Трохи про Jusant

Опубликовал
VladisLove

Ви – Сільвестр Сталлоне зі Скелелазу/Cliffhanger чи Том Круз з початку Місія Неможлива 2, який врятує світ від нестачі води.

Безкоштовно в GamePass Ultimate. Мій час проходження: 5 з половиною годин. Але я ще той Slowpoke. Гру пройшов на Xbox Series X.

Насправді Jusant – це гра для розкриття рівно однієї механіки. А саме скелелазіння (слово паркур якось не підходить). В більшості ігор (в тій же Uncharted) ця механіка дуже проста – крутиш стік в тому напрямку, куди персонажу потрібно лізти. Інколи стрибати в таймінг чи стріляти з виступу. Мені це здавалося набридливим, особливо коли граєш Uncharted I-III підряд по 6 год на день (кожну частину за стільки й проходиш).

А в Jusant лише 1 механіка, яку розробники намагаються розкривати за допомогою різних цікавих (і ні) можливостях. Ну а ви лізете і лізете вгору 🙂

Бізнес англійська від Englishdom.
Тут навчають за методикою Кембриджу, завдяки якій англійську вивчили понад 1 мільярд людей. Саме вона використовується в найкращих навчальних закладах світу, і саме за нею створені курси.
Інформація про курс

І ви також будете дивитися вгору. Дуже часто!

По-перше, шкала витривалості. Руки у героя не залізні, тому їм потрібен відпочинок. Логічно? Так. Відпочивати можна і під час витривалих піднімань окремою кнопкою. Звісно, вічно тривати вертикальні пригоди не можуть і шкала буде поступово ставати сірою – неможливість відпочити й неминуче падіння вниз. В особливо довгих підйомах розробники поставили спеціальні «зони відпочинку». І вже на них можна прибрати сіре заповнення повністю. А що робить витривалість сірою? В основному, це стрибки. Тому стрибайте вивірено!

Не натирає між ногами? 😉

По-друге, ваша мотузка є не тільки рішенням безпеки персонажа, а ще й засобом бігу по стінах та стрибках на великі дистанції. Для цього використовуються «крюки», які персонаж вставляє в стіни/стелю. Їх всього 4, але найперший використовується як своєрідна точка збереження. Їх також можна використати для відпочинку (сіру частину шкали не відновлює) та подумати, що робити далі.

Увага, мотузка дуже довга і світиться різними кольорами, щоб гравець розумів коли вона закінчиться. Але і її може не вистачити.

По-третє, і саме головне – за кожну руку відповідає окрема кнопка на клавіатурі/геймпаді. І вам потрібно робити умовно так:

  • натисни й тримай(!) потрібну кнопку/тригер для використання ЛІВОЇ руки -> персонаж схопив виступ ЛІВОЮ рукою;
  • натисни й тримай(!) потрібну кнопку/тригер для використання ПРАВОЇ руки -> персонаж схопив виступ ПРАВОЮ рукою;

Персонаж на першому виступі. А як лізти далі? Вибрати напрям (кнопка/стік), відпустити кнопку/тригер лівої/правої руки в залежності куди треба лізти. При цьому, НЕ ВІДПУСКАТИ палець з правої/лівої руки. Інакше, впадеш.

Коли перший раз побачив зрозумів, що з мене на сьогодні вистачить.

Це основна механіка гри й прикольно зроблена. Ну і ламати пальці все ж таки знадобиться – майже завжди задіяні 3 пальці: дві руки персонажа та напрямок руху. Вона проста для розуміння і досить складна для виконання. Рано чи пізно звикнете. Дітям, мабуть, сподобається.

До швидкого переміщення вертикально вверх треба бути звикнути. Що поробиш 😉

Вдруге, коли зрозумів, що на сьогодні вистачить
Відпускаемо персонажа на кілька метрів вниз і СТРИБАЄМО!

По-четверте, розробники намагалися зробити не просте лазання тільки вверх. А ще й з різними умовами. Персонаж може отримувати дебафи (Сонце світить? Швидше витрачається витривалість), бафи (Вітер в спину? Вище стрибаєш), жуки-каменюки тощо. Також сюди потрібно додати нашого компаньйона, який активує деякі особливості, які повʼязані з рослинністю.

Через нотатки нам розкривається світ від попередніх жителів містечка.

Сюжет досить простий. Ми невідомо хто і звідки, з дитинчам кита (звуть Ballast) вибираємося на гору. І це заради спасіння світу. Бачу ціль – не бачу проблем.

Такі моменти не просто так зроблені. Цей тунель був найдовшим за всю гру.

Додам про технічну частину – все красиво виглядає і в більшості часу (99%) не лагає. Але в другій частині гри є лаги при завантаженні між локаціями. Проблемою почекати зайві 3-5 сек на Xbox Series X бути не повинно. Так, це UE5 передає Привіт.

У гри є 2 мінуси: гра коротка та третя частина/епізод вийшла занадто короткою, у порівнянні з попередніми двома. Але вони «криються» 2 моментами: входить у GamePass Ultimate / Console / PC (купувати окремо не потрібно) та дає новий досвід не тільки в ігровому плані, а ще й у користуванні геймпадом.

Ще бувало так, що персонаж не хотів братися необхідною рукою коли злазив з «ліан». Потрібно було повернутися трохи назад і піти вперед знову. Але хто винен (я чи баг) невідомо.

Crabsburger
Класна супутникова тарілка (ні, це сонячний годинник)
Трохи спойлерів

Пройти варто? Так, дає новий досвід чи, як кажуть у деяких віддалених селищах, Experience. Тим більше коли вже заплатив за GamePass і за 3-4 години можливо пройти 😉 4 / 5.

З 10 дописом себе вітаю 🙂

Disqus Comments Loading...