Санкції проти 1С, запроваджені в 2017 році, викликали хвилю дискусій щодо можливих альтернатив. З часом обговорення стихли, і багато хто прийняв продукти BAS як заміну, а не продовження 1С. У 2022 році обговорення почали знову, і BAS стали сприймати як софт із країни-агресора.
У партнерському тексті з BookKeeper SaaS розповідаємо, яке українське рішення для облікових завдань може розв’язати проблему та які головні потреби бізнесу воно закриває.
Зміст
Компанії не переходять з 1С/BAS на інші облікові системи через те, що ці звичні варіанти здатні до кастомізації. І для цього буде достатньо зусиль внутрішніх IT-фахівців або зовнішніх консультантів.
Деякі існуючі на ринку системи, такі як IT-Enterprise, SAP, Microsoft Dynamics, Odoo та інші, теж пропонують цю можливість. Проте їх кастомізація потребує значно вищої кваліфікації ІТ-спеціалістів – послуги таких айтівців коштують вище, якщо порівнювати з роботою фахівців по 1С.
Компанія BookKeeper SaaS, за сприяння USAID, розробила та в 2024 році презентувала інноваційний український продукт Nova Era. Це програмна платформа з елементами CRM, що дозволяє кастомізувати облікову систему під конкретні потреби бізнесу в режимах no-code, low-code. Такий підхід значно спрощує налаштування системи, оскільки для розбудови системи немає потреби в програмуванні.
Продукт враховує як українські, так і міжнародні вимоги до обліку. Це робить його універсальним рішенням для підприємств з різних галузей: торгівля, виробництво, будівництво, сільгоспвиробники, неприбуткова діяльність та інші.
Базове налаштування Nova Era закриває основні потреби невеликого бізнесу. Йдеться про операції з придбання та продажів, в тому числі роздрібної торгівлі з використанням РРО/ПРРО, складський та облік необоротних активів, ПДВ, а також процеси виробництва, нарахування зарплати та управління кадрами.
Проводки
Більше про компанію BookKeeper за посиланням
Інтегратори та консультанти можуть в режимі no-code налаштувати клієнтам власні Плани рахунків, створити операції з потрібними бухгалтерськими проводками та розробити індивідуальні форми друкованих документів. Все це робиться через модуль «Налаштування».
Для створення або імпорту персонального Плану рахунків в пункті «Налаштування обліку» потрібно обрати «Плани рахунків».
Для створення Плану рахунків вручну потрібно вказати назву і валюту Плану рахунків, сформувати групи рахунків і додавати нові рахунки до кожної з груп.
Одночасно доступний імпорт (експорт) Планів рахунків у форматі JSON.
Операції з необхідними проводками під запити компаній-клієнтів налаштовуються через пункт «Операції». Пункт побудований так, що в ньому відображається перелік існуючих форм (такі як Замовлення, Придбання товарів/послуг, Акт оприбуткування ТМЦ, Списання коштів, Специфікація та інші), для яких можна налаштувати нові операції.
До прикладу, для створення нової операції «Безоплатна передача ТМЦ» використовується форма «Продаж товарів/послуг». Функція «+ Створити» дозволяє додати нову операцію, яка відповідає специфічним вимогам компанії.
В картці нової операції задається її назва та обирається потрібний тип автонумерації. У вкладці «Проводки по рахунках» налаштовуються бухгалтерські проводки до операції. Для створення нового рядка таких проводок за операцією потрібно натиснути кнопку «+ Додати».
Спробувати демо-версію без реєстрації можна за посиланням.
В колонці «План рахунків» обирається План рахунків, за яким формуватимуться проводки. У колонці «Блок рядків» задаються рядки операції, що підлягають під дію проводки. Наприклад, можна вибрати лише рядки, які містять певний тип об’єктів обліку, такі як «Запаси» або «Послуги». Якщо ж обрати параметр «Всі рядки», то проводка буде застосована до всіх рядків операції.
