Рубрики ОглядиАвто

Тест-драйв Hyundai Sonata: значний приріст якості та космічності

Опубликовал
Александра Ершова

Корейці продовжують дивувати нас дизайном. Флагманський седан бренду нарешті знову повертається на позицію законодавця моди, на додаток він пропонує гарну керованість та салон бізнес-класу.

Можна скільки завгодно сперечатись з приводу краси седана Hyundai Sonata, але безперечно він привертає увагу рекордної кількості людей на вулицях. Мене навіть переслідували, в бажанні роздивитись з усіх боків, не вірячи очам, що це просто Sonata, а не якийсь китайський шатл з електродвигуном. Ще більше людей вражало, що тут встановлено простий бензиновий двигун. Так, це не електромобіль і навіть не гібрид.

Позиціювання та оновлення в Hyundai Sonata DN8

У 2024 році ми зустрічаємо в Україні восьме покоління корейського седана і вже в рестайлінговій версії. Його попередника представили у 2019 році і мав він взагалі інший вигляд, двигун та коробку. Враження було не дуже, а кількість версій для різних ринків була просто рекордна і сягала шести. Але якось не зайшло воно споживачам і навіть розчарувало. Втратила Sonata свій шарм та виявилась занадто революційною, або не доробленою. Але корейці швидко виправились та випустили у 2023 році не просто фейсліфт, а повноцінний рестайлинг.

Онлайн-курс "Excel для бізнесу" від Laba.
Разом з експертом із 13-річним досвідом фінансового моделювання, ви опануєте інструменти для автоматизації звітності та зможете мінімізувати рутинні завдання.
Детальніше про курс
Hyundai Sonata 2019
Hyundai Sonata 2019
Hyundai Sonata 2019

Hyundai Sonata 2023 року (DN8) має інший капот, інші передні крила, бампери та освітлення, яке тепер повністю діодне з усіх боків. Багато чим вона нагадує мінівен Staria та седан Elantra, який перший отримав такі космічні елементи. Логічно, що флагман повинен виділятись. Тож свіжий дизайн виглядає стрімко, ефектно та вражаюче, а головне — сміливо. Тут єдина діодна смуга габаритного світла попереду та позаду. Підсвічується логотип, поворотники мають вигляд стрічки, а нові диски приваблюють відблисками світла та доповнюють загальне враження.

В 18-дюймових дисках сплав став більш міцним на 16%, а під різні комплектації змінюється дизайн дисків разом з розмірами. В нашому тестовому авто 18-дюймові диски. 

До того ж DN8 ще виріс в порівнянні з попередником: +10 мм в довжину (4,91 м), +1 мм в ширину (1,86 м), а в висоту показник залишився такий самий (1,445 метра), як і колісна база (2,84 м). Стандартний кліренс дорівнює 135 мм, якщо ж замовити версію підвищеної прохідності, то він збільшиться до 155 мм.

Нам пропонують чотири комплектації: Comfort, Style, Premium, Top. Різниця між ними здебільшого в комфортних функціях, кількості доступних асистентів, розміру та дизайну дисків та інших дрібницях. Головне, що за комфорт доведеться платити, а ось зовнішність навіть в базовій комплектації буде дивовижною, сидіння зручними, а машина чітка в керуванні.

Максимальна комплектація подарує всю гаму приємних вражень від індивідуальних налаштувань сидінь та атмосфери в салоні до повного сонму автоматичних помічників керування. Варто додати, що до нас везуть навіть не топову комплектацію, а тільки попередню. Бо навіть в нашій Hyundai Sonata Top немає шторок на заднє вікно, функції дистанційного виїзду з паркування, проєкції на лобове скло та панорамного даху.

Цінник зараз не дуже приємний для споживача, який любить корейців за надійність та врівноважену ціну. Тож за Hyundai Sonata 2024 року випуску можна викласти максимальну суму в 1 581 800 грн (38 722 у. о.), за стартову комплектацію просять — 1 210 900 грн (29 642 у. о.). Тож вибрати є з чого. Наявність авто на складі в нашій країні хоч і невелика, але вони є в різних комплектаціях.

На нашому ринку Sonata буде суперницею гранду сегмента D — Toyota Camry. Тож буде цікаво, як вони виборюватимуть своїх споживачів. Як на мене, то корейський седан оцінять представники молодіжної аудиторії, яка більше здатна віддати перевагу нетривіальному дизайну, ніж консерватизму, який пропонує Toyota. Тим паче, що з надійністю тут обидві на гідному рівні.

Як їде Hyundai Sonata DN8

Враження від автомобіля складається вже після подолання хоча б 120 км. Тож короткий тест-драйв в салоні нічного вам не покаже, треба бути впевненим в тому, що обираєте. Дивовижний вигляд Sonata не одразу відходить на другий план. Хизуватись можна довго, тож зосередитись на тому, як саме їде та поводить себе автомобіль досить складно. Тільки виявляється, що легкість та комфорт тут настільки прораховані, що забуваєш навіть про те, що ти керуєш майже п’ятиметровим седаном з довгим капотом та задертою кормою.

Здається, що будували автомобіль саме навколо пасажирів салону, як це було з Hyundai Ioniq 5. Тому ти вливаєшся в цей автомобіль майже миттєво та не відчуваєш дискомфорту від габаритів, як це було завжди в попередніх поколіннях седана та існує досі в інших схожих моделях.

Варто вказати, що у рух Sonata приводить бензиновий атмосферний двигун третього покоління Theta III 2.5 GDI, який має прямий вприск та видає 194 к. с. на обертах 6100 (246 Нм). Працює він в парі з 8-ступеневою автоматичною коробкою. За даними виробника він видає 194 к. с. та 245 Нм обертального моменту. Розгін до перших 100 км займає дев’ять секунд, що цілком реально.

Взагалі цей космічний корабель легкий у керуванні та динамічний в поведінці. Тандем між двигуном та «автоматом» виявився гарним: коробка підхоплює майже одразу та швидко перемикається на розгоні. Жодних зауважень Sonata у мене не викликала за весь час тест-драйву. Навіть обгони на швидкості дозволяла робити легко та без напруги. І це в режимі Normal.

Якщо ж перемикнути коробку в спортивний режим, то відчутно змінюється поведінка автівки: двигун починає працювати на підвищених обертах і вже його чутно в салоні, коробка миттєво реагує на дотики ноги водія до акселератора, а кермо наливається зусиллям і стає ну дуже гострим та важким. Приємно, коли автомобіль дає можливість менше крутити «баранку» і тільки маленькими чіткими рухами змінювати напрямок руху.

Фото Hyundai

До речі, тут з’явився ще один режим їзди до Eco, Normal і Sport — це My Drive. Індивідуальний режим, який дозволяє налаштувати органи керування так, як вам подобається. Наприклад, основний режим роботи поставити в стандартні налаштування, а кермо залишити в спортивному режимі або навпаки. Це гарна можливість догодити примхливому водію.

Допрацювали подушки двигуна та відчутно доробили шумоізоляцію двигуна та салону, що впливає на загальне враження. Акустичний комфорт тепер в Sonata майже на рівні преміумкласу. Спочатку мені навіть здалось, що в седані гібридний двигун, а не звичайний атмосферник, настільки тихо та плавно пересувається седан.

Докапались і до підвіски: встановили кільце на кріплення передніх амортизаторів для більшого поглинання вібрацій, замінили на більш міцні сайлентблоки задніх важелів, замінили відбійник задніх амортизаторів, щоб краще відпрацьовував на стиснення під час проїзду нерівностей. Зміни торкнулись навіть кріплення дзеркал заднього огляду та гумових прокладинок  дверей. Виявилось і це має значення.

І якщо їхати в плавному неквапливому режимі та насолоджуватись музикою з аудіосистеми Bose, то можна навіть витратити палива менше, ніж обіцяє виробник, що з Hyundai вже не вперше. Машини виявляються кращими ніж нам обіцяють. Таке враження, що вони страхуються на випадок ну дуже скандальних власників, хоча такого поки що не траплялось. Все одно приємно, коли технічні дані кажуть — витрата палива на рівні 8,8 літра в місті, а ти бачиш бортовий комп’ютер з показниками 8,6 літра. Дрібниця, а приємна. Тільки, якщо їздити пробками або в більш веселому та динамічному режимі, то витрата палива по місту буде складати 10 літрів мінімум. Тож економічним седан точно не назвеш.

Під час їзди автомагістраллю, показники витрати палива починають стрімко знижуватись. Мені вдалось досягти обіцяного виробником показника в 6,4 літра, але вірю, що Sonata здатна і на менші цифри.

Трасою машина тримає дорогу впевнено, монолітно. Підвіска тут, як звичайно незалежна на обох осях: Макферсон попереду та незалежна багатоважільна підвіска позаду. Налаштування все ж таки змінюють все. Під час неспішної їзди підвіска здається м’якою, і тільки наче здалека відчувається, що дорога має недоліки. Ніякого дискомфорту це не викликає, шасі відпрацьовує на всі сто відсотків, плюс тільки в те, що задніх пасажирів не заколисує ну і кренів тут не зустрінеш, машина тримає рівновагу наче потяг колію. Наче провокує на далекі подорожі.

Інтер’єр в Hyundai Sonata

Більшість автомобілів мас-маркету не часто можуть вразити зовнішністю, а іноді на інтер’єр їх вже не вистачає, або навпаки. В Sonata, відчиняючи двері можна присвиснути від враження, якщо був не підготовлений. Бо здається все знайоме, але геть інше. І дійсно салон перероблено максимально детально, якщо не загальну архітектуру, то в деталях точно.

Торпедо досить скромних розмірів. Лобове скло теж, а ось монітори приладової панелі та інформаційного мультимедійного екрана зливаються в єдиний великий планшет, як в кращих концептів. До того ж воно все досить функціональне.

Ніяких наслідувань чи імітацій, тут все реальне та створено за індивідуальним дизайном, який ми бачили вже у інших моделях бренду. Тільки тут все виглядає ще ціліснішим.

Мультимедійний екран на 12,3 дюйма сенсорний, але має знизу фізичні кнопки, крутилки гучності та радіо, що дуже тішить. Налаштувань багато, від керування атмосферою в салоні у вигляді підсвітки та автоматичного вмикання підігрівів або охолоджень, до налаштування поведінки автомобіля та органів керування.

Приємно, що система повністю україномовна, навіть навігація. Нехай вона говорить з сильним акцентом, а розпізнає лише 40% того, що ти питаєш чи просиш у неї, але така турботливість про ринок приємна.

Тут, як в максимальній комплектації є навігація, пристойна аудиосистема з сабвуферами під заднім склом, безпровідна зарядка, підключення смартфона за допомогою Apple CarPlay та Android Auto, камери кругового огляду з можливістю рухати картинку, а також налаштування дизайну приладової панелі.

Ви можете обрати один з двох видів приладової панелі та декілька різних дизайнів. Основні прилади будуть присутні в будь-якому випадку, інакше стирається зручність появи зображень з бічних камер під час вмикання поворотника в будь-який бік. Іноді це дуже зручна функція, адже дозволяє не тільки побачити інші автомобілі поряд, але й помітити ями під колесами. Зліва від приборки розташовано дивну панельку, яка насправді дозволяє кріпити щось до неї магнітами.

Для мене дуже приємно зустріти тут звичайний важіль перемикання передач в порівнянні з кнопками у попередника. Правда Sonata в топовій комплектації на інших ринках матиме перемикач під кермом у вигляді важеля, а центральна консоль буде облаштована додатковим підтримувачем для долоні водія.

Дисплей кліматичної системи на 6 дюймів розташовано над центральною консоллю і керується, як крутилками, так і сенсорними кнопками. Чутливість у них нормальна і не дратує навіть клацати за необхідністю. Але такого майже не виникає, адже можна увімкнути автоматичний режим двозонного клімату і забути про це.

