Рубрики АвтоОгляди

Тест-драйв MG HS: консерватизм у кожній деталі

Опубликовал
Александра Ершова

Оновлення завжди викликають сподівання на краще, навіть коли здається, що нема куди. В нашому випадку новий кросовер MG HS отримав тільки незначні зміни, які дозволять нагадати про себе. Поки що велике питання, чи надасть це йому перевагу серед конкурентів.

Позиціювання MG HS

Відродившись у 2006 році за допомогою китайської корпорації SAIC, в MG наполегливо працювали, щоб потрапити до переліку гідних представників та скласти конкуренцію більш гучним брендам. Компактний MG ZS EV, а згодом MG Marvel R, MG4 EV — були добре прийняті та дотримувалися рівня практичності та доступності, пропонуючи набагато більше ніж конкуренти.

Свіжі бензинові моделі, такі як MG One, мають набагато більше цікавого дизайну в поєднанні з насиченістю технологіями та привабливістю водіння, щоб привернути увагу публіки. В той час один з найбільших кросоверів в модельному ряді MS HS все ще залишається без електричних версій, цікавих дизайнерських рішень та з прихильністю до традиційних комплектацій, без зайвих сучасних технологій допомоги водію.

Перше моє знайомство з MS HS відбулось у 2021 році, коли автомобіль зайшов на ринок України. Вже тоді він мав якісно виконану збірку, адекватну поведінку та досить динамічні двигуни. В асортименті окрім моноприводу з 1,5-літровим турбомотором був повний привід та потужний дволітровий двигун. Автомобіль не мав багато технічних інновацій і був простий, зручний, в міру привабливий. Вартість великого кросовера майже не мала конкурентів, то ж він свою аудиторію швидко знайшов.

Англійська для початківців від Englishdom.
Для тих, хто тільки починає вивчати англійську і хоче вміти використовувати базову лексику і граматику.
Реєстрація на курс

Фейсліфт — необхідна складова для автовиробників в плані маркетингу та нагадування про існування тієї чи іншої моделі. Добре, коли відбуваються приємні зміни і виправляються «баги», або запроваджуються нові функції. В нашому випадку, це чисто маркетингова історія.

Тож в очікуванні рестайлінгової версії та після тесту MG One, можна було розраховувати на те, що HS отримає хоча б половину тих переваг, що мають інші. Але в MG HS 2023 року мало що змінилось в порівнянні з попередником: інша решітка радіатора, змінені бампери попереду і позаду, нові світлодіодні фари та задні ліхтарі, нові 18-дюймові легкосплавні диски. В салоні — тільки мінімальні зміни у мультимедійному 10,1-дюймовому екрані, який став більш плавно реагувати на дотики. Тож відчувається легке розчарування.

А головне, що позиціювання кросовера на ринку точно змінилось, адже значно побільшало представників з Піднебесної, які пропонують «вау-ефект» у вигляді вигадливого дизайну та технологій, а мають ціну навіть нижчу. Наприклад, герой попереднього тест-драйву — Changan CS55 Plus або Jetour Dashing мають не тільки приємний цінник, але й перелік активних систем безпеки, екстравагантність у зовнішності і їздять не гірше. Звісно, їх не супроводжує аура англійського бренду, але за спиною досить досвіду та досягнень, хоч і на місцевому ринку. Я вже не кажу про переваги Kia Sportage або Peugeot 3008, але там і цінник буде трохи більший.

MG HS — середньорозмірний кросовер з довжиною 4 610 мм, шириною 1 876 мм та висотою 1 685 мм. Колісна база у 2 722 мм. Комплектується 1,5-літровим бензиновим турбодвигуном (15E4E) на 162 к. с. в парі із 7-ступеневою роботизованою коробкою з двома мокрими зчепленнями DCT. Він пропонується в трьох комплектаціях COM, Trophy, Trophy AWD. Максимальна версія має дволітровий двигун потужністю 228 к. с., 6-ступеневий «робот» та повний привід.

Річ у тім, що MG HS наче старий добрий друг, якого ти раптово зустрів і ви залишились, як рідні, наче не минуло багато років. Цей британець надійний, зі зрозумілим технічним наповненням, не має складних налаштувань. Тут все знайомо від важеля коробки перемикання передач до обрисів капота перед очима та габаритів. Тож, для так званих «петролхедів» — тих, хто любить «стару школу» та хоче залишитись у звичному середовищі панства ДВЗ — HS саме те, що треба.

