Комунікація в команді: книги й подкасти, які радять HR-фахівці SKELAR, Ciklum і не тільки
Навіть хороші спеціалісти можуть не показувати себе на всі 100%, якщо є проблеми з колегами чи менеджерами. І тут ідеться про негаразди як із робочими завданнями, так і в самій комунікації. Відразу постає питання: як розвʼязати цю проблему й налагодити роботу. Звісно, можна вчитися на власних помилках, але можна піти менш болючим шляхом і дослухатися до порад інших.
HR-фахівці відомих українських компаній порекомендували книги, подкасти й інші ресурси про комунікацію. Вони допоможуть розібратися, як налагодити роботу команди й самим навчитися працювати над спільною справою.
Зміст
«Правильна комунікація в команді — це дуже цінна навичка. Вона повинна бути найбільш прокачаною у людей на менеджерських і керівних посадах, а також у HR-спеціалістів, оскільки це також є зоною їхнього впливу. Та й усім іншим така навичка точно не буде зайвою, бо від неї залежать результати роботи й наскільки приємно працювати в команді», — зазначила Любов.
Вона додала, що win-win підхід у комунікаціях є однією з основних концепцій у книзі «7 звичок високоефективних людей» Стівена Кові. Спеціалістка радить почати саме з цієї книги.
Також вона рекомендує:
Щодо подкастів, то Любов радить звернути увагу на The Look & Sound of Leadership та Manager Tools.
Читайте також: «Грокаємо алгоритми»: просто про складні задачі в програмуванні. Уривок з книги
Спеціаліст поділився своїми рекомендаціями щодо ресурсів, які знадобляться для роботи в команді.
Тетяна порадила базу, яка допоможе будувати ефективну комунікацію та злагоджену роботу в команді. Ось які книги рекомендує спеціалістка.
Тетяна додала, що конструктивна взаємодія в команді твориться в процесі роботи. Тому також порадила ресурс Miroverse, де є сотні шаблонів для проведення командних сесій, тімбілдингів, брейнштормів, планувань, ретроспектив тощо.
Читайте також: Scrum, «Дедлайн» і Kaizen Hub. Які кращі книги, подкасти і YouTube-канали про менеджмент
Катерина порадила насамперед прочитати «Емоційний інтелект» Деніела Ґоулмана та розібратися в цій темі, щоб базово розуміти емоції та їхній вплив на взаємостосунки та комунікації.
«Загальною метою книги є підвищення свідомості щодо ролі емоцій у нашому житті та навчання навичок, які допомагають краще розуміти себе та ефективніше взаємодіяти з іншими», — пояснила вона.
Також спеціалістка порадила книгу Еріка Берна «Ігри, у які грають люди» — для розуміння поведінки людей. У книзі автор розглядає різні «ігри», що виникають у взаємостосунках. Загальною метою книги є сприяння свідомому підходу та покращення якості комунікації між людьми, пояснила Катерина.
Також вона радить послухати подкасти для HR від спільности People First Club — там є багато тем про комунікації в команді.
З подкастів Ірина радить звернути увагу на популярний бізнес-подскаст Manager Tools.
«Буде корисним для менеджерів та HR на будь-якому етапі кар’єри. В подкасті розглядаються конкретні інструменти та практичні поради щодо ефективного управління командою, покращення комунікації, а також стратегії для поліпшення взаємодії та розвитку продуктивної співпраці в команді», — пояснила спеціалістка.
Також вона радить книгу Патріка Ленсіоні The Five Dysfunctions of a Team. Це бізнес-роман, у якому автор розповідає історію команди, що стикається з п’ятьма основними вадами. Патрік надає практичні інструменти для розвитку ефективної команди та уникнення проблем, які можуть заважати досягненню командою спільної мети, додала спеціалістка.
Основне, що радить Наталі, це обрати список людей та компаній, яких ви вважаєте прикладом для себе, вам імпонує їхній підхід у бізнесі та додаткова відповідальність, яку вони несуть. Що стосується компаній, то вона рекомендує стежити за тими, які підходять під ваші цінності та культуру.
Щодо книг вона дала такі рекомендації:
Щодо подкастів і відео, спеціалістка радить звернути увагу на загальні бізнесові теми, про які спілкуються компанії та експерти. Наприклад, можна глянути radio kmbs, де багато тем по бізнес та команди, як-от тема про культуру довіри в компанії.
Читайте також: Як вчити англійську з фільмами та книгами. Поради фахівців з Ciklum, Promova і не тільки
Аліна зазначила, що в інтернеті й, зокрема, на YouTube можна знайти досить багато інформації про комунікацію. Один з цікавих вебінарів, на думку спеціалістки, — «Ефективна комунікація в команді». Вона пояснила, що він буде особливо корисним усім керівникам, HR-фахівцям та спеціалістам, що мають амбіції розвиватися.
Та в першу чергу HR-спеціалістка кожному радить поглиблювати свої знання в психології та розвивати емоційний інтелект. Адже в сучасному світі ці знання вже не просто корисне доповнення, а необхідність.
«Розуміння різних типів людей, їхньої поведінки та методів досягнення цілей дасть вам змогу віднайти “ключик” до кожного. А завдяки розвинутому емоційному інтелекту ви зможете не пропустити важливі деталі, які можуть розкрити для вас по-новому співрозмовника: колегу, партнера тощо», — пояснила Аліна.
Вона додала, що якщо менеджер хоче бути не просто тим, хто ставить і перевіряє завдання, а й лідером, то він має щоденно будувати стосунки з усіма, з ким взаємодіє.
«Емоційний інтелект виручить вас тоді, коли ви не будете знати чогось, адже будете знати, до кого можна звернутися за порадою чи допомогою. В університеті кажуть: “Спочатку ти працюєш на заліковку, потім вона на тебе”. У роботі це працює так – спочатку ти будуєш стосунки, а потім вони допомагають тобі», — зауважила ІТ-фахівчиня.
Тож для того, щоб дізнатися більше про емоційний інтелект та психологію людей, Аліна радить усім дві must-read книги:
Анастасія зазначила, що багато хто знає книжки Патріка Ленсіоні стосовно вад у роботі команд чи проведення мітингів, однак у нього є ще декілька подкастів, які можуть бути корисні людям у різних ролях. Наприклад, At the table підсвічує різні теми про роботу в команді: вплив кожного з нас на наші команди, фідбек, мультизадачність, вразливість та інші.
«За 20 хвилин Патрік та його колеги встигають обговорити одну тему з дуже різних боків та точно залишать вас з цікавими інсайтами», — пояснила спеціалістка.
Також вона дуже радить почитати You can change other people Пітера Брегмана. «Назва може звучати досить провокативно, але книжка насправді про те, як будувати більш відкритий діалог задля створення розуміння між людьми з дуже різними поглядами», — додала Анастасія.
Ірина порадила прослухати подкаст «Комунікацію з командою в нових умовах» від kmbs.
А також почитати статтю How To Receive Feedback And Criticism від Кевіна Крузе для Forbes та Feedback & Radical Candor.
З книг Ірина радить Five Stars: The Communication Secrets to Get from Good to Great, Карміне Галло.