Рубрики Статті

Ринок відеоігор 2022: смартфони продовжують домінувати, а консолі втрачають прибуток

Опубликовал
Дмитрий Спасюк

За останню декаду все більше людей познайомились із таким інтерактивним видом розваг як ігри на цифрових пристроях. Зростання і розвиток мало стосуються високоякісних ААА проєктів. На фоні повільного росту продажів ПК-ігор та занепаду консолей, «mobile gaming» активно розвивається. В цьому матеріалі розглянемо ситуацію відеоігор на світовому ринку станом на четвертий квартал 2022 року.

Поділ ринку

Найбільше постраждали браузерні ігри. Ще 10-15 років тому вони значно активніше викачували гроші із гаманців своїх фанатів. Тепер їх витісняють забавки на мобільних телефонах. Цілком логічне заміщення, що було лише питанням часу.

Зникаючий сегмент «браузерок» станом на 2022 складає менше ніж 1%. За рік категорія втратила шалені 16.9%. При цьому гравці витратили понад 2 мільярдів доларів. Аудиторія дуже мала, але із високим рівнем платіжної здатності.

«Browser PC Games» виживають лише завдяки представникам «старої школи», яким нецікаві усі трасування променів, красиві пейзажі та активний геймплей. Доросла аудиторія з грошима, що не покине улюблену ферму, середньовічний замок, чи персонажа текстової гри, ще довго буде годувати своїх розробників. Приплив нових гравців в браузерних забавках майже відсутній.

Основи Python для школярів від Ithillel.
Відкрийте для вашої дитини захопливий світ програмування з нашим онлайн-курсом "Програмування Python для школярів". Ми вивчимо основи програмування на прикладі мови Python, надаючи зрозумілі пояснення та цікаві практичні завдання.
Зареєструватися

Але є й гарні новини. Комп’ютерні клієнтські ігри почувають себе дещо краще. Річне зростання склало 1.6%. Сумарно на ПК відеоігри припадає 19% ринку, що у грошовому еквіваленті рівно 38.1 млрд $. Багато експертів прогнозували значно швидше вимирання ПК геймінгу.

Ситуація показує, що для ігор комп’ютер ще досі актуальний, хоча не тому, що це було ще десять років тому (дивіться статистику у висновках). Левову частку ринку комп’ютерних відеоігор мають F2P проєкти із мікротранзакціями: Counter Strike Fortnite, Call of Duty Warzone, Apex Legends, League of Legends, World of Warcraft та десятки інших. Дорогі ААА ігри продаються не надто добре, як й на консолях. Не зважаючи на позитивний ріст, клієнтські ПК ігри приносять мало прибутку, порівнюючи з іншими платформами.

Ігрові консолі за 2022 рік втратили 2.2%. Такий спад все одно залишає разючу перевагу над комп’ютерами. Криза ААА забавок дає про себе знати. За останні кілька років аудиторія отримала дуже багато розчарувань. Люди стали менше витрачати на ігрові приставки.

Деякі проєкти були представлені на релізі PS5 і досі знаходиться в розробці. Кілька років тому розробники обіцяли справжній «Open World next gen experience», а консолі PS4 отримали жахливий Cyberpunk 2077.

За останні 2-3 роки ігор високої якості справді мало, що відбилося втратою ринкової долі. Навіть за таких обставин гравці витратили майже 53 мільярди $ на купівлю підписок та відеоігор. Рівень продаж на консолях все ще недосяжний для ПК, хоча є мізерним відносно головного гравця – «його величності» Mobile Gaming.

Геймплей і графіка не мають великого значення для значної частки населення. Більшість гравців асоціюють поняття «Gaming» саме із тим, що можна завантажити із Google Play, App Store, а не Steam, Origin тощо.

В мобільні ігри грають не лише представники дитяче-юної аудиторії, а й дорослі користувачі із повними гаманцями грошей. Про це свідчить велике фінансове домінування на ринку. Категорія «Mobile Games» уже багато років є королем ринку відеоігор. Станом на Q4 2022 на мобільний геймінг припадає більш як 53% «пирога». Розробники заробили більше 103-х мільярдів доларів. З

ростання за один рік склало 5.1%. Це найкращий показник серед усіх категорій. Низькі вимоги до гравця та азартність ігрового процесу змушують мільйони людей по всьому світу донатити з мобільних телефонів. Експерти прогнозують подальше збільшення аудиторії, ріст прибутку та розвиток саме цієї категорії. З такою тенденцією майбутнє консолей та ПК виглядає дуже невпевненим відносно смартфонів.

Регіональний поділ

Азія – це майже половина усього ринку відеоігор. Більшість азійських геймерів ніколи не користувались комп’ютером чи ігровою приставкою. Це не заважає отримувати надприбутки великим компаніям, що публікують свої продукти в App Store і Google Play.

Величезне зростання YoY +10.8% показує Африка і Південна Америка 6.9%. Європа стала єдиним регіоном, що втратив невеличку частку – лише -0.03% відносно 2021 року. Статистика показує те, що переважній більшості населення ААА проєкти нецікаві й непотрібні. Адже зростання йде там, де консолі та ПК продаються погано, а смартфони є в кожній кишені.

Найбільший відсоток гравців у Японії – дві третини населення грають у відеоігри. Для прикладу, в Україні цей показник (за версією Statista) складає трохи понад 5%. Насправді цифра значно вища, враховуючи велику кількість гравців неповнолітнього віку.

Без сумніву, в Україні більш ніж половина гравців належить до юної аудиторії, все завдяки доступності та поширеності мобільного геймінгу. США залишається найбільшим ринком для розробників. Японія та Китай майже вирівнялись і розмістились відразу за США. Азійський ринок дає хороші прибутки лише завдяки мобільним іграм.

Найприбутковіші ігрові компанії

Найбільше грошей заробляють компанії, що розповсюджують мобільні ігри. Mobile Gaming поступово витісняє великих гравців і станом на 2022 рік 10 найприбутковіших компаній розмістились в такому порядку:

Лідерство із разючим відривом утримує корпорація Tencent. Це наскільки успішна та багата компанія, що майже удвічі перевершила Sony/Microsoft. У Apple в черговий раз збільшився відрив від Android і «яблучна» корпорація впевнено тримається на третьому місці. Власники iPhone готові витрачати на покупки значно більше. Цікаво те, що пристроїв з Android продається значно більше, хоча iOS домінує над Android у сегменті Luxury.

Серед ПК ринку найкраще справи йдуть в Activision Blizzard. Міцний союз двох компаній дозволяє їм стати лідером на платформі Windows. В кінці списку розмістились ЕА та Take-Two.

Висновки

Люди щороку витрачають все більше коштів на відеоігри. Експертні прогнози показують стабільний ріст цієї категорії розваг. Як показує статистика, найбільше заробляють розробники казуальних забавок. Мобільні платформи стали найкращим джерелом заробітку для розробників. Це певним чином впливає на кризу ААА ігор для ПК\консолей.

Компанії отримують надприбутки завдяки дешевій розробці мобільних проєктів, а масштабні та складні консольні ігри часто провалюються. Регіонально найбільший ріст показує Африка та Південна Америка. Лише у Європі іграми стали цікавитись менше. Головною аудиторією мобільних ігор залишається Азія.

Використані джерела статистичної інформації:

Devtodev

Newzoo

Statista

Disqus Comments Loading...