Рубрики НовиниАвто

Автопілот Tesla не винен у смертельній аварії 2019-го року, в якій загинув водій Model 3 (ще два пасажири отримали важкі травми)

Опубликовал
Катерина Даньшина

Автокомпанія Ілона Маска перемогла у першій судовій справі, яка розглядала участь програмного забезпечення Tesla у смертельному ДТП.

Як повідомляє Reuters, суд присяжних у Каліфорнії вирішив, що Tesla не винна у смертельній аварії 2019 року, у якій нібито була задіяна її система автопілота. Згідно з позовом компанія «‎свідомо постачала автомобілі з несправною системою автопілота», що нібито призвело до аварії та смерті власника Model 3 і серйозних травм для двох пасажирів.

У скарзі стверджується, що 37-річний Міка Лі їхав на своїй Tesla Model 3 по шосе за межами Лос-Анджелеса зі швидкістю у понад 100 км/год, коли автівка різко звернула з дороги, врізалася в пальму і загорілася. Водій загинув на місці, ще два пасажири, включно з 8-річним хлопчиком, отримали важкі травми. Позов вимагав від автокомпанії $400 млн плюс штрафні збитки.

Адвокати позивачів стверджували, що Tesla надала Лі дефектне «експериментальне» програмне забезпечення під час купівлі Model 3 у 2019 році, яка, нібито, мала повну здатність до самостійного керування.

Онлайн-курс "Чистий код та патерни проєктування" від robot_dreams.
Прискорюйте й спрощуйте процес розробки.Під менторством лектора з 15-річним досвідом ви навчитеся застосовувати 20+ шаблонів, опануєте рефакторинг і принципи чистого коду.
Детальніше

Захист компанії усе заперечував і зазначав, що аналіз програмного забезпечення, на який посилалися позивачі і який виявив проблему з рульовим управлінням, насправді шукав проблеми, які лише «‎теоретично можливі». Tesla казала, що причиною аварії стала людська помилка, посилаючись на тести, які показали, що Лі вживав алкоголь перед тим, як сісти за кермо, і стверджувала, що немає впевненості, що в той час використовувався автопілот.

У минулому Tesla вже стикалася з судовими позовами через свою систему автопілота, але це перша справа, яка розглядає ДТП зі смертельними наслідками. Торік у  вересні власники автомобілів компанії подали колективний позов через «введення громадськості в оману щодо технології автопілота і функції повністю самостійного водіння (FSD)». Пізніше компанія подала клопотання про відхилення позову, оскільки вважає, що «нездатність реалізувати довгострокову бажану мету не є шахрайством». У грудні суд США зобов’язав Tesla власним коштом модернізувати клієнту автомобіль через «оманливу рекламу» повноцінного автопілота.

Раніше директор з програмного забезпечення автопілота Tesla Ашок Еллусвамі заявив, що рекламний ролик 2016-го року, на якому автомобілем Tesla ніби-то управляє лише система допомоги водію, був інсценованим — Маск раніше публікував це відео у себе в Twitter з підписом  «Tesla їде самостійно». А юристи компанії заявили, що слова мільярдера  про автопілот «могли підробити‎», тож їх не варто розглядати у суді.

Disqus Comments Loading...