ІТ-інфраструктура для бізнесу: як вибрати провайдера і на чому не можна заощаджувати

Опубликовал
Партнерский материал

Коли компанія шукає ІТ-платформу для своїх сервісів, їй доводиться вибирати серед сотень рішень на ринку. Щоб зробити правильний вибір, необхідно відповідально підійти до цього процесу.

У партнерському тексті з німецьким провайдером SIM-Networks проєктний менеджер Тарас Багнюк розгляне п’ять найпоширеніших запитань, з якими стикаються компанії під час пошуку IT-інфраструктури, та допоможе зробити правильний вибір.

Партнерський матеріал?
  1. Будувати свою інфраструктуру чи орендувати?

Переваги орендованої IT-інфраструктури лежать на поверхні: не потрібно будувати її самостійно, розміщувати обладнання, адмініструвати й підтримувати. Попри це багато компаній принципово відмовляються від такого варіанта і продовжують користуватися локальними потужностями, навіть коли вони застаріли, хоча перейти до провайдера було б вигідніше.

Більшість таких переживань цілком можна зрозуміти й виправдати – багатьом бізнесам спокійніше, коли дані компанії можна побачити і, як то кажуть, торкнутися їх. А коли ви переносите дані до датацентру провайдера, усе стає набагато абстрактнішим. До того ж очевидно, що до будь-якого провайдера спочатку буде менше довіри, ніж до самого себе. Рідко буває так, що клієнт без відповідного досвіду ні за що не переживає та одразу готовий до аутсорсингу IT-інфраструктури.

Насправді все залежить від правильного вибору провайдера. Якщо переносити дані до першого-ліпшого без належних перевірок, то будь-який страх клієнта може виправдатися.

Очевидно, що у великих глобальних гравців теж трапляються інциденти й аварії. Питання в іншому. Як компанія із цим працює? Які є процеси, щоб розв’язувати проблеми клієнтів та запобігати їм? Основні показники, на які варто звернути увагу – SLA і пряма комунікація з провайдером.

Якщо перший досвід буде позитивним, страхів буде менше. Якщо досвід негативний, клієнт більше не розглядатиме оренду або зробить для себе висновки – на що дивитися у провайдера, про що запитувати, чого уникати.

Оберіть нову платформу для сервісів компанії

 

  1. Великий провайдер або нішева пропозиція?

Коли компанії шукають провайдера IT-інфраструктури, насамперед вони згадують про гігантів ринку – AWS, Azure, Google Cloud Platform. Вибір здається очевидним, але деякі проблеми великих провайдерів розкриваються під час роботи. Найпоширеніший приклад – складно розв’язувати питання з технічною підтримкою. Часто доводиться чекати відповіді на терміновий запит цілий тиждень або більше – про це свідчать відгуки клієнтів.

Багато стартапів вибирають великих провайдерів через широкий функціонал. Поки навантаження не стабілізувалося, складно зрозуміти реальні потреби в ресурсах і сервісах. Здавалося б, чим більше опцій, тим зручніше масштабуватись.

Проте рано чи пізно процеси стабілізуються і стають передбачуваними. Із цього моменту IT-інфраструктуру можна оптимізувати. І часто виявляється, що компанія витрачає на мікросервіси більше, ніж отримує від них користі. Наприклад, невигідно використовувати Amazon API Gateway, якщо у вашого API низький трафік. А інструмент Amazon Elasticsearch буде зайвим для того, щоб вести просте логування.

Деякі наші клієнти стикалися з невиправданими витратами у великих провайдерів. У результаті вони вибрали рішення, які розв’язували ті самі проблеми, але вимагали набагато менших вкладень.

Необов’язково повторювати такий шлях і самостійно вгадувати потреби в ресурсах, щоб масштабуватися.

Наведемо приклад: один клієнт звернувся до SIM-Networks за приватною хмарою, але не знав, скільки саме ресурсів замовляти. Тоді ми розгорнули програмне забезпечення компанії в публічній хмарі та кілька місяців тестували навантаження на інфраструктуру. Клієнт отримав реальні дані про роботу своїх систем і замовив приватну хмару, яка точно відповідає його потребам.

