Рубрики ОглядиАвто

Тест-драйв Hyundai Tucson: ідеальна концепція

Опублікував Олександра Єршова

Оновлений кросовер Hyundai Tucson не просто став краще, а перетворився на відмінного компаньйона для повсякденних задач. З ним почуваєшся безпечно, зручно та надійно в більшості випадків.

Неймовірно, але цей SUV продовжує залишатись одним з найпрактичніших та найефектніших продуктів на нашому ринку і не тільки на нашому. Навіть не дивлячись на те, що його цінник давно вилазить за межі середнього класу. Оновлення здається повинно лише нагадати ринку, що Tucson — найбажаніша пропозиція вже багато років. Але тут внесли настільки детальні та важливі корективи, що зробили його ще кращим та зручнішим, а головне ефектнішим.

2004
2004

Нічого дивного, що саме для Tucson в Hyundai залишають одну з ведучих позицій. Вони якось одразу з ним потрапили в чутливу зону споживачів, запустивши практичний, достатньо комфортний та неймовірно прохідний SUV у 2004 році. Він не втрачав своїх здібностей і надалі, підтримуючи повнопривідні версії, та і досі ми можемо зустріти в пропозиції 4WD, як з бензиновим 1.6, так і з дизельним 2.0-літровим двигуном. З моменту появи першого кросовера на нашому ринку і до 2024 року було продано більше ніж 55 тисяч представників цієї моделі.

Зовнішні оновлення Hyundai Tucson сьогодні зможе помітити тільки дуже уважний. Справді, навіщо виправляти те, що і так буде актуальним ще років 20. Просто обходити його з усіх боків не допомогло, потрібно було дістати фото попередника, щоб зрозуміти обережну роботу дизайнерів — аби не нашкодити.

Hyundai Tucson 2024
Hyundai Tucson 2020
Hyundai Tucson 2024
Hyundai Tucson 2020
Hyundai Tucson 2024

Відмічу нові бампери, трохи видозмінена решітка, фари та оформлення задньої частини. Розширені комплектації можна помітити по затемненому склу оптики. Здається, що все. Жодних змін в розмірах, кольорах. Навіть диски змінили дуже обережно.

Технології на службі комфорту

Куди цікавіше стає після потрапляння в салон. Тут вже дизайнери розійшлись на повну. Величезні поєднані між собою монітори на 12,3 дюйма для приладової панелі та сенсорного мультимедійного екрана. До речі, доступні в усіх комплектаціях. Це топова фішка всіх нових представників бренду Hyundai.

Не обійшлось і без додаткових ніш для зберігання. І якщо в Santa Fe там зручна масивна поличка, то в Sonata топових виконань поряд на консолі ще й функціональний бардачок для дезінфекції смартфонів. Тут все трошки простіше, але так само зручно.

А ви знали, що панелька, схожа на колонку, зліва від інформаційного монітора — це насправді магнітна дошка на яку можна підвішувати, як сам смартфон на додатковому магнітному тримачу, так і фотографію сім’ї, або будинку мрії.

Ну і центральна консоль взагалі відрізняється від попередника та інших моделей. Вона наче парить, утворюючи додаткові ніші для зберігання дрібниць. Схоже трохи на Ionic 5, але скромніше. Крута ідея, до якої навіть китайці ще не додумались — зробити бездротову зарядку прямо під рукою водія та пасажира. Не треба тягнутись до нього — дуже зручна штука, але переважно сама зарядка буде лише в максимальному фарші.

Hyundai Tucson 2024
Hyundai Tucson 2020
Hyundai Tucson 2024
Hyundai Tucson 2024
Hyundai Tucson 2024

Звичайно якість збірки, матеріалів та деталей взагалі не залишає сумнівів, що автівку зроблено на совість. Я вже ніколи не зможу порівняти Hyundai з Suzuki або навіть Nissan. Вони настільки зробили прорив в якості, налаштуванні систем та програмного забезпечення, що навіть Toyota та VW вже відстають. Порівняти цей салон можна з BMW або Mercedes-Benz, якщо ті в початкових версіях. Бо топовий преміум стає все більш космічним.

Найкраще, що могли зробити в Hyundai це не просто намалювати та реалізувати крутий, комфортний салон з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом, продуманою під пасажирів ергономікою, а залишити більшість керувальних елементів фізичними крутилками та кнопками. Це настільки круто інтегровано, що я вже з третьою моделлю за цей рік знайомлюсь і кожного разу дивуюсь. Подобається мені й функція регулювання підключення смартфона до зарядки, адже можна кнопкою вмикати просто зарядку, або приєднання до мультимедіа. І тут попереду два роз’єми, і позаду два — для пасажирів.

