Рубрики Огляди

Рецензія на фільм «Рейс» / Plane

Опубликовал
Денис Федорук

В кінці січня в українських кінотеатрах стартував новий бойовик з Джерардом Батлером «Рейс». Хоч і з невеличким запізненням, але ми все ж подивились цей фільм та вже готові поділитися своїми враженнями. Як завжди, усі подробиці в рецензії.

«Рейс» / Plane

Жанр бойовик, трилер
Режисер Жан-Франсуа Ріше
У ролях Джерард Батлер, Майк Колтер, Йосон Ан, Даніелла Пінеда, Тоні Голдвін, Пол Бен-Віктор
Прем’єра кінотеатри, цифрові сервіси
Рік випуску 2023
Сайт IMDb

Досвідчений пілот Броді Торранс після комерційного рейсу з Сінгапуру до Гонолулу планує завітати до своєї доньки. Він бажає приємного польоту нечисленним пасажирам та злітає в небо з такою впевненістю, наче знаходиться за кермом велосипеда, а не літака. Це мав бути черговий, нічим не примітний політ з точки А в точку Б, хіба що з тією різницею, що на борт довелося взяти ув’язненого злочинця та приставленого до нього офіцера.

Але десь над Південнокитайським морем літак потрапляє у сильну негоду, а коли блискавка знеструмлює його систему, стає очевидно, що аварійне приземлення неминуче. Таким чином екіпаж і пасажири опиняються на якомусь філіппінському острові. Щоб зв’язатися з авіакомпанією, Торранс на правах капітана вирішує відправитися на пошуки допомоги та бере з собою похмурого незнайомця в кайданах, певно, щоб не наражати на небезпеку людей.

Курс-професія "Web Design" від Skvot.
Для тих, хто давно хоче опанувати професію вебдизайнера, але не знає, з чого почати.Після 4 місяців навчання — старт в карʼєрі з двома кейсами у портфоліо.
Програма курсу і реєстрація

Згодом стає зрозуміло, що справжня небезпека йтиме від місцевої банди головорізів. Завдяки тутешньому беззаконню вони явно звикли до того, що першого ліпшого іноземця можна взяти в заручники та вимагати за нього викуп. А тут такий розкішний подарунок впав прямо з неба. Дізнавшись про це, головний герой заручається підтримкою свого нового напарника та вирушає звільняти стражденних.

Джерард Батлер на диво впевнено будує собі кар’єру завсідника стрічок категорії Б, про які через пів години вже ніхто й не згадає. Але, очевидно, актор не дуже переймається через перспективу загрузнути у цьому «болоті» й стати другим Ліамом Нісоном. Він наполегливо продовжує активно зніматися у скромних та часом однотипних проєктах.

У «Рейсі» творці поєднують два жанри, в яких Батлер за останні роки з’являється на постійній основі. Це меншою мірою фільми-катастрофи, про які ми, до речі, нещодавно писали («Геошторм», «Гренландія»), та, звісно, в більшій — невибагливі олдскульні бойовички («Падіння янгола», «Зникла»). Треба сказати, що 53-річний шотландець почувається у таких фільмах, як риба у воді.

Ось і у новій стрічці французького постановника Жана-Франсуа Ріше, що колись режисував рімейк «Нападу на 13-й відділок» Джона Карпентера, можна поспостерігати за фірмовою батлерівською незворушністю та брутальністю. Як і вищезгадані проєкти з Джерардом, цей — теж до болю простенький бойовик без зазіхань на вічність, який, втім, виконаний в кращих традиціях жанру. Схрещення з фільмом-катастрофою пішло йому явно на користь, адже сцени з падінням літака додають дійству не тільки масштабності, але й доречної напруженості.

При цьому персонаж Батлера доволі далекий від непереможних машин шварценеггерівського зразка, і це змушує вболівати за нього. Так, його Броді Торранс це все ще грубий і сильний чолов’яга, котрий навіть має якийсь військовий досвід за плечима. Проте він не в змозі самотужки врятувати заручників, як це колись вдалося, скажімо, Джону Макклейну. Тому без сторонньої допомоги тут явно не обійтись.

За неї відповідає герой Майка Колтера, відомого завдяки своєму перевтіленню у Люка Кейджа в серіалі по марвелівським коміксам. Його здебільшого мовчазний персонаж отримує дуже мізерну передісторію, зате чудово вміє обходитись зі зброєю, і цього більш ніж достатньо. А пізніше до хлопців приєднається рятівний загін найманців, щоб у фінальному акті долучитися до вирішальної перестрілки, від якої і залежатиме доля заручників та екіпажу.

Взагалі «Рейс» не може похизуватися якимись технічними наворотами чи бойовою хореографією рівня «Джона Віка». Це вкрай просте, деякою мірою навіть примітивне кіно, з якого авторам вдається витиснути максимум. Тому що на екрані помітна старанність останніх, як і дуже пристойна постановка бойових сцен та вдалий намір зробити адреналіновий і, наскільки вистачає ресурсів, реалістичний бойовик. Тож під час перегляду просто ніколи сумувати.

Крім того творці навіть мимохідь встигають покритикувати політику компаній, які в першу чергу керуються капіталістичними принципами, а не комфортом власних клієнтів чи співробітників. Заради зайвого заробітку тутешня авіакомпанія Trailblazer Airlines спочатку не звертає увагу на шторм, що насувається, а коли ситуація вже виходить з-під контролю, більше думає про репутацію, ніж порятунок людей. В той самий час головний герой через невеличкий інцидент з неадекватним пасажиром змушений змиритись із зіпсованою кар’єрою.

В цілому вийшла гідна одноразова розвага, така собі непогана розминка перед виходом четвертої частини «Джона Віка». Навряд чи через пів року про цю стрічку згадає і сам Джерард Батлер. Та все ж щирі намагання творців дати глядачу якісний жанровий продукт заслуговують на повагу.

Disqus Comments Loading...