Рубрики ОглядиІгри

Death From Above. Гра про маленький дрон, який робить велику справу

Опубликовал
Артем Лисайчук

Death From Above гра від невеликої студії з Фінляндії, які своїм проєктом хочуть привернути увагу спільноти до війни в Україні. Про саму гру та її ідеологію ми зараз й розповімо.

Death From Above розроблялася маленькою інді-командою Rockodile з трьох людей. Спочатку вона мала бути простим симулятором дронів з мінііграми, на кшталт перевезення вантажу та перегонів з іншими дронами.

Пізніше цей концепт побачив партнер студії, німецька компанія Remote Control Productions, та запропонував переформатувати проєкт у гру про війну в Україні. Команду збільшили до 10 людей, серед яких є навіть українці, та за 6 місяців зробили першу робочу версію гри. Серед партнерів гри значаться Gis Arta та «Аеророзвідка».

Онлайн-курс "2D Animation" від Skvot.
Покроково та з фідбеком від лекторки увійдіть у 2D-анімацію через вивчення софтів, інструментів та створення кейсу у портфоліо.
Програма курсу та реєстрація

Мета Death From Above – привернення уваги до війни в Україні,  також допомога українським військовим.

Тому 30% з прибутку з продажів гри у Steam видавець перераховує на «Армію Дронів» та у фонд «Повернись живим», а після того, як гра повністю себе окупить, у фонди передаватимуть 70% чистого прибутку.

Щодо гри. Наш герой опиняється в тилу ворога. Він має при собі лише дрон та рішучість на максимум використати свою позицію.

Перед нами не симулятор і це навіть добре. Керування дроном приємне і дуже просте, апарат чудово слухається при грі як геймпадом, так і з клавіатурою з мишкою.

Ігровий процес теж не переускладнений. Маємо два типу снарядів, протипіхотний та протитанковий, перших можна завантажити на кілька штук більше. Відстрілявшись до нуля потрібно повернутися до оператора на перезарядження, яка відбувається на льоту — достатньо підлетіти на необхідну відстань. Сюжетних задач всього дві: зачистити територію та зачистити територію й зібрати дані. 

Знищувати ворожу техніку та особовий склад легко, особливо якщо не опускатися занадто близько і користуватися вбудованим тепловізором. Танки завжди стоять на місці, а піхота неспішно проходжується територією та забачивши дрон підіймає ґвалт і може навіть спробувати втекти кудись під укриття чи відстрілятися.

Дрон можуть збити, але від пострілів ухилятися легко і потрібно дуже постаратися, що б в нашого летючого друга влучили. Оператор теж може постраждати, але у дрона немає максимальної дистанції польоту, тож можна спокійно сховатися у кущах за пагорбом і за кілька підходів очистити необхідну територію.

Death From Above не вистачає додаткових перешкод та фізики як такої. У грі відсутня інерція та вплив на максимальну швидкість польоту в залежності від ваги снарядів та їх кількості. Також відсутній вітер, який міг би зробити керування цікавішим та ускладнити задачу.

Але відсутність усіх хотілок не заважає насолоджуватися процесом польоту та скиданням на окупантів подарункових пакунків. Наявні задачі виконуються за годину, хоча після їх завершення можна політати локацією та добити решту окупантів чи знайти усі секрети та потаємні місця.

Відчуття від керування у цій грі дуже нагадує Mavic 3 з термокамерою. Дещо «ватно», але тримається у повітрі він дуже схоже. Тільки ігровий «Мавік» значно повільніший, лише 12 км/год, тоді як справжній Mavic 3 в реальних умовах може розвивати швидкість до 65 км/год, з вантажем приблизно до 40 км/год. Вантажопідйомність теж сильно перебільшена, справжній Mavic 3 може нести не більше одного снаряду, протитанковий для нього так взагалі непідйомним буде. Але зрозуміло, що це гра і такий реалізм тут не потрібний.

Насправді, якщо в цій грі налітати кілька годин, то з легкістю можна перейти на справжній дрон схожої комплекції, в ідеальних погодних умовах ви різницю не відчуєте. Тільки потрібно буде пристосуватися до керування, оскільки справжні дрони керуються інакше. Death From Above це все-таки аркадна гра, і керування тут «ігрове».

Володимир Г.

Спеціаліст із систем керування літальними апаратами

 

Зараз гра перебуває у ранньому доступі. Якщо підтримка гравцями буде активною, розробники обіцяють додавати нові механіки, режими, задачі, мініігри, загалом наповнювати гру контентом, чого їй зараз дуже не вистачає.

Також про дочасний доступ Death From Above нагадує не найкраща оптимізація. В якийсь момент показник FPS опустився до 14-20 без жодних на те причин, допомогло лише перезавантаження. При цьому прогрес вашої ігрової сесії не зберігається, тож доведеться починати все спочатку.

Приємно здивував гумор. Наприклад, на постах росіян можна знайти список необхідних речей, або беручи ворога у полон (тут є така можливість) він промовляє «паляниця» і в коробці здіймається у небо, прямо як у Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

З додаткових завдань можна рятувати пральні машини транспортуючи їх у спеціальні місця. Також зі снарядів, окрім протипіхотних та протитанкових, є сосиски, носити їх можна всього одну за раз і здогадайтеся самі, що з нею потрібно робити.

До виходу гри в дочасний доступ гурт «Антитіла» записав пісню, який супроводили кліпом з головним героєм гри — дроном, пісню можна послухати англійською та українською мовами. Також до саундтреку увійшли пісні гуртів Одарка та Surface Tension. Весь альбом можна придбати окремо у Steam.

Проєкт має українську локалізацію. Проте, зважаючи на дитячі помилки та хибодруки, скоріш за все, розробники займалися нею власноруч. Наприклад, «Приймі капітуляцію», «Вигніть російських загарбників», чи замість «Титри» або «Автори» в меню значаться якісь «Кредити», що є прямим перекладом слова «Credits». Воно справді має прямий переклад «кредити», але так само може означати «Титри». Зате є «Ігролад», що тішить.

У керівника розробки та видавця дуже чітка політична та ідеологічна позиція, тому станом на сьогодні Death From Above більше схожа на соціальну гру, аніж повноцінний ігровий проєкт. Вона здатна подарувати кілька годин радості, але найбільший її здобуток, це допомога українським військовим та нагадування, що війна в Україні досі триває.

Disqus Comments Loading...