Рубрики ОглядиСтатті

Тест-драйв Volvo XC60 Polestar: ексклюзив у квадраті

Опубликовал
Роман Мельниченко

Для того, щоб зрозуміти цей автомобіль, вам потрібно буде згадати огляд універсала Volvo V60. А ще дуже раджу переглянути матеріал про «старшого брата» Volvo XC90 T8. Тому, що новим героєм статті став гібридний кросовер Volvo XC60, та ще в унікальному виконанні Polestar. Як багато складних питань! Що таке кросовер «60-ї» серії? Як їде PHEV-гібрид? І чим цікава «річ у собі» під назвою Polestar?

Кросовер у стилі універсала, універсал у стилі кросовера

Автомобіль з довгою назвою Volvo XC60 Recharge Polestar Engineered є преміальним кросовером середнього класу, який візуально так схожий на універсал Volvo V60. Мені подобається цей благородний профіль з чітко виділеним пласким капотом, мені подобається бічна лінія вікон, що трохи підіймається, мені подобаються фірмові фари «Молот Тора» й свобода задніх ліхтарів, які заходять на кришку багажника.

Тим більш автомобіль цікавий у такій версії, як Polestar: масивні бампера, чорні глянцеві деталі, накладки на колісних арках, величезні 21-дюймові диски з тонкими спицями – нетипово для Volvo! Цікаво, що практично кожен елемент зовнішності виявляється функціональним. Наприклад, крізь колісні диски проглядаються жовтогарячі гальма. А в одному з куточків переднього бампера видно додатковий радіатор охолодження.

Суміш традиційного вигляду кросовера Volvo XC60 та особливостей версії Polestar: класичний SUV-профіль, відомі Volvo-деталі, цікаві Polestar-акценти. Звичайні люди просто зрозуміють, що перед ними недешевий повноцінний кросовер Volvo. Автомобільні фанати ще й упізнають у ньому ексклюзивну версію. Люблю такі автомобілі у стилі «ексклюзив без натяків, але для своїх».

Онлайн-курс "Маркетолог" від Laba.
Пройдіть повний шлях розробки маркетингових стратегій на практиці та з фідбеком від CEO бренд-маркетингової агенції.
Програма курсу і реєстрація

До речі, спогад про автомобіль Volvo V60 актуальний й для салону автомобіля: ідентична передня панель з металевою вставкою-декором, великі дефлектори вентиляції, масивне кермо з товстим ободом і прямими спицями. Але найбільше запам’ятовуються сидіння – майже спортивні «ковші» із несподівано розвиненою бічною підтримкою, можливість регулювання подушки підтримки ніг, класна гладка шкіра. Статусу «преміум» цей автомобіль заслуговує сповна вже хоча б за такі крісла. У яких сидиш, надійно пристебнутий золотисто-жовтими ременями безпеки – ось така особливість версії Polestar.

Проте відмінних деталей також вистачає. Насамперед, йдеться про зміну самого формату автомобіля – адже зрозуміло, що перед нами кросовер, а не універсал. Звідси й більше зручностей (як на мене): через вищу позицію крісел – простіше і легше посадка, через більшу висоту кузова взагалі – краще запас місця над головою. Але також є зауваження у «мінус»: перехід мультимедіа та панелі приладів на Android (детально розповідав на прикладі Volvo XC40 Recharge). По-перше, загубилися різні варіанти відображення панелі приладів – штатна розробка Volvo була куди більш гнучкою, цікавою, продуманою. По-друге, основне меню системи мультимедіа нехай і зберегло загальний зовнішній вигляд, але його підпункти виявились іншими – це просто іконки певних додатків. По-третє, зникло коліщатко вибору їздових режимів, яке раніше було однією з фірмових особливостей сучасних автомобілів Volvo: тепер усі налаштування проводяться через меню системи. І якщо для звичайного автомобіля таке ще можна пробачити, то для потужного гібрида, з розвиненим характером, з повним приводом, з масою варіантів керування батареєю – такий крок подвійно неприємний та нелогічний. Відверто кажучи, система Android замість штатної системи мультимедіа автомобіля просто знеособлює його та призводить до втрати однієї з характерних деталей.

