Рубрики Огляди

Рецензія на серіал «Оселя зла» / Resident Evil

Опубликовал
Павло Чуйкін

Після фіналу неоднозначної кіносаги «Оселя зла» від Пола Андерсона компанія Netflix та студія Constantin Film оголосили про перезавантаження серії Resident Evil у форматі серіалу. Шоураннером проєкту виступив Ендрю Дебб — один із продюсерів та сценаристів «Надприродного». На головні ролі взяли молодих чи маловідомих акторів, а найпопулярнішим із касту виявився Ленс Реддік («Джон Уік», «За гранню», Quantum Break). У рецензії нижче поділилися думкою з приводу серіалу та виставили свою оцінку.

«Оселя зла» / Resident Evil

Жанр фантастика, жахи, постапокаліпсис, бойовик
Режисер Бронвен Х’юз
У ролях Ленс Реддік, Елла Балінська, Тамара Смарт, Сієна Агудонг, Аделін Радолф, Паола Нуньєс
Реліз Netflix
Рік випуску 2022
Сайт IMDb

Події нового серіалу «Оселя зла» розгортаються у двох часових відрізках. Перший показує 2022 рік. Вчений Альберт Вескер (Ленс Реддік) приїжджає до міста Нью-Раккун-Сіті з двома дочками Джейд (Тамара Смарт) та Біллі (Сієна Агудонг). Батько дівчаток розробляє наркотик під назвою «Щастя», який корпорація «Амбрела» планує виводити на масовий ринок. Друга сюжетна лінія переносить глядача у 2036 рік — у світ, де 14 років тому стався зомбі-апокаліпсис. Тут доросла Джейд Вескер (Елла Балінська) працює на Університет, досліджує поведінку зомбі та намагається знайти способи ними керувати.

Творці проєкт обрали зручний прийом подачі історії в кількох тимчасових відрізках. Це не тільки сильно збільшує рух сюжету, а й дозволяє залишати цікаві натяки, а також робити потужні кліффхенгери. З тим і іншим у серіалу все гаразд, зате погано з основою — сценарієм.

Онлайн-курс UI/UX designer від Mate academy.
Навчайтесь на онлайн-курс повного дня UI/UX designer та легко заходьте в IT! Допомагаємо з працевлаштуванням!
Отримати знижку на курс

Головна історія нелогічна, абсурдна та наповнена роялями в кущах. Герої постійно приймають тупі рішення, які, природно, призводять до труднощів. Звичайно ж персонажі завжди повинні долати перешкоди, але тільки тому, що ті стоять на шляху їхньої мети. В «Оселі зла» проблеми виникають тому, що так треба і для того, щоб хоч якось рухати убогий сюжет.

До того ж автори не спромоглися прописати адекватні мотиви для дорослої Джейд Вескер, а все її оточення наповнене бляклими персонажами без передісторії та емоцій. Вони просто несподівано з’являються у кадрі, кажуть свої репліки та назавжди пропадають із сюжету.

Трохи кращі справи у часовій лінії 2022 року. Тутешні герої більш менш заможні й мотивовані, але і з логічністю їх дій також часто виникають проблеми. Тут більше яскравих персонажів, які запам’ятовуються та змушують співпереживати їм. Здається, дві сюжетні лінії писали різні сценаристи. Причому історію з 2036 року довірили недосвідченим авторам, які знайомі з жанром зомбі-апокаліпсису лише з чуток.

Через це у «Оселі зла» з’являється друга велика проблема — світ майбутнього зовсім неправдоподібний. У серіалі йдеться про те, що людей залишилося триста мільйонів, а зомбі шість мільярдів. При цьому герої майже без проблем пересуваються світом, їздять дорогами, ходять пішки та живуть у паршивих, але містах. А зомбі та інші монстри із серії ігор зустрічаються лише у певних локаціях і лише зрідка нападають на живих.

Більш менш правдоподібний кінець світу показаний тільки в першому епізоді, а далі світ з 2036 року нагадує жалюгідну і примітивну імітацію апокаліптичного розкладу майбутнього. Іноді здається, що творцям забракло бюджету на адекватні декорації та опрацювання всесвіту. А часом виникає відчуття, що справа не в грошах, а у відсутності таланту та нерозуміння того, що відбувається.

Третя проблема серіалу Resident Evil — він не лякає. Зовсім. Місцеві зомбі лише млява копія мертвяків із фільмів франшизи чи інших картин у цьому жанрі. А всі показані тут монстри, які творці взяли з ігор, просто непогано намальовані на комп’ютері, але не викликають жодного почуття страху чи дискомфорту. Навіть облаяна критиками «Оселя зла: Вітаємо у Раккун-Сіті» змогла кілька разів видати потужні моменти-страшилки, а про перший фільм Пола Андерсона й говорити не доводиться. Навіть останні та максимально абсурдні частини його кіносаги примудрялися хоч якось, але лякати глядача. А ось у нового серіалу це не виходить.

Disqus Comments Loading...