Рубрики Огляди

«Метавсесвіт. Як він змінить нашу реальність»: настільна книга геймерів та фанатів технологій

Опубликовал
Павло Чуйкін

Не можу сказати, що навмисно шукав книжку про Метавсесвіт, але вона мене сама знайшла на сайті видавництва Artbooks, коли я дивився інформацію про кібертрилер «Ідеальний шторм». Спочатку увагу привернула найяскравіша обкладинка, яку я бачив за останні роки, а далі, після вдумливого читання анотації, я зрозумів, що вона чудово підходить для щоп’ятничного матеріалу на ITC.ua. Тут є багато інформації та роздумів про Метавсесвіт, є дослідження на цю тему та ґрунтовні пропозиції автора про покрокову побудову подібного метаутворення. Він також багато говорить про технології та відеоігри, роблячи їх основними прикладами для пояснення тих чи інших аспектів Метавсесвіту. Чим не книга для нас?

Вже пізніше, читаючи книжку «Метавсесвіт. Як він змінить нашу реальність» я все більше дивувався наскільки вона глибока, енциклопедична та гіківська. Чим менше сторінок залишалось, тим яскравіше я бачив назву для цього матеріалу, який ви прочитали вище. І це справді так. Несподівано, але я знайшов настільну книгу геймерів та фанатів технологій.

«Метавсесвіт. Як він змінить нашу реальність» / The Metaverse: And How It Will Revolutionize Everything

Автор Метью Болл
Перекладач Сергій Стець
Видавництво Artbooks
Мова Українська
Кількість сторінок 504
Обкладинка Тверда
Рік видання 2023
Розмір 140×210 мм
Сайт artbooks.ua

Як каже сам автор, головна мета цієї книги — запропонувати чітке, всебічне та авторитетне визначення концепції Метавсесвіту. Також він допомагає зрозуміти, що саме потрібно для реалізації цього проєкту та чому цілі покоління людей згодом переселяться у віртуальність, що назавжди змінить повсякденне життя, роботу на спосіб мислення людства.

Онлайн-курс "Продуктова аналітика" від Laba.
Станьте універсальним аналітиком, опанувавши 20+ інструментів для роботи з будь-яким продуктом.
Дізнатись більше про курс

Метью Болл провів масштабне дослідження теми, тому поступово розкриває та пояснює ті чи інші аспекти створення Метавсесвіту. Він розповідає про пропускну здатність інтернету, про рендер графіки та цифрові обчислення, про суперкомп’ютери, про криптовалюту та онлайн перекази, про створення графіки в кіно та механізми роботи сучасних ігрових хітів накшталт Fortnite, Roblox та Minecraft.

Через це та безліч інших прикладів читач розуміє, що до Метавсесвіту ще далеко. Також стає очевидним, що, напевно, це буде не один великий світ, а мінімум декілька Метавсесвітів-конкурентів Вони поєднуватимуть в собі не тільки популярні франшизи, ігри, транзакції та дослідження. Це будуть різнопланові реальності з VR та AR, але як саме це буде працювати в автора є тільки припущення.

За словами Метью Болла, над Метавсесвітом вже давно працюють і він створюється саме в цю мить. Якщо проводити паралелі, то ми, сучасні користувачі, знаходимося десь на початку 1990-х років та споглядаємо за становленням Інтернету. Ми точно бачимо, що з цього вийде щось неймовірне та надзвичайне, але найсміливіші наші припущення навіть і близько не збігаються з реальністю 2020-х, коли Інтернет став таким, яким є.

Тобто через 10-30 років Метавсесвіт буде, але його форма, вид та можливості докорінно відрізнятимуть від того, про що ми фантазуємо зараз. Ми навіть уявити не можемо в яку сторону він піде, що на нього вплине, як це буде конкретно та в якому вигляді. Є тільки припущення та список проблем. Останні дуже важливі, і це більше обмеження технологій, ніж проблеми, але їх дуже багато, тому над ними ще багацько працювати.

Як приклад автор наводить обмеження можливостей рендеру графіки в сучасних онлайн-іграх. Сервера Eve Online ледь витримують 15-20 тисяч одночасних гравців, зібраних в одному місці для масової заруби. І це при тому, що розробники пішли на безліч геймплейних хитрощів, щоб створити повноцінний єдиний всесвіт-сервер. Сервера World of Warcraft не розраховані більше ніж на 4-5 тисяч гравців, та й тих розподіляють по каналах, якщо їх збирається багато в конкретному місці на карті. Fortnite має сучаснішу яскраву графіку, але все одно вона мультяшна, а технічно гра може збирати тільки максимум 100 геймерів на невеликому острові.

Всі ці задуми ігор не забаганки геймдизайнерів та не робота сценаристів, а технічні обмеження. Це стеля, в яку давно вперлася індустрія і не може йти далі. А якщо це так, то як в Метавсесвіті ми плануємо тусити з мільйонами геймерів одночасно? Відповідь проста: ніяк. Наразі це неможливо.

Подібних різноманітних технічних та ігрових прикладів в книзі дуже багато. Автор детально пояснює ту чи іншу концепцію Метавсесвіту, розкладаючи на пальцях роботу Інтернету, сучасних ігор, геймдизайну, створення гаджетів, ігрових консолей та ПК. Він розповідає про онлайн-торгівлю та покупки, де у сучасному світі цифрових транзакцій є такі компанії, як Google та Apple, що беруть 30% комісії від кожної купівлі. А це, як ви розумієте, взагалі не варіант для омріяного Метавсесвіту.

Поступово, розділ за розділом, пояснюючи ті чи інші проблеми для Метавсесвіту, Метью Болл створює повноцінний довідних для геймерів та гіків. Книга містить безліч цікавих фактів про ті чи інши пристрої, про технології, про технічні напрямки, про створення графіки в кіноблокбастерах, про те, про се, та безліч всього. Я не думаю, що автор розраховував на саме це, але вийшло як є.

«Метавсесвіт. Як він змінить нашу реальність» написана просто та доступно. Хтось назве її висушеною, та, можливо, матиме рацію. Але це тільки допомагає отримувати багато корисної та просто цікавої інформації не відволікаючись на літературні прийоми тощо.

Кожен розділ буквально напханий фактами та поясненнями, тому читати її одним махом не вийде. Я долав її по главі на день і це був нормальний темп, щоб прочитане вляглося в голові та в пам’яті. Тому поспішати не раджу. Також ця книжка один із небагатьох варіантів на перепрочитання та перечитування окремих глав. А це багато вартує.

Книга «Метавсесвіт. Як він змінить нашу реальність» отримала яскраву софт-тач обкладинку, модні зараз кольорові зрізи та лясе. Також тут приємний для читання жовтавий папір та відносно великий шрифт.

Disqus Comments Loading...