Цей малюк був законодавцем моди на компактні кросовери, тим дивніше те, що зараз Nissan Juke почав відставати від конкурентів. Оновлення принесло зміни, які потрібно було додати, щоб хоч якось надолужити втрачене.
Здається не так давно ми зустрічали друге покоління гучного кросовера, який постійно у всіх на слуху та на думці. З ним порівнюють всіх однокласників і досі, на нього оглядаються під час проєктування нових моделей. А сам Juke продовжує свою смугу вдалих і не дуже рішень. Тож оновлення не вразило нас так сильно, як того б хотілось і поряд з сучасним і досить просунутим Yaris Cross або Peugeot 2008 японський компакт якось губиться. І хочеться крикнути: ну додай трохи драйву та яскравості, щоб нагадати про свою особистість!
Зміст
Я люблю проводити час з Nissan Juke і згадувати, як він росте та дорослішає. Дуже добре пам’ятаю, яке захоплення він викликав. Спостерігачі не могли стримати посмішку, коли бачили його. Це було поєднання яскравих кольорів, незвичних обрисів та фанового інтер’єру. Але згадуються також тісний салон, скромний багажний простір та те, наскільки важко було влазити на другий ряд.
Запалу малого вистачило майже на 10 років, а новенький Nissan Juke геть інший. Нова генерація принесла зміни, які зробили його епатажність меншою, розміри більшими. Це добре сприяло підвищенню практичності та розширенню аудиторії. Тоді вразило багатство оформлення, широкий вибір комплектацій та стриманість стилістики. Він став куди приємнішим для далеких подорожей та міського руху.
Рестайлінг повинен був додати покращень. Однак на початку ці зміни розгледіти без додаткових порівнянь неможливо. Якщо ви їли колись молекулярну їжу, то зрозумієте про що йде мова. Адже там ти бачиш дивну рідину, а на смак воно, як знайомий штрудель, тож тут майже так само, тільки навпаки — ти точно знаєш, що є зміни, але як вони виглядатимуть намагаєшся вгадати.
Обходила його разів з п’ять, навіть з зображенням попередника і помітила лише поверхові відмінності в незначних деталях у вигляді дизайну дисків. Хоча, стоп. В пропозиції є нова комплектація. Такої ще не було: чорні диски, накладки на бокових частинах дверей, передня накладка трохи інша. Дивлюсь в файли – так і є. Свіжа максимальна комплектація тепер має назву N-Sport, окрім N-Design, як у нас на тесті, та Tekna.
Відмінності N-Sport в особливому інтер’єрі з кольоровою вставкою на торпедо та кріслах, чорній шкіряній оббивці з особливою прострочкою, кріслах-ковшах та чорних 19-дюймових дисках. Та й цінник на цю версію найбільший 1 253 120 гривень ($29 503), в порівнянні з досить насиченою, але простішою Tekna — це різниця в 134 440 гривень, що відповідає трьом тисячам доларів. Тож за особливий дизайн доведеться сплатити більше.
Мене досі вражає наскільки якісно та добротно зроблений Nissan Juke, до того ж в усіх комплектаціях. Тепер ще й 12,3-дюймовий екран у всіх без виключення, а цифрова приладова панель такого ж розміру доступна з другої комплектації. Так, вигляд у неї стандартний з промальованими кольоровими колодязями приладів, але в середині інформацію з бортового комп’ютера вже можна вибрати на ваш смак.
Центральний дисплей з фірмовими шрифтами сенсорний, а деякі кнопки продубльовано під ним для швидкого доступу. Зручна штука, особливо, коли можна увімкнути камери кругового огляду за необхідністю. Тут можна налаштувати і яскравість. Ну і підключення смартфона через Apple CarPlay та Android Auto бездротове у всіх комплектаціях. А ось бездротова зарядка буде тільки в максимальних версіях. Таке от оновлення. Враховуючи, що штатна навігація вже давно немає такого функціоналу, то про неї взагалі забуваєш. Але в Nissan вона мало того, що україномовна, ще й не погано прокладає маршрути. Це, якщо смартфон застарілий.
