Огляд 2E EB19: електробайк без пафосу, але з характером

Опублікував Назар Яворський

Електровелосипеди стають дедалі популярнішими серед поціновувачів активного відпочинку, міських жителів і тих, хто шукає екологічний та зручний транспортний засіб. У цьому редакційному огляді ми спробуємо зрозуміти наскільки доцільною є купівля моделі 2E EB19, чи знайде вона своє місце в дозвіллі широкого кола користувачів, проаналізуємо його характеристики, конструкцію, електроніку та, звісно, поділимось власним досвідом користування.

Технічні та ходові характеристики 2E EB19

Бренд 2Е ЕВ19
Двигун 1 000 Вт
Максимальна швидкість До 55 км/год
Вага 31 кг
Гальмо Передні та задні гідравлічні дискові гальма
Батарея 48 В/15 А год
Час зарядки 7,5 годин
Шини 26 × 4,0’’ Chaoyang
Передачі Shimano tourney tz
(7-швидкостей)
Максимальне навантаження 150 кг
Амортизація Вилкова амортизація (з блокуванням)
Струм зарядного пристрою 2 А
Матеріал копусу Алюмінієвий сплав
Захист IP54

Паковання, комплектація та збирання

Електровелосипед приїхав на редакційний огляд у величезній фірмовій коробці, підсиленою дерев’яною опалубкою, для уникнення можливих пошкоджень під час транспортування. Самостійно вам навряд вдасться перенести такий габаритний вантаж, тому рекомендую одразу замовляти адресове доставлення.

Задля економії місця в коробці при перевезеннях 2E EB19 прибув у розібраному вигляді. Тому майбутньому власнику прийдеться самостійно зібрати його перед використанням. 

Електровелосипед запакований таким чином, щоб не пошкодити фарбу чи механічну цілісність конструкції при розпакуванні та доставленні. Цьому допомагають міцні стяжки, заглушки та захисні матеріали-розхідники. Переднє колесо від’єднане від електровелосипеда так само як і сідло, багажник, ліхтарі та крила. 

В окремих коробках ми можемо додатково відшукати наступні елементи:

  • Фара;
  • Багажник;
  • Крила-болотники;
  • Блок живлення на 56,4 В/ 2А;
  • Двухстороній гайковий ключ.

Щоб це все зібрати до купи, виробник комплектує модель спеціальним мультитулом. В ньому можна відшукати насадки необхідного типу та діаметру. Для початкової збірки його цілком вистачає, але якість виконання бажає кращого і в сильних руках його можна легко погнути. Тому рекомендую завести окремий набір інструментів та насадок для подальшого обслуговування електровелосипеда.

На сторінках паперового мануала недосвідченим велолюбителям покроково описаний порядок збирання. 

Однак варто уважно дивитись перед тим як, щось робити, адже в інструкції містяться деякі неточності. Наприклад, якщо ви класично покладете на руль свого «залізного коня» для монтування переднього колеса, то пошкодите дисплей YL81F. Загалом, збірка не потребує професійних навичок, але вимагає уважності. 

Матеріали, дизайн та механіка

2E EB19 може похвалитися практичним виглядом у темно-зеленому кольорі. Це дає натяк на те, що він розрахований не тільки для міських прогулянок на рівній дорозі, але й для вилазок на природу й навіть невеличкого «оффроуду» (про що розповім пізніше). 

Широкі шини та масивна рама надають йому дещо брутального стилю, характерного для фетбайків.

Довжина електробайку складає 190 см, висота сидіння регулюється від 92 до 103 см. Це дозволяє адаптувати велосипед під індивідуальну антропометрію.

Дисплей по центру керма перший дзвіночок технологічності у дизайні. Сама батарея інтегрована у раму та не псує загальної естетики, як в інших варіантах, де вона кріпиться в окремому блоці. 

Рама виготовлена з алюмінієвого сплаву, що забезпечує баланс між легкістю та міцністю. Алюміній стійкий до корозії, що особливо важливо для використання в умовах вологостійкості чи дощу.

Регульована амортизаційна вилка розрахована на комбіновані режими їзди. Підвіску можна встановити в режим Lock, якщо ви їдете гладкою дорогою або навпаки розблокувати під час заміських поїздок з сумнівним рельєфом.

Тут встановлені шини типу «фетбайк» — Chaoyang 26 х 4″. Ця фірма вже багато десятиліть виробляє гуму не тільки для велосипедів, а й для легкових та вантажних автомобілів. Їхній плюс в тому, що завдяки високому профілю вони забезпечують додатковий амортизаційний ефект, згладжуючи нерівності дороги. Крім того, вони додають кращого зчеплення зі складною поверхнею. Тиск в колесах згідно зі специфікаціями повинен складати 1.4 атмосфери, що дуже мало порівняно з класичною «гумою» й додає додаткової м’якості.