Як їде MG HS?

Виробник запропонував для середньорозмірного кросовера правильну конфігурацію шасі зі стійками MacPherson попереду та багатоважільною підвіскою позаду. Такі збалансовані налаштування між жорсткістю та м’якістю дуже корисні на автомагістралі, але і в місті з ним, виявилось, досить комфортно. HS добре поглинає нерівності, але все ж таки відчувається їх існування, на межі віддаленого гуркоту. Головне, що це ніяк не заважає пасажирам.

Скоріше заважатиме шум від дороги та вітру, який починає прориватись в салон десь після розгону до 110 км/год. Шумопоглинання тут не таке тихе та витончене, як у того ж Sportage або Nissan Qashqai. Але підвіска куди більше з’їдає ніж у французьких Peugeot 3008 або Renault Koleos.

HS прийнятно справляється з типово «порізаними» дорогами України. І проковтнув ділянку, до мого будинку, з нетрясучою легкістю, не гірше за Changan CS55.

Провальним тут буде те, що така конфігурація підвіски погано тримає кузов на високих швидкостях, коли автомобіль намагається зберегти зчеплення на порваних ділянках асфальту. Тут добре відпрацьовує система курсової стабілізації та крени не стають критичними, як в такому ж випадку відбувається у Changan CS55, коли вже тобі доводиться кермом ловити машину на ходу та утримувати курс.

Напрочуд приємне та прогнозоване керування MG Hs все ж таки має деякий недолік в нечіткому «нулі». Кросовер не викликає такої ж впевненості за кермом під час маневрування, як Mazda CX-5 або Nissan Qashqai. Тож звивисті дороги не найкращі для демонстрування здібностей кросовера, а якщо буде ще й слизько, то з поганими шинами можна реально злякатись на різкому повороті. Це викликає суперечливе відчуття, адже на невеликих швидкостях кермо надає достатньо інформації від дороги та машина чітко слідує за заданим напрямком. Керувати кросовером взагалі легко навіть однією рукою. Кермо приємне, звичного розміру та ніяких експериментів з ним не проводили, що явно добре впливає на керування.

Простий 1,5-літровий бензиновий двигун з турбонаддувом виробляє 162 кінські сили і 250 Нм крутного моменту. Кидок до 100 км/год займає біля 9,9 секунди, згідно з даними виробника. Максимальна швидкість складає 190 км/год.

Якщо вам подобається їздити спокійно та в тиші, ви можете зосередитися на збереженні легкого торкання акселератора правою ногою. І тоді кросовер буде слухняним. На низьких обертах 1,5-літровий двигун поводить себе цивілізовано і може забезпечувати достатньо потужності, але якщо виходити за межі чотирьох тисяч обертів на хвилину, ви побачите, що динаміка трохи падає.

Семиступенева роботизована коробка не додає впевненості. Під час плавної їзди вона встигає відпрацьовувати, перемикається плавно та без дратівливих поштовхів. Зовсім інша поведінка проявляється при активній їзді, коли необхідно прискоритись, її наче змінюють, вона починає мляво реагувати та стрибати між передачами там, де не треба. А різкий старт може стати випробовуванням вашим нервам, коли повністю вдавлений в підлогу акселератор не викликає взагалі ніякої реакції. Залишається перед такими різкими прискореннями вмикати спортивний режим, де вже буде примусове перемикання передач.

Навіть у режимі спортивної їзди під час обгонів «робот» відмовлявся перемикати нижчу передачу, видно хвилюючись, що HS зупиниться. Тут вже допомагали підкермові пелюстки, а для тих, хто звик до їзди на механіці є мануальний режим для самого важеля.

Фото MG

Коробку передач легко заплутати, адже вона на пару з двигуном працює на порушення тиші та спокою. Тут потрібно навчитися бути обережним з дроселем, щоб уникнути галасливих криків двигуна про те, що він задумав, або як він вас не зрозумів. Але все одно в порівнянні з Changan CS55 тут куди більше стабільної поведінки та звикнути до роботи акселератора можна досить швидко.

