Брутально-гламурна зовнішність, велика кількість хрому і глянцю, як ніколи комфортабельний салон. Невже соратник мисливців, рибалок, мандрівників та інших мізантропів Mitsubishi L200 перетворюється на імідж-кар для шоуменів?
Якщо для нас пандемія була неприємним випробуванням, то для Mitsubishi ледь не стала причиною евтаназії. У 2016 році Карлос Гон, голова альянсу Renault-Nissan, викрив компанію на заниженні витрати палива для кей-карів, які Nissan продавав під своїм брендом. Приємного мало, тільки не смертельно? Але потрібно знати методи «вбивці витрат», який роздмухав скандал до вселенського масштабу, обваливши акції «трьох діамантів». Після чого Nissan легко байзедіпнув контрольний пакет, приєднавши найстарішого японського автовиробника до альянсу.
Єдиним позитивним моментом цього аншлюсу став вихід RNM на перше місце у світі за сумарними продажами — 5,268 млн автівок. Через рік настала черга Гона виправдовуватися через хронічні заниження доходів і фальсифікації біржових даних. У 2019-му всі три бренди відзвітували про колосальні збитки, неминучість закриття заводів і звільнення десятків тисяч співробітників. І що скасування суббрендів на кшталт Datsun і більш ніж 50-відсоткове секвестрування модельної гами — не панацея, а скоріше відстрочка.
Поки зарано говорити про те, які із заходів з оптимізації витрат дали змогу альянсу вистояти. Точно відомо лише те, що найбільше від зовнішніх пертурбацій дісталося саме Mitsubishi. Точніше, як описав би ситуацію наш мер, «сильніше менше за все». RNM прийняв нові правила гри з гільйотиною витрат і жорстким зонуванням. Renault фокусувався на Європі, Nissan — на глобальних ринках Китаю, США і Японії. Mitsubishi, крім частинки JDM (Japan Domestic Market), дісталася Південно-Східна Азія, де діаманти почуваються найвпевненіше.
Схожа картина і з модельною сегрегацією. Mitsubishi залишили лише сегмент пікапів і кросоверів. А всі його легковики, що залишилися (Colt, Space Star, Mirage, Xpander), відтепер будуть лише бейджмаркетинговими копіями реношних і ніссанівських оригіналів. Своєю чергою Renault Alaskan і Nissan Navara наступних генерацій стануть клонами L200 нинішнього, шостого покоління. Що дало змогу «діамантам» зберегти в пікапі максимум фірмових рис. Але все поступово.
Зміст
По-перше, у пікапа нова лонжеронна рама, одночасно більша, міцніша і легша. Наприклад, перетин самих лонжеронів збільшився відразу на 65%. Завдяки максимальному використанню надміцних сталей її жорсткість на вигин збільшилася на 40%, а на кручення — на 60%. Нова конфігурація силової структури дала змогу компонувальникам краще розмістити весь трансмісійний і шассійний «лівер». Одним словом, вона підозріло схожа на наварівську раму, точніше на її версію, допрацьовану мерседесівцями під свій перший і останній пікап X-Class (2017-2020 років).
По-друге, «елька» майже доросла до габаритів «Навари», яку скидають. Не те щоб тепер L200 бачить Google Map, але все-таки. Довжина збільшилася з 5225 до 5360 мм, ширина — з 1815 до 1930 мм, висота — з 1775 до 1815 мм. Зросла і колісна база (з 3000 до 3130 мм), але це все одно це один із найнижчих показників на ринку — менший тільки у Toyota Hilux (3085 мм).
Як і раніше, L200 доступний із трьома виконаннями кабін. Двомісна дводверна Single Cab, «полуторна» Club Cab з додатковим простором за сидіннями та п’ятимісна чотиридверна Double Cab. На нашому ринку традиційно домінує остання з них.
До того ж вся надбавка пішла на кабіну: багажний відсік збільшився рівно настільки, що б у пресрелізі написати про збільшення габаритів. Але все одно в класі L200 програє навіть тісним «китайцям». Окрема вдячність від мого попереку за зменшення (з 865 до 820 мм) вантажної висоти — завантажувати велосипеди стало трохи легше.
Варто тільки подивитись на конкурентів і що саме вони пропонують, щоб зрозуміти практичність L200:
Автомобіль | Вантажність | Маса причепа |
Mitsubishi L200 (2019) | 895 кг | 3100/750 кг |
Mitsubishi L200 (2023) | 1 030 кг | 3500/750 кг |
Peugeot Landtrek 1.9 HDi | 1020 кг | |
Ford Ranger Double Cab | 942 кг | 3500/ 976 кг |
Toyota Hilux 2.4 D-4D AT | 750 кг | 3500/750 кг |
VW Amarok 2.0 TDI 10 AT | 849 кг | 3500/750 кг |
JAC T9 (4х4) 2.0TD 8АТ | 1000 | 3500/750 кг |
KGM Musso 2.2D 6МТ | 725 | 2 800/750 кг |
KGM Musso Grand 2.2D 6AТ | 935 | 3500/750 кг |
Робочі характеристики середньорозмірних пікапів класу «К4» з подвійними кабінами.
