-мінус у колір кузова.

Який, до речі, поки що може бути лише один – ось такий сіро-блакитний відтінок. Похмуро? Мда, визнаю ідея Citroen Ami починалася з куди більш яскравого концепту: сміливі лінії, різноманітність кольорів. Але вже в концепті читалася ідея використання симетричних деталей та максимального спрощення. А ще на етапі концепту читалася ідея створити електромобіль для 14-річних підлітків. Адже у Франції існує окрема категорія транспортних засобів, якими можуть керувати підлітки від 14 років (або від 16 років в інших країнах Європи). Звичайно, є обмеження щодо максимальної швидкості та ваги. Та й технічно дані транспортні засоби є скоріше «квадроциклами з дахом», аніж повноцінними автомобілями чи електромобілями. Але факт: за кермо може сісти 14-річний підліток.

Історія серійного електромобіля Citroen Ami (якщо бути точним, то за документами це квадроцикл) почалася з однойменного концепту ще кілька років тому. І нехай на шляху до серії електрокар Citroen Ami помітно змінився, але його ідея залишилася первозданною: максимальна компактність (2,41 х 1,39 х 1,52 м) і легкість (485 кг), симетричні деталі кузова, доступ для 14-річних підлітків. Схожу ідею реалізує Renault Twizy, проте там посадка нагадує мотоцикл чи скутер: водій спереду та пасажир за ним. Але у випадку Citroen Ami – водій та пасажир сидять разом праворуч/ліворуч. Хоча поряд із водієм може бути не пасажир, а вантаж.

Англійська для IT від Englishdom.
В межах курсу можна освоїти ключові ІТ-теми та почати без проблем говорити з іноземними колегами.
Дійзнайтеся більше

Та ідея версії Cargo зокрема

Додавання одного слова у випадку Citroen Ami Cargo кардинально змінює ідею цього електромобіля: тепер він втратив пасажирське сидіння, натомість отримав нове позиціювання – транспорт для кур’єра та доставляння «останньої милі». Адже запасу ходу 75 км і вантажність 170 кг (це з урахуванням водія) цілком достатньо для перевезення пари-трійки пакувань у межах довіреного району. При цьому Citroen Ami Cargo зможе заїжджати навіть до центральної частини міста, яка може бути закрита для звичайних автомобілів із ДВС – для Європи це важливо. У результаті отримуємо мініатюрний комерційний фургон з електроприводом, якому відкрито доступ на будь-які вулиці та вулички міст.

Щодо пасажирської версії, у випадку Citroen Ami Cargo передня панель, кермо та цифрові прилади залишилися незмінними. Широкі двері дають відмінний доступ на сидіння фіксованої форми – є можливість лише його поздовжнього регулювання. Дуже багато вікон (і навіть панорамний дах!) позитивно впливають на оглядовість та настрій загалом. Однак що буде спекотним літом чи холодною зимою? Адже у розпорядженні водія лише одна кнопка ввімкнення вентилятора та одна кнопка включення обігріву: температура, швидкість обдування, напрям повітряних потоків – нічого з цього не регулюється. Повітря завжди дме на лобове скло, шумо-звуко-тепло-ізоляції практично немає. Зате є кольорові «хлястики», для відкриття/зачинення дверей – ну точно спорткар! І я вже навіть починаю підозрювати якої марки.

Отже, не змінившись зовні (мінус декоративні наклейки та плюс звичайні сталеві колеса), електромобіль Citroen Ami Cargo істотно відрізняється всередині: загальна форма передньої панелі та сидіння водія збереглися, але замість пасажирського сидіння тепер встановлений вантажний бокс зі зручними нішами: сумарний корисний об’єм становить 260 літрів.

Причому це не просто бокс, а справжній «трасформер»: передбачений стіл під планшет або документи, що є відкидна підлога-опора. Максимальна корисна ширина на рівні підлоги становить 318 мм, довжина по підлозі дорівнює 992 мм. А якщо говорити про розмір салону взагалі (максимум між передньою/задньою частиною) – то можна розраховувати на 1220 мм.

Головна відмінність пасажирського електромобіля Citroen Ami та вантажної версії Citroen Ami Cargo – це вантажний бокс-«трансформер». У задній частині салону передбачено дві ніші: одна має кришку (ще б додати там замок), друга відкриває доступ до блоку запобіжників і бачку рідини омивача. А ще наскрізь видно задні колеса. Ведучі? Ох, не поспішайте!

На дорозі: відчуття за кермом Citroen Ami Cargo

Насправді електромобіль Citroen Ami та його Cargo-версія мають передній привод: електромотор потужністю 6 кВт встановлений у «носі», він з’єднаний з 1-ступеневим редуктором за допомогою ремінної передачі. А ось акумулятор типу «літій-іон» на 5,5 кВт*год встановлений під сидіннями у задній частині кузова. Своєю чергою, зарядний порт розташований у дверному отворі! Причому це просто звичайна побутова вилка під звичайну побутову розетку – мовляв, перед нами звичайний «побутовий прилад»! До речі, виробник обіцяє повне заряджання акумулятора за 3-3,5 години. Після чого на вас чекають 70-75 кілометрів.

