Рубрики Огляди

Огляд артбука «Ігрові консолі 2.0: Історія у фотографіях від Atari до Xbox»

Опубликовал
Артем Лисайчук

Ігрова індустрія  — наймолодший формат медіадозвілля з усіх сучасних. Попри свій молодий вік, близько 70 років, вона вже встигла пережити кілька криз, занепадів, підйомів і стати найбільш прибутковою галуззю розваг.

Енциклопедія «Ігрові консолі 2.0: Історія у фотографіях від Atari до Xbox» не розповість історію становлення відеоігор як індустрії, зате з любов’ю, та у деталях, покаже розвиток усіх дев’яти поколінь ігрових консолей.

Оригінальна назва: The Game Console 2.0: A Photographic History from Atari to Xbox

Переклад: Unlocteam
Видавець: Mal’opus
Кількість сторінок: 312

Кіноклуб "Забагато драми" від Skvot.
10 лекцій та 10 практикумів, щоб зрозуміти мистецтво кіномови.Сформуй власний смак та бібліотеку фільмів і навчись писати рецензії.
Програма кіноклубу

Автор книжки Еван Амос з дитинства захоплювався відеоіграми, вже у дорослому віці гортаючи віртуальні сторінки «Вікіпедії» він помітив неймовірно малу кількість ілюстрацій до статей про консолі. Спочатку Еван робив фотографії для наповнення Wikipedia, а згодом народилася ідея створення окремої книжки, перше видання якої вийшло у 2018 році.

Тверда палітурка приховує більше сотні консолей. Відкриває цей список Magnavox Odyssey, яка побачила світ у 1972 році. Так, попри те, що ігри фактично з’явилися наприкінці 40-х років минулого століття, саме формат домашньої ігрової приставки вперше з’явився рівно 50 років тому. З цікавого, консоль не мала центрального процесора та ОЗП, а працювала на резисторах, транзисторах й діодах. Коштувала Magnavox Odyssey $99, що з урахуванням інфляції становить трохи більше як $700. Можете порівняти з офіційними цінами на сучасні консолі.

Загалом, автор коротко розповідає історію консолей, їх особливості та надає інформаційну довідку, скільки консоль коштувала на старті, який процесор мала, скільки штук було продано та ігор випущено. Наприклад, у 1978 році вийшла консоль APF MP1000, якої продали понад 50 000 пристроїв, а ігор до неї було випущено всього 12. Роком раніше вийшла легендарна Atari 2600 до якої зробили понад 450 ігор.

На сторінках артбуку навіть можна знайти Dendy. Ні, стоп, це якась Famicom 🤔 Насправді, «наша» Денді була вкрадена скопійована з Nintendo Famicom Тайванським заводом на замовлення російських бізнесменів для продажу на території країн колишнього СРСР, у тому числі в Україні. До речі, Dendy не єдина консоль з японським корінням піратські версії якої вироблялися в СРСР.

Автор не згадує піратські консолі, зате приділяє увагу пристроям для запуску старих ігор на сучасному обладнанні та звичайно ж емуляторам за допомогою яких можна спробувати вічну класику. В першу чергу мініверсії старих консолей від самих виробників, які стали популярні після успіху NES Classic від Nintendo.

Згадані навіть емуляція оптичних приводів, але найважливішим для нас є проєкт EverDrive, яким займається український інженер Ігор Голубовський. EverDrive це по факту картридж для вінтажної консолі, в який вставляється SD-флешка з вже встановленими іграми. Таким чином картридж EverDrive виконує роль посередника між консоллю та картою пам’яті.

На жаль, Еван Амос не зміг вмістити у книзі абсолютно усі консолі. Деякі неможливо знайти, якісь дуже дорого коштують або просто не витримали вплив часу. Зате на сторінках «Ігрові Консолі 2.0» можна побачити практично усі аксесуари, які виходили до консолей, починаючи із найпершого для Magnavox Odyssey.

Книжка «Ігрові консолі 2.0: Історія у фотографіях від Atari до Xbox» це не художній твір про розвиток ігрових консолей та їх еволюцію, це справжня енциклопедія, яка стрімко, за ручку познайомить вас із понад сотнею ігрових девайсів, більшість яких так чи інакше провалились у своїй хресній ході по завоюванню любові гравців.

Книжка закінчується на консолях Дев’ятого покоління, Xbox Series X|S, PlayStation 5 та Nintendo Switch. Після публікації цього, вже оновленого видання, встигли вийти Nintendo Switch Oled та Steam Deck від Valve які не потрапили до оновленої збірки.

Також персональні комп’ютери не потрапили до книжки, і причині цього автор приділяє окремий абзац. На мій погляд, ПК в першу чергу робочий інструмент і вже потім пристрій для розваг, і основна проблема ПК у великій кількості конфігурацій, а розглядати різні покоління відеокарт не так цікаво, як повноцінні пристрої зі своїми рішеннями та філософією, які призводили до провалу чи успіху.

«Ігрові консолі 2.0: Історія у фотографіях від Atari до Xbox» чудова книжка для любителів відеоігор які хочуть дізнатися трішки більше про історію ігрових пристроїв, яка триває вже 50 років.

Disqus Comments Loading...