Рубрики АвтоОгляди

Тест-драйв Renault Taliant: цінність простоти

Опублікував Олександра Єршова

Ви не зустрінете Renault Taliant на просторах Франції, або в кортежі Макрона. В нього інше призначення, що робить його цінним саме для нашого ринку, якщо подивитись на успіх Renault Logan попередніх років.

Renault підкорюють наш ринок вже не перший рік. Грамотні кредитні програми, лояльні ціни та правильний підхід до комерційних пропозицій поступово зробили свою справу та вивели бренд в лідери нашого ринку. І якщо останнім часом французи трохи відставали, то точно надолужать все за цей рік. Вони не просто оновлюють майже всю модельну лінійку, але і вибірково привозять до нас цікаві моделі, які точно сподобаються, як прихильникам бренду, так і тим, хто давно підшукав собі гідний варіант за пристойною ціною.

Вибірковий підхід

Це могла б бути мрія одного з майстрів-ремісників, будівельників або плиточників, але зараз вони за пів року можуть заробити на топову свіженьку Skoda Octavia. А наш Renault Taliant мітить в вузький бюджетний сегмент і точно претендує там на лідерство, як колись його попередник Renault Logan. Саме тому, що хоч він є правнуком Logan, цей седан просунувся куди більше в функціоналі. А мені взагалі здається це все ж таки інша автівка, хоч і платформа в ньому та сама CMF-B.

Насправді Taliant не такий вже і новий, але до нас дістався тільки зараз. Цей спадкоємець Renault Logan з’явився ще у 2021 році і взагалі вироблявся лише в Туреччині і для місцевого ринку. Нам же везуть автівки з заводу в Румунії.

Ну, по-перше, він довше на 50 мм, ширше і нижче в порівнянні з попереднім поколінням Logan. Тож більше простору в салоні, в багажному відділенні. Більш дорослий та зрілий образ. Кліренс у нього цілих 175 мм, чим не кожен кросовер може похизуватись. Плюс практичні короткі звіси, що не дадуть чіпляти поребрики під час паркування. Повірте, передній бампер ідеально заходить над бордюром. Плюс практичні та недорогі диски 15 та 16 діаметрів залежно від комплектації зі сталевих дисків з накладками, а ось в нашому випадку литі диски Randia — це вже опція за додаткові 13 551 гривень.

Ну і в екстер’єрі він куди сучасніше за свого пращура. Однак це не та автівка в яку закохаєшся з першого погляду і будеш хизуватись. Скоріше до Renault Taliant треба підходити виключно з практичного погляду. Бо саме цього в ньому з надлишком. Починаючи з вартості в 629 900 гривень за базову версію з механічною коробкою і закінчуючи топовим седаном за 739 000 гривень.

Дешевше нову автівку з автоматичною коробкою на ринку ви не знайдете. Є тільки Citroen C-Elysee, що пропонується лише з механікою і коштує трохи дорожче 653 200 грн, а матеріали в ньому та оздоблення куди бідніше. Навіть китайські седани вже давно покинули наш ринок, залишивши місце лише кросоверам.

Renault Megane 2015

Здається, що передня частина Taliant нагадує більш ранішні версії Megane 2015 року, а той свого часу був просто дивовижним, а задня корма якраз взята від практичного Logan. Поєднання стилю та функціоналу — вийшов такий собі гібрид.

Великі фари з С-подібними фірмовими габаритними вогнями, сучасний логотип, позаду такі ж за стилем ліхтарі. А ще тут тільки рефлекторне галогенове світло, звичайні лампи всюди. Діодна тільки габаритна підсвітка, яка створює єдину стилістику передньої частини. І якщо довго дивитись на седан, то він навіть подобатись починає. Поки поряд не проїде Hyundai Sonata.

Здається, що Renault Taliant створений саме для ностальгії за попередніми більш дорогими моделями і для тих, хто тоді не зміг собі дозволити їх придбати. Тільки я впевнена, що трохи часу і ми побачимо рестайл, який наблизить цей седан до сучаснішого стилю.

