Рубрики ОглядиСтатті

Тест-драйв Toyota Land Cruiser 300: потужний бензиновий V6 та Premium-версія

Опубликовал
Роман Мельниченко

Слідом за матеріалом про першу презентацыю Toyota Land Cruiser 300 та знайомством з Toyota Land Cruiser 300 GR Sport, виходить ще одна стаття про флагманський позашляховик Toyota. А все тому, що тепер мова піде про потужний 415-сильний (!) бензиновий мотор та комплектацію Premium. Що вони можуть дати цьому автомобілю? Як впливають на сприйняття Toyota Land Cruiser 300? І взагалі – чи впливають? Зараз розповім.

Позашляховик Toyota Land Cruiser 300 у версії Premium: реально «преміум»?

На перший погляд та за зовнішнім виглядом – так, цілком. Автомобіль Toyota Land Cruiser 300 Premium отримує власний передній бампер і сріблясту решітку радіатора, оригінальні 20-дюймові колеса з оздобленням в стилі «тонований хром». До речі, ці колеса відмінно доповнюють хром-оздоблення на бамперах – причому саме бамперах: задній бампер також оригінальний і виділяється додатковим декором. Нарешті, лише Toyota Land Cruiser 300 у комплектації Premium має протитуманні фари з функцією освітлення поворотів.

Як коротко описати зовнішність Toyota Land Cruiser 300 у комплектації Premium? Можна сказати «солідний велетень». Оригінальний передній бампер і решітка радіатора додають масивності і наче роблять автомобіль ширшим. Хоча, насправді, змінилася довжина – завдяки новим бамперам, позашляховик Toyota Land Cruiser 300 Premium перевалює 5-метрову позначку (інші версії 300-го вкладаються у 4,965 м). А ще обов’язково відзначу гарні 20-дюймові колісні диски. Але навіть вони виглядають невеликими для такого масивного кузова: ух, все-ж солідний велетень!

Салон також виглядає більш дорогим та солідним. Здавалося, змінили лише колір шкіри – але інтер’єр став виглядати помітно дорожче щодо версії GR Sport. Якщо останній викликав питання на шталт «та за що тут майже 100 тис.?», то в Premium-версії зі світлим салоном такого непорозуміння набагато менше. А здавалося – змінили лише колір шкіри…

Онлайн-курс "Тестування API" від robot_dreams.
Навчіться працювати з API на просунутому рівні та проводити навантажувальні тестування, щоб виявляти потенційні проблеми на ранніх етапах розробки.
Програма курсу і реєстрація

Все інше залишилося тим самим: форма сидінь-крісел, висока посадка, широка центральна консоль з рясним «засіванням» кнопок. Останні два пункти є особливо важливими. Кнопок реально дуже багато, але вони логічно згруповані та розташовані – в результаті керування «кліматом», аудіосистемою, їздовими налаштуваннями виявляється простим та зручним. А щодо ширини центральної консолі, та якщо ще додати потужні підлокітники на дверях – то в результаті отримуємо відчуття тісноти в області колін. Особисто мені вистачало місця, але для великих людей-велетнів може бути дещо затісно.

То може цей автомобіль зроблений у розрахунку на заднього пасажира? Адже на другому ряду і справді є відмінний запас по ширині, власний 2-зонний клімат-контроль, передбачені підігрів та вентиляція сидінь, спинка регулюється по куту нахилу: можна прийняти положення «напівлежачи». Зауваження викликає лише висока підлогу, та дивне чорно-сіре оздоблення на дверцятах – у Premium-версії я вже очікував побачити там дерево. Ситуація з багажником схожа, але не аналогічна: також багато місця, але мало продуманих деталей – бракує поличок, ніш, гачків для розміщення та фіксації невеликих сумок чи пакетів.

Світле оздоблення позитивно впливає на сприйняття салону, додає йому відчуття більшої вартості. Усередині несподівано хороша ергономіка в питаннях розташування органів керування та перемикачів: непросто впорається з такою кількістю кнопок, але позашляховику Toyota Land Cruiser 300 це вдалося. Однак є й інша несподіванка: широка центральна консоль і масивний підлокітник на дверях крадуть місце – і це може бути проблемою для великих людей спереду. Але не ззаду: просторо по ширині та висоті, лише ноги розташовані високо – ось вона, спадщина рамної конструкції.

