Все «залізо» рано чи пізно ламається: хоч в хмарі, хоч на серверах. Але 2024 році все ще існує думка, що класична серверна IT-інфраструктура для бізнесу є найнадійнішим вибором, а хмара може підвести у будь-який момент.
У партнерському тексті з німецьким хмарним провайдером SIM-Networks Михайло Москалюк, Team Lead IT Infrastructure компанії, розгляне, чи відповідає таке уявлення дійсності, а також підкаже, як краще та вигідніше зробити якісний стрибок для IT-середовища компанії.
Зміст
Провайдер хмарних сховищ Backblaze опублікував статистику відмов жорстких дисків за 2023 рік – під аналіз потрапило 269,756 цих пристроїв, які представляють 35 різних моделей. За даними компанії, середній відсоток відмов склав 1,70%. Без контексту це число не вражає. Якщо врахувати 40-годинний робочий тиждень, це означає, що у 2023 році адміністратори Backblaze в середньому міняли диски в серверах кожні 30 хвилин. При цьому відмови за 2021 і 2022 рік склали 1,01% і 1,37% відповідно.
Лише одна з представлених моделей не зламалась жодного разу за рік – Seagate ST8000NM000A на 8 ТБ. А найбільший відсоток відмов продемонструвала модель Seagate ST14000NM000J на 14 ТБ – 14,64% з середнім віком дисків всього 2,6 місяця. З аналізу виключили диски, які тривалий час працювали за умов високих температур, тобто використовувались в неоптимальних умовах.
Для клієнтів хмарного провайдера ці дані не означають нічого. Із хмарною архітектурою користувачі не помітили б цих відмов обладнання, навіть якби адміністраторам доводилось міняти диски буквально кожні 30 хвилин. Однак на цю статистику варто звернути увагу бізнесам, які не розглядають альтернативи локальній інфраструктурі.
Візьмемо приклад з іншої сфери: власник пральної машини легко може зробити висновок, що їхній улюблений виробник – найнадійніший, бо за 10 років роботи машина жодного разу не зламалась. Але працівники сервісного центру знають всі слабкі місця свого обладнання, бо працюють з тисячами пральних машин на рік – в таких масштабах можна скласти статистику і побачити реальну картину.
Цей принцип актуальний і для IT-інфраструктури – якщо бізнесу пощастило, і локальний сервер в офісі компанії поки жодного разу не зламався, це не свідчить про надійність локальної інфраструктури.
Також враховуйте, що цю статистику відмов надав провайдер віддалених сховищ – тобто компанія, для якої робота з обладнанням є профільною діяльністю. Щоб такі дані могли свідчити виключно про якість жорстких дисків, «залізу» необхідні умови професійного дата-центру – температурний контроль і охолодження в кожній стійці, системи фільтрації повітря, ціла команда адміністраторів та інженерів тощо. Більшість компаній не можуть забезпечити подібні умови у власних офісах, тому і подібна статистика серед малих і середніх бізнесів буде відрізнятись.
Наведемо іншу статистику: міжнародний провайдер IT-послуг Kyndryl, що веде свої корені від IBM, опитав 3,2 тис C-level менеджерів на 18 ринках по всьому світу. 90% з них впевнені, що їхня IT-інфраструктура відповідає найвищим стандартам. При цьому лише 39% вважають, що їхні системи готові до майбутнього, а в 44% інфраструктура вже підходить до кінця свого життєвого циклу. Серед значних факторів, що заважають модернізації – складність процесу і «параліч виставлення пріоритетів». Таким чином, підтримувати надійну локальну IT-інфраструктуру – це не лише технологічна, а й організаційна проблема.
Отже, ми можемо зробити висновок, що уявлення про надійність локальної інфраструктури – це скоріш питання звички, ніж даних. Розгляньмо, що натомість пропонує хмарна архітектура і як вона впливає на досвід користувача під час відмов обладнання.
Хмару часто уявляють як сутність, що абсолютно відрізняється від серверної інфраструктури. Насправді її можна уявити як специфічний спосіб організації серверів. Наприклад, якщо відмовляє жорсткий диск у звичайному сервері – це гарантований «простій» і необхідність залучати системного адміністратора, який має терміново замінити обладнання. Якщо конкретного запасного диска немає, його треба замовити – це і витрати, і додатковий час «простою». Для користувачів хмари цієї проблеми не існує.
Надійність хмари можна уявити як піраміду з такими елементами:
Як правило, малий та середній бізнес може забезпечити лише перший з цих пунктів у своєму локальному дата-центрі. Поза кадром залишається штат адміністраторів провайдера, який цілодобово підтримує працездатність і актуальність обладнання, а також фізична безпека – вкрай актуальна проблема для багатьох компаній.
Перейти в хмару зі знижкою 50%.
Усі аспекти відмовостійкості є важливими для профілю роботи SIM-Networks – ми надаємо цілісні IT-інфраструктури для бізнесів. Відмови обладнання, на якому працюють усі корпоративні інструменти, можуть напряму призвести до втрати доходу. Наприклад, інтернет-магазин не зможе продати свій товар, а інженерне бюро вчасно не здасть проєкт, бо працівники втратять доступ до ПЗ на віддаленому робочому столі.
У випадках, коли максимальна відмовостійкість є пріоритетом для бізнесу, ми рекомендуємо саме хмарні платформи.
Враховуючи ці дані та наш досвід роботи понад 10 років на ринку IT-інфраструктурних рішень, ми робимо висновок, що висока надійність власної «залізної» інфраструктури, як порівняти із хмарою, – це міф.
Популяризація хмарних рішень – це одна з головних місій команди SIM-Networks. Ми часто стикаємось із ситуаціями, коли компанія, якій допомогла б хмарна інфраструктура, не розглядає таке рішення саме через поширені міфи. При цьому ми розуміємо, що міграція у хмару часто виглядає як непростий процес, а бізнес не знає, чого очікувати в кінці. Наша команда працює з такими кейсами та робить шлях до хмари якнайлегшим для бізнесу.
Якщо ви готові розглянути міграцію в бізнес-хмару для своєї компанії, ознайомтесь з пропозицією SIM-Networks. Розпочніть свій шлях до хмари легко.
Ми надамо знижку 50% на 12 місяців і проведемо вас через весь процес міграції – від знайомства з продуктом до перенесення ПЗ на нашу платформу.