*маса причепа, що буксирується, з гальмами/без гальм
Традиційно гальорка L200 була місцем заслання. Сутулий диван з короткою подушкою і майже вертикальною спинкою, мінімум місця для колін і інфраструктурні зручності у вигляді 12-вольтової розетки. У шостому поколінні з’явився і USB-вхід, і повноцінний диван. Але, як і раніше, основний функціонал заднього ряду — служити багажником, що замикається.
По-третє, за колишньої архітектури підвіски (пружинна «двоважільна» попереду і підвішений на ресорах нерозрізний міст позаду) у пікапа безліч дрібних оновлень. Наприклад, кріплення верхніх важелів піднято на 20 мм, що автоматично збільшило хід підвіски, листи ресор стали легшими, а амортизатори продуктивнішими.
Але, зрозуміло, ні брикання, ні стрибки на кожній купині від цього нікуди не зникли. І тільки коли завантажиш у кузов чотири-п’ять мішків із цементом, знаходиш адекватні манери. Звісно, до пружинної задньої підвіски Navara далеко, але в один момент стали зрозумілі налаштування, підібрані «під завантаження» і стало вистачати барабанних гальм. Отримавши потрібне навантаження, трилисники запрацювали на повну силу і перестали «брикатись». Безперечно, тряска — така сама вроджена властивість пікапа, як і працьовитість. Але без неї якось комфортніше.
Вчетверте, у L200 новий салон. Саме новий, а не рестайлінговий або фейсліфтинговий. Пристойний інтер’єр, більш м’який пластик, якісні матеріали оббивки. Кнопку запуску двигуна навіщось повернули на законне місце, праворуч від керма, остаточно обрубавши зв’язок з Porsche Cayenne.
Основа віртуальної приладової панелі — Nissan Connect, але це скоріше «плюс», надто вже «діаманти» відставали в плані мультимедійки. Але підтримка сервісів Android Auto та Apple CarPlay — тільки дротова, причому виключно через Type C.
Порадувала нова архітектура крісел з більш щільним набиванням і розширеним діапазоном регулювань. Ще б трохи додати бічної підтримки, тому що в поворотах матеріал оббивки «не чіпляє». Але, судячи з конкурентів, це галузева профдеформація.
8-дюймовий дисплей з підвищеною роздільною здатністю — те, що потрібно для нової камери заднього виду з траєкторними підказками. З її допомогою припаркувати 5,4-метровий пікап, не дивлячись у вікна і дзеркала, зможе навіть першокурсниця, яка до того їздила на Nissan Note.
А ось військовим і широкі крісла, і особливо «прямокутні» дверні отвори однозначно сподобалися — мовляв, можна сідати з усім оснащенням — у броніку, з розвантаженням і АКМ через плече. Особливо їм зайшов пластик передньої панелі «з тисненням під кирзу».
По-п’яте, у пікапа новий мотор. Ну як новий… На зміну стародавньому, як японське мистецтво дезінформації гайдзинів, дизелю 4N15 прийшов не менш неновий 4N16, знайомий за мікроавтобусом Mitsubishi Fuso Canter Van, суть Nissan NV350 Caravan. Ті самі 2,4-літрова «четвірка», турбіна зі змінною геометрією і фазорегуляторами MIVEC. Характеристики потужності навіть трохи нижчі: 150 к. с. і 330 Нм у базовому налаштуванні, 184 к. с. і 430 Нм — у проміжному і 204 к. с. і 470 Нм — у топовому. Але остання версія не про нас. Тракторне торохтіння дизеля з паливною апаратурою, що скрекоче абияк — точнісінько як на п’ятому поколінні. Зате це перший L200, у якого вібрація не передається на обід керма і важіль КП.
Електричний L200? Він, як і раніше, значиться в планах. Цього разу на 2026 рік.
Коробки передач L200 дісталися від попереднього покоління: 6-ступінчасті автоматична та механічна (відтепер із тросовим приводом). Попри екстер’єрно-інтер’єрний крен у гламур, чогось більш просунутого і сучасного L200 не отримав. Хоча самі просяться і моторна 8-швидкісна Aisin від Pajero Sport, і 7-швидкісна Jatco від NP300 Navara.
Безперечно, в К4 (клас пікапів) дизелі з гідротрансформаторами уживаються насилу, бо пікапи спочатку створюють під вантажоперевезення, тобто роботу на «ручці». Але у того ж Nissan вийшло впрягти в один віз коня і тремтячу лань. Щоб там не говорив віршами Іван Степанович Мазепа в поемі «Полтава».
Дивно інше — з баластом у кузові пікап не втратив у розгінній динаміці та не набув у витраті, споживаючи в трафіку все ті ж 10 л/100 км. У мегаполісі він їде врівень із бюджетними малолітражками, а за містом впевнено обганяє фури. Але й не більше — обгони на швидкостях за 130 км/год даються пікапу важко навіть у режимі Sport Mode. Плюс у відповідь на кікдаун електроніка INVECS II не завжди охоче стрибає на дві-три передачі вниз.