  1. Універсальне рішення чи індивідуальний проєкт?

Проблема готового рішення завжди в тому, що клієнту доводиться працювати не так, як йому зручно, а так, як вигадав за нього розробник. Зрозуміло, що універсальні рішення будують розумні люди, які орієнтуються на певні практики і процеси. Але неможливо весь бізнес у світі підігнати під один шаблон – це не працює. Ті, хто в’яже шкарпетки, та ті, хто збирає трактори, не можуть працювати однаково. Так само в них не може бути однакових потреб в інфраструктурі, тому ідеальні рішення для них виглядатимуть по-різному.

Бізнес може підлаштовуватися під IT-інфраструктуру і кроїти під неї всі свої процеси. А може шукати індивідуальне рішення, яке виконуватиме його конкретні завдання. SIM-Networks у роботі також керується принципом індивідуальності – усі системи, якими ми користуємося, служать нашому підходу до роботи, а не навпаки. Ми не можемо дозволити собі працювати так, як хтось нав’язав своїм продуктом.

Є рішення, що чітко лягають на процеси в компанії завдяки щасливій випадковості, тому працюють цілком успішно. А є приклади, коли продукт був відмінний і все працювало, але розробник почав «поліпшувати» послугу, виходячи із цифр продажів. Якийсь функціонал загубився, додався непотрібний – у результаті виходить зовсім не те, що замовляв клієнт. Залишаються дві опції – підлаштовуватися під провайдера або шукати оптимальне рішення для себе.

Більше про можливості, які SIM-Networks пропонує бізнесу

 

  1. Ціна чи якість?

Потрібно розуміти, на чому варто заощаджувати, а на чому – ні. Яскравий приклад – системи відмовостійкості. Звичайно, бекапи та запасні компоненти – це додаткові витрати. Але якщо через відмову обладнання клієнти не зможуть купити ваш товар або замовити послугу, бізнес може втратити набагато більше, ніж заощадив.

На цьому ризики не закінчуються. Можна втратити бази даних, CRM-системи, ERP та взагалі будь-який інструмент компанії. На відновлення всього з нуля знадобиться серйозна витрата ресурсів бізнесу, що в цей час простоюватиме. Для будь-якого аспекту інфраструктури важливо розуміти співвідношення того, які суми залежать від інфраструктури і скільки вона коштує.

Якщо наявність чи відсутність певного функціонала суттєво не вплине на працездатність бізнесу, від нього, звісно, можна відмовитись. Але нелогічно вибирати провайдера тому, що він на 100 євро дешевший, якщо плануєте розміщувати в нього всю інфраструктуру бізнесу. Така система за місяць приносить набагато більше, ніж ці 100 євро.

  1. Комунікація – критичний чинник чи ні?

Наш досвід говорить про те, що успіх проєкту ІТ-інфраструктури безпосередньо залежить від комунікації. Це проявляється на всіх етапах, від початкового спілкування з потенційним провайдером до повсякденної підтримки. Саме тому комунікація має ключову роль у нашому підході до бізнесу.

Звичайно, якщо йдеться про замовлення кількох віртуальних серверів на «тут і зараз», для цього навряд чи буде потрібна консультативна підтримка або індивідуальна розробка проєкту. Але якщо компанії потрібно розмістити всі свої системи, партнерські відносини із провайдером зроблять співробітництво успішнішим, ніж принцип «продали та забули».

Клієнти часто звертаються до SIM-Networks зі своїм переліком бізнес-завдань, які потрібно вирішити за допомогою наших технологій. Ми складаємо пропозицію на основі індивідуальних вимог бізнесу і власного досвіду – неважливо, на основі якої технології. Це можуть бути хмарні сервери, виділені сервери або гібридна інфраструктура, – ми будуємо будь-які рішення та розміщуємо в датацентрах у Німеччині.

Головний критерій – відповідати реальним потребам клієнта. Якщо ви шукаєте IT-інфраструктуру для компанії, але не впевнені, що вибрати, звертайтесь – ми допоможемо.

Партнерський матеріал?

Вибрати правильну IT-інфраструктуру

Disqus Comments Loading...