3D моделювання – одна з найдинамічніших сфер в сучасній tech-індустрії. Це творча сфера з безмежними можливостями для створення візуальних об’єктів. Застосування різноманітних інструментів і робота в багатьох галузях створює високий попит на 3D-дизайнерів, а самі 3D моделі можна побачити вже не тільки у сучасних іграх чи кіно, а й навіть у звичній рекламі в Instagram.
У цій статті ми розповіли, як почати навчання початківцю у 3D-дизайні та створювати тривимірні об’єкти, застосовувати різні комп’ютерні програми та візуалізувати цікаві проєкти.
Зміст
В комп’ютерній академії IT Step створена програма для початківців в 3ds Max. Це одна з найпоширеніших програм для професійних 3D дизайнерів, створена компанією Autodesk.
3ds Max існує на ринку доволі довго, завдяки чому має потужне ком’юніті користувачів і базу навчальних матеріалів. Хоч курс передбачений для початківців, його краще обирати тим, хто вже був знайомий з іншими продуктами Autodesk (AutoCAD або Revit), адже, окрім того, що між програмами одного виробника підтримується зручна інтеграція, на курсі навчать створювати та візуалізувати об’єкти в Autodesk AutoCAD.
3ds Max пропонує широкий спектр інструментів для моделювання, текстурування, анімації, рендерингу та симуляції. Це дозволяє створювати складні та різноманітні 3D проєкти, а на курсі якраз можна буде спробувати застосувати отримання знання на практиці.
Навчальна програма починається з основних відомостей про 3d-графіку та поступово занурює у моделювання складних об’єктів, креслення, роботу зі світлом і рендерами. Навчання триває протягом 9 місяців з графіком два заняття на тиждень.
Ще один курс з вивчення 3ds Max можна пройти на платформі SKVOT. Курс триває менше, розрахований на 21 заняття та має чудовий бонус для студентів профільних вишів — знижку на навчання.
Програма розбита на блоки, починається з базового вивчення створення сцени до фінальної роботи над власним готовим об’єктом. Студент зможе опанувати навички візуалізації архітектури та оточення, працювати зі світлом, рендерити за допомогою Chaos Corona, працювати з камерою тощо. Окрім цього платформа допоможе з кар’єрними можливостями, надаючи не тільки теорію, а й можливість стажуватися у студії Archimatika.
Найкраще обирати навчання за цим напрямком початківцям з профільних ВНЗ, архітекторам з досвідом до 2 років, дизайнерам інтер’єрів та ландшафтним дизайнерам.
Ще одним курсом на платформі SKVOT виступає програма для майбутніх 3D-художників у геймдеві. Це курс іншого спрямування, адже хоч і вивчає тривимірні моделі, але сфокусований на геймерській тематиці та готує не скільки дизайнерів, як художників персонажів для ігор.
Навчальна програма розбита на 40 занять і також вивчає комп’ютерні програми для моделювання — Maya, Marvelous Designer, ZBrush та Substance Painter. Викладач з досвідом 7+ років в індустрії навчатиме особливостей професії та допоможе опанувати необхідні художні навички для створення власного персонажа. Студент навчиться створювати одяг, дізнається більше про анатомію, навички скульптування та деталізації моделей. Один з блоків навчання буде присвячений Unreal Engine, що допоможе зрозуміти процес інтеграції створених персонажів у графічний двигун.
Після навчання студент не залишиться сам на сам зі знаннями, адже фіналом курсу стане розробка готового ігрового персонажа, якого можна буде додати у портфоліо та лекція про етапи та нюанси працевлаштування.
З 3D-моделювання існують курси для найменших майбутніх дизайнерів. Він призначений для школярів, віком від 12 до 17 років.
Адаптований не просто для новачків, а має зрозумілий для підлітків формат, в якому буде простіше розбиратися у складній тематиці. На курсі вивчають застосування таких програм як Blender і PureRef, перший блок розповідає про історію створення програми Blender, основу роботи з нею, інтерфейс і тому подібне.
За 32 занятті, які розбиті за темами на кілька блоків школяр зможе поглиблено дізнатися про сферу моделювання та визначитися з майбутнім фахом не на теоретичних знаннях, а спробувавши свої власні сили у роботи. Тим паче фіналом навчання стане виконання дипломного проєкту, який точно надасть впевненості у тому, чи цікаво продовжувати займатися моделюванням.
Як і попередній курс, ця програма від Udemy розповідає про роботу з програмою Blender. Курс розрахований на початківців і містить інформацію для початку навчання з “нуля”.
Новачки часто обирають Blender для початку кар’єри, адже ця програма відкрита, кросплатформна (підходить для Windows, macOS та Linux), призначена і для 3D моделювання, і для анімації, і рендерингу, та багатьох інших задач у сфері комп’ютерної графіки.
Це доступне рішення для широкого кола користувачів, з активною спільнотою та ресурсами для вивчення. У Blender є система додаткових плагінів (Add-ons), яку можна використовувати для розширення функціонала програми відповідно до потреби фахівця.
Програма складається з 8 секцій, містить 101 лекцію, 13 годин відео, 83 ресурси для завантаження та 3 статті. Для навчання не потрібна попередня підготовка, але варто перевірити чи підтримує ваш Mac або ПК можливість запуску Blender версії 3.2 або вище.
Ще одним мистецьким курсом, орієнтованим на геймерську сферу є навчальна програма “Art for Games” від Coursera. Цей комплексний курс розрахований на початківців, містить лекції як про 3D, так і 2D арт для ігрового середовища. Програма розбита на 4 секції, які виступають самостійними блоками, тобто студент може обрати, що саме його цікавить найбільше на цей момент.
Курс навчає використовувати Maya, Unity, Photoshop, Sketchup, ZBrush, Marmoset Toolbag і Substance Painter, містить прикладну частину зі створення свого проєкту.
Навчання на цьому курсі варто обирати тим, хто хоче розвиватися в геймдеві, опановувати сучасні технології більше як художник, ніж дизайнер. Підійде також тим, кому хочеться покращити свої навички та віднайти власний концептуальний стиль.