Скромність Renault Taliant

На жаль і технологічно Renault Taliant здається завис десь на рівні 2015 року. Архітектура салону теж дублює прообрази, вражаючи своєю простотою. Тільки це на перший погляд. Насправді тут є і інтеграція смартфона, і зручне кріплення для встановлення самого смартфона біля роз’єму USB, і клімат-контроль, і круїз з лімітом швидкості.

Навіть матеріали в оббивці здаються міцнішими, більш добротними й навіть якимись затишними. Жодних зайвих дизайнерських витівок — все лаконічно та стримано. Жорсткий пластик, рівні стики — легко протирати та важко подряпати. Ну і нехай, що воно трохи поскрипує і не викликає бажання зайвий раз торкатись — менше буде бруду.

Сидіння стали глибшими, пружними та з кращою підтримкою. регулювання тільки механічні, але кермо можна виставити за вильотом і за висотою. Правда все одно здається, що нахил приладової панелі більше спрямовано на стелю ніж на водія. Хочеться його трохи повернути. Але і до цього звикаєш.

Інформація на 3,5-дюймовому екранчику мінімальна, але показує все що треба: розхід миттєвий, середній, пробіг, залишок кілометрів. А можна перемкнути на інший режим та бачити в цифрах швидкість та температуру двигуна.

Мультимедіа гідна окремого абзацу, бо це взірець стриманості, як в плані інформації та налаштувань, так і в сенсі загального вигляду та кольорів. Багато від нього не очікуєш, тож кольори стримані, а налаштувань мінімум. Але ж тут і функцій не так багато. Але підключення смартфона виправляє ситуацію. І хоч Apple CarPlay/Android Auto в опціонній пропозиції бездротові, все одно, щоб перший раз підключитись мені довелось скористатись кабелем. Але надалі все працювало досить непогано.

До речі в базовій версії буде лише Bluetooth та радіо з двома колонками. Друга комплектація вже передбачає екран 8 дюймів та чотири колонки для аудіо. Додатковий пакет з мультимедійною системою Navi Link, навігацією та бездротовим підключенням вже буде коштувати додаткові 9 034 гривень. Але і звук з колонок навіть пристойний і заглушає зайві шуми від дороги, вітру та двигуна, що потрапляють в салон.

Renault Taliant має безключовий доступ, чого немає в жодному бюджеті та тому ж єдиному супернику Citroen C-Elysee. Реалізований він лише на пластиковій картці з кнопками, яку діставати в принципі немає потреби. Машина сама відкривається та замикається, коли ви відходите. А які саме двері будуть відкриватись, всі чи тільки водія, можна налаштувати в системі. З ключа також можна відкрити багажник, але притримуйте кришку, бо вона легка, а пружини, які її тримають міцні, тож бахає вона як при відкритті, так і під час закриття. А закривати її дуже незручно, бо сама задня частина широка і постійно руки виявляються брудними.

Сам багажний простір вражає об’ємом в 510 літрів, а в C-Elysee лише 506 л. Просторий, нічого не заважає завантаженню, а під тонкою підлогою велика повноцінна запаска та інструменти в нішах. Взагалі буде практична річ, якщо автівку будуть використовувати в таксі, бо іноді приїжджає такий старенький Logan або Aveo, а дві валізи та два рюкзаки туди вже не влазять, бо там ще й балон газовий встановлено.

Доступ на задній ряд не дуже зручний, через обмежене відкриття дверей, але простору там вистачає на трьох з легкістю. Місце залишається і для ніг, і для голови. Є навіть столики пластикові, що розкладаються та дозволять заповнити документи, дитині помалювати, чи ще щось, головне сильно не натискати, бо складуться. Є тут і електричні склопідіймачі, коли в C-Elysee вони тільки механічні позаду. Диван досить зручний, але потрібно підкоригувати підголів’я, щоб відчути цю зручність. Спинки можна складати і отримувати добрий вантажний простір разом з багажником. Ось за що поважаю сучасні седани, бо вони позбавлені тих обмежень, що колись були.