Салон в цілому знайомий, але це не заважає його знову похвалити: масивна передня панель дає почуття захисту, а майстерне оздоблення та відмінна шкіра задають відчуття «преміуму». Та й задня частина хороша: гідний запас місця, дефлектори вентиляції на центральних стійках, широкий підлокітник-трансформер, підігрів задніх сидінь. Багажник продуманий та зручний. А ось панель приладів і мультимедіа на базі Android – не дуже …

Сподіваюся, ми розібралися з тим, що являє собою автомобіль Volvo XC60 взагалі. Тепер настав час обговорити наступне слово у його назві – Recharge: з недавньої пори компанія Volvo використовує це позначення для всіх своїх електрифікованих моделей (електромобілів або PHEV-гібридів).

Гібрид – для потужності чи економічності? І для першого, і для другого!

Раніше говорив і зараз повторю: сила (та слабкість) PHEV-гібридів у тому, що вони поєднують у собі традиційний ДВЗ-автомобіль з електромобілем. Це призводить до складної та дорогої техніки, але дає феноменальні результати у питаннях потужності, витрати палива, та й загалом – у можливостях такого автомобіля. Таке незвичайне поєднання приготоване за шведським рецептом ми вже вивчали на прикладі Volvo XC90 T8: бензиновий 2-літровий 4-циліндровий мотор з турбіною та компресором, 8-ступінева АКПШ, електродвигун у приводі задніх коліс, акумулятор у центральному тунелі.

Так само влаштований і гібридний кросовер Volvo XC60 Recharge. Але з парочкою уточнень. Наприклад, тут використано акумулятор ємністю 11,6 кВтг – це обіцяє нам запас ходу до 45 км (WLTP). Бензиновий мотор розвиває 320 к.с., в перші секунди початку руху йому асистує невеликий «електробустер» (стартер-генератор), але основним є 88-сильний електромотор для задніх коліс. Плюс у нашому випадку додайте ще пакет збільшення потужності від Polestar – і в підсумку отримайте 422 к.с. та 670 Нм крутного моменту. Кірм того, ще є однойменний режим, який обіцяє максимально різкі відгуки на педаль акселератора для спортивного стилю руху.

Гібридний кросовер Volvo XC60 Recharge побудований на платформі SPA і є одним з найкращих прикладів її максимальних можливостей: комбінація бензинового двигуна для передніх коліс, електромотора для обертання задніх коліс, а також тягового акумулятора (обіцяно запас ходу до 45 км, повна зарядка за 2,5-6 годин, підключення «Тип 2» Mennekes в передньому крилі). Гібрид Recharge й власне сам дуже потужний (408 к.с.), але версія Polestar піднімає планку ще вище: 422 к.с. та 670 Нм моменту.

Традиційного карданного валу тут немає, адже в центральному тунелі тепер розташований акумулятор. Але без повного приводу ви не залишитесь. Для такого випадку передбачені відразу два режими («Constant AWD» або «Off-Road»), які примусово вмикають електромотор приводу задніх коліс навіть у разі повної розрядки акумулятора – тоді енергія береться від генератора, який обертається бензиновим двигуном. Плюс ще передбачено режим «Pure»: рух тільки на електроприводі, доки не сяде акумулятор «у нуль». Цікаво, що в даному режимі бортовий комп’ютер сам перераховує запас ходу у бік збільшення: ось на половині батарейки було 16 км – а при включенні «Pure» вже висвітилося 18 км.

Проте з кожним новим запуском всі попередні установки цих режимів скидаються – гібрид Volvo XC60 Recharge починає їхати в режимі «Hybrid». Що логічно: поки є зарядка акумулятора – він тягне на електромоторі, якщо батарея розрядилася або водій сильно натиснув педаль акселератора – швидко підключається бензиновий двигун. А якщо вже вирішили потішитись на славу, то допоможе фірмовий режим «Polester»: оце зараз провезу!

Максим Соловйов, представник компанії Drivovo: «Наша компанія надає послугу автомобіля за передплатою, коли в один платіж включено вартість експлуатації автомобіля, сервісне обслуговування та шиномонтаж, плюс додаткова підтримка клієнтів. Здається, що варіант у стилі «заплати та забув» призводить до вибору максимально раціональних, практичних, економічних автомобілів. Але це не так – часто наші клієнти вибирають емоції та готові за них платити. Тому всередині компанії ми запустили напрямок Emotional Hub, де пропонували клієнтам такі цікаві «драйверські» автомобілі, як Volkswagen Golf GTI або Mazda MX-5. А цей кросовер Volvo XC60 Polestar й взагалі став флагманом Drivovo Emotional Hub – справжній ексклюзив із явно вираженою драйверською ноткою!»