Найголовнішим елементом безпеки в електровелосипедах з такою вагою по праву можна вважати гальма. До початку тестування я мав щодо них деякі сумніви, чи зможуть вони справитись з досить високою заявленою швидкістю. На щастя з ними не виникло жодних проблем, про що детальніше розповім в особистому досвіді.

Передня шина закріплюється класичними гайками, а не швидкознімним механізмом. В плані надійності це плюс, адже тут у нас значно більше навантаження на передню вісь порівняно зі звичайними велосипедами. Щоб закріпити колесо додається гайковий ключ, однак я раджу все ж таки надійно закрутити його за допомогою торцевого ключа, а ще краще динамометричного, щоб вірно виставити момент затяжки.

До передач претензій немає, адже тут стоїть 7-ми ступенева версія від Shimano (модель Shimano tourney tz), яка чудово себе зарекомендувала серед велосипедистів. Кермо досить ергономічне, але під час тестування помічений люфт в районі з’єднання штоку вилки та механізму виносу руля. Надіюсь, що це особливість тестового екземпляра, а не масове явище. Причому перевірити цей момент до збірки велосипеда неможливо.

Механізм сидіння швидкознімний, тому відрегулювати його положення не займе багато часу. Воно в міру м’яке і досить комфортне для тривалих поїздок по рівній поверхні. Для їзди на поганій шутровій або каменистій дорозі прийдеться підшукати варіант м’якіше інакше вас чекатимуть незабутні враження в кінці екстремальної велоподорожі. З усім тим, це не двупідвіс  і вимагати від нього надприродного також не варто.

Педалі також не викликають претензій під час їзди. Вони достатньо міцні та легко фіксуються при збірці, головне в цьому процесі пам’ятати, що там лівостороння різьба. Я впевнений, що власники 2E EB19 будуть в більшості випадків користуватись ними хіба що як стійками для ніг.

Захисні «болотники» зроблені з чорного матового пластику, в центрі якого глянцева вставка. З однієї сторони це плюс до полегшення загальної ваги, однак я зустрічав електровелосипеди з металічними чи алюмінієвими «крилами». Мінус рішення в тому, що вразі падіння чи невдалого приземлення можна його поламати, особливо в холодну пору року, коли пластик твердішає і стає значно крихкішим.

Переднє крило ділить з масивним ліхтарем спільний болт кріплення, тому при монтажі вони можуть зміщувати одне одного. Окремої уваги заслуговує ніжка для фіксації електровелосипеда. Враховуючи велику власну вагу 2E EB19, виробник не став на ній економити.

Електроніка, елементи керування та батарея

Вся електроніка 2E EB19 не потребує додаткового налаштування і може використовуватися прямо «з коробки». Єдине, що потрібне від власника при збірці, це з’єднати штекер кріплення фари з проводкою. Складнощів це не повинно викликати, все інтуїтивно зрозуміло, та конектори позначені стрілочками в місцях з’єднання. Контролер заряду та основна електроніка ховається в захищеному пластиковому боксі. За замовченням обмежує силу струму на 15 А, хоча можливо його налаштувати в межах від 1 до 50 А. Варто враховувати, що це впливатиме на потужність та витрату енергії.

Основна інформація, необхідна для велосипедиста візуалізується завдяки дисплею YL81F.  Він здатний працювати при температурі від -20 до 60 градусів за Цельсієм. Також на ньому можна змінювати налаштування електробайку, але для цього знадобиться окремий блок керування з п’ятьма механічними кнопками, що знаходиться на лівій частині керма. YL81F дозволяє налаштовувати різні параметри, такі як яскравість, одиниці відстані, режими руху (педалі, електричний або комбінований), чутливість педалей, обмеження швидкості тощо.

На ньому можна продіагностувати несправність за допомогою спеціальних кодів. Інструкція детально описує коди несправностей (E001–E011), які можуть з’явитися на дисплеї, наприклад, E006 (низький заряд батареї) або E005 (проблема з гальмами). Також є рекомендації щодо усунення типових неполадок, таких як нестабільне прискорення чи зменшення дистанції пробігу.

Електровелосипед комплектується потужною літієвою батареєю, яка видає напругу 48 вольтів та 15 А/год. Згідно з замірами час зарядження батареї від 0 до 100% становить 7 годин 25 хвилин завдяки комплектному блоку живлення. Як по мені це досить довго, але «маємо те, що маємо».

Виробник заявляє, що «залізний кінь» здатний проїхати на одному заряді близько 48 км. Звісно на це впливає багато факторів, починаючи від стилю їзди, рельєфу й закінчуючи власною вагою та тиском в колесах. Детальніше про це буде в моїх стандартних замірах під час тест-драйву.

На задній вісі у нас знаходиться електродвигун потужністю 1000 Вт. Це саме те, чого не вистачає поціновувачам катання у своє задоволення без нескінченних тактів крутіння педалей. За заявами виробника він дозволяє розігнати електровелосипед до швидкості 55 км/год.