Під час налаштування колонок для «Дебет» і «Кредит» послідовно заповнюються параметри. Колонка «Режим» визначає метод формування проводки. Режим «Сума» означає, що проводка формується на підставі загальної суми документа, тоді як режим «По рядках» створює проводки для кожного рядка окремо.
Колонка «Рахунок» визначає метод вибору бухгалтерського рахунку для проводки. Метод «Фіксований» жорстко закріплює обраний рахунок, що використовується в проводці. Методи «Роль з рядка» та «Роль з документа» забезпечують гнучкість – вони дозволяють визначити рахунки за ролями в обліку, які зазначені для контрагента та об’єктів обліку в документі або рядках операції. Прикладами формування проводки для таких ролей можуть бути «Облік», «Собівартість», «Дохід», «ПДВ», «Облік авансів» та інші.
У колонці «Сума» встановлюється спосіб занесення суми до проводки. Можливі варіанти включають: «Сума без ПДВ», «Сума з ПДВ», «ПДВ», «Еквівалент» (використовується для валютних операцій; в цьому випадку сума в іноземній валюті конвертується у гривню за курсом на дату операції).
Поле «Сторно» активує запис зворотної проводки за методом Сторно (спосіб виправлення помилок в бухобліку, відповідно до якого помилково внесену операцію записують червоним чорнилом («червоне» сторно) і виключають з підсумкової суми).
У закладці «Прості журнали» визначаються журнали, куди система запише суми за даною операцією. Для налаштувань у відповідному журналі використовується кнопка «+ Додати».
У вкладці «Меню» налаштовуються модулі системи для обліку Nova Era, де в майбутньому можливо створювати, редагувати та переглядяти налаштовану операцію. Для активації цих налаштувань у відповідних модулях ставиться позначка.
В закладці «Зв’язані операції» налаштовуються дочірні операції, які можна буде створити на підставі налаштованої операції. Щоб додати нові зв’язані операції, треба натиснути кнопку «+ Додати». Виберіть потрібну операцію, у колонці «Категорія» вкажіть її економічний зміст – наприклад, «Відвантаження» або «Оплата», а у колонці «Режим» виберіть спосіб запису – по сумі чи по рядках. Для фіксації зворотного запису зв’язаної операції активуйте позначку «Сторно».
Закладка «Додатково» дозволяє зафіксувати параметри для створення партій та обліку собівартості, що супроводжують проведення операцій. Ці параметри є важливими для оприбуткування ТМЦ.
Позначка «Імпорт/експорт» використовується для валютних операцій в ЗЕД. При її активації в операції з’являються додаткові рядки для вибору валюти та автоматичного підтягування курсу валют.
В системі Nova Era можна завантажувати кастомізовані друковані форми документів. У модулі «Налаштування», пункт «Друковані форми», ви знайдете список документів, для яких можна налаштувати форми відповідно до запита клієнта.
Нові форми в Nova Era створюються за допомогою завантаження Excel-файлів, які містять необхідні макроси для коректного відтворення. Можна налаштувати кілька форм для одного типу документа, і користувач під час роботи обере потрібну форму для друку.
Безпосередньо система Нова Ера побудована на платформі A2V10, що дає можливість і для більш глибокої кастомізації з використанням JavaScript та SQL.
Таке розгортання системи орієнтоване на реалізацію складних технічних завдань замовника з комплексними обліковими процесами.
У системі для обліку Nova Era не існує обмежень на кількість активних користувачів, і не потрібні ліцензії на кожного з них окремо. Ліцензування стосується тільки самої системи, кількості підприємств (ЄДРПОУ/ДРФО), що ведуть облік, і ролей користувачів. Кожна роль може включати необмежену кількість користувачів.
Розробник також пропонує безкоштовний тариф «Супермікро», який обмежений одним ЄДРПОУ/ДРФО та дозволяє створювати не більше 10 документів кожного типу на місяць. Тариф підходить для мікробізнесу або для тестування системи перед її повноцінним використанням.
Спробувати демо-версію без реєстрації можна за посиланням.