Коробка DCT має різні налаштування режимів водіння: Eco, Normal, Sport, що змінюються кнопкою біля важеля коробки передач. Різниця між ними не суттєва, але спортивний режим «підігріває» двигун до азартної їзди. Для швидкого перемикання можна використовувати кнопку на кермі «Supersport», що в сімейному кросовері виглядає не доречною, як попільничка на спортбайку. Після натискання червоної кнопки жорсткішим стає кермо, акселератор реагує на кожен рух ноги, коробка стрибає між перемиканнями, а двигун гучно нагадує про своє існування. Швидко підстрибує і витрата палива до 15 літрів на старті та тримається в районі 10 літрів під час їзди.

Фото MG

Якщо в нормальному режимі автівка може легко утримувати витрату палива на рівні 8,6 літра, то економічний режим дозволить знизитись до 7,2 літра, але це в кращому випадку.

Реальність така, що наш базовий бензиновий двигун із турбонаддувом, який рухає цей 1,5-тоний SUV, не покаже найкращих показників економічності, особливо порівняно з конкурентами, які найчастіше пропонують гібридні силові агрегати або технологію дезактивації циліндрів, що значно економить паливо. Тут є тільки AutoHold, який ставить на «ручник» машину під час зупинки, а також працює, як протиоткатна система на ухилах, що відчувається під час початку руху.

Фото MG

MG HS розрахований на буксирування причепа з вагою 1750 кг, тому ви можете легко взяти багатенько речей в сімейну подорож. А на додаток ще й велосипеди.

Технології MG HS та безпека

Китайці вже давно позбавились від асоціації з відсутністю безпеки. Всі найкрутіші функціонали в автівках навіть іменитих брендів виробляються в Китаї. Тож стає дивно, коли майже всі моделі MG обладнано крутими камерами на 360 градусів, які чудово працюють навіть в темну пору доби або в погану погоду, а в середньорозмірному кросовері навіть після рестайлінгу не з’явились камери. На допомогу під час паркування приходить тільки задня камера і парктроніки.

У 2019 році MG HS пройшов серію краш-тестів на безпеку EuroNCAP і отримав максимальну п’ятизіркову оцінку. Дивовижні 92% рейтингу для дорослих пасажирів, 81% — для захисту дітей і 76% — у категорії допомоги в безпеці.

Відсутність нових активних систем безпеки — це скоріш за все тільки тимчасова втрата, адже в Великій Британії всі версії мають повний набір асистентів вже в базовій комплектації, а також є пропозиція з плагін-гібридним двигуном. Можливо нам пропонують саме такі стислі та вибіркові версії, які не задеруть цінник до неба, що на кросовер взагалі ніхто не зверне уваги. Головне, що в базі вже присутні всі необхідні засоби пасивної безпеки (ESP, ABS, EBD, CBC, TCS, VDC, HAZ, BDW, ARP, AUTO HOLD, TPMS, іммобілайзер, сигналізація, 4 airbags​), враховуючи систему допомоги при русі на ухилах (HHC) та на спуску (HDC). Ця система дозволить коробці утримуватись на одні передачі, що іноді виявляється дуже корисним. Тим паче, що кліренс та звіси дозволяють на кросовері рухатись легким бездоріжжям. Хоча з автоматичним повним приводом (AWD) буде трохи спокійніше.

Важливо звернути вашу увагу на те, що система моніторингу сліпих зон буде доступна з другої комплектації та працює вона не так, як в інших авто. тут буде підсвічуватись окрема лампочка в салоні, замість індикатора на дзеркалах.

Активних помічників в MG HS немає в жодній комплектації. Приємно, що хоч круїз-контроль залишився та система екстреного гальмування. Зверну увагу, що кросовер сам не тримає смугу руху або дистанцію до попередньої автівки, тож розслабитись не доведеться — увага та контроль повністю на відповідальності водія.

В MG повністю LED-освітлення та система автоматичного регулювання світла, тож один раз увімкнув та далі навіть не згадуєш. Нові лед-стрічки замість протитуманок виглядають стильно, але ніяк не покращують загальне враження від трохи застарілого дизайну кросовера.

