Новости Новости 15.12.2021 в 16:53 comment views icon

АМКУ оштрафував lifecell на більш як 10 млн грн за недобросовісну конкуренцію після скарги «Київстару»

author avatar
https://secure.gravatar.com/avatar/7e8fea7f1b4653ed9e1cb2c65e965ae6?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://secure.gravatar.com/avatar/7e8fea7f1b4653ed9e1cb2c65e965ae6?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://itc.ua/wp-content/themes/ITC_6.0/images/no-avatar.svg

Володимир Скрипін

Ексзаступник головного редактора

Антимонопольний комітет України (АМКУ) призначив lifecell штраф у розмірі 10 467 543 грн за поширення неправдивої та неточної інформації щодо лідерства у наданні певних послуг. Регулятор звинуватив оператора у порушення статті 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».

Рішення прийнято у ході розгляду справи, розпочатої за заявою ПрАТ «Київстар», яка раніше поскаржилася на недобросовісну рекламу конкурента.

На основі аналізу зібраних даних Комітет дійшов висновку, що поширення оманливої інформації щодо «лідерства» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології, могло надати ТОВ «Лайфселл» неправомірних переваг та поставити компанію у більш вигідне становище в порівнянні з конкурентами.

Зокрема, антимонопольний комітет встановив, що в різні періоди рекламної кампанії «Лайфселл» поширював такі твердження:

  • «Приєднуйтесь до лідера нового покоління Інтернету! Краще покриття 4,5G», обґрунтовуючи вказане твердження наявністю лідерства у кількості спектру в діапазонах 2600 МГц та 1800 МГц в перерахунку на одного абонента. Водночас про якості лідера четвертого покоління інтернету свідчить не лише цей параметр, а низка: щільність розміщення базових станцій, ємність радіомережі, її оптимальні налаштування, кількість абонентів та їхня активність тощо.
  • «№ 1 В РОУМІНГУ ДЛЯ ІНТЕРНЕТУ», на основі порівняння вартості своїх базових тарифів з базовими тарифами конкурентів. При цьому не враховувалося наповнення базових пакетів (наприклад, конкуренти пропонували додаткові послуги безлімітного меседжингу, а відповідач — ні).
  • «# 1 ДЛЯ СМАРТФОНІВ», обґрунтовуючи це твердження визначеним на основі опитування відсотком проникнення смартфонів у власній мережі мобільного оператора. Водночас пересічний споживач, який не є спеціалістом у телекомунікаціях, може не зрозуміти це роз’яснення та сприймати його як твердження про лідерство у якості надання послуг у порівнянні з конкурентами.

Таку поведінку оператора АМКУ визнав недобросовісною конкуренцією та наклав штраф у розмірі 10 467 543 грн.

Комітет зазначає, що впродовж 2018-2021 років неодноразово надавав ТОВ «Лайфселл» обов’язкові для розгляду рекомендації щодо усунення причин і наслідків виникнення порушень у рекламних комунікаціях та про здійснення інформування споживачів у спосіб, що не вводитиме в оману. Зокрема, рекомендації № 47-рк від 13.12.2018 стосувались поширення необґрунтованого твердження: «Lifecell — лідер у швидкості мобільного Інтернету 3G+ в Україні». У повідомленні АМКУ зазначається, що оператор виконав ці рекомендації Комітету, але після запуску на території України зв’язку 4G (LTE), знову почав поширювати неправдиву інформацію про власне лідерство в інтернеті нового покоління.

Онлайн-курс Frontend-разробник від Powercode academy.
Курс на якому ти напишеш свій чистий код на JavaScript, попрацюєш із різними видами верстки, а також адаптаціями проектів під будь-які екрани. .
Зарееструватися

В АМКУ також наголошують, що обов’язковою умовою використання повідомлень на кшталт «лідер», «№1», «#1», «найкращий», «перший», «єдиний», «унікальний», «найшвидший», «найбільший» є дотримання недвозначних формулювань та зрозумілої споживачам термінології, обґрунтування тверджень фактичними даними, уникання перебільшень характеристик товару чи послуг.

Loading comments...

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: