Рубрики АвтоОгляди

Тест-драйв Cupra Formentor VZ: блискавична індивідуальність

Опубликовал
Александра Ершова

Важко, коли автівка постійно провокує забути усі межі здорового глузду. З Cupra бути спокійним та стриманим неможливо, настільки багато в ній запалу та здібностей, захованих під маскою доброчесності.

Взагалі сам бренд не має звички робити щось гучно та амбітно. Вони скромно роблять свою справу, що взагалі якось не в’яжеться з іспанцями. Свій характер «Купри» люблять демонструвати, наприклад, на треку або на перегонах. Так поряд з «накачаними» BMW M-серії або VW Golf GTI з’являється такий собі сором’язливий Formentor VZ та обдає всіх пилом на старті.

Ну, може і перебільшую. Насправді я тільки чула такі історії, але стверджують, що таке дійсно траплялось. Сам бренд ніколи гучними нагородами в автоспорті не хизувався і досі вважається посереднім, але активно розвиває та тестує технології на змаганнях. А ми отримуємо шанс спробувати накопичений досвід.

Як це виглядає?

В будь-якому випадку, сам Cupra Formentor VZ — прихована потужність. Адже з обличчя взагалі важко сказати, що під капотом ховається 310 кінських сил. Своєю скромністю мені він нагадує Infiniti: такий самий масивний капот, акцентовані грані, покатий дах, витягнутий силует. Тільки Cupra має більш різкі виштамповки, підкреслено гостро зламані кути, тригонометричні форми, що віддалено наближає її скоріш до Lambo. Тільки насправді надихались дизайнери скелями мису, на честь якого і назвали кросовер. А додаткова приставка VZ (Veloz) перекладається, як швидкість і додається топовим комплектаціям з найпотужнішими двигунами.

Онлайн-курс DevOps engineer від Mate academy.
Завдяки онлайн-курсу з гнучким графіком DevOps engineer ви зможете почати карʼєру в IT з нуля. .
Отримати знижку на курс

Особливо привертає до себе увагу цей стильний та поки що незвичний для публіки логотип. Виробник навмисно так підкреслює відокремленість своїх моделей: матово-мідний колір, який дублюється в різних невеликих деталях по кузову та салону, враховуючи диски.

Formentor справді привертає увагу у будь-якому кольорі чи оздобленні. Кольори таки важливі у світі Cupra. У фарбуванні Desire Red (як наше тестове авто) немає нічого естетично незграбного, але, на мій погляд, він виглядає трохи банально, а композиція з матово-мідних вставок наче запозичена в когось і точно не поєднується з основним кольором. Сірий глянцевий пластик по периметру на порогах та бамперах теж якось не сумісний з чорною решіткою та чорними елементами. Все ж таки для Formentor кольори Magnetic Tech Matte, Graphene Grey та Petrol Blue Matte більш доречні і мають сенсаційний вигляд.

Formentor має 4450 мм довжини, 1839 мм ширини та 1511 мм висоти. Колісна база складає 2680 мм — наче стандартні розміри, але на них базується купа харизми, яку створили інженери спортивного бренду.

Як їде Cupra Formentor Vz?

Побудовано цей «гарячий» кросовер на стандартній базі Volkswagen Group MQB Evo, як і SEAT Leon (Mk4). Тільки сам кузов взагалі інший. Cupra досі не створювала автомобілі за своїми лекалами, тож цей Formentor став першою відокремленою від інших моделлю і розробленим саме для спортивного бренду. Тож Cupra таки передала йому свій генетичний код, в якому відображено багаторічний досвід в автоспорті.

Фото Cupra

Ні, Formentor VZ не конкурент Subaru STI чи Porsche, але гідний представник «заряджених» автомобілів. Головним чином він може змагатись за популярність з VW Golf GTi та вже по цифрах залишає його позаду: 285 коней в Golf проти 310 коней в «Купра» і 6,2 секунди розгону до перших ста кілометрів проти 4,9 секунд.

Formentor оснащено турбованим бензиновим двигуном 2.0 TSI (DNF), (310 к. с. і 400 Нм) з кодом EA888, тож таким самим, як і у Golf, тільки іспанцям вдалось вичавити з нього куди більше. Cupra — єдиний виробник, якому концерн VAG дозволив змінювати більше ніж іншим. Тож і автівки відповідно поводять себе інакше.