Виглядає новий екран, звичайно, краще, але мені і раніше вистачало. Не розумію ці перегони за великими дисплеями. Ви ж в машину сіли не кіно дивитись. А камери тут, як були застарілі, так і залишились, тож якість зображення не покращилась. Мені здається, що навіть в Qashqai камери краще, ніж тут. А хотілось би вже якості, як у китайців. Там такий кругогляд, що закачаєшся, і навіть вночі круто видно.
Я люблю останні Nissan. Потрапляєш в салон наче в капсулу затишку. Добре продумана ергономіка, приємні матеріали всюди, де торкається рука чи падає око. Мінімум зайвого, все мінімалістично, але з особливою стилістикою. Всюди можна відмітити дизайнерські задумки вдалі або не дуже. Окрема панель для клімату, що в сучасних авто приємна рідкість. Ну і нехай крісла не всюди мають електронні регулювання, але вмоститись легко та налаштувань вистачає.
Жодних нарікань не матимуть і задні пасажири. Так, в Nissan Juke вони будуть відчувати себе наче на гальорці. Трохи тіснувато і колінами впиратимешся в спинки крісел. Головне диван зручний, а стеля вище голови, і стійки не в загрозливій близькості. Плюс багажник підріс між поколіннями з 350 літрів до 422 літрів, чого з головою на розв’язання повсякденних задач вистачає.
Nissan Juke не буде сильно і підкидати пасажирів. Налаштування шасі приємне та адекватне для компакт-класу. Звичайно тут позаду звичайна балка, але з додатковими стабілізаторами, а попереду вже багаторижачна типу Макферсон. Ковтає Juke наші дороги без апетиту, тож вибоїни відчуваються, але зайві вібрації підвіска згладжує, і вони не доходять до пасажирів. Інженери явно думали про комфорт більше ніж про керованість, чи драйв.
Хоча стоп. Керувати ним дійсно класно. Пружність керма на середньому рівні, досить чутливе та має гарний відгук. Нуль чіткий та обертів не більше ніж звичай. Машина добре слідує за кермом і не потрібно викручувати його, щоб повернути. Нюанси криються більше в поведінці двигуна та коробки.
Перше покоління на фоні успішності радувало випуском драйвових версій Juke R, Nismo і Nismo RS. Двигун від GTR надав маленькому компакту настільки багато харизми, що підштовхнув продажі по всьому світу навіть базових версій, але таких Juke R випустили обмеженим тиражем і то для особливих клієнтів. Більш практична версія Nismo RS мала вже 1.6 DiG-T на 214 к.с. в парі з варіатором. А тепер залишилось від того і зовсім небагато, навіть менше, ніж було: трициліндровий однолітровий двигун DIG-T на 114 к.с. в парі з роботом Getrag з двома мокрими зчепленнями та на сім сходинок.
І хоч багато від цієї парочки не очікуєш все одно є невелике розчарування під час різких прискорень. Хоча за словами виробника, тут є невеликі доопрацювання алгоритмів роботи робота. Здається в мікрочастинках він швидше спрацьовує ніж раніше, а перемикання стали м’якше і не так помітні. Хотілось би, щоб додатково попрацювали з вібраціями та звуковим супроводом від двигуна. Не вистачає йому збалансованості роботи. Такими похибками страждають деякі агрегати на три циліндри, як, наприклад, в Suzuki, але ж в Toyota змогли прибрати непорозуміння, тож це реально.
Все ж таки не вистачає мені в Juke 1,6-літрового двигуна в парі з варіатором. Вони краще працювали, ніж цей комплект. Вже не кажучи про потужні версії. Але маркетинг та дауншифтинг зіграв свою роль. Тож для компакта не передбачено вже інших агрегатів, є тільки можливість придбання базової комплектації в парі з 6-ступеневою механікою.
За думкою маркетологів водію Nissan Juke цілком достатньо 114 к.с. з 200 Нм. До речі, крутного моменту тут побільшало. На незначні цифри у 20 Нм, але все ж таки приємно. І якщо чесно, то більшості з тих, хто вибирає жук для кожного дня, вистачить цього з головою. Водій, який спокійно керує машиною в місті та монотонно їде по трасі — це саме та манера, яку бачать маркетологи. Тим паче, що в такому темпі і витрата пального в межах приємної тримається, а значить перевищує семи літрів. Якщо ж намагатись вичавити з двигунчика трохи драйву, то апетит взлетить до дев’яти літрів.
