Рубрики ІгриОгляди

Огляд ANNO 117: Pax Romana — Рим, який хочеться будувати вічно

Опублікував Семен Брилінський

Серія ANNO давно вважається однією з найвідоміших у жанрі містобудівних симуляторів. Це гра для тих, хто любить копатися в найдрібніших деталях і продумувати кожен аспект свого міста. Ми вже побували в 1602, 1503, 1701 та 1401 роках, потім стрибнули у близьке майбутнє 2070-го, а потім ще далі — аж у 2205-й. Після цього повернулися до 1800-го, а тепер настав час зануритися ще глибше в минуле — у рік 117. З усією своєю архітектурною величчю, багатою культурою та політичними інтригами Стародавній Рим здається ідеальним тлом для нової частини серії. В цьому огляді ми постараємось з’ясувати, чи вдалося розробникам з Ubisoft Mainz подарувати нову незабутню пригоду для поціновувачів жанру.

Історичний сетинг ANNO 117: Pax Romana

Як випливає з назви, ця частина серії Anno відбувається у 117 році, на піку Римської імперії, і поєднує політичні інтриги, масштабну корупцію, стратегію, історичні наративи та, звісно, управління містом. Гра балансує між історичною правдивістю та свободою для власного оповідання, дозволяючи створити власну легенду всередині реального Римського світу.

Дія гри розгортається в часи масштабної експансії під владою видатних імператорів. Римська імперія на той час охоплювала території від Британії до стародавньої Месопотамії, здобуті завдяки так званій «Pax Romana» — Римському миру. Цей період, що тривав від 27 року до н.е. до 180 року н.е., характеризувався не лише військовими завоюваннями, але й економічним зростанням, культурними досягненнями, безпекою, розвитком інфраструктури, торгівлею, встановленням законів та поширенням римської культури.

Ігролад ANNO 117: Pax Romana

ANNO 117: Pax Romana зберігає класичну формулу серії, знайому фанатам із попередніх частин. Ви починаєте на випадковому острові, ставите будинок лісоруба й лісопильню, а потім з’єднуєте всі споруди з торговим постом. Основний цикл гри залишився тим самим, проте чимало аспектів стали помітно зручнішими.

Початкові ресурси та торговий пост дозволяють легко стартувати: будівництво перших будинків забезпечує житло для Liberti — найнижчого класу населення. Їхні потреби покриваються через прості виробничі ланцюги з двох будівель, але коли до міста приєднуються плебеї та вершники, система ускладнюється. Виробництво товарів стає більш комплексним: потрібні різні типи споруд, які обробляють ресурси з різною швидкістю. Іноді доводиться відкривати нові острови, щоб отримати необхідні матеріали, яких бракує на стартовій території.

Для першого проходження Pax Romana дивує своєю збалансованістю. Головне меню статистики тепер акуратно зводить усі запити населення в один зручний екран. У ANNO 1800 подібне меню теж було, але воно виглядало громіздко через безліч вкладок. Тут усе зведено до зрозумілих графіків виробництва й споживання, що робить менеджмент інтуїтивним.
Нововведенням стала механіка, за якої виробничі будівлі впливають на доходи навколишніх будинків. При цьому частина споруд має і негативний ефект — димарі чи свинарники можуть знижувати рівень безпеки або здоров’я мешканців. Водночас ці самі будівлі здатні генерувати Знання, необхідне для розвитку технологій.

Крім того, у грі з’явилось меню досліджень, яке дозволяє формувати шлях розвитку міста. Дослідження поділені на три гілки — економічну, цивільну та військову. Вони виконуються за очки знань, які можна отримати, зводячи спеціальні будівлі або наймаючи фахівців. Ви самі обираєте, які вміння вивчати першими, додаєте їх у чергу — і гра виконує все автоматично. Це дає змогу зосередитися на дизайні міста, а не на нескінченному перемиканні меню.

Нові технології відкривають будівлі, покращення для складів і торгових постів, бойові юніти та бонуси. Проте не всі вони доступні від початку — наприклад, катапульти можна будувати лише після створення осадної майстерні, а осушувати болота — лише після романізації населення Альбіону.

Цього разу розробники зробили трохи більший акцент на сюжеті, тому досить часто ви будете спостерігати як ретельно змодельовані персонажі обговорюють події у тривимірних кат-сценах. Діалогові вибори додають контексту або дозволяють вирішити ситуацію кількома способами, іноді отримуючи різні винагороди.

У режимі «пісочниці» гравцеві одразу пропонують вибір між двома регіонами — Альбіоном і Лаціумом. Кампанія також охоплює обидві області, але вільна гра дозволяє вирішувати, де саме розпочати.

Лаціум – класична зелена Римська місцевість, з відкритими полями та красивими пагорбами, тоді як Альбіон – болотиста, волога земля з темними лісами, де ресурси розташовані більш хаотично. Будівництво тут стає логічною головоломкою: потрібно прокладати дерев’яні доріжки, планувати ферми та житлові райони, враховуючи обмежену площу та ресурсні потреби.

