Рубрики ОглядиАвто

Тест-драйв Mitsubishi Outlander NEW: спеціально для «фанатів класики»

Опубликовал
Роман Мельниченко

Минулого 2023 року оновились майже всю ключові суперники: повністю нові моделі, проміжні «фейсліфти», нові комплектації тощо. Відомий кросовер Mitsubishi Outlander, який нещодавно «розміняв» четверте покоління, вже не мав права на чергову відстрочку. Тому восени 2023-го автомобіль отримав український цінник, а під кінець року приїхали перші «товарні» автомобілі. Отже, з чим новий Mitsubishi Outlander починає новий рік в Україні? Зараз все розповім!

Позиціювання Mitsubishi Outlander

Історія компактно-середнього кросовера Mitsubishi Outlander почалась близько 20 років тому – на самому початку 2000-х. Спеціально пишу «компактно-середнього»: перший Mitsubishi Outlander мав довжину близько 4,5 метрів та 5-місний салон; але тепер довжина Mitsubishi Outlander четвертого покоління перевершує 4,7-метрову позначку і в Україні він пропонується виключно у 7-місній версії. До речі, це не новина для моделі: ще у другому покоління з’явився 7-місний салон, а потім й «третій» Mitsubishi Outlander отримав 7-місну версію – тоді ми з ним зустрічались останнього разу і це буде «відправна точка» для новачка.

З початку 2000-х і до сьогодні – зустрічаємо вже четверте покоління Mitsubishi Outlander (позначається літерами DG або GN, а також кодом GM4W). Героєм матеріалу став автомобіль з бензиновим 2,5-літровим двигуном, повним приводом, у комплектації Ultimate.

Як їде кросовер Mitsubishi Outlander

Поважно та неквапливо. Наприклад: старт з місця дається активно завдяки об’ємному двигуну; але далі прискорення в середньому темпі без будь-якого гарного звуку або емоційної складової. Водночас завдяки варіатору, це прискорення виходить плавним та нерозривним, що підтверджує графік замірів нижче.

Онлайн-курс "Корпоративна культура" від Laba.
Як з нуля побудувати стабільну корпоративну культуру, систему внутрішньої комунікації та бренд роботодавця, з якими ви підвищите продуктивність команди, — пояснить HR-директор Work.ua.
Детальніше про курс

Якщо їхати в середньому темпі, то двигун зазвичай не «крутиться» вище 3-3,5 тисячі обертів, а з набором необхідної швидкості оберти й взагалі опускаються нижче двох тисяч. Потрібно прискоритись, натискаєш на акселератор, починаються зростати оберти двигуна, одночасно змінюються нескінченні передавальні числа варіатора – така собі «некваплива двозначність». Легше просто слідкувати за спідометром, щоб не проґавити потрібну швидкість. Адже новий Mitsubishi Outlander не такий вже й повільний, як може здатись на перший погляд – що знову підтверджує графік замірів нижче.

Ситуація з керуванням схожа: номінально кермо виконує стандартно-нормальні 2,5 оберти від упору до упору, є певне зворотне зусилля. Проте їхати швидко в поворотах не хочеться. Тому, що є розхитування на нерівностях або різких гальмуваннях, є завеликі крени кузова у поворотах. Тому, що на межі автомобіль хоче вислизнути носом. Новий Mitsubishi Outlander їде неквапливо, він не провокує на динамічний драйв. Раптом, але поведінка кросовера Mitsubishi Outlander на дорозі дещо нагадує рамні позашляховики.

Чи означає все це байдужість до поганих доріг та акцент на комфорт під час руху? Хмм, вийшло й справді непогано. Підвіска вдало компенсує дрібні та середні ями, можна на швидкості проїхати серію нерівностей без болючих пробоїв. Але не захоплюйтесь, оскільки великі ями все ж дають відчутні штурхани; особливо в задній частину кузова, якщо салон/багажник не навантажені. Хочете максимальний комфорт? Можливо, його забезпечать більш «товсті» шини на 18-х дисках.

А ще назвати автомобіль повністю комфортним заважають помітні аеродинамічні шуми. Хоча решта неприємних звуків ретельно приховані – двигун проступає в салон лише під час інтенсивного прискорення, підвіску та шини майже не чути.

Новий кросовер Mitsubishi Outlander ззовні намагається створити враження «я великий та солідний автомобіль». Хто сказав «неповороткий»? Ось погляньте на заміри: атмосферний 2,5-літровий двигун у парі з CVTваріатором забезпечують прискорення до «сотні» за 9,7-9,9 секунди – це не рекорд, але майже на секунду краще паспортних показників!