Варто пам’ятати і про те, що практичність трьохциліндрового двигуна не в його характеристиках, а в економії, яка не стільки у витрати палива, скільки в обслуговуванні. Заміна оливи та інших рідин в тройці вийде економніше ніж в чотирициліндровому, а сам двигунчик вже добре себе показав на ринку і бігає без нарікань сотні тисяч кілометрів.
Непоганий перелік систем безпеки за замовчуванням буде встановлено вже в базі і це мінімальний набір на сьогодення. Максималка запропонує тільки додаткові камери кругового огляду, а це трошки не те, що очікуєш як по якості, так і по оглядовості. Тож просто приємно, що вони є в переліку. А взагалі існує багато питань до роботи цих систем безпеки.
Здається на Juke відпочили, або просто про нього трохи забули. В Nissan Qashqai настільки круто все працювало від адаптивного круїзу до звичайного попередження про автомобіль позаду, що тут просто розчаровуєшся. Система оповіщення про виїзд зі смуги руху дратівлива, а в самій смузі не утримує. Адаптивного круїзу немає — тільки звичайний з обмежувачем швидкості. Непогано спрацьовує тільки попередження про перехресний рух позаду та наявність перешкод в сліпих зонах.
Більшого очікувати від Nissan Juke і не варто. Тож він краще підходить тим, хто не дуже полюбляє всі ці дратівливі активні помічники, адже більшість конкурентів, як Toyota Yaris Cross, Hyundai Venue або Peugeot 2008, мають їх за замовчуванням. Може гірший за цим тільки Skoda Kamiq, бо там це тільки додаткова опція, яку кожен може обрати за бажанням.
Nissan Juke — досі один з найбажаніших та може найпопулярніший в сегменті компакт. Він не втратив свій стиль, а став тільки приємнішим та комфортнішим. Можливо, це вже йде перекос в бік практичності більше, ніж до стилю, що сумно. Весь шарм «Жука» був саме в його нестандартності. Такий сміливий крок спонукав багатьох імпортерів ставитися до дизайну більш уважно та сміливо.
Задавши тренд треба його підтримувати, а зараз навіть Toyota пропонує не менш цікавий продукт, який за драйвом, споживанням пального та багатством комплектації виграє, але і коштує дорожче. Не менш ексцентричний, а може і більш стильний Peugeot 2008 пропонує ще більше комфорту, декілька двигунів на вибір, надійну та куди більш розторопну автоматичну коробку. А ще приємне відчуття від керування на фоні невеликої витрати пального.
Сьогодні майже кожен бренд пропонує компактні кросовери в модельній лінійці і виділитись серед них навіть законодавцю моди нелегко. Серед переваг Nissan Juke все ж таки гучне ім’я, впізнаванність рис та надійність, яка вже перевірена часом. З цінником від 923 800 гривень ($21 206) у малюка є всі шанси отримати більшу частку прихильників, тих кому потрібен добрий товариш для кожного дня. А коли додадуть гібридні версії для вибору, то вже все – конкурентів Juke точно обжене.
ПЛЮСИ: компактність, керованість, комфорт, підвіска.
МІНУСИ: млява робота коробки, забагато шуму і вібрацій від двигуна, надокучливі алгоритми роботи систем безпеки.
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4210х1827х1593 |
Колісна база, мм | 2 636 |
Заявлений кліренс, мм | 172 |
Об’єм багажника, л. | 422\1340 |
Споряджена маса, кг | 1268 |
Двигун | R3 турбо наддув |
Робочий об’єм, куб. см | 999 |
Потужність, к.с. | 114 (84) |
Крутний момент, Нм | 200 |
Тип приводу | Передній |
Підвіска перед. | Стійки Макферсон, стабілізатор |
Підвіска задня | Торсіонна балка зі стабілізаторами |
КПП | 7CVT |
Динаміка 0-100, с | 11,8 |
Максимальна швидкість, км/год | 180 |
Споживання палива, л (змішаний) | 7,5 |
Вартість, грн | Від 923 800 |
Вартість тестового авто, грн | 1 253 120 |
Конкуренти | Toyota Yaris Cross |
Peugeot 2008 | |
Skoda Kamiq | |
Hyundai Venue | |
Kia Stonic |