Штучний інтелект – корисний сервіс, який покращує робочі процеси в ІТ-компаніях. Від написання коду до маркетингових кампаній – ШІ став невіддільною частиною повсякденної роботи.
У партнерському тексті з SharksCode Владислав Образцов, Product Manager, розповідає, як команда використовує штучний інтелект, і де він приносить найбільше користі.
Зміст
Наша компанія почала активно інтегрувати ШІ у свою роботу в середині 2022 року. Поштовхом до цього стала не лише загальна хвиля популярності штучного інтелекту, а й реальна потреба в оптимізації процесів.
Обсяги рутинної роботи у командах розробки, тестування та продуктового відділу тільки зростали, і це почало гальмувати роботу над проєктами. Відтак, необхідність збільшити продуктивність різних команд і не втратити при цьому якість стала ключовим фактором для запровадження ШІ. Адже саме з такими задачами добре допомагають інструменти штучного інтелекту.
У розробці SharksCode активно використовує GPT-4 для пояснення складного коду, пошуку потрібних бібліотек і формування архітектурних рішень. GitHub Copilot став незамінним для автодоповнення коду прямо в середовищі розробки.
Він чудово справляється з рутинними завданнями, допомагає уникати типових помилок і прискорює написання шаблонного коду. Але в складних архітектурних рішеннях або при роботі зі старими системами його користь обмежена.
Маркетингова команда застосовує AI для створення персоналізованих розсилок, автоматичної генерації контенту для соцмереж і підготовки аналітичних звітів. Сервіси Copy.ai та Jasper допомагають швидко створювати тексти, заголовки й описи у різних стилях.
Дизайнери впровадили ШІ-інструменти майже на всіх етапах роботи. За допомогою Midjourney і DALL·E вони створюють концепти та мудборди. AI-плагіни у Figma допомагають адаптувати компоненти до різних платформ, генерувати варіанти користувацьких сценаріїв і перевіряти доступність дизайну.
Завдяки ШІ ми прискорили створення прототипів на 30-40% та можемо експериментувати з більшою кількістю варіантів дизайну – і не залучати при цьому додаткові ресурси.
Ми активно використовуємо цілий набір AI-рішень:
Нові сервіси з’являються щомісяця, і кожен з них має свої переваги, які краще працюють у певних кейсах. Хоча ChatGPT наразі є найпоширенішим інструментом, вибір AI-рішення залежить від цілей, задач команди та інтеграційних можливостей.
У продакт-менеджменті SharksCode використовує ШІ для формування беклогу. Модель аналізує запити користувачів, бізнес-метрики й ризики відтоку користувачів, а потім пропонує найбільш важливі завдання для включення в спринт.
Інженерна команда застосовує AI для:
У маркетингу штучний інтелект допомагає генерувати рекламні матеріали на основі аналізу успішних кампаній і проводити A/B тестування різних варіантів текстів.
Тестувальники використовують ШІ для автоматичного створення тест-кейсів та аналізу логів, щоб виявляти проблеми ще до того, як вони впливають на користувачів.
Разом з тим застосування AI вимагає контролю та аналізу, оскільки не всі задачі він виконує на відмінно. Наприклад, опитування технічної команди SharksCode виявило, що Copilot справляє неоднозначне враження. З одного боку, він чудово вирішує прості та рутинні завдання, значно прискорюючи роботу. З іншого – при роботі зі складним кодом, що має багато залежностей, інструмент часто пропонує некоректні рішення.
Після впровадження штучного інтелекту багато ролей у компанії трансформувалися:
Ми відзначаємо, що завдяки ШІ круто економиться час працівників. До прикладу, завдання, які раніше займали 6-8 годин, тепер виконуються за 1-2 години. В окремих командах вже вдалось автоматизувати до 50% рутинних операцій.
У SharksCode чітко окреслили межі застосування штучного інтелекту. Наприклад, юридичні та фінансові рішення в компанії приймають тільки за участі відповідальних фахівців. Весь згенерований контент проходить обов’язкову перевірку людиною.
Чутлива інформація обробляється ШІ лише після внутрішнього аудиту безпеки. Це стосується критичних компонентів безпеки системи, архітектурних рішень, а також коду, який працює з особистими даними користувачів.
Наше завдання – не замінити людей, а зробити їх сильнішими, звільнивши від рутинної роботи. У найближчих планах компанії:
Ми переконані: ШІ не зможе повністю замінити людину. Але він уже сьогодні суттєво посилює її можливості. І наше майбутнє – саме в такій синергії.