І ось цю саму «драйверську нотку» мені треба було перевірити. Завдання непросте: з одного боку – багато потужності, з іншого – нелегкий 2,2-тонний кросовер. Адже є ще й третя складова (техніка PHEV-гібриду) і навіть четверта (підвіска Ohlins). Справжня «вибухова суміш» на колесах! Як вона себе покаже?

Шикарна динаміка, проте складні налаштування

Як же круто ти стартуєш! При кожному розгоні з педаллю «в підлогу» кросовер Volvo XC60 Polestar буквально втрамбовує в пам’ять два пункти: колосально-різкий ривок вперед та ріжучий звук, який все це супроводжує. Крізь багатошарову «преміум»-панель салону тут тихо, але виразно продирається нестямне виття – немов багатолітровий компресорний «американець». І все це збагачено гулом електричного мотора, що віддає свої максимальні 240 «ньютонів» на редуктор задніх коліс. Несподівано для Volvo: наче вовк намагається продертися з овечки! І продирається, причому буквально за п’ять секунд (див. замір нижче).

Але варто вам поїхати спокійніше – як Volvo XC60 Polestar перетворюється на «просто Volvo»: дуже м’який і зрозумілий в керуванні автомобіль. Тут не помічаєш перемикань АКПШ від слова «зовсім». Тут легке кермо та непогана маневреність. Про підвіску розповім пізніше. А поки що закінчимо з враженнями від динаміки. Тільки тепер не в контексті «стартів з місця», а в контексті «прискорень на ходу». Це дуже швидке авто. Просто тепер вже не феноменально швидке, а просто дуже швидке. Чомусь згадався Volkswagen Touareg R. У жодному разі не порівнюю автомобілі прямо: все-таки між ними один клас різниці в габаритах, два циліндри і літр різниці в моторі. Але знаєте що? Ось ці «два циліндри та літр» відчуваються. Якщо кросовер Volvo XC60 Polestar при стартах з місця «феноменально вражає» і запам’ятовується, то за умови прискорення на ходу (трасові 100-120 км/г і треба обігнати) він вже просто «швидко розганяється»: все ж тут два літри та чотири циліндри . Повірте, ви все одно будете швидше за 90% автомобілів на трасі. Просто це вже не викликає того шоку, яким нагороджує автомобіль при стартах у місті.

Мої результати розгону 0-100 км/г дають 5,6-5,7 секунди; мінімальну різницю до заводських 5,4 секунди спишемо на 30-градусну спеку початку літа. За багато років власних спостережень переконався – виміри рівня споживання палива для PHEV-гібридів слід проводити у трьох режимах. Отже, їдемо максимально дбайливо, намагаючись досягти «нуля» – так можна проїхати 30-35 км на електроприводі. Їдемо в стилі «як хочу» при розрядженому акумуляторі або примусово зафіксувавши його рівень (фактично PHEV-гібрид працює в режимі звичайного гібрида) – тоді споживання палива становитиме 8-8,5 л на 100 км шляху. Їдемо і заряджаємо акумулятор на ходу (тоді підвищено навантаження на ДВЗ, йому доводиться виконувати подвійну роботу) – так споживання палива зростає до 12-15 л на 100 км шляху. На трасі PHEV-гібрид Volvo XC60 перетворюється на звичайний кросовер Volvo XC60 з бензиновим 2-літровим мотором, рівень споживання палива залежить від швидкості. Ось тільки для всіх цих випадків важливий нюанс: ви завжди їдете на дуже потужному автомобілі. Адже динаміка ніколи не була зайвою, що при стартах з місця в місті, що при обгонах на трасі. Тобто: відмінна динаміка – завжди «в плюс».

А ось регульовані амортизатори Ohlins у підвісці – це найбільший міну… Так, стоп: хотів написати «мінус автомобіля», але напишу «особливість автомобіля». Чому? Тому що в м’яких налаштуваннях вони все ж забезпечують прийнятний комфорт: пружно і щільно, але без тряски. Так, їде жорсткіше звичайних версій Volvo XC60, але Polestar – це не звичайний кросовер ХС60, правда?! Тим більш, що обираючи найпотужнішу спорт-версію автомобіля, покупець підсвідомо готовий до такої підвіски.