Схожі відчуття великого автомобіля виникають і в салоні. Завдяки горизонтальним лініям передньої панелі, масивній центральній консолі, широкому 4-спицевому керму. Причому всередині Mitsubishi Outlander знайшлось місце не лише для простору, але й для вигадки. Ось ширину передньої панелі підкреслює поздовжня хромована лінія, яка поєднує дефлектори вентиляції. Ось на центральній консолі знайшлось місце для алюмінію. Ось сидіння з привабливим ромбоподібним прострочуванням.

Проте найбільша вигадка, звісно, у задній частині салону. Другий ряд сидінь безапеляційно гарний: вдосталь місця, можливість незалежних регулювань, окрема зона «клімату» та підігрів, шторки від сонця – новий Mitsubishi Outlander пропонує максимально все, що взагалі можна очікувати від автомобіля такого класу. Але третій ряд сидінь – повна протилежність: обмаль місця для ніг та ледь вистачає для голови; незрозуміла конструкція з підголівниками, які потрібно кожного разу окремо встановлювати/знімати. До речі, що впливає на багажник…

Так, зручна нижня ніша майже завжди зайнята: за умови 5-місного салону – потрібно ховати підголівники; за умови 7-місного салону – вже треба складати шторку. Дякувати, хоча б передбачили бокові полички та гачки, інакше б пакети довелось ловити по всьому багажнику. Але перед цим пакети потрібно підняти на чималу висоту заднього «порога». Дякувати, складані сидіння третього ряду дозволили вирівняти площину; але ж напевно забрали чимало корисного об’єму.

До речі, а який об’єм? Для автомобіля Mitsubishi Outlander в українській специфікації точний об’єм не вказаний, лише в каталозі є примітка «багажник став більшим». Проте стороні джерела оперують цифрами від 311 літрів (7-місний салон) до 2257 літрів (2-місний салон зі складеним задніми сидіннями).

Внутрішній світ нового Mitsubishi Outlander також намагається задавати відчуття солідного та великого автомобіля. На це відчуття працюють великі поверхні та елементи: масивна центральна консоль, горизонтальні лінії передньої панелі, широке кермо. Плюс чимало приємних «дрібниць», починаючи від фізичних органів керування, продовжуючи бездротовою зарядкою, завершуючи розвиненим «кліматом». Другий ряд сидінь – просто чудовий; третій ряд – просто існує. Великий багажник непогано продуманий.

Технології автомобіля Mitsubishi Outlander

Якщо порівнювати з попередником, то новий кросовер Mitsubishi Outlander побудований на новій платформі та оснащено новим двигуном – все нове! Але якщо копнути глибше, то виявляється, що все знайоме. Так, автомобіль Mitsubishi Outlander побудований на черговому різновиді платформі CMF-C/D, що вже відома по автомобілям брендів Renault та Nissan. Останній також «відмітився» у питаннях силового агрегату: під капотом встановлено атмосферний бензиновий двигун серії PR25DD, що є нащадком двигунів серії QR25.

Проте в конструкції Mitsubishi Outlander зустрічається ще одне цікаве позначення, приховане за літерами S-AWC: це повний привод Super All Wheel Control з кількома режимами роботи. Спочатку повний привод S-AWC з’явився на автомобілях Mitsubishi Lancer Evolution й передбачав використання активних диференціалів. Проте у випадку кросоверів Mitsubishi Outlander йдеться про комбінацію системи AYC та вибіркового застосування гальм на різних колесах – для активного керування у поворотах. Плюс все це помножено на систему вибору режимів руху, яка впливає на роботу повного приводу та поведінку автомобіля загалом.

Наприклад: в режимі ECO всі реакції стають повільними й розтягнутими; в режимі TARMAC вже все навпаки – реакції та прискорення швидкі, а повний привод більш активно працює задніми колесами. Режими для бездоріжжя GRAVEL або MUD намагаються тримати повний привод «замкнутим» (передні/задні колеса наче пов’язані через замкнуту центральну муфту) та забезпечують швидкі реакції на натискання педалі акселератора. Режим SNOW також передбачає активну роботу повного приводу, але плавні реакції – наче в режимі ЕСО.

Загальна конструкція відповідає класу автомобіля: несучий кузов, незалежні підвіски коліс, поперечне розташування двигуна, сучасна модульна платформа – революцій тут немає, просто все відповідно до реалій часу. Головними особливостями автомобіля Mitsubishi Outlander можна назвати використання доволі об’ємного атмосферного мотора (замість більш компактних турбодвигунів або гібридів) та «просунутий» повний привод SAWC з кількома режимами роботи. Крім того, кросовер Mitsubishi Outlander отримав багато систем безпеки – але їх перелік залежить від комплектації, про що розповім далі.