Цей двигун в парі з семиступеневою коробкою DSG є однією з найкращих комбінацій. І вони відмінно працюють, як в автоматичному, так і в ручному режимі. Відпрацьовує коробка неймовірно швидко, перемикаючись на нижчу передачу за необхідністю і тримаючи передачу досить довго, як їй вказують електронні системи. Тут взагалі декілька режимів коробки: повністю мануальна з можливістю перемикання передач підрульовими пелюстками та спортивний режим S, який працює в автоматичному режимі.

Тут цілих п’ять режимів їзди, які дозволяють кардинально змінювати характер Formentor: Comfort, Sport, Cupra, Individual, Offroad. Приємно, що кожна з ним відповідає своєму стилю і змінює не тільки зусилля на кермі, але й підвіску, відгук дроселя, роботу коробки та навіть двигуна.

Formentor разом з платформою дісталась і багата конфігурація шасі для середньорозмірного кросовера: незалежна підвіска McPherson попереду, задній міст із незалежною багатоважільною підвіскою та все це доповнено гідравлічними амортизаторами. В нашому випадку маємо повнопривідну повну комплектацію з досить багатим опціональним наповненням.

Повний привід в Cupra Formentor організовано на базі багатодискової муфти 6-ї генерації Haldex, що розподіляє крутний момент відповідно до необхідності, яку визначає автоматика. Важко відчути взагалі роботу повного приводу, адже він скоріше працює на стабільність ніж на позашляхові можливості. І тільки на слизькій дорозі можна відчути, як відпрацьовують системи. Тож режим OffRoad допомагає тільки легше проїжджати нерівності дороги та робить підвіску м’якішою під час руху ґрунтовими дорогами.

Фото Cupra

Якщо в комфортному режимі не одразу можна помітити бадьору поведінку, то в спортивному режимі автівка вистрілює з відчутним прискоренням. Тільки Formentor найкраще проявляє себе в режимі Cupra. Коли вмикається цей низький баритон, наче мурчання гігантського лева, віддалено нагадуючи роботу двигуна Audi RS. Звісно гудить, це не сам двигун, а додали трохи саунду для кращого ефекту. Але створює це неперевершені відчуття для тих, хто цінує звук і драйв. Ви взагалі перестанете слухати музику, а тільки будете прислуховуватись до баритона. До того ж він відстрілює під час пониження передачі, а двигун робить легку перегазовку, наче спорткар. Коробка утримує оберти двигуна на рівні трьох тисяч, що робить кросовер готовим до старту в будь-який момент.

Під цей баритон ви не встигнете дорахувати до п’яти, як вже спідометр покаже 100 км/год. Розгінна динаміка точно відповідає заявленим 4,9 секундам. Приємно, що він легко продовжує розгін. Прискорення доступне навіть після 120 км/год, що дозволяє взагалі не переживати під час обгонів та не очікувати неприємних сюрпризів у вигляді провалів. Можна сказати, що тут точно відгук і чутливість дросельної заслінки відчуваються гострішими, ніж у того ж VW Golf GTI. Однак в такому режимі будьте готові до витрат, адже розхід буде триматись близько 8,8 літра. Стандартно по місту споживання палива трималось на рівні 7,4 літра, а в економічному режимі можна спуститись до 7 літрів.

Керувати кросовером легко. Кермо гостре та має чіткий нуль. Кожен градус повертання керма буде позначатись на напрямку руху. Звісно зусиллям він значно легше ніж Subaru STI чи Porsche 911, але точно більш пружний та чіткий, ніж в більшості автівок. Маневрувати на ньому одне задоволення і прям думками шукаєш вільний майданчик, щоб перевірити контрольований занос чи переставляння на змійці. Гадаю він би з легкістю подолав усе, я ж дозволяла собі тільки динамічно обходити інші автівки в потоці.

Тим паче на динаміку працює і підвіска DCC з гідравлічними амортизаторами. Підлаштовуючись під режим їзди, шасі змінює рівень жорсткості. Тільки в жодному режимі вона не буде м’якою. Все ж таки спортивні налаштування потребують відповідної пружності. Відсутність розгойдувань та кренів — це одна з переваг. Чутливість до вибоїн та нерівностей — вже інший бік драйву. Завжди доводиться йти на компроміси.