Фізичні крутилки температурного режиму, зручне керування обдувом. На окрему панель винесли всі необхідні для клімату клавіші — все розподілено по групах і не потрібно вишукувати в інтерфейсі де ж вмикається той підігрів керма. В налаштуваннях навіть можна виставити, що машина сама увімкне підігрів або охолодження крісла залежно від поставленої температури та температури на вулиці. Розумно, тепло сідати, таке відчуття наче тебе вже чекали та обіймають, вітаючи.

Пасажирів взагалі не обділили. В топі будуть регулювання спинки заднього дивану за нахилом, підігрів двох місць сидіння, регулювання температури – тобто тризонний клімат – та повно місця для відпочинку під час подорожі. Можна було б і люк зробити до багажника – іноді потрібно.

Багажний простір, звичайно не змінився. Тут все так само до 600 літрів, під підлогою ховається ніша для інструментів та запасне колесо. Знову ж таки, пам’ятаємо, що батарейка тут розташована під сидінням і не з’їдає простору багажника. Взагалі то може в Toyota Rav4 місця і трохи більше, але за комфортом Tucson виграє з відривом.

На кремі можна керувати більшістю функцій приладової панелі, круїзу чи ліміту швидкості, звичайно кермо теж оновили. Тепер воно таке саме, як і в Sonata, як і перемикання передач в усіх Hyundai тепер під правою рукою за кермом. Звикати доведеться, але досить швидко підлаштовується. Правда не любить такий важіль швидких рухів, кожне перемикання повинно відбуватись чітко та неспішно. В будь-якому випадку це краще за попередню клацалку.

Безпечний драйв Hyundai Tucson

Ще більше оновлень вловлюєш вже під час руху. І це навіть не м’якість ходу. Одразу непомітно, але гідромеханічні опори попереду тепер доповнюють підвіску типу «Макферсон», додаючи трохи більше згладженості під час проїзду вибоїн. Звичайно це робить чіткішим та точнішим керування. Але Tucson не перетворився на Porsche, скоріше це навіть не помітить більшість пересічних користувачів.

Як не помітить і покращення в роботі повнопривідної трансмісії HTRAC, яку тут реалізовано коштом муфти. Вона перерозподіляє крутний момент за необхідністю, а водію дозволено зробити підказки в налаштуваннях режиму позашляхової їзди. Звичайно, це стосується виключно повнопривідних версій. Для монопривода залишать тільки Sport, Eco та Normal.

А ось, якщо залізти під днище Hyundai Tucson, то можна помітити ту ретельність з якою обшивали усі гучні елементи, зупиняючи гул дороги та відсікаючи вас від зайвих звуків. Звернути увагу потрібно і на обшивку салону на підлозі. В комплекті з м’якими килимками хочеться роззутись і взуття залишати в окремій ніші, а сидіти лише в шкарпетках, настільки м’яко під ногами.

Нічого не змінилось в силовому агрегаті, тож топові версії HEV працюють на базі того самого турбованого 1,6-літрового бензинового двигуна на 180 к.с., а електродвигун на 60 к.с. інтегровано в автоматичну коробку на 6 сходинок. Батарея, звичайно невеличка та не дає змоги рухатись довго на електриці. Як і в інших версіях це більше відповідність еконормам, ніж економії пального. Однак потужності додає відчутно, як і розгін тут непоганий і миттєвістю схожий на електричку — 8,5 секунд до 100 км\год.

Витрата пального Hyundai Tucson по трасі під час невеличкої моєї подорожі склала близько 7,5 літрів на 100 км, але в місті можна з легкістю користуватись перевагами гібрида та трошки зменшувати розхід коштом руху накатом та рекуперації. Силу її можна регулювати окремо і це приємно, бо керування майже в одну педаль – це вже наступний етап гібридних технологій. І тут Hyundai балансує на межі. Правда в цій категорії його обходить не тільки RAV4, але й Nissan Qashqai, X-Trail і Honda CR-V.

Для повного розуміння, наскільки в Hyundai думають про важливість деталей — це збільшений склоочисник заднього скла на цілих 7 см в порівнянні з дорестайлінговим. Більш того він ховається за верхнім спойлером. Така увага просто варта поваги. І тут також можна помітити переїзд логотипа за саме скло, що робить загальний вигляд Hyundai Tucson більш акуратним.

Ну і окрема вдячність за матричне світло з функцією (IFS) вимикання пучків світла, щоб не засліплювати зустрічних водіїв чи пішоходів. Це не просто адаптивне освітлення, що перемикає режими, а розумна система з візуально крутим ефектом, який квадратами вирізає транспорт і проводжає його.

Взагалі перед автівкою видно все від узбіччя до узбіччя. Жоден заєць не проскочить непоміченим. Це настільки крута штука в сучасних машинах, що тільки заради неї, ну і можливо адаптивного круїзу варто накопичувати гроші та пересідати на свіжу версію.