Вартість Mitsubishi Outlander та потенційні суперники

Наразі автомобіль Mitsubishi Outlander пропонується в Україні виключно з атмосферним 2,5-літровим двигуном, повний приводом та «автоматом», а також неодмінно 7-місним салоном. Проте у покупців є можливість вибрати одну з двох комплектацій – Intense або Ultimate.

Кросовер Mitsubishi Outlander Intense одразу пропонує: фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові шторки безпеки, подушку безпеки для колін водія, систему стабілізації ASC, системи допомоги рушання в гору та спуску з гори, підігрів передніх сидінь та підігрів керма, електропривод кришки багажника, безключовий доступ та запуск двигуна кнопкою, роздільний трьох зонний «клімат», цифрову 12,3-дюймова панель приладів, мультимедійну систему Mitsubishi SDA та 8-дюймовий сенсорний дисплей, підтримку Android Auto та Apple CarPlay, камеру заднього виду, круїз-контроль, комбіновану оббивку шкіра/тканина, легкосплавні 18-дюймові колісні диски, датчики світла та дощу, світлодіодні фари тощо. Вартість Mitsubishi Outlander 2.5 CVT 4WD Intense – від 1,6 млн грн або $41 тис.

Версія Mitsubishi Outlander Ultimate додає наступне: система запобіганню фронтальних зіткнень (FCM), системи попередження про виїзд зі смуги руху (LDW) та допомоги при зміні смуги руху (LCA), система моніторингу «сліпих зон» дзеркал (BSW), система попередження про перехресний рух позаду (RCTA), аудіо BOSE, адаптивний «круїз», панорамний скляний дах, підігрів другого ряду сидінь, бездротову зарядку, оздоблення салону шкірою та алюмінієвими вставками, легкосплавні 20-дюймові колісні диски, адаптивне дальнє світло тощо. Вартість Mitsubishi Outlander 2.5 CVT 4WD Ultimate – від 1,75 млн грн або $44,5 тис.

Автомобіль Mitsubishi Outlander одразу пропонує потужний двигун та повний привод, просторий 7-місний салон та гарну комплектацію: цифрова панель приладів та трьох зонний «клімат», підігрів сидінь/керма та камера заднього огляду. Версії Ultimate додає ще більше: адаптивні фари та 20-дюймові диски, скляний люк-панорама, адаптивний «круїз» та багато систем безпеки, підігрів сидінь другого ряду. Пропозиція «все в одному» є вагомим плюсом; але також вона є й мінусом – через високу ціну. Тому особисто я очікую поступового розширення гами: передній привод, простіше комплектації, звичний 5-місний салон. Що завгодно, аби це допомогло знизити стартовий цінник для боротьби з конкурентами.

Хто головний суперник? Звісно, це новий Nissan X-Trail: аналогічна платформа та компонування салону; проте плюс економічні гібридні/електрифіковані двигуни, наявність 5- або 7-місної версії, широкий вибір комплектацій. Завдяки цьому ще й стартовий цінник виходить нижчим.

Оновлений кросовер Mazda CX-5 приємний для водія, також пропонує багато версій за двигунами/комплектаціями, ще й виходить помітно дешевше – максимальні версії СХ-5 за ціною закінчуються там, де автомобіль Mitsubishi Outlander лише починається. Та навіть більше: ціна дозволяє розглядати конкурентом не лише Mazda CX-5, але й навіть Mazda CX-60! Щоправда, жоден з цих автомобілів не може запропонувати 7-місний салон.

Аналогічно стосується й Toyota RAV4: лише 5-місний салон, але широкий вибір версій, економічний гібрид, нижче стартовий прайс; плюс поява нових цікавих модифікацій Adventure та GR Sport. А ще варто зважати на появу повністю нових поколінь Honda CR-V та Subaru Forester, та й не забудемо про оновлений Hyundai Tucson – все це ми невдовзі чекаємо в Україні.

Кілька слів про європейців. Наприклад, відзначу оновлений кросовер Citroen C5 Aircross: взагалі немає повного приводу та 7-місного салону; однак присутній економічний дизель або потужний PHEV-гібрид, а стандартний 5-місний салон дає широкі можливості трансформації. Якщо обов’язково треба 7-місний салон та великі габарити – то вже представлено Skoda Kodiaq.

