Рубрики Огляди

Огляд God of War Ragnarök після 10 годин. Повноцінний сиквел чи велике доповнення?

Опубликовал
Артем Лисайчук

Дисклеймер: огляд не містить спойлерів, а цікаві сюжетні та ігроладні епізоди не згадані взагалі, або лише в загальних рисах.

Я награв близько 10 годин і зараз поділюся першими враженнями про God of War Ragnarök. Нова гра — пряме продовження проєкту 2018 року, тому бажано спершу пройти її. А якщо робити цього не хочеться, або ж забули що там накоїв Кратос, то розробники за дві хвилини нагадають основні події та дійових осіб перезапуску. 

Спойлери до God of War 2018 року. Якщо коротко, Кратос вбиває двох синів Тора, а також сина Одіна та Фреї, Бальдра. Синочок хотів вбити свою матір, але Кратос вчасно його зупинив. Фрея допомагала героям, а тепер хоче помстити за смерть сина. Ще смерть Бальдра розпочала Фімбулвінтер, довгу зиму, з якої починається Раґнарьок — доля богів.

Курс-професія "Копірайтер" від Skvot.
40 занять — і ти з упевненістю, скілами та портфоліо зможеш тиснути Apply на вакансії копірайтера.Досвідом і ключами поділяться 2 лекторки та запрошені спікери.
Детальніше про курс

Жанр: Action-adventure, hack and slash

Платформи: PS 4 / PS 5

Розробник: Santa Monica Studio

Видавець: Sony Interactive Entertainment

Ціна: 1999-2600₴

Нове — добре пропрацьоване старе

Почну з менш важливих речей. Оскільки God of War Ragnarök це прямий сиквел, база гри залишилася від попередниці. По суті, розробники доробили все, що не встигли в першій частині та зверху ще накинули новенького, наприклад нових монстрів. Ще противників людей стало більше, принаймні в Мідґарді. Одразу зазначу, можете не боятися, що Середня складність виявиться легкою, як у багатьох сучасних іграх. Як в і оригіналі, ледве не з перших годин гра кидає виклик. 

Цей кадр показали ще в першому трейлері гри

Щит Кратоса, подарований дружиною Лауфеєю, після певних подій відправився на ремонт, замість нього тепер маємо цілих два: один при блокуванні поступово накопичує енергію яку потім потужно вивільняє, інший — більш динамічний, при паруванні атак противників може повернути прийнятий удар назад у ворога, головне вкластися у таймінги. 

Зброя теж переїхала з попередньої частини й звичайно ж її трішки понерфили та перелопатили здібності, тому відкривати прийоми доведеться заново. З нового, якщо часто використовувати рунний удар, він прокачується і з часом його можна наділити додатковим ефектом, наприклад, покращеною морозністю чи зниженим кулдауном. Крафтинг та поліпшення артефактів, зброї та обладунків теж є.

Пересування по локації та аренам стало динамічнішим, Кратос тепер вміє зістрибувати прямо на ворогів, а також підтягуватися на поверхні за допомогою ланцюгів Клинків Хаосу, але лише у визначених місцях. При цьому місцевий паркур не змінився і лазити все одно доведеться. Що б ви не думали, що це просто великий аддон, нові механіки теж є, деякі докорінно змінюють ігролад, але про них розповідати не стану.

Історія продовжується

Другорядних завдань зустрів всього два. Перше доволі банальне, вимкнути доменні печі, та під час його проходження герої наткнулися на запечатані ворота. Тут вже починається другий, цікавіший та масштабніший квест. Досліджуючи велику водну локацію я знайшов ключ, перейшов за закриті двері, а далі ще 30-40 хвилин виконував класний другорядний квест про який ані слова не скажу.

А тепер відповідь на головне питання. Чи справився новий режисер гри, Ерік Вільямс (Eric Williams), з естафетою, яку йому передав Корі Барлог (Cory Barlog)? Відповідь: Так. Принаймні початок гри вже дуже круто поставлений, а кілька сцен, таке враження, що натякають на подальшу долю деяких персонажів. Усі теми та взаємини персонажів, розпочаті у попередній частині, отримали продовження та розвиток, а знайомство з головними антагоністами взагалі неочікуване і викликає захоплення і трішки позитивного сміху.

Гумор це ще одна нова складова гри, його тут більше ніж було в оригіналі, що в принципі не складно, і часто жартують не стільки над Кратосом, скільки над гравцем, Наприклад, що Кратос (гравець) постійно десь лазить в пошуках скринь. В деяких сценах практично нічого не відбуваються, але стримати усмішку все одно складно.

