Антимонопольний комітет України (АМКУ) призначив lifecell штраф у розмірі 10 467 543 грн за поширення неправдивої та неточної інформації щодо лідерства у наданні певних послуг. Регулятор звинуватив оператора у порушення статті 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Рішення прийнято у ході розгляду справи, розпочатої за заявою ПрАТ «Київстар», яка раніше поскаржилася на недобросовісну рекламу конкурента.
На основі аналізу зібраних даних Комітет дійшов висновку, що поширення оманливої інформації щодо «лідерства» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології, могло надати ТОВ «Лайфселл» неправомірних переваг та поставити компанію у більш вигідне становище в порівнянні з конкурентами.
Зокрема, антимонопольний комітет встановив, що в різні періоди рекламної кампанії «Лайфселл» поширював такі твердження:
Таку поведінку оператора АМКУ визнав недобросовісною конкуренцією та наклав штраф у розмірі 10 467 543 грн.
Комітет зазначає, що впродовж 2018-2021 років неодноразово надавав ТОВ «Лайфселл» обов’язкові для розгляду рекомендації щодо усунення причин і наслідків виникнення порушень у рекламних комунікаціях та про здійснення інформування споживачів у спосіб, що не вводитиме в оману. Зокрема, рекомендації № 47-рк від 13.12.2018 стосувались поширення необґрунтованого твердження: «Lifecell — лідер у швидкості мобільного Інтернету 3G+ в Україні». У повідомленні АМКУ зазначається, що оператор виконав ці рекомендації Комітету, але після запуску на території України зв’язку 4G (LTE), знову почав поширювати неправдиву інформацію про власне лідерство в інтернеті нового покоління.
В АМКУ також наголошують, що обов’язковою умовою використання повідомлень на кшталт «лідер», «№1», «#1», «найкращий», «перший», «єдиний», «унікальний», «найшвидший», «найбільший» є дотримання недвозначних формулювань та зрозумілої споживачам термінології, обґрунтування тверджень фактичними даними, уникання перебільшень характеристик товару чи послуг.