Рубрики ОглядиАвто

Тест-драйв Suzuki S-Cross: новий автомобіль, знайомі пріоритети

Опубликовал
Роман Мельниченко

Існують такі автомобілі, які зірок з неба не хапають, але чудово продаються. Новий Suzuki S-Cross саме з таких. Але як? Й до речі: новий чи просто оновлений? Зараз все розберемо – у форматі великого детального огляду.

Позиціювання Suzuki S-Cross

Це компактний кросовер, що розташований на межі класів B-SUV та C-SUV (просто нинішній «В» вже доволі непогано підріс). Для нас назва Suzuki S-Cross нова, але навіть, на перший погляд, вгадується попередник Suzuki S-Cross, якого ми ще згадаємо не раз – звісно, це Suzuki SX4.

А ви знали, що концепт з назвою Suzuki SCross з’явився ще у 2010-х? А ви знали, що минулий Suzuki SX4 на деяких ринках ще й раніше міг називатись Suzuki SCross? Тобто, назва Suzuki SCross для самої компанії вже звична. Як і загальне позиціювання: автомобіль Suzuki SCross – це компактний кросовер, що дебютував наприкінці 2021-го й приїхав до нас на початку 2023-го. В статті представлено автомобіль у комплектації GLX, однак також буде надано приклад комплектації GL.

Як їде кросовер Suzuki S-Cross

От загалом, щоб одним словом – нормально. Все дуже схоже на попередника. Мені завжди подобався характер цього невеличкого турбодвигуна, який видає не супер дивовижні 140 к.с. та 220 Нм – але ж «везе» на кожну поділку потужності та моменту. Тут він також не пасує: підхоплює вже з 1,5 тисячі обертів, впевнено тягне на 3-4 тисячах, не боїться доходити до «червоної зони» тахометра. Й кожного разу демонструє приємні та доволі активні прискорення.

Онлайн-курс "Android Developer" від robot_dreams.
Курс для всіх, хто хоче навчитися розробляти застосунки для Android з нуля, створити власний пет-проєкт для портфоліо та здобути професію, актуальну наступні 15–20 років.
Програма курсу і реєстрація

А ще ці прискорення рівні та лінійні – якби не звук роботи двигуна, що явно проходить в салон, можна було б подумати про електромотор. До речі, на цю рівність та лінійність впливає 6-ступеневий «автомат», що перемикається швидко й непомітно. Зауважень до роботи коробки немає, є лише зауваження до прямого паза селектора – інколи можна проґавити позицію «D» та потрапити одразу в позицію «М» (ручний вибір передач).

Що стосується підвіски та керма, то теж все нормально. Відносно більшості суперників, автомобіль демонструє середній рівень жорсткості підвіски. Відносно спорідненої моделі Suzuki Vitara, кросовер Suzuki S-Cross їде більш зважено та комфортно – допомагають як збільшена база, так і загальне відчуття м’якості підвіски. Тобто, непоганий середній рівень. Аналогічно, як і з кермом: легкість при поворотах та близько трьох обертів від упору до упору – про будь-які спортивні натяки тут не йдеться, це просто «автомобіль на кожен день».

Дизайн загалом відомий, поведінка на дорозі теж. Переконати нас у новизні моделі намагаються повністю змінена передня частина: решітка радіатора, фари та бампер. Також позаду увагу привертають прозорі ліхтарі, а при погляді на бокові поверхні – помічаєш змінені бокові задні віконця, нові колісні диски та пластикові захисні накладки поруч з ними. В ходових якостях найбільше запам’ятовується не підвіска та кермо (тут просто середній рівень), а робота двигуна та коробки передач: разом вони здатні показати «сотню» за 9,3-9,4 секунди – майже на секунду швидше, ніж обіцяно паспортом!

Знайома зовнішність – знайомий салон? Загалом: так, знайомий. Суттєво змінилась лише верхня частина передньої панелі, яка виконана з приємного м’якого матеріалу. Разом з нею також змінився подіум під дисплей та центральні дефлектори вентиляції. А ось решта добре знайома. Блок клімату – ось тут на місці та з кнопками. Під традиційним круглим кермом – традиційна панель приладі: кілька індикаторів зі стрілками та 4,2-дюймовий дисплей між ними.

Місця попереду вистачає, хоча самі сидіння інколи хочеться зробити більш об’ємними: додати бокової підтримки та довжини подушки. Позаду теж доволі плаский диван, але – теж місця вистачить навіть дорослим людям. Звісно, на рівні очікувань від компактного кросовера. Плюс передбачений підлокітник з підсклянниками та навіть регулювання кута нахилу спинки сидіння. Щоправда, лише два положення – та й вибрані так, що зазвичай ви будете налаштовувати сидіння більш відкинутим назад: адже лише так можна отримати зручну посадку.

Але цей пункт номінально впливає на об’єм багажника, що налічує 430-440 літрів в залежності від положення спинки. До речі: електроприводу кришки немає, проте є дворівнева підлога та кишені в бокових нішах – вже непогано!

Салон загалом знайомий, проте зміна великих деталей – верхня частина передньої панелі, оформлення дисплея та дефлекторів вентиляції – надає відчуття нового автомобілю. Й водночас всі дрібні елементи на місці: звикаєш дуже швидко, все зрозуміло з одного погляду та дотику. Місця без надміру, але вистачає; аналогічно й з багажником.