Їхати швидко важко і йому, і мені. Через обтічність а-ля Geländewagen (лобове скло тепер встановлене ближче до вертикалі), пікап у якийсь момент немов впирається в уявну стіну, і швидше зростає витрата, ніж розгін. Плюс виття вітру в районі дзеркал стає нестерпним.
По-шосте, у L200 більш просунута трансмісія зі священною для кожного «міцевода» назвою Super Select 4WD-II, що прийшла на зміну Easy Select. У комплектації «робоча конячка» пікап задньопривідний, у серединній — з повним приводом part-time з жорстким підключенням, а в топі у нього повноцінний on-demand full-time. Причому перемикатися між усіма наявними сетапами (2H, 4H, 4HLc і 4LLc) можна на швидкостях до 100 км/год.
Різко зросла і кількість позашляхових передналаштувань. Тепер у всіх повнопривідних режимів з’явилися режими «гравій» і «сніг», у 2H — «еко», у 4HLc — «бруд» і «пісок», у 4LLc — «рок». І це не саундтрек. Найприємніше, що на нашому ринку всі L200 облаштовані «суперселектом». Чекаю не дочекаюся зими, щоб порівняти їзду по заметах на зниженому ряді та в режимі Snow — снігопади взимку для нашого мера все ще в новинку.
Ще одна назва, що пестить слух «міцевода», — система Active Yaw Control, що перетворювала Pajero Evo і Lancer Evo на супер керовані автомобілі. Щоправда, в нашому випадку функціонал AYC урізаний до технології пригальмовування внутрішнього керованого колеса для зменшення радіуса повороту. Але і цього чимало. Тож тепер L200 дає змогу отримувати драйверські ендорфіни не тільки на глибокому бездоріжжі.
Якщо поява AYC — приємна несподіванка, то заміна гідравлічного підсилювача керма електричним — давно назріла необхідність. Але річ не в недостатній продуктивності «гідри» в паркувальних режимах, а в доступі до цілої низки асистансів, включно з адаптивним круїз-контролем і системою підтримки рядності. На жаль, «електрика» — доля топового виконання, до нас же з Таїланду припливатимуть виняткові гідропідсилювальні версії.
І наостанок про зовнішність. Адже з часів перших пікапів вважалося, що екстер’єр для такого утилітарного транспорту — справа остання. Але так було доти, доки пікапи залишалися долею фермерів, мисливців, рибалок, мандрівників та інших мізантропів. Але тепер прийшла черга тих, хто залишився без нормальних позашляховиків, ну і для фанатів American Style. Саме їм на догоду у L200 нова, підкреслено брутальна зовнішність.
Відтепер жодних експериментів із біонікою та пластикою — виключно масиви архітектурних об’ємів і квадратно-гніздовий метод. Чітко окреслені вилиці, велика кількість площин і граней. Але скоріше несподівано і незвично, ніж несмачно. Проте дизайнери одночасно привели зовнішність «двохсотки» до загального корпоративного знаменника плюс домоглися здорової рівноваги передньої та задньої частин. Що для пікапів — рідкісна рідкість. Головне, щоб з часом всі ці дизайнерські вишукування не переросли в самоціль. Інакше пікапи чекає доля позашляховиків, які за якихось 10 років перетворилися з підкорювачів стихії на міські паркетники.
ПЛЮСИ: актуальна зовнішність, комфортний та просторий салон, позашляхові можливості, вантажність.
МІНУСИ: ціна, застарілий двигун та гідротрансформатор, жорсткість підвіски, що не завантажена, необладнане дно багажного простору.
Кузов, тип | пікап DublCab |
Габарити (ДхШхВ), мм | 5320/1865/1795 |
Колісна база, мм | 3 130 |
Заявлений кліренс, мм | 222 |
Двигун | турбо дизель 2,4 MIVEC(4N16) |
Потужність, к.с. | 184 |
Крутний момент, Нм | 430 (2250-2500 об) |
Турбонагнітач | турбокомпресор |
КПП | Автоматична, 6 передач |
Тип приводу | багаторежимна Super Select 4WD |
Підвіска передня | незалежна, двоважільна стабілізатор поперечної стійкості |
Підвіска задня | залежна (нерозрізний міст) на еліптичних ресорах |
Споряджена маса, кг | 1 970 |
Максимальне навантаження, кг | 1 030 |
Допустима повна маса, кг | 3 000 |
Максимальна маса причепа | 3500 |
Довжина вантажного відсіку, мм | 1 555 |
Ширина вантажного відсіку, мм | 1 545 |
Глибина вантажного відскіку, мм | 525 |
Динаміка 0-100, с | — |
Максимальна швидкість, км/год | 177 |
Споживання палива, л (змішаний) | 8,3 |
Вартість, грн | 1 683 000 |
Вартість тестового авто, грн | 1 960 000 |
Конкуренти | VW Amarok |
Toyota Hilux | |
Ford Ranger | |
Peugeot Landtrack |