І тут розкриваються дрібні деталі, які можуть в процесі спілкування з автомобілем трохи вибішувати. Так у Formentor з усіма його крутими режимами не зробили окремої кнопки чи клавіші з перемиканням режимів. Тож треба залазити у меню, щоб їх змінити. Це, можливо найбільший баг, який розчаровує.

Салон та простір Cupra Formentor

Якщо загальний вигляд інтер’єру доставляє естетичне задоволення, то заглибившись можна знайти дрібні недоробки. Звісно, якість матеріалів та стилю не ставляться під сумнів. М’яка оббивка, не рябить в очах від кількості використаних матеріалів, все підігнано ідеально. Стилістика німецьких автомобілів трохи оздоблена іспанською грайливістю. Декоруюча підсвітка переднього торпедо не тільки радує око різними кольорами, які змінюються відповідно до зміни режиму їзди, але і їм віддали корисну функцію показувати наявність автівок в мертвій зоні та попереджувати про неможливість виходу з авто. І в цей час підсвітка в зоні бокових дзеркал загоряється яскраво-жовтим кольором або червоним, попереджуючи, що не варто зараз виходити з машини.

Взагалі функціональність тут досить висока, а ось зручність віддали в жертву дизайну. Кліматична система знаходиться на тому самому мультимедійно-розважальному екрані 12,3 дюйма по центру торпедо. Можна тільки подякувати, що хоч регулювання температури винесли окремо на сенсорну панель під самим монітором. Залазити туди постійно, щоб увімкнути якісь обігрів, чи змінити налаштування, не зручно та довго. Це відволікає від водіння, тим паче такого динамічного авто.

Тут тризонний клімат, що нагадує про преміальність бренду і є система контролю комфорту в повітрі, яку можна увімкнути для створення єдиної атмосфери. Працює система швидко, підтримуючи чистоту повітря та відповідні градуси. Щоб зайвий раз не лазити в налаштування, можна довірити все автоматиці, яка має три режими підтримки комфортної температури.

Те саме стосується аудіосистеми Beats: відсутня ручка регулювання гучності, але ви отримуєте сенсорну смугу гучності під монітором та перемикачі на кермі. Це, щоб ніхто без вашого дозволу не керував музикою. Звучання якої непогане, але далеке від ідеального.

У Formentor є бездротове підключення смартфона через додатки Apple CarPlay та Android Auto, а ще бездротова зарядка в ніші по центру консолі. Спереду є місця для телефону, ключів і гаманців, а також обов’язкові підсклянники та підлокітник, який можна відрегулювати по висоті. Дверні кишені досить великі, а також не бракує зарядних точок: не менше чотирьох портів USB-C (два спереду, два ззаду), а пасажирам на задніх сидіннях надали власну панель клімат-контролю. Є підігрів крісла, є окреме вмикання підігріву керма. Взагалі на кермо винесли максимально керування найважливішими функціями від круїзу до зміни стилістики приладової панелі.

Цифрова приладова панель має біля чотирьох різних стилів відображення приладів: мінімалістична з показниками швидкості, з центральним тахометром, зі звичними колодязями та зі шкалами. Тут вам буде показувати інформацію про витрату палива (також вона дублюється і на мультимедійному екрані), про залишок палива, температуру двигуна, роботу допоміжних систем та інше. З першого разу не знайдеш всього, треба спокійно розібратись з клавішами та змінами вигляду і швидко стає все зрозумілим.

Крісла мають електронні регулювання, та виконані в стилістиці спортивних ковшів — це опція, яку ви обираєте під час вибору авто в конфігураторі. Воно обіймає тебе з усіх боків не даючи хитатись на різких поворотах. Навіть заднім кріслам дісталась якась підтримка і людей в них не розгойдує. Взагалі місця для всіх пасажирів вистачає тут з головою, чого не скажеш з першого погляду. Кросовер здається меншим, ніж є насправді.

Багажне відділення пропонує 420 літрів простору і глибоку посадку. Під підлогою ховається запаска та ніші під інструменти. Сидіння можна розкладати 40/60 прямо з багажного відділення та навіть зробили лючок доступу з заднього ряду. Це дозволяє возити довгі предмети, не складаючи спинку дивана. також тут встановили розетку 220В та прикурювач.