Простір та салон MG HS

Консерваторів порадує й організація простору в салоні. Майже немає у мене нарікань до якості матеріалів: м’яка оббивка майже всюди, класична комбінація шкіри, матових срібних вставок, чорного глянцевого та шороховатого пластику. Рівні стрічки, плавні лінії, зручні дефлектори повітря з приємним м’яким регулюванням, легко можна направити повітря будь-який бік.

Не дивлячись на темні кольори салону світла тут вдосталь. Широка зона скління гарантує добру оглядовість, а панорамне скло зі зсувним переднім люком дозволяє візуально ще більше розширити простір. Окремою клавішею відкривається і закривається шторка, яка майже повністю ізолює салон від сонячного проміння за необхідністю. Добре, що тут не поєднано керування шторкою та люком, що доволі часто зустрічається, це зручно під час поїздки, коли не має можливості спостерігати за тим коли ту шторку зупинити.

Наш тестовий автомобіль в комплектації Trophy яскраво-червоного кольору та чорно-червоним салоном. Виглядає дійсно багато та розкішно. Базова комплектація запропонує коричневий чи чорний салон.

Звісно, що порівняно з конкурентами, HS не має вау-ефекту салону Kia Sportage, а також не має такої ж функціональності, як Skoda Karoq. Ця класика дуже виділяється і на фоні китайського Changan CS55 та навіть Jetour Dashing, які ближче до сучасного стилю. Але завжди приємно, коли є дублювання фізичними клавішами доступу до основних даних, керування якими зазвичай віддано центральному монітору, який тут все також 10,1-дюймовий. Тож відрегулювати температуру повітря можна не заходячи до меню, легко перемикатись на основні налаштування чи на головний екран.

Роздільну здатність дисплея можна назвати просто нормальною. Після рестайлінгу кажуть, що покращили керування дотиком на екрані, але при швидкому перемиканні він все ще підтуплює, тож доведеться декілька разів натискати. Приємно, що екран все ж таки не сильно глянцевий і ближче до матового, що не так сильно відсвічує. Такий самий матовий цифровий екран для приладової панелі, стиль якої буде змінюватись залежно від режиму їзди. Налаштувань тут теж вдосталь: бортовий комп’ютер, тиск в шинах, стан пускового акумулятора, цифровий спідометр і тахометр.

Бісяча мене функція розважальної системи залишилась, тож слухаючи музику через підключений по Bluetooth телефон ви ризикуєте сівши знов в машину злякатись від вмикання радіо, яке примусово ніяк не вимкнути — тільки викрутивши гучність в нуль.

Тут не буде вбудованої навігації, але підключення смартфонів за допомогою дроту до Apple CarPlay і Android Auto є навіть в початковій комплектації. І тут немає жодних нарікань до роботи цієї функції. Інформаційно-розважальна система має просте меню, яке легко зрозуміти, але налаштування двозонного клімат-контролю на сенсорному екрані не дуже зручні, а підігрів крісел вмикається тільки тут. Добре хоч зайти сюди дозволяє окрема клавіша. Портів USB тут вистачає: два попереду і два позаду, тож заряджати гаджети у дорозі можна легко усім пасажирам.

Однією з головних переваг, окрім ціни за такий великий кросовер, є те, що в MG HS ви отримуєте ще й вдосталь місця в салоні. Для тих, хто сидить попереду, це означає, що легко зайняти зручне положення за кермом, яке регулюється по висоті та за вильотом. Крісла з електронним регулюванням в шести напрямках, навіть є окремий важіль для коригування поперекової підтримки. Окрема подяка за це виробнику.

Взагалі спортивні ковші-крісла мають нормальної довжини подушку під ногами та підтримкою огортають тебе з усіх боків. Тільки мені здається, що людині з масою тіла вище середньої буде сильно давити бокова підтримка в ногах. Але тут також не будуть регулюватися підголів’я. Добре це чи погано складно сказати, бо мені було досить зручно.

В першій комплектації COM будуть відсутні: віртуальна приладова панель 12,3 дюйма, електропривід багажника, електричні регулювання для пасажирського крісла попереду, датчик дощу, м’яка кольорова підсвітка салону, двозонний клімат-контроль та очищувач повітря.

