Рубрики Огляди

Рецензія на фільм «Праведник 3: Остання глава» / The Equalizer 3

Опубликовал
Никита Казимиров

Серія фільмів The Equalizer завжди приваблювала насамперед своєю естетикою. Антуану Фукуа вдалося знайти свій стиль у нескінченному списку бойовиків. У результаті історія колишнього спеціального агента Роберта Маккола приваблює насамперед не бойовими сценами, нехай вони у всіх фільмах прекрасні, а повільним розвитком стосунків між головним героєм і оточенням. Третя й остання частина історії Маккола тримається за знайомі глядачам елементи, але переносить їх у локації Італії. Наскільки вдалим вийшло кіно — читайте в нашій рецензії.

«Праведник 3: Остання глава» / The Equalizer 3

Жанр бойовик
Режисер Антуан Фукуа
У ролях Дензел Вашингтон, Дакота Фаннінг, Девід Денман, Соня Аммар, Бруно Білотта
Прем’єра кінотеатри
Рік виходу 2023
Сайт IMDb

Фільм не особливо церемониться з глядачами, тому починається прямо з бойової сцени, під час якої Роберт Маккол (Дензел Вашингтон) самотужки зачищає злочинну виноробню на Сицилії. Йому все вдається, але наприкінці він отримує поранення в спину. Завдяки збігу обставин Маккол потрапляє в невелике італійське містечко Алтамонте, де його приймають як рідного.

Але у місцевих жителів також вистачає своїх проблем, і одна з основних — це тиск з боку місцевої мафії Каморри. Очевидно, що Маккол не має наміру терпіти таке ставлення з боку злочинців. Але для початку йому потрібно відновити сили, щоб дати гідну відсіч.

Курс-професія "Motion Designer" від Skvot.
Навчіться створювати 2D- та 3D-анімації у софтах After Effects, Cinema 4D та Octane Render. Протягом курсу ви створите 14 моушн-роликів, 2 з яких — для реального клієнта.
Детальніше про курс

Початкова екшен-сцена потрібна зовсім не для того, щоб задати тон усього фільму. Якраз навпаки, бойових сцен у ньому не так вже й багато. Фукуа в третій частині «Праведника» остаточно встановлює пріоритети, в яких люди та їхні обставини важливіші за перестрілки та бійки. До того ж поранення головного героя накладає свої обмеження на розвиток сюжету.

Звідси ми маємо, що більша частина фільму являє собою демонстрацію краєвидів Італії та повільні прольоти камери серед них — з головним героєм чи без. Трейлер може створити оманливе враження, що на вас чекає жорстокий і безкомпромісний бойовик. Жорстокості та безкомпромісності тут і справді вистачає, але кіно не зовсім про них.

Італію в поп-культурі часто уявляють місцем, в яке приїжджають старі люди, щоб прожити свої останні дні. З такого погляду локації фільму несуть у собі ще й метафоричне значення. Адже Маккол тут показаний максимально втомленим, постарілим і охочим відійти від усіх справ, мирно попиваючи чай або каву в місцевому невеликому закладі. Але коли приходить час боротися за мирних людей, колишній агент не буде церемонитися.

Це підводить нас до ще однієї серйозної переваги фільму. Екшен тут і справді видатний. Він не особливо експериментує з хореографією, стилем або натуралістичністю (хоча жорстокість тут зображено вкрай правдиво), але в кожного зіткнення все одно ніби є своя вага. Бойові сцени вписуються в загальну естетику фільму, яку можна схарактеризувати як густу і тягучу. Але відірватися від неї неможливо, ви ніби потопаєте в місцевій атмосфері.

Зміна декорацій зі США на Італію стала чудовим рішенням, яке пішло кожному елементу історії на користь.

Фільм приваблює ще й своїм зображенням життя маленького містечка, в якому всі одне одного знають і готові зробити все, щоб допомогти близьким. Персонаж Маккола на цьому тлі виглядає цинічним чужинцем, але навіть типовий суворий американець з часом переймається місцевим теплом.

Операторська робота окремо підкреслює всі місцеві визначні пам’ятки. Виключно з візуальної точки зору «Праведник 3: Остання глава» — це суцільне задоволення для очей. Італія сама по собі є країною неймовірних красот, і кіно вдалося ідеально відобразити цей факт і передати його магію глядачем.

Додайте сюди прописані діалоги, страхітливих «лиходіїв» і чудову головну музичну тему, яка до того ж ідеально вписана в кожну сцену, — і отримаєте першокласне кіно, в якому абсолютно все на своїх місцях. Так, воно відрізняється від більшості бойовиків своїм повільним темпом і певною наївністю. Яка, втім, стає однією з основних рушійних сил сюжету.

На цьому тлі лише дещо вибивається сюжетна лінія з ЦРУ, яка видається чужою всій місцевій естетиці та ідеології. Втім, і такий контраст можна сприймати як творчий задум, що демонструє цілковите нерозуміння європейських цінностей з боку американців.

Disqus Comments Loading...