Єдине, що мене спочатку бісило — постійно включене охолодження крісла водія, але виявилось, що це можна налаштувати в меню і вимкнути або включити за необхідністю. Автівка буде зчитувати роботу клімату і вмикати необхідний режим підігріву або охолодження сидіння.

В максимальній комплектації крісло водія можна налаштувати у восьми напрямках від спинки до підтримки колін. Пасажирське крісло буде підвищеного комфорту та матиме шість напрямків регулювання.

Нарешті в Hyundai з’явився підігрів керма ще й двозоний. Є підігріви та охолодження передніх крісел та двозоний підігрів заднього ряду. Заднім пасажирам дістались повітряні виходи та два порти Type-C для зарядки гаджетів. Попереду теж є два порти Type-C, які можна перемикати тільки на заряджання або на роботу з додатками підключення смартфона. Іноді такої функції не вистачало в автомобілях, але я навіть не думала, що можуть це реалізувати. Поряд є вихід для прикурювача 12V, який прикрито кришкою.

Тільки ось підсвітка самого салону все ще залишається галогеновою, що засмутило на фоні всіх приємних вражень. Скільки минуло поколінь, а тут все без змін. І навіть наявність діодного кольорового підсвічування не змінило ситуацію.

Взагалі важко переоцінити детальну зручність, яку пропонує корейський седан. Таке можна іноді зустріти у французів або в преміумсегменті, а деякі роблять Hyundai особливими автомобілями. Так відкривання багажника може бути повністю автоматичним: автомобіль розпізнає вас з ключом в кишені коли ви опиняєтесь поряд з багажником та відчиняє його. Вам достатньо підійти до нього з сумками та порахувати до трьох і він відкриється. Насправді дуже корисна функція, тим паче якщо ви зачинили багажник, машина може сама і зачинитись.

Безключовий доступ в машину занадто безпечний. Вона сама не відчиниться перед вами, треба нажати на кнопку дверей або на ключі та тільки тоді можете відчинити двері. Але думаю це теж все можна налаштувати. Навіть після тижня знайомства у мене залишились нерозвідані куточки системи в Sonata.

Доступ на задній диван досить широкий та просторий, а місця там вистачить навіть високому чоловіку. Дах не нависає, людина не буде битись головою об стійку, та й сидіти тут зручно. Є підлокітник з підсклянниками, кишені та пластикова накладка на передні крісла позаду, щоб діти не бруднили оббивку, шторки на вікнах. Доступ до багажника на жаль є тільки зі сторони самого багажника, як і складання спинок крісел від першого до третього. Тиснете важіль, а там обходите та нахиляєте спинку дивана, що утворює великий простір для перевезення довгого багажу.

В рестайлі восьмого покоління багажник сягає розміру в 480 літрів, що трохи менше ніж показання у попередника. З’явився сервопривід, який відчиняє та зачиняє багажник, а також сховали направляючі в пластиковий кожух, що трохи з’їдає простору, але додає плюс в зручність. Тепер вже не потрібно під час завантажування думати про те, що речі завадять руху кришки багажника. Під підлогою багажного відділення ховається запаска та необхідні стандартні інструменти.

Технології та безпека в Hyundai Sonata

Як і в будь-‘якому якісному седані D-класу в Sonata є всі необхідні складові для безпеки та зручності. Від подушок безпеки по колу, до допоміжних систем. І якщо в Comfort можна отримати тільки системи стабілізації та інші, то з комплектації Premium вже будуть доступні асистенти керування та допомоги. Так автомобіль добре тримає смугу руху, навіть без вмикання адаптивного круїзу, та попереджає про перехресний рух, наявність машин в сліпих зонах, про перешкоду попереду та інше.

Якщо увімкнути адаптивний круїз, який буде доступний з 40 км/год, то можна насолодитись відпочинком, адже машина буде тримати дистанцію, смугу руху, гальмувати, але періодично нагадуватиме вам про тримання рук на кермі.

Приємне що тут оптика повністю діодна, а фари розподілено на різні зони, тож габарити самі по собі, а світло фар — окремо. Можна виставити зону світла відповідно до завантаженості автомобіля. А на трасі насолоджуватись автоматичною системою перемикання дальнього та ближнього світла.