Так-так, що там із технікою? І за супер-потужний двигун?

Загальна техніка Toyota Land Cruiser 300 розбиралася вже не раз: рамна конструкція, повний привод, знижувальна передача. Але багато цікавих деталей, які змінилися відносно попередника. Наприклад, рама зварюється новим способом, збільшено її перетин та жорсткість – при цьому, сама рама стала легше. А для полегшення автомобіля загалом використані навісні панелі з алюмінію. Кузов зібраний із високоміцних сталей, при цьому для з’єднання деталей використане зварювання та клей.

Тип приводу – постійний повний з центральним диференціалом типу Torsen і можливістю його примусового блокування. Глобально все лишилося без змін. Але знову зазначу одну важливу деталь: у трансмісії з’явився новий 10-ступінчатий «автомат» AJA0F. Плюс передбачена знижувальна передача, вибір різних їздових налаштувань для бездоріжжя, спеціальний позашляховий круговий огляд МТМ. Шасі включає повністю незалежну передню підвіску на основі здвоєних важелів і задню залежну підвіску на основі суцільного мосту. Використовується новий комбінований підсилювач керма: звичний гідравлічний підсилювач – для повороту коліс навіть на бездоріжжя, допоміжний електричний привід – для корекції та допомоги при водінні. А ще додані нові гальма з вентильованими дисками «по колу».

Рамна конструкція, незалежна передня підвіска та залежна задня, постійний повний привод та знижувальний ряд. Щодо попередника, новий позашляховик Toyota Land Cruiser 300 еволюціонував: він покращився у кожній деталі, але не змінився радикально. А ось де слід шукати революцію – то це під капотом: місце бензинового атмосферного V8 зайняв турбо-V6!

Зараз йдеться саме про бензиновий двигун з кодом V35A-FTS (нагадаю, що турбодизель V6 розбирали на прикладі Toyota Land Cruiser 300 GR Sport). Отже: шість циліндрів і дві турбіни (до речі, розташовані зовні блоку), упорскування палива D4-ST та система зміни фаз газорозподілу Dual VVT-i, лазерне шліфування фаски клапанів. Подібний двигун зустрічався на автомобілях Lexus, але не можна говорити про повну ідентичність. Приміром, для позашляховика Toyota Land Cruiser 300 змінили картер, щоб забезпечити постійний забір масла навіть на 45-градусних підйомах. Або ще приклад: навісні агрегати підняли максимально високо для впевненого подолання броду – до речі максимум до 700 мм.

І як їде позашляховик Toyota Land Cruiser 300 із бензиновим мотором V6?

Він не їде – він переміщається у просторі. Знаєте, як виглядає розгін бензинового позашляховика Toyota Land Cruiser 300? За командою правої педалі, мотор стискає просторово-часовий континуум і переміщає автомобіль з однієї точки в іншу – з ледь помітним гулом, але з дуже помітним прискоренням та втисканням у спинку сидіння. Якщо колись і буде винайдено warp-двигун, то інженерами, які створили цей турбо-V6.

У якісь моменти здається, що обертання коліс бензинового Toyota Land Cruiser 300 додатково прискорює обертання планети Земля – і це дозволяє автомобілю так швидко пересуватися в просторі. Причому такі прискорення відбуваються завжди: з місця чи в русі, на будь-якій швидкості та будь-яких обертах. Подивіться на характеристики мотора – потужність і крутний момент максимально щедро «розмазані» по обертах, я навіть не можу виділити якісь зони на тахометрі: багато потужності і моменту є завжди! Ось тільки в розмові про двигун не можна забувати про «автомат». Тому що АКПП змінює передачі максимально швидко (і вгору, і вниз), але також максимально непомітно. Словом, у питаннях динаміки та прискорення, новий позашляховик Toyota Land Cruiser 300 зробив величезний крок вперед. Який насправді складається з двох кроків: новий турбо-двигун та новий 10-ступеневий «автомат».