Простору для ніг ззаду залишили в HS більш ніж щедро. Людині з середнім зростом місця цілком достатньо, щоб сидіти за ще одним таким самим чоловіком. За потреби троє дорослих можуть розміститися на задньому сидінні з достатнім комфортом. Є тут і підлокітник, де вбудовано підсклянники та окремий маленький бардачок. Загалом місткість добра, як для сімейного авто: великі кишені в картах дверей, вільне місце у підлокітнику з виходом для охолодження, місткий бардачок теж з охолодженням, кишені за передніми кріслами.

Пасажирам віддали більше простору в порівнянні з тим, що залишили для багажного відділення. Не дуже вражаючі 463 літри (1287 л зі складеними спинками) і це один із найменших показників серед конкурентів. Наприклад, Nissan Qashqai має 503 літри, а Skoda Karoq — від 521 до 588 літрів залежно від положення сидіння, але Citroen C5 Aircross запропонує від 580 до 720 літрів простору.

Вартість та конкуренти

Як ми знаємо, в Україні за MG HS просять від 955 640 грн ($24 172) за початкову комплектацію COM. Наш тестовий автомобіль Trophy вже запросить викласти 1 122 840 грн ($28 400), а максимальна версія з повним приводом та більш потужним двигуном Trophy AWD вийде в 1 226 320 грн ($31 000). Це цілком приємний цінник, як для добротного середньорозмірного кросовера. Дешевше буде коштувати JAC JS6 (950 000 грн) і Chery Tiggo 7 Pro (921 690 грн).

Хоча за надійністю, якістю збірки та поводженню MG все ж таки наближається до Renault Koleos (1 167 300 грн) з бензиновим 2,5-літровим двигуном та CVT, а також до Nissan Qashqai, який зараз пропонується тільки в гібридних версіях (від 1 253 620 грн). Ми згадували в конкурентах Citroen C5 Aircross, але він має тільки дизельний двигун з цінником від 1 204 800 грн. Ближче до MG HS буде тільки Skoda Karoq з 1,4-літровим бензиновим двигуном 1,4 TSI за 1 195 792 грн, і тут наш герой явно програє на фоні репутації бренду, впевненості в виробнику та позиціюванні, а тим паче в технологіях.

Підсумки тест-драйву

Мені цей кросовер дуже імпонує і не тільки своїм червоним кольором та комбінацією в салоні. Він простий, наче добрий знайомий. Десь віддалено він нагадав Infiniti, не за драйвом, звісно, але за таким впертим протистоянням змінам в дизайні та запровадженню інновацій, а також спокійним комфортом.

І зараз вибір цього кросовера, як постійного засобу для пересування скоріше нагадує вибір меблів від IKEA замість замовлення під замовлення. Воно стильне, красиве, зручне, але якщо придивитись уважніше та трохи натиснути, то стане зрозумілим де саме була економія.
Гадаю, що для консерваторів цей кросовер буде знахідкою, але я б розраховувала на більші плюшки в технологічному плані.

ПЛЮСИ: Приваблива ціна, комфортна підвіска, інтер’єр має стильний вигляд, просторий та місткий салон.

МІНУСИ: Погана економія палива, нерозумна коробка передач, відсутність активних помічників, налаштування для медіа.

Технічні характеристики MG HS Trophy

Кузов, тип SUV
Габарити (ДхШхВ), мм 4 610/1 876/1 685
Колісна база, мм 2 722
Заявлений кліренс, мм 145
Об’єм багажника, л. 55/466/2179
Споряджена маса, кг 1625
Двигун SGE 1.5T
Потужність, к.с. (кВт) 162 (119)
Крутний момент, Нм 250
Тип приводу передній
Підвіска Макферсон/ багатоважільна
Трансмісія 7DCT
Динаміка 0-100, с 9,9
Максимальна швидкість, км/год 190
Споживання палива, л (змішаний) 7,7
Вартість, грн 955 640
Вартість тестового авто, грн 1 122 840
Конкуренти Chery Tiggo 7 Pro (921 690 грн)
Haval Jolion (997 000 грн)
JAC JS6 (950 000 грн)
Jetour Dashing (995 000 грн)
Skoda Karoq (1 195 792 грн)

 

Disqus Comments Loading...