Варто зрозуміти, гра не перетворилася у комедію, це все ще серйозний героїчний епос, а усі ці ніякові епізоди гармонійно вписані в момент, що характеризує хорошу роботу режисера, та розуміння міри.

З дрібничок, щоденник тепер веде Кратос і насправді цікаво подивитися на події з позиції досвідченого воїна, який досі пізнає чужий світ та намагається налагодити стосунки з сином.

Композитор гри, Бер Макрірі (Bear McCreary)

Сиквел чи доповнення?

Основна проблема, хоча радше особливість, розробники стали заручниками місця, в якому відбуваються події дилогії. Вони не можуть кардинально видозмінювати локації які ми вже відвідали в першій частині, бо виникнуть питання, умовно, чому на місці гори тепер рівнина. 

Але під впливом Фімбулвінтер локації все ж трансформувалися, хоча все ще впізнавані. Озеро замерзло, стіни храмів обвалилися під натиском морозу та вітрів, десь зсуви перекрили шлях і т.д. До речі, персонажі постійно згадують події з минулого коли приходять на знайому локацію, наприклад перша зустріч з Тролем та як Атрей втратив самовладання.

Перші години міцно тримається відчуття, що ігроладно це та сама гра і почасти це правда. Але поступово гра обростає новими механіками та суттєвими геймплейними змінами, про які не буду казати. І тут просто пораджу вам не піддаватися впливу першого враження, чим далі, тим більше гра дивує та доказує, що вона повноцінний сиквел.

Розробники обіцяли близько 30 годин на проходження сюжету, і після 10 годин гра тільки набирає обертів. На противагу Horizon Forbidden West, яка є проміжною частиною в серії, GoW Ragnarök завершує Скандинавську історію і зберігати щось на потім розробникам вже нема сенсу і вони справді викладаються на повну. Хоча повторюсь, спочатку цього не помітно.

Технічний складова

Оскільки гра кросґенова, «пляшкове горло» нікуди не зникло, навіть додалися нові для човника. Сподіваюсь, в новій грі студії, над якою працює Корі Барлог, подібного буде менше. Насправді в переходах я не вбачаю нічого поганого, це базове розмежування локацій, але не коли ці підвантаження в межах однієї ігрової зони. Загалом гра дуже гарна, навіть попри орієнтацію на минуле покоління консолей, але чекаємо новий проєкт студії вже суто для поточної консолі від Sony.

God of War Ragnarök_20221109185403
God of War Ragnarök_20221109185415
God of War Ragnarök_20221109190355
God of War Ragnarök_20221109190404
God of War Ragnarök_20221110194312
God of War Ragnarök_20221110194334

Порівняння двох режимів графіки

Базово гра має два налаштування графіки, це режим «Якості»: чесні 4К/30 FPS та «Продуктивності» з динамічними 4К (1440-2160р) при 60 кадрах на секунду. Власники 120-Гц телевізорів в цьому режимі можуть розблокувати ліміт кадрів. Різниця у графіці не лише у роздільності, режим «Якості» має поліпшені тіні та відображення, а також покращену якість промальовки об’єктів на далекій відстані. 

В динаміці ці поліпшення помітні лише при прямому порівнянні, тож власникам 60-Гц телевізорів та моніторів я радив би саме режим «Продуктивності». А от хто володіє 120-Гц екранами можуть увімкнути 40 FPS для режиму «Якості» і це теж буде ідеальним варіантом. Що б ви не обрали, гра працює напрочуд стабільно взагалі без просідання FPS.

З багів зустрічався лише один, коли Атрей заходив в будинок, то під’їжджав до персонажа і скрипт не спрацьовував. Допоміг перезапуск з чекпоінту.

Повторюся, це прямий сиквел, тож якщо вам не сподобалась гра 2018 року, то God of War Ragnarök навряд змінить вашу думку. А для решти, це ідеальне продовження історії батька та сина, та основний претендент на Гру року. Гра стала більшою, різнобарвнішою, красивішою та просто кращою, іншого годі й бажати.

Яким би не вийшов фінал Скандинавської саги, впевнений, God of War ще повернеться (з Кратосом чи без), але на наступному поколінню консолей і не раніше ніж через 7-10 років. І це засмучує.

Оцінка попередня, але вірю, що вона не зміниться

Disqus Comments Loading...