Дипломатія стала природнішою: контракти замінили нескінченні квести, а стосунки з імператором безпосередньо впливають на бонуси й утримання ваших поселень.

Графіка ANNO 117: Pax Romana

Краса світу та увага до деталей дійсно вражають в Anno 117: Pax Romana. Ландшафти та мешканці відчуваються живими завдяки кільком факторам: введено 24-годинний цикл дня і ночі, систему зміни погоди, а разом із високою візуальною якістю та пропрацьованими текстурами це створює справді захопливий світ. Кожна провінція має власний характер: Latium з його зеленими пагорбами, лавандовими полями та черепичними дахами виглядає класично римською, тоді як Albion, тобто темніші ліси, болота та дике узбережжя, передають атмосферу кельтських земель.

Важливим елементом візуального захоплення стають деталізовані анімації гри. Якщо наблизитися до колізею, можна помітити сотні маленьких деталей, як у живій діорамі. Тут не лише гладіатори виконують свої дії, але є й імітація натовпу, адже тисячі людей аплодують з трибун. Мешканці живуть у своїх будинках, ходять на роботу, доглядають поля та ферми. Усе це додає відчуття справжньої живої цивілізації.

Навіть виробничі процеси й переміщення ресурсів є видовищними. Тут можна спостерігати, як лісоруби рубають дерева, кораблі перевозять вантажі між островами, а будівлі оживають у процесі виробництва. Можливість наблизитися та детально роздивитися окремі елементи робить просте очікування завершення виробничих ланцюгів чи повернення кораблів захопливим, перетворюючи рутинні моменти на частину гри.

Звук ANNO 117: Pax Romana

Anno 117 має приємний саунд-дизайн: атмосферна музика підкреслює історичну тематику, а звуки міста, тобто ринки, крики жителів, робота майстрів, роблять гру живою. Персонажі повністю озвучені, що додає інтерактивності в діалогах і дипломатичних розмовах. Ефекти боїв і робочих процесів добре синхронізовані, без відчуття монотонності.

Повертаючись до озвучення персонажів, враження тут змішані. Як і в Anno 1800, діалоги місцями виглядають трохи кумедно, а подача надто театральна. Якщо розробники й намагалися створити масштабнішу історію, діалоги та події іноді підривають відчуття серйозності. Проте це не заважає насолоджуватися грою — можна навіть отримати додаткове задоволення, підсміюючись над цією театральністю.

Оптимізація ANNO 117: Pax Romana

Як на передрелізну версію гри, Anno 117: Pax Romana працює напрочуд плавно та стабільно на ноутбуці з RTX 4070. Високі налаштування графіки не створюють значних просідань FPS, а завантаження островів і сцен відбувається швидко. Інтерфейс чуйний, а спостереження за жителями та анімаціями не впливає на продуктивність.

Є кілька дрібних багів, які, ймовірно, виправлять після релізу. Деякі інформаційні вікна не відображають дані, ключові персонажі можуть повторювати свої репліки кілька разів підряд, а текстури інколи миготять при наближенні або повороті камери. Проте жоден із цих моментів не заважає насолоджуватися грою. Загалом, технічна сторона гри відчувається завершеною та добре оптимізованою для сучасних ПК.

Враження від ANNO 117: Pax Romana

Минуло більш як п’ять років від виходу Anno 1800, і нова частина франшизи давно стала однією з найочікуваніших у жанрі містобудівних стратегій. Я завжди любив цей жанр, і Pax Romana справила на мене значно сильніше враження, ніж я очікував, навіть просто через зацікавлення історичним періодом. У грі чудово поєднано гнучкі системи, які можна робити максимально ефективними.

Багато ігор жанру пропонують більш-менш стандартні способи побудови максимально ефективного суспільства, але тут усе навпаки. Свобода та вибір, які надають геймплейні системи, дарують враження справжнього впливу на розвиток вашої цивілізації. Навіть після кількох годин гри я постійно думав, як поліпшити та розширити свою провінцію, і це обіцяє, що Anno 117: Pax Romana подарує любителям жанру справді захопливий досвід, який підсилюється прекрасною візуальною подачею.

Все ж є кілька моментів не дозволяють назвати гру ідеальною. По-перше, відсутній режим від першої особи. Ця функція була однією з родзинок Anno 1800, дозволяючи прогулюватися містом і виконувати завдання. По-друге, це інтерфейс із групованими кнопками, через який доводиться натискати зайвий раз, щоб дістатися до виробничих ланцюгів при грі мишею та клавіатурою. З одного боку, це зменшує початкове перевантаження інформацією, яке було у попередника, але мені все одно здається, що довга лінія іконок була зручнішою за постійне горизонтальне прокручування та кліки по кількох кнопках щоразу, коли хочеш поставити будівлю.

Ціни ANNO 117: Pax Romana

Стандартне видання коштує 1 719 гривень. Gold Edition, яке включає невеличкі ігрові бонуси на релізі, а також доступ до трьох майбутніх доповнень, обійдеться у 2 599 гривень. Такі ціни на ПК та PS5. За версію для Xbox Series S/X треба заплатити 60 доларів за стандартне видання і 90 за золоте.

Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.