Як і раніше, Hyundai не просто оснащується всім переліком можливих помічників, але і пропонує додатково керування та відмикання автівки через додаток, чи взагалі смартгодинником. Але, судячи з безпеки, машина не буде сама замикатись та відмикатись під час вашого наближення. Чого, я дійсно від нього очікувала — хоч трошки більше інтуїтивного розуміння. Добре, що хоч багажник реагує на махи ногою швидко та адекватно. Тільки пам’ятайте, що для цього потрібно мати ключі в кишені.

Але ж тепер Hyundai Tucson з легкістю можна керувати з додатка та відмикати навіть смартгодинником через Digital Key. Можна навіть віддалено прогріти машину та вигнати за паркінгу. Якщо довіряєте, звісно, всім цим асистентам, та розумієте, що ніякий безхатько не підлізе під колеса. Особисто не перевіряла, але бачила як це працює. Не захотілось завантажувати додаток та проходити реєстрацію, адже це з тестовими машинами завжди важко.

Хочу зазначити ще одну круту фішку гібридної версії Hyundai Tucson, яку зрідка де взагалі зустрінеш, а тут вона винесена на окрему кнопку, що каже про особливу увагу до споживача в процесі експлуатації. І це можливість запустити двигун з додаткової батареї, якщо сів пусковий акумулятор.

Висновки та позиціювання

Всі нахвалюють Hyundai Tucson та не можуть зупинитися. Що з ним насправді не так? Чому досі лідером ринку залишається Toyota, а підпирає або відбирає лідерство періодами Renault. Просто важко змінити в думках наших людей, що за корейську автівку потрібно платити, як за впевнених в собі японців, а також, що Hyundai може пропонувати найпередовіші технології вже в доступному класі. Тільки все можливо і в Європі це вже зрозуміли, адже у 2022 році саме Tucson завоював лідерство за продажами. Правда, всьому є ціна. І для нас в Hyundai виділились, в бажанні продати ще 55 тисяч Tucson.

Нам пропонують чотири комплектації: Express, Dinamic, Elegance, Top. І розліт серед початкових та максимальних майже в 40%. Перші дві мають ціну від 1 166 600 гривень ($26 700) і найдоступніша навіть буде з механічною 6-степупеневою коробкою і бензиновим атмосферним 2-літровим MPI потужністю 156 к.с. Або з 6-ступеневим автоматом вже від 1 204 400 гривень ($27 560), що цікавіше. Тим паче що всі ці парочки вже давно на ринку і непогано себе показали.

Цікаву версію запропонували саме для наших споживачів — відносно свіжий 2,5-літровий бензиновий GDi на 190 к.с. Він іде тільки з 8-ступеневим автоматом, повним приводом та в максимальній комплектації. Можливо в цьому є якась іскринка, треба перевіряти окремо. З усім тим прайс тут приємніший ніж в гібриді — 1 717 700 гривень ($39 300).

Дизельний 1.6 CRDi завжди був найцікавіший в поведінці та найекономніший. Поки що він ще доступний і пропонується з 7-ступеневим роботом DCT від 1 363 600 гривень ($31 200) на моноприводі.

І наш тестовий представник — топовий гібридний Hyundai Tucson 1.6 T-GDi HEV з автоматичним шестиступеневим E-shift та повним приводом буде коштувати 2 022 300 гривень ($46 275). Трохи дешевше в мноноприводі та в менш розкішній комплектації.

Головне, що найкласніші фішки, як зовнішність, архітектура салону, доступ до Apple Carplay та Android Auto, підігрів та ще безліч дрібниць будуть доступні вже зі старту. Для найрозумніших підкажу, що топові версії можна буде відрізнити зовні лише за затемненою оптикою. І тільки власники зрозуміють всі переваги.

ПЛЮСИ: дизайн екстер’єру та інтер’єру, технології, ергономіка, простір в салоні, комфортна їзда, динаміка, шумоізоляція, різноманітність пропозицій.

МІНУСИ: ціна, витрата пального.

Технічні характеристики Hyundai Tucson HEV Top

Кузов, тип Універсал, SUV
Габарити (ДхШхВ), мм 4510/1865/1650
Колісна база, мм 2680
Заявлений кліренс, мм 170
Об’єм багажника, л. 616/1795
Споряджена маса, кг 1755
Двигун 1.6 T-GDi HEV
Потужність, к.с. 215
Крутний момент, Нм 250
Потужність гібридної системи 48В
Тип приводу 4WD
Підвіска незалежна типу McPherson/ незалежна типу Multi Link
Трансмісія 6AT
Динаміка 0-100, с 8,5
Максимальна швидкість, км/год 185
Споживання палива, л (змішаний) 5
Вартість, грн від 1 166 600
Вартість тестового авто, грн 2 022 300
Конкуренти Toyota RAV4
Honda CR-V
Nissan X-Trail
VW Tiguan