Варто згадати і про фірмову систему сповіщення та нагадування про речі чи пасажирів на задньому ряді. Автомобіль буде вас просити подивитись назад і запевнитись, що ви нікого там не забули.

Надійність в седані Hyundai Sonata

З мого досвіду роботи на сервісному центрі та збирання статистики ремонту різних автомобілів, Hyundai Sonata входить в п’ятірку за надійністю та довготривалістю роботи агрегатів та деталей, навіть підвіски. Механіки зустрічали автомобілі з пробігом більше ніж 500 тисяч кілометрів з рідними амортизаторами та важелями, двигуном, який працює взагалі без нарікань і це було ще сьоме (LF) покоління моделі.

Тож усі технології, які зараз встановлює концерн вже витримали випробування сотнями тисяч кілометрів, і коли я зустрічаю атмосферний двигун в сучасному виконанні, то впевнена, що він прослужить ну дуже довго, а обслуговування не буде тягнути з власника гроші.

Якщо підсумувати, то до двохсот тисяч кілометрів пробігу можна навіть не турбуватись про щось особливе. Загальні болячки вже було виявлено в попередніх поколіннях та виправлено, а нові поки що не проявили себе. Головне тут не забувати про регламентні роботи, які слід виконувати вчасно, та дотримувати рекомендацій виробника стосовно якості рідин та запчастин.

Висновки

Особисто моє враження від автомобіля тільки позитивне, адже машина зроблена на совість та пропонує багато приємних комфортних функцій, які реально полегшують керування та спілкування з машиною. Найкраще те, що все працює без глюків, що зараз переважно рідкість на відміну від багатства комплектацій.

Чесно намагалась знайти недоліки та виявити якісь баги, але це виявилось складним завданням. Можна сказати, що пластик глянцевий по периметру кузова — взагалі не практичне рішення, але ж має гарний вигляд. До двигуна та коробки, звісно, теж можна знайти зауваження та сказати, що могли б зробити автівку більш економічною або більш потужною та динамічною. Тільки тут надійність та зручність виходять на перший план, а з ними в Sonata все гаразд.

В новій Hyundai Sonata поєднано сучасний дизайн, прогресивні технології та комфорт, накопичений десятиріччями. Більшість функцій перевірено та випробувано. Двигуни та коробки знайомі на сервісах та не мають фірмових хвороб. Тож надійність корейських автомобілів зростає з кожним роком, не кажучи вже про дизайн.

На фоні суперників тільки Mazda 6 може запропонувати щось більш гідне в плані дизайну та насиченості в порівнянні з комфортом, але зараз в Україну їх не завозять. Серед гідних конкурентів можна назвати Skoda Superb з їх строгим німецько-чеським дизайном, або консервативну Toyota Camry — яка вже багато років тримає лідерство у сегменті. Але всім їм не вистачить загального шарму та справжньої сміливості дизайну, який пропонують корейці.

ПЛЮСИ: дизайн, комфорт, керованість, насиченість комплектації.

МІНУСИ: ціна, глянцевий пластик на кузові, витрата палива.

Технічні характеристики Hyundai Sonata Top

Кузов, тип Седан
Габарити (ДхШхВ), мм 4910/1860/1445
Колісна база, мм 2840
Заявлений кліренс, мм 135
Об’єм багажника, л. 480
Споряджена маса, кг 1415
Двигун Theta lll 2.5 Gdi
Потужність, к.с. 194
Крутний момент, Нм 245
Тип приводу Передній
Підвіска Макферсон/ напівзалежна
Трансмісія 8АТ
Динаміка 0-100, с 9
Максимальна швидкість, км/год 180
Споживання палива, л (змішаний) 8,8
Вартість, грн 1 156 100
Вартість тестового авто, грн 1 581 800
Конкуренти Toyota Camry (1 589 120 грн)
Skoda Superb
Mazda 6
Honda Acord
Ford Mondeo

 

Disqus Comments Loading...