З освітлювальних приладів нам доступний масивний передній ліхтар з лінзою — DIYMING потужністю 8 Ватів, а також задній габаритний ліхтар. Цього достатньо, щоб виділятися на дорозі в темну пору доби та освітлювати свій шлях. Хоча я б особисто обрав якийсь альтернативний варіант освітлення.

Окремо зауважу, що проводка прокладена грамотно. Нічого не хитається, не висить та не заважає.

Тест-драйв та досвід використання

Як відомо, немає двох однакових стилів водіння, так само як немає двох однакових людей. 2E EB19 зроблений таким чином, щоб охопити якомога ширше коло потенційних користувачів. Універсальність завжди вимагає компромісів, тому задля неї в чомусь потрібно йти на поступки. Наприклад, широкі й важкі колеса «болотним» протектором з однієї сторони дають плюс в амортизаційних властивостях та зчепленні на ґрунтовій чи сніговій поверхні. З іншого боку це додаткове навантаження та втрати потужності, «непідресорена маса» та шум при їзді по асфальту. 

З цієї причини в тест-драйві я постарався охопити якомога більше сценаріїв експлуатації та режимів їзди. Тому одягайте свої шоломи безпеки та міцно тримайте кермо. 

Їзда по місту

У режимі електричного приводу велосипед хутко набирає швидкість. Ступінь прискорення можна регулювати за допомогою спеціального блоку на лівій частині керма, а також комбінуючи одну з семи передач. Якогось бажання допомагати руху крутінням педалей не виникало.

Найкомфортнішим мені видався режим максимальної потужності та п’ятої передачі. На рівній дорозі я розганявся до швидкості 45 км/год. Більше вже не хотілось, адже цьому не сприяє тип протектора, а також починала відчуватися дія неідеального балансування. Все ж таки це велосипед, а не мотоцикл, тому не варто вимагати від нього надзвичайного.  

Гідравлічні гальма при цьому реагують чітко, що важливо на жвавих вулицях. Ніяких проблем з ними на рівній дорозі у вас не виникне. Дисплей показує швидкість, рівень заряду та пройдену відстань, що зручно для контролю. Однак у вологих умовах виробник радить уникати їзди, тож для дощового дня це не найкращий вибір. 

По дорогах загального користування рухаючись зі швидкістю 25-30 км/годину я зміг проїхати 43 кілометри суто за допомогою електродвигуна.

Неоднорідна місцевість та ґрунтові дороги

Завдяки вилковій амортизації та широким шинам 2E EB19 впевнено долає нерівності – гравій, пісок чи легке бездоріжжя. Амортизатор можна налаштувати під вагу та тип поверхні. Заїхавши в болото (чого не раджу робити) краще вибрати підвищену передачу, щоб уникнути буксування та заносу. Не забуваємо, що у нас задній привід, який при поганому зчепленні у складних умовах намагатиметься розвернути вас боком. 

Їхати по невисокій траві чи ґрунті також можна без будь-яких проблем. В таких випадках немає такої інерції в русі, як при їзді на асфальтованих дорогах та й великої швидкості тут не розігнати — не та поверхня. Тому вибираємо перші передачі для максимального моменту обертання колеса і продовжуємо свій шлях. В таких умовах експлуатації я зміг проїхати за допомогою електромотора приблизно 30 кілометрів.

«Хардкорна» їзда

Оскільки тут лише один мотор, велосипед не розрахований для важких підйомів чи спусків (так званий downhill) по пересічній гірській місцевості. Для такого сценарію потрібен як мінімум варіант з двома моторами та двупідвіс. 

Зате при спуску під великим кутом я зрозумів, що попри велику вагу і стрімкий нахил дороги гідродинамічні гальма у 2E EB19 відпрацьовують на відмінно. Загалом, я проїхав на електровелосипеді понад 80 кілометрів, при цьому він залишив після себе дуже позитивні враження. Єдине, що мені не сподобалось — недостатній захист від вологи. Враховуючи, що останні декілька тижнів йдуть дощі це обмежує у можливості зайвий раз покататися без ризику зіпсувати недешеву електроніку.

Ціни та конкуренти

2E EB19 можна придбати за 53 460 гривень, що типово для електровелосипедів із двигуном 1000 Вт і батареєю 15 А·год. Гарантія на 12 місяців додає додаткового аргументу при покупці, хоча вона поширюється лише на першого власника та не покриває пошкодження від неправильного використання.

HIMO C26 пропонує за ту ж саму ціну гірші гальма (дискові, механічні) та слабшу раму, що не сподобається важким велосипедистам. Також тут не такий потужний двигун, внаслідок чого можна забути про таку швидкість як у 2E EB19.

Якщо вам не вистачає дальності автономного ходу, то можна подивитись в сторону E-Motion Wendat MTB 3 27.5 36V 61Ah 500W. Так, він дорожчий і зі слабшим двигуном, зате може прохати понад 100 км.Такі варіанти нерідко використовують кур’єри у своїй професійній діяльності.