Тест-драйв BYD e2: китайський електромобіль за $20 000 – він того вартий?

Символічно: одна країна намагається влаштувати «блекаут» інший – ніби відтягуючи її в бензинове минуле й не беручи до уваги, що електричне майбутнє вже приходить. Серед іншого – й коштом таких електромобілів, як BYD e2: масових, недорогих, універсальних. Така собі «народна золота середина»? Зараз спробуємо розібратися.

Позиціювання BYD e2

Електромобіль BYD e2 – це традиційний 5-дверний хетчбек С-класу, який дебютував у 2019 році. Але дебютував не сам, у парі із спорідненим седаном BYD e3: таким чином, перед нами сформувалася мініродина електромобілів родом з Китаю.

 

Дві моделі – одна родина: хетчбек BYD e2 та седан BYD e3 не дають сумніватися у своїй спорідненості. Обидва дебютували у 2019 році, обидва електромобілі, обидва відносяться до С-класу. До нас приїхав хетчбек BYD е2 – з ним і будемо знайомитись.

Як їде електромобіль BYD e2

Неквапливо та досить м’яко. Динаміки електромобіля BYD e2 для міста цілком достатньо, хай і без надлишку. Керувати прискоренням зручно, що традиційно для електромобілів. Всі відгуки та процеси прискорення легко прогнозуються, а два додаткові режими («еко» та «спорт») логічно роблять прискорення більш розміреними або активнішими. Я б сказав, що головне зауваження стосується не так прискорення, як рекуперації та логіки її керування. Тут немає якоїсь кнопки/селектора для швидкого перемикання між стандартною та більш активною рекуперацією. Хоча взагалі-то такі налаштування є, але заховані глибоко в меню.

Тепер другий пункт – м’яко. Ходова частина реально дарує дуже непоганий комфорт, успішно ковтаючи дрібні та великі нерівності. Плюс підвіска працює тихо, без сторонніх шумів чи постукувань. Хоча загалом звукоізоляцію електрокара BYD e2 ще можна покращувати: помітні звуки з вулиці, чути шарудіння покришок. Зрештою, кілька слів про управління. Кермо тут «довге» (приблизно три оберти від упору до упору), реакції на поворот звичайні, зате крен електромобіля відносно невеликі – все-таки традиційний низький хетчбек без усіляких крос-бонусів по висоті.

До речі, про кузов «хетчбек»: особисто мені дизайн BYD e2 нагадує легкові моделі SEAT – загострені фари та бічні лінії, суцільний задній ліхтар з вузькими смугами. Однак за характером електромобіль BYD e2 – це не «активіст», а «тихоня»: він віддає перевагу м’якості що в прискореннях, що в роботі підвіски. Зарядні порти формату GB/T розташовані у різних частинах кузова: один – ззаду у крилі; другий – у передній панелі, яка імітує решітку радіатора. Розгін до «сотні» займає понад 19 секунд, але зверніть увагу на початковий набір швидкості до 50-60 км/год – у місті динаміки вистачає.

Отже, на дорозі електромобіль BYD e2 не намагається «пускати пилюку в очі», але намагається добре робити те, що в межах його можливостей. Ось і в салоні вийшло також. Тут немає яскравого підсвічування або великої кількості декору. Зате є строга передня панель з твердого пластику та гарні крісла зі звичним «європейським» профілем. Класно виконана центральна консоль: на окремому постаменті розміщена «шайба» та кілька кнопок керування, а нижче – підлокітник та ніша-«трансформер».

Проте дрібних зауважень вистачає. Частина позначень виконані ієрогліфами – потрібна або локалізація-переклад, або нейтральні символи. Керму не вистачає регулювань, через що доводиться зрушувати сидіння з оптимальних налаштувань, які тільки знайшов. На другому ряді сидінь і в багажнику немає підсвічування, та ще пара динаміком не завадила б – щоб створити в салоні стереозвук.

Подібно до зовнішності, інтер’єр виконаний акуратно і лаконічно. Попереду знайшлося немало цікавих пунктів: центральна консоль, повнорозмірні сидіння з нормальним профілем, пара яскравих дисплеїв, навіть сенсорне включення салонного світла. Огріхи мінімальні – кермо з обмеженим діапазоном регулювань та ієрогліфи позначення. Набагато більше зауважень до задньої частини салону й багажнику: вони просять більше світла та звуку, просять ніш для дрібниць. Хоча глобально все непогано – достатній запас місця для пасажирів, великий навантажувальний отвір багажного відсіку, нормальне оздоблення.

Чи є інновації у моделі BYD e2

З погляду автомобільного світу із традиційними бензиновими або дизельними моторами – будь-який електромобіль сьогодні все ще можна вважати інновацією. З погляду світу електромобілів – хетчбек BYD e2 просто відповідає своєму часу та класу.

Отже, перед нами 5-дверний хетчбек, спереду використовується незалежна підвіска, ззаду встановлена звичайна балка, передній привод і один електромотор, акумулятор встановлений знизу кузова. Якщо хочете деталей, то синхронний електромотор має код TZ180XSB (70 кВт або 95 л.с. і 180 Нм), а тяговий акумулятор типу «літій-іон» (LiFePO4) пропонує корисну ємність 43,2 кВт*год.