Задоволення та щастя? Скоріше – подиву. Наприклад, кнопковому вибору напрямку руху біля основи сидіння з боку дверей. Так-так, все за канонами спортивних автомобілів Porsche! Пам’ятаєте легенду? Замок запалювання ліворуч, щоб швидше вставити ключ і заводити двигун при старті перегонового марафону! Так і тут: відчиняєш двері, застрибаєш усередину – й відразу опускаєш руку донизу для вибору кнопки «D» або «R». До речі, їхати заднім ходом складно та просто водночас: круглі бокові дзеркала маленькі, центрального салонного дзеркала немає, але варто лише повернути голову – і одразу бачиш кінець автомобіля. Хоча їхати заднім ходом не обов’язково, можна розвернутися на будь-якому п’ятачку. Адже радіус розвороту всього 7,2 метра: наче це дві дорожні смуги руху.

Розгорнулися – полетіли! На диво, непогане прискорення з місця: при стартах зі світлофора я зовсім не програвав автомобілям типу Lanos-Logan, розганявся з ними нарівні. Але тільки до швидкості 40-45 км/год – а далі електромобіль Citroen Ami Cargo буквально втикався у невидиму стіну. Причому 40 км/год підтримується дуже легко і просто, а ось 45-ть дається вже з «надривом» у звуку мотора – але все одно здається, що це ще не межа. Хоча всі заглушають звуки знизу: шини, камінчики, асфальт. Своєю чергою їх заглушити можуть пісні «thekomakoma», що ллються з Bluetooth-колонки. Яку потрібно купувати окремо тому, що (так-так!) штатної аудіосистеми тут немає.

Скажете, допустимі швидкості мінімальні? Не без того: мені доводилося перераховувати свої звичні маршрути не через затори чи перекриття шляхів, а через час – додавати по 5-10-15 хвилин. Просто тому, що деякі ділянки ти фізично не можеш фізично проїжджати швидше. Хоча, відверто кажучи, ми разом із Citroen Ami Cargo зробили неможливе: кілька разів його цифровий спідометр показував 46-47 км/год. – рекорд! Страшно? Ні, підвіска плюс-мінус пружинить, а «довге» кермо з незліченною кількістю оборотів не блищить зворотним зв’язком, але забезпечує нормальні реакції «малюка». Не страшно. Але шумно. Ось так і їздиш усі 70 км – до честі Citroen Ami Cargo, розбіжності обіцяного і реального пробігу майже немає.

Правда, я їздив у середині осені, лише зрідка включаючи вентиляцію та обігрів. Що буде взимку поки що сказати не можу: витрати на обігрів слід враховувати. Але поки що, з моїх особистих спостережень – їдеш майже все, що обіцяно за лічильником запасу ходу: близько 70 км. пробігу цілком реальні. Досягненню такого запасу ходу допомагає і ефект рекуперації, яка знатно уповільнює електромобіль.

Потужності мінімально-достатньо, управління «на кнопках» просте, зарядка через кабель у дверному отворі, а невисока максимальна швидкість – це гарантія відсутності штрафів. Відкритий ремінний привід (спереду) та допоміжний 12-вольтний акумулятор (ззаду) натякають, що електромобіль Citroen Ami Cargo готували до роботи в тепличних умовах – для української осені-зими потрібен захист від води та снігу. Це важливо, оскільки Citroen Ami Cargo – це зовсім не іграшка, а з точністю навпаки: він буде працювати.

Підсумки: то навіщо створений «малюк» Citroen Ami Cargo?

Для служб адресного доставляння, коротких міських перевезень, різних кур’єрів. Відповідь на це питання максимально проста та очевидна, проте від того не стає менш значущою. Втім, як і сам електромобіль Citroen Ami Cargo (гаразд, можете в коментарях нижче скільки завгодно називати його квадроциклом).

Підходити з традиційними автомобільними цінностями до моделі Citroen Ami, мабуть, неправильно буде. Адже для України – тут безліч компромісів з погляду комфорту, запасу ходу, динаміки та швидкості. При цьому немає компенсації у вигляді допуску на дороги для 14-16-річних підлітків, немає питань із закритим в’їздом до центру, немає бонусів у вигляді безоплатного паркування чи дозволу руху «А»-смугами. Та й орієнтовний цінник у 7-8 тис. євро – це чимало: можна купити повноцінний автомобіль, нехай і вживаний.

Однак почніть розглядати Citroen Ami саме у версії Cargo, як один із інструментів ведення бізнесу – і все стане на свої місця. Вдосталь нареготівшись від цього тексту, управлінці та директори бізнесу логістики в сухому залишку раптом побачать для себе абсолютно нові можливості по доставлянню та перевезенню товарів: всепогодний транспорт, зручність розміщення та захист вантажу від крадіжки, мінімальні витрати на експлуатацію, відома європейська марка, можливість власного брендування для додаткової уваги.

Ось чому питання «що таке Citroen Ami Cargo?» і «навіщо створено Citroen Ami Cargo?» максимально тісно пов’язані між собою. Причому друге питання розкриває суть першого: електромобіль Citroen Ami Cargo – це не просто електромобіль, а новий інструмент для ведення бізнесу з мікроперевезень. Й у такій ролі він і справді чудовий.

Електромобіль надано – Сітроен Україна

Disqus Comments Loading...