Конкурентів дуже багато: повністю нові Nissan X-Trail та Mazda CX-60, оновлені моделі Mazda CX-5 та Citroen C5 Aircross, завжди популярний кросовер Toyota RAV4 (серед оновлень – версії Adventure та GR Sport); а ще чекаємо нові Honda CRV, Skoda Kodiaq, Subaru Forester.

Споживання палива Mitsubishi Outlander та утримування автомобіля

По місту в середньому маємо близько 11 л на 100 км шляху. За умови плавного стилю руху та пустих доріг – можна отримати 10 л або навіть менше; за умови заторів та/або динамічного стилю руху – споживання зростає до 12,5-13 л на 100 км шляху. На трасі за швидкості 80-90 км/год виходить 6-6,5 л на 100 км, на швидкості 110-120 км/год – вже 8,5 літрів.

Гарантія складає три роки або 100 тис. км пробігу, причому перші два роки обмеження по пробігу не діє. Сервісне обслуговування необхідно проводити кожні 15 тис. км пробігу або раз на рік. Мінімальна вартість простого ТО складає близько 4,7 тис. грн, розширене ТО буде коштувати 11-30 тис. гривень. Інформація вказана станом на січень 2024 року. Вартість ТО може змінюватись залежно від дилера та/або точно переліку виконаних робіт.

Безпека автомобіля Mitsubishi Outlander

Автомобіль не має оцінки Euro NCAP, але має оцінку IIHS (американський інститут безпеки на дорогах). Й вона на найвищому рівні Top Safety Pick+: майже у всіх випробуванням автомобіль отримав зелені відмітки «G» (GOOD), є лише одна жовта відмітка та одна червона – за фари.

Підсумки тест-драйву Mitsubishi Outlander

Як це часто буває: є дві новини, гарна й погана. Гарна новина полягає у тому, що автомобіль не втратив своїх минулих переваг та здобув нові. Новий кросовер Mitsubishi Outlander – й справді новий: за враженнями від екстер’єру та інтер’єру, за появою нових сучасних технологій. При цьому він пропонує просторий та зручний салон, не боїться бездоріжжя. А ще у нього атмосферний двигун, чому обов’язкового зрадіють «фанати класики» та перевірених рішень.

А тепер погана новина: аналогічні переваги у вигляді просторого 7-місного салону та повного приводу пропонував і попередній Mitsubishi Outlander, а ці самі «фанати класики» добре пам’ятають його ціну. Тому для нового Mitsubishi Outlander гостро постає питання високої ціни. Якщо порівняти актуальні прайси на Mitsubishi Outlander третього/четвертого покоління, то ціна виросла на $6-8 тис., а якщо згадати нашу «відправну точку» початку статті – то й взагалі на всі $10 тис.! Особисто я вважаю, що можна додати 10%, але ж не $10 тис.

Тому очікую для новачка Mitsubishi Outlander поступового розширення версій, що допоможе знизити цінники. І очікую, що таким чином новий «четвертий» Mitsubishi Outlander зможе повторити шлях «третього»: стане оптимальним вибором для розсудливих покупців та «фанатів класики». Саме цей шлях зазвичай приводив Mitsubishi Outlander до гарних продажів.

Плюси:

+ Одразу – об’ємний 2,5-літровий двигун, повний привод та CVT-«автомат»

+ Одразу – просторий 7-місний салон та гарна комплектація

Мінуси:

– Проте все це завершилось високою ціною

– Потрібно розширення кількості версій – в сторону «простіше та дешевше»

Mitsubishi Outlander 2.5 CVT 4WD Ultimate

Кузов, тип Кросовер, 5 дверей, 7 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,71 x 1,86 x 1,75 м
Колісна база 2,71 м
Заявлений кліренс 210 мм
Об’єм багажника Інформація відсутня
Мінімальна споряджена маса 1 740 кг
Двигун Бензин, 4 циліндри 2,5 літра
Потужність (сумарна) 184 к.с. на 6000 об/хв.
Крутний момент (сумарний) 244 Нм на 3600 об/хв.
Питома потужність та момент 106 к.с. на 1 тону та 140 Нм на 1 тону
Тип приводу повний привод
Тип трансмісії «Автомат-варіатор» (CVT-варіатор)
Динаміка 0-100 км/год. 10,6 секунди
Максимальна швидкість 187 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 10,5 літрів на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 6,8 літра на 100 км
Мінімальна вартість Від 1,6 млн грн або $41 тис.

Автомобіль надано – ММС Україна

Disqus Comments Loading...