Але до того, що регулювати амортизатори підвіски доведеться вручну – не факт. Для передніх коліс все виглядає гарно: відкрив капот, знайшов золотисті вентилі, обертаєш їх у різні боки (загалом передбачено понад 20 позицій) у пошуках ідеалу. Але налаштування задньої підвіски в області колісних арок – це чорний жах. По-перше, тому що руки реально будуть чорними від бруду з коліс. По-друге, вентилі ще й прикриті гумовими ковпачками, які незручно знімати/ставити. Відверто кажучи, думаю, що навіть для автомобільного ентузіаста таких ігор із підвіскою вистачить на тиждень-два. Після цього підвіска буде виставлена в найкомфортніший режим і забута надовго. Саме в найкомфортніший, а не в найжорсткіший. Бо в останньому випадку глобального виграшу в керованості не отримати (тільки крени стають трохи менше, але зовсім не зникають), при цьому вже губляться навіть найменші залишки комфорту.

Що, кажете це важливо – ретельно налаштовувати амортизатори для треку? Звичайно «так», я безумовно згоден! Але тільки у випадку легкого родстера або компактного «хот-хетча», а не у випадку великого важкого сімейного кроса. В чому суть моєї думки: мінімальні вигоди, які отримуєш від регульованих амортизаторів Ohlins, не можуть перекрити переваги, які обіцяє пневматична підвіска Volvo XC60. Як з погляду змін налаштувань автомобіля, так і з погляду простоти цих самих змін. Відверто кажучи, мені здається, що ідеологічно «пневма» краще підходить під характер автомобіля. Навіть у разі версії Polestar.

Гарно виглядає: схема-графік, золотистий вентиль. А як м’яко і «смачно» клацає при прокручуванні та переході на щабель вгору/вниз, м-м-м… Однак усе псує складність регулювання амортизаторів на задній осі та й в принципі невеликий діапазон зміни характеру роботи підвіски. А ось гальма Akebono з 6-поршневими супортами бездоганно гарні: вони забезпечують швидке сповільнення, при цьому готові робити так знову і знову – великий запас витривалості і стійкості до перегріву при серії гальмування. А це дуже важливо для нелегкого 2,2-тонного кросовера.

Зрештою: що таке кросовер Volvo XC60 Polestar і для кого він створений?

Це справжній ексклюзив у квадраті. У вигляді добротного преміум-кросоверу «на кожен день» ми отримали інноваційну техніку PHEV-гібриду, яка доповнена пакетом Polestar для «справжніх авто-ентузіастів». Поєднання настільки незвичайне, наскільки й одиничне у світі – таких автомобілів буде продано небагато. Тому, що більшість покупців за $90-100 тис. краще виберуть кросовер на клас вище, з мотором V6 і пневматичною підвіскою, причому це буде автомобіль також відомого преміум-бренду і з величезним переліком оснащення. Що ж, по-своєму така «більшість покупців» має рацію…

Але суть у тому, що кросовер Volvo XC60 Polestar створений не для «більшості». І тому більш ціннішим він є в очах автомобільних фанатів. Хочете ексклюзивний автомобіль – але так, щоб він був універсальним та всепогодним, зайвий раз не привертав увагу, проте був шанований у «тусовці» обраних автомобілістів? Ось він є – у вигляді гібридного кросовера Volvo XC60 Polestar.

Технічні характеристики Volvo XC60 Recharge Polestar Engineered

Кузов – кросовер, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,69 х 1,9 х 1,66 м

Колісна база – 2,865 м

Кліренс – 216 мм

Багажник – від 467 л (5 місць) до 1395 л (2 місця)

Мінімальна споряджена вага – 2215 кг

Мотор – PHEV-гібрид, бензиновий турбо-мотор R4 2,0л + електродвигун позаду

Сумарна потужність гібридної системи – 422 к.с.

Сумарний момент гібридної системи – 670 Нм

Питома потужність та момент – 191 к.с. на 1 т та 302 Нм на 1 т

Привод – повний привод e-AWD

Трансмісія – 8-ст. АКПШ (традиційна гідромеханічна АКПШ)

Динаміка 0-100 км/г – 5,4 с

Максимальна швидкість – 180 км/г

Споживання палива, комбінований цикл WLTP – від 2,4 до 8,9 л на 100 км.

Шини тестового автомобіля – Pirelli P Zero 255/40 R21

Автомобіль надано – компанією Drivovo: автомобілі за підпискою

Disqus Comments Loading...