Однак ще на прикладі Toyota Land Cruiser 200 з мотором V8 на 309 к.с. було зрозуміло, що його потужність межує з можливостями – особливо більше вже не потрібно. На жаль, але новий автомобіль підтвердив це твердження: всі точкові поліпшення ходової частини не в змозі стримати величезне збільшення потужності турбо-монстра. У поворотах важкий автомобіль на м’якій підвісці пристойно завалюється назовні, а якщо піддати газу – він взагалі може виїжджати з віражу зі скрипом коліс. Благо все відбувається м’яко і прогнозовано для водія, цей процес можна тримати під контролем. Але лише на рівній дорозі. Оскільки якщо в цьому повороті знайдуться ще й нерівності, то при русі «на межі» задня частина автомобіля неприємно підстрибує і збивається з траєкторії. Треба їхати тихіше та спокійніше? А навіщо тоді купували версію із потужним 415-сильним бензиновим мотором? Під нинішні можливості шасі Toyota Land Cruiser 300 чудово підходить 299-сильний турбодизель. Такий автомобіль їде неспішно, але впевнено, не провокує в поворотах, рідше звертає увагу на можливість перегріву гальм: чим менше різке прискорення – тим менше різких гальмування. Та й усі ці розмови про крени та спокій не просто так…

Тому що хороший комфорт є в будь-якому варіанті Toyota Land Cruiser 300: бензин або дизель, версія GR Sport або Premium. Потрібно бути готовим до того, що це специфічний комфорт: все-таки важкий міст іноді дає про себе знати помітними вібраціями на нерівностях. Але в більшості випадків автомобіль їде дуже м’яко, він буквально «стеле» й трошки розгойдується на підвісці, чудово «ковтає» дорожні негаразди. І все це навіть у «нормальному» їздовому режимі шасі, не кажучи вже про «комфорт»-налаштування. Зізнатися, куди частіше останнього я вибирав режим «Sport S», який і визнав би оптимально-нормальним: вдалі налаштування шасі/керма і мотора/АКПП для постійної їзди.

Бензиновий мотор забезпечує позашляховику Toyota Land Cruiser 300 чудову динаміку: розгін до «сотні» дається за 6,5-6,6-6,7 секунд – це не вражає уяву в цифрах, але вражає при особистому сприйнятті. В даному випадку так розганяється вже не «шафа на колесах», а вже цілий «будинок на колесах». Мої улюблені їздові режими – це «Normal» або «Sport S», також передбачені варіанти індивідуального налаштування та маса режимів для бездоріжжя. Однак для Toyota Land Cruiser 300 у комплектації Premium, та ще й під такий потужний мотор V6, швидше проситься незалежна задня підвіска, потужніші гальма, загальне полегшення автомобіля. І це буде виглядати нормально для умов їзди містом та трасами. Адже кому треба максимум для бездоріжжя – можуть взяти GR Sport. У розмові про споживання палива ще раз згадаємо Toyota Land Cruiser 200: якщо для нього нормою міської витрати було 20-23 літри і в кращому випадку вдавалося їздити з витратою 18 літрів, то тепер міською нормою є 17-18 літрів, а споживання «близько 23» виходить лише у разі «постійно наступати». При цьому – завжди помітно краща динаміка! На трасі за швидкості 80-90 км/год. споживання палива становить 9-10 л на 100 км, за швидкості 110-120 км/год. піднімається до 12,5-13 л на 100 км.

Скільки зараз коштує Toyota Land Cruiser 300?

Потенційно для позашляховика Toyota Land Cruiser 300 в Україні заявлено три комплектації, 5- або 7-місний салон, бензиновий мотор V6 або турбодизель V6. Однак зараз у прайсі заявлено лише чотири модифікації автомобіля: два двигуни на вибір (бензин або дизель), дві комплектації на вибір (GR Sport або Premium), завжди 5-місний салон. Причому так сталося, що будь-яка комбінація двигуна/комплектації дає нам цінник Toyota Land Cruiser 300 близько 3,3 млн. грн. або $83 тис.

За фактом обидві комплектації – і GR Sport, і Premium – для Toyota Land Cruiser 300 є максимальними. За замовчуванням покупець отримує шкіряний салон, LED-фари, 4-зонний клімат-контроль, систему панорамного огляду, кермо з підігрівом, сидіння з вентиляцією та підігрівом, аудіосистему JBL, мультимедіа з 12,3-дюймовим дисплеєм, комплекс систем допомоги водію Toyota Safety Sense, та багато іншого. Відмінності лише у деталях. Наприклад, версія GR Sport додає систему стабілізації положення кузова E-KDSS, примусові блокування переднього та заднього диференціалів, сіро-чорні 18-дюймові колеса. А версія Premium вирізняється оригінальними бамперами, темно-хромованими 20-дюймовими колесами, фарами з освітленням поворотів, заднім диференціалом LSD.

Позашляховик Toyota Land Cruiser 300, відповідаючи своєму статусу, розписує комплектацію «великими мазками»: якщо камери – то вже круговий огляд, якщо прилади – то з проекцією даних та глибоким меню в надрах 7-дюймового дисплея, якщо клімат-контроль – то вже 4-зонний та з підігрівом/вентиляцією сидінь не тільки спереду, але і позаду. Причому аналогічний підхід справедливий для комплектацій Premium та GR Sport.

Зрештою: ідеальний позашляховик Toyota Land Cruiser 300 – який він?

Особисто мій вибір серед комплектацій – це Toyota Land Cruiser 300 GR Sport. Суть не у співвідношенні ціни та комплектації, суть не в дизайні та особливостях. Головна суть у тому, що на мою особисту думку, саме версія GR Sport найкраще відображає ідеї сімейства Land Cruiser: це автомобіль для «круїзів по землі», тривалих подорожей, обов’язково з хорошим комфортом – щоб менше втомлюватися за кермом. І нарешті «позашляхова» версія не зроблена спрощеною: її комплектація цілком порівнянна з Premium. Словом, ідеальний варіант Toyota Land Cruiser 300 для купівлі «під себе коханого/коханої», коли виходить не тільки «здаватися», але й «бути». А якщо вже говорить про купівлю автомобіля «під пасажира», то обов’язково згадаю новий Lexus LX у виконанні VIP зі зручними «капітанськими» сидіннями ззаду. Знайшлися гроші на максимальну версію Toyota Land Cruiser 300 Premium – знайдуть гроші додати і на Lexus. Тим більш, реально є за що додавати.

Отже, із версіями розібралися. А тепер кілька слів про мотори. Новий дизель V6 чудовий: мало їсть і добре тягне, а його потужності якраз у міру під можливості шасі. За всіма показниками виходить ідеальний варіант для придбання. Все так. Але потім з’являється це бензиновий турбо-монстр і змітає всю логіку за пару-трійку прискорень «з педаллю в підлогу». Бензиновий мотор приносить настільки яскраві фарби в характері Toyota Land Cruiser 300, що в нього просто неможливо не закохатись! За майже рівних цін з дизелем, питання лише в готовності примиритися з рівнем споживання палива. Але якщо ви можете собі дозволити заправляти автомобіль, то раджу придивитися до бензинового мотора. І не тому, що турбодизель поганий, а тому, що бензиновий турбо-V6 виявився феноменально-гарним.

Технічні характеристики Toyota Land Cruiser 300 V6 3.5 Twin Turbo Premium

Кузов – позашляховик, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 5,005 х 1,98 х 1,95 м

Колісна база – 2,85 м

Кліренс – 220 мм

Багажник – 2052 л

Вантажопідйомність – 595 кг

Мінімальна споряджена маса – 2635 кг

Двигун – бензиновий, турбо V6 3,5 л

Потужність – 415 л.с. при 5200 об/хв

Крутячий момент – 650 Нм при 2000-3600 об/хв

Питома потужність та момент – 157 к.с. на 1 т та 247 Нм на 1 т

Привід – повний привод, знижений ряд, блокування диференціалу, додаткові режими руху

Трансмісія – 10 ст. «автомат» (традиційна гідромеханічна АКПП)

Динаміка 0-100 км/год – 6,8 секунд

Максимальна швидкість – 210 км/год.

Споживання палива, міський цикл – 16,7 л на 100 км.

Споживання палива, заміський цикл – 9,4 л на 100 км.

Шини тестового автомобіля – Dunlop Grandtrek AT30 Touring 265/55R20

Автомобіль надано – Тойота Україна

 

Disqus Comments Loading...