Динамічність Renault Taliant

Ніхто не буде очікувати від седана за 15 тисяч доларів комфорту Mercedes, але розгойдування позаду хотілось би трохи менше. Пасажирів бовтає, як під час поворотів, так і на ухабах. Нічого дивного, адже тут все та ж сама надійна та добра балка позаду зі стабілізаторами, досить скромними, та Макферсон — попереду, тож водію в машині набагато приємніше кататись, ніж пасажирам.

Підвіска пружно відпрацьовує дрібні недоліки, підстрибує на «лежачих поліцейських» та розгойдується в поворотах. Керувати машиною досить легко, але курсової стійкості тут немає і увагу на дорозі потрібно тримати постійно, бо автівку інколи веде у бік. Не вистачає, як віддачі на кермі, так і чіткості.

Нам пропонують єдиний і незмінний агрегат під капотом: однолітровий 100-сильний TCe. Ми знаємо його по Nissan Juke. І тут він також є з шестиступеневою механікою або варіатором CVT. І повірте, варіатор набагато краще ніж робот, який встановлювали раніше Renault в Sandero, Logan чи інші бюджетні версії. Там затримка між перемиканнями була настільки суттєва, що хотілось вийти кави попити, а витрата пального при цьому вимагала якраз навпаки — зекономити на каві. Тепер можна легко зганяти за гарячою кавою для дружини, поки вона ще не вийшла з ранкового душу.

Так, цих 100 «конячок» вистачає для їзди по місту, швидких перелаштувань, дякувати коробці, і навіть непогано почувати себе на трасі до 100 км/год. Як раз поки вітер не починає занадто свистіти в вітрове скло. Якщо ж на швидкості захочеться обігнати якогось «жигуля», то доведеться перемкнутись на режим L в коробці. Ні, це не спортивний режим, але оберти він підвищує та утримує набагато краще. І повний обертальний момент буде доступний швидше, ніж у звичайному режимі.

Зрозуміло, що машина сама по собі не важка, тому її 1,5 тони одна з її переваг. Крутний момент буде різний з різними коробками (160 Нм з 6МКПП та 142 Нм з CVT), хоча потужність залишається однаковою. Звичайно з механікою цей седан буде здатний на більше, але ж комфорт зараз важливіше для тих, хто багато часу проводить за кермом. Тим паче, що з варіатором витрата пального досить пристойна і можна утримуватись в межах 6,4 літра на 100 км пробігу. Думаю з механікою витрата буде ще меншою. Тож можна і про газ забути.

Висновки та позиціювання

Жодних аналогів Renault Taliant в його ціновому діапазоні від 15 до 22 тис. доларів на ринку ми не маємо, якщо дивитись на нові автомобілі з автоматичною коробкою, гарантією та кредитними програмами. Гадаю зовсім скоро парки таксі поповняться більш приємними версіями седанів, як для водіїв, так і для пасажирів. Вже не кажучи про корпоративні парки. Це та категорія, яка не дивиться на дизайн, багатство технологій, а віддає перевагу практичності, безпеці, надійності, простоті та доступності обслуговування.

В якості особистої автівки — це теж непоганий варіант, який пропонує комфортне переміщення в будь-яку погоду, не великі витрати та впевненість. Можливо хтось давно мріяв про нову автівку, яка дозволить не шукати постійно сервіси та майстрів по ремонту та не буде засмучувати неприємними сюрпризами, як вживані авто.

ПЛЮСИ: економічність, практичність, простір в салоні, місткість.
МІНУСИ: дизайн, динаміка, технологічність.

Кузов, тип Седан
Габарити (ДхШхВ), мм 4396/1848/1501
Колісна база, мм 2 649
Заявлений кліренс, мм 175
Об’єм багажника, л. 510
Споряджена маса, кг 1567
Двигун Бензин TCe
Робочий об’єм, куб. см 999
Потужність, к.с. 100
Крутний момент, Нм/об 142
Тип приводу передній
Підвіска перед. Незалежна по типу Макферсон
Підвіска задня Торсіонна балка зі стабілізаторами
КПП CVT
Динаміка 0-100, с 11,8
Максимальна швидкість, км/год 177
Споживання палива, л (змішаний) 6,4
Вартість, грн 629 900
Вартість тестового авто, грн 864 139
Конкуренти Citroen C-Elysee