Мультимедійна система в стилістиці VW і має ту ж саму графіку та шрифти. Тут можна керувати більшістю функцій автомобіля, яких насправді не так багато. Виставити роботу допоміжних систем, як система оповіщення про перехресний рух, або про втому водія, або допомогу під час паркування. Так. Cupra може допомагати у паркування і для цього потрібно увімкнути на моніторі цього помічника, коли шукаєте місце для паркування, і скористатись його підказками. Сам він не запаркує автомобіль — не той рівень.

Взагалі рівень насиченості системами активних помічників тут напрочуд низький. У Formentor не буде навіть адаптивного круїзу — тільки звичайний. Ніяких страховок — тільки ти сам на сам з автівкою, драйвом та адреналіном. Як ви любите. Гучно, небезпечно та бадьоро. І це саме те, що стоїть поряд з блискавичним характером — небезпека.

І хоч Formentor отримав усі п’ять зірок за системою безпеки EuroNCAP, але особисто мені помічників явно не вистачає. В дорозі втомлюєшся від драйву і хочеться трохи розслабитись, а ось з Cupra тобі доведеться постійно триматись в тонусі.

Позиціювання та конкуренти Cupra Formentor VZ

Загалом, Cupra Formentor VZ — нішовий продукт для тих, хто цінує реальний, відчутний драйв. Це автівка, яку не варто купувати без здобування навичок контраварійного водіння або хоча б знайомства з ними. Щоб не було, як з Ferrari і Lamborghini, які під керуванням нових власників закінчують своє коротке життя на першому крутому повороті. Formentor небезпечний в руках емоційного та нераціонального водія. Я б продавала такі автомобілі тільки після проходження консультації у психотерапевта, але тоді мало хто наважився б взагалі придбати таку автівку навіть за 47 тис. доларів.

Кожен автомобіль від Cupra — частково унікальний, адже створюють його під смак власника. Ви обираєте, колір, функціонал, технічну складову. Можливо персоналізований вибір не такий, як в Rolls-Royce і не настільки індивідуальний підхід, але і в Cupra деякі деталі виготовляють і встановлюють вручну. На великому заводі з конвеєрним виробництвом такого не зробиш, тож Cupra виготовляють на маленькому підприємстві в Марторелі.

Зараз у важкі часи імпортеру довелось створити деякий запас різних підібраних комплектацій, які зберігаються на складах у Європі. Тож при бажанні швидко отримати автівку є можливість обрати з запропонованих варіантів.

Cupra Formentor — не свіжа новинка на нашому ринку, але варто того, щоб про неї нагадували частіше. Важко сходу назвати суперників з якими вона конкурує. Бренд досить свіжий для нас і поки що тільки знайомить споживача зі своїми представниками. Звісно більшість буде обирати звичний і такий бажаний VW Golf GTI ніж малознайомого іспанця, хоч той і їде веселіше. Не проміняють на Cupra і MINI Countryman JСW, адже там теж досить нішовий продукт. Тож іспанському бренду доведеться запевнити наших водіїв в тому, що вони гідні уваги та прихильності.

ПЛЮСИ: динаміка, дизайн екстер’єру, інтер’єр, керування, комфорт.

МІНУСИ: невеликий багажний простір, незручність інформаційно-розважальної системи, обмежені можливості персоналізації, відсутність активних асистентів.

Технічні характеристики Cupra Formentor VZ

Кузов, тип SUV
Габарити (ДхШхВ), мм 4450/1839/1511
Колісна база, мм 2680
Заявлений кліренс, мм 150
Об’єм багажника, л. 420
Споряджена маса, кг 1655
Двигун 2.0 TSI
Потужність, к.с. 310
Крутний момент, Нм 400
Тип приводу повний\AWD
Підвіска Макферсон/ незалежна
Трансмісія 7DCT
Динаміка 0-100, с 4,9
Максимальна швидкість, км/год 250
Споживання палива, л (змішаний) 7,7
Вартість, грн від 1 900 087
Вартість тестового авто, грн 2 191 781
Конкуренти VW Golf GTI
MINI Countryman JCW
Audi RS Q3

 

Disqus Comments Loading...