Загалом традиційна конструкція для електромобілів такого класу: один електромотор, передній привод, акумулятор в нижній частині кузова. До речі, у технічній документації на електромобіль можна виявити дві версії моделі BYD e2, які відрізняються акумуляторами: їхня номінальна ємність становить 35,2 або 47,3 кВт*год. – схоже, до нас приїхала «старша» версія.

Ціна електрокара BYD e2 та його конкуренти

На момент підготовки даного матеріалу, в Україні було представлено одну версію електромобіля BYD e2 – як тестовий екземпляр. Оснащення наступне: фронтальні подушки безпеки, системи ABS та ESP, камера заднього огляду, круїз-контроль, панель приладів на основі 8-дюймового дисплея, центральний сенсорний 10-дюймовий дисплей, електропривод скла та дзеркал, ін. Ціна BYD e2 – від $19 тис.

Паралельно заявлено версію BYD e2 LUXURY з розширеним переліком оснащення: сидіння оздоблені екошкірою, додані світлодіодні фари та легкосплавні колісні диски. Але цінник на BYD e2 LUXURY ще не сформовано.

Дивні нюанси комплектації: пластикове кермо, звичайні фари галоген, тільки два передні динаміки – але також великі кольорові дисплеї в салоні, камера заднього огляду, відкриття центрального замку без ключа (по кнопці). Чекаємо на розширення доступних версій електромобіля. Хто в конкурентах?

По-перше, звісно, це Nissan LEAF актуального покоління. Адже хетчбек BYD e2 намагається бути його аналогом – клас і розмір, акумулятор та запас ходу – але в 1,5 раза дешевший. А це дуже помітна різниця у ціні! З іншого боку: коли вивчаєш і коли їдеш на Nissan LEAF – то чітко розумієш, ЧОМУ він у 1,5 раза дорожчий.

По-друге, конкурентом назву DongFeng E11K – як кардинально протилежний приклад. Номінально DongFeng E11K виграє розміром акумулятора та ємністю багажника. Проте реально – на його тлі електромобіль BYD e2 сприймається значно досконалішим продуктом, ніби з кардинально нової доби.

Лише два приклади-конкуренти. Але це дуже показові приклади – їх вистачить, щоб зрозуміти ринкову ситуацію навколо електрокара BYD e2: він поступається іменитим конкурентам (але помітно дешевше за них), він виграє в інших «китайців» (за умови порівнянної ціни).

Витрата енергії та реальний запас ходу BYD e2

Мінімальна витрата енергії в місті у мене складала близько 12,8-13 кВт*год. на 100 км – це дає ті самі обіцяні 405 км пробігу на одному повному заряді акумулятора. Але варто включити обігрівач салону або кондиціонер, варто лише дозволити собі «наступити» на педаль – і витрата енергії зростає до позначки 15-16 кВт*год. на 100 км шляху. Тепер виходить, що на повному акумуляторі можна проїхати лише 260-280 км. Істинна, як часто буває, десь посередині: на позначці 300-330 кілометрів.

Але це у місті. Тому що на трасі при швидкості 100-110 км/год витрата енергії зростає так сильно, що кожен пройдений кілометр вимагає забирати майже два кілометри на лічильнику запасу ходу: розраховуйте на 150-200 км на повній зарядці акумулятора. Бажаєте проїхати більше? Тоді раджу на трасі пересуватися лише трохи швидше за міський темп: на швидкості 70 км/год усе приходить у норму – за кожен 1 км лічильника пробігу можна проїжджати 1 км насправді, разом спробувати подужати 300 км на одній повній зарядці. Повільно, але далеко.

Зрештою: електромобіль BYD e2 за 20 тис. – він того вартий?

Так, близько $20 тис. (сьогодні навіть $19 тис.) він коштує. Зауважу: ось навіть $25 тис. він уже не вартий. Але близько $20 тис. – цілком. Електромобіль BYD e2 реально «зірок з неба не ловить», тут є помилки в дрібницях, потрібно розібратися з офіційним статусом моделі в нашій країні. Але електрокар BYD e2 має потенціал і перспективи в Україні: він не намагається обдурити очікування, але виглядає і сприймається саме тим, чим є в реальності – відносно масовим, доступним, сучасним китайським електрокаром «на кожен день». І непогано справляється із цією роллю.

Плюси:

Традиційний хетчбек С-класу – звичні розміри, спокійний дизайн

Передня частина салону виконана добре

Комфортна підвіска, м’який хід

Мінуси:

Слабка динаміка розгону до «сотні», хоча містом – вистачає

Потрібна локалізація, стабільність постачання, планування ТО, розширення гами.

Технічні характеристики BYD e2

Кузов – хетчбек, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,24 х 1,76 х 1,53 м

Колісна база – 2,61 м

Мінімальна споряджена маса (орієнтовно) – 1470 кг

Двигун – синхронний електромотор

Потужність – 70 кВт або 95 л.

Обертаючий момент – 180 Нм

Питома потужність та момент – 65 к.с. на 1 тонну, 122 Нм на 1 тонну

Привід – передній привод

Трансмісія – одноступеневий редуктор

Максимальна швидкість (орієнтовно) – 130 км/год.

Номінальна ємність акумулятора – 47,3 кВт*год.

Використовувана ємність акумулятора – 43,2 кВт*год.

Заявлений запас ходу (NEDC) – 405 км

Шини тестового автомобіля – LingLong CrossWind HP 010 205/60 R16

Мінімальна ціна автомобіля – від $19 тис.

Електромобіль надано – компанією «4 КОЛЕСА»

Disqus Comments Loading...