Технології автомобіля Suzuki S-Cross

І знову згадаємо «самі знаєте кого». Маємо опорний кузов, незалежну передню підвіску (МакФерсон), напівзалежну задню підвіску (торсіонна балка). Під капотом автомобіля Suzuki S-Cross для ринку України можна знайти силовий агрегат лише одного типу – це 1,4-літровий турбодвигун BoosterJet з кодовим позначенням K14C: тобто, звичайний «турбо» без гібридних додатків. Його напарником може бути 6-ступенева «механіка» або 6-ступеневий «автомат». Серед інших варіантів вибору трансмісії – традиційно для Suzuki, пропонується передній або повний привод ALLGRIP з чотирма режимами роботи. Все знайомо. А що нового?

Головних технічних новинок дві й вони пов’язані між собою. Йдеться про сучасну мультимедійну систему з великим 9-дюймовим HD-дисплеєм: зрозуміле меню, гарна якість зображення, приємна швидкість роботи. Також на цей дисплей виводиться зображення з камер кругового огляду. Ось тут вже якість зображення не дуже, проте рятує величезна кількість варіантів зображення – можна подивитись на авто «в об’ємі», є варіанти перегляду зображення з певної камери.

А ось чого немає, то це інших двигуні – ні звичайного атмосферного 1,6-літрового (як був у попередника), ні гібридного варіанту 1,4-літрового «турбо» (як у Suzuki Vitara Hybrid). А ще немає систем допомоги водію: контроль рядності, адаптивний «круїз», моніторинг «сліпих зон».

Турбодвигун відомий, трансмісія також, загальна конструкція та схема підвісок не змінилась. Головні технічні новинки – це мультимедійна система та круговий огляд. Та й вони пропонуються лише у максимальній комплектації. До речі, про це…

Вартість Suzuki S-Cross та потенційні конкуренти

Кросовер Suzuki S-Cross в Україні пропонується лише з одним двигуном, проте можна обрати комплектацію (GL або GLX), тип приводу (передній або повний), коробку передач («механіка» або «автомат») – загалом маємо п’ять варіантів.

Починаємо з версії Suzuki SCross GL, яка пропонує: системи ABS та ESP, сім подушок безпеки, кондиціонер, підсилювач керма, круїз-контроль, підігрів передніх сидінь, мультимедійну систему з 7-дюймовим дисплеєм, підтримку Android Auto та Apple CarPlay, камеру заднього огляду, світлодіодні фари, центральний підлокітник, та ін. Вартість автомобіля Suzuki SCross 1.4 140 GL 2WD 6MT стартує від 842 тис. грн або $22,5 тис.; вартість автомобіля Suzuki SCross 1.4 140 GL 2WD T – від 903 тис. грн або $24 тис.; вартість автомобіля Suzuki SCross 1.4 140 GL 4WD T – від 953 тис. грн або $25,4 тис.

На крок вище розташовано автомобіль Suzuki SCross GLX, який додає наступне: роздільний 2-зонний «клімат», чотири камери та круговий огляд, передні та задні датчики паркування, безключовий доступ та запуск двигуна кнопкою, датчики світла та дощу, тонування скла, легкосплавні 17-дюймові колісні диски, мультимедійна система з 9-дюймовим дисплеєм, комбіноване оздоблення салону (шкіра/екошкіра), рейлінги на даху, та ін. Вартість автомобіля Suzuki SCross 1.4 140 GLX 2WD 6AT стартує від 1,035 млн грн або $27,6 тис.; вартість автомобіля Suzuki SCross 1.4 140 GLX 4WD T – від 1,1 млн грн або $29,3 тис.

Ось автомобіль Suzuki SCross у комплектації GL – й відмінностей тут чимало: колеса з ковпаками, салон з оздобленням тканиною, кермо без шкіри, мультимедійна система з 7-дюймовим дисплеєм. Проте навіть на цьому кермі є кнопки керування музикою та «круїзом», обов’язково присутній кондиціонер, електричні скло-підіймачі, підігріви передніх сидінь, задня камера. Вибір «поміркованої достатності»! Чи може краще обрати конкурентів?

Здається, все просто: беремо купу компактних кросоверів – ось і конкуренти. Але зачекайте, адже зараз йдеться про практичність. Тому замість вау-дизайну та космічного салону – обираємо повний привод та кліренс побільше. А ще ретельно рахуємо гроші та звертаємо увагу на простір салону. Й що ми отримаємо? Першим конкурентом виступає Renault Duster: король поганих доріг та навіть бездоріжжя, плюс приваблива вартість – але ж виглядає ззовні простіше й в салоні відчувається так само.

Ось більш «цивільні» суперники, заточені під місто: наприклад, автомобілі Opel Crossland та Skoda Kamiq можуть запропонувати достатній внутрішній простір та рівень оснащення, якісні матеріали в салоні, привабливу вартість – але у них немає повного приводу, що є перевагою Suzuki.

 

Навіть у межах свого класу – дуже популярного та величезного за кількістю конкурентів – автомобіль Suzuki SCross намагається виділятись завдяки власній практичності. Проте кілька небезпечних суперників, які можуть привернути увагу покупців-практиків, все ж існує: як мінімум, згадаю автомобілі Renault Duster, Opel Crossland, Skoda Kamiq.

Реальне споживання палива Suzuki S-Cross

По місту автомобіль в середньому споживає 8-8,5 л на 100 км шляху. За умови пустих доріг та обережного стилю керування можна отримати споживання 7-7,5 л на 100 км, за умови заторів та/або динамічного стилю руху – готуйтесь до 9,5-10 літрів на «сотню». На трасі за швидкості 80-90 км/год автомобіль споживає трошки менше ніж 5 л на 100 км, на швидкості 110-120 км/год. – вже близько 6,5 л на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль складає три роки або 100 тис. км пробігу. Дані вказано станом на травень 2023 року, вартість автомобіля вказана для версій виробництва квітня 2023 року.

В результаті: так купувати чи ні?

Залежить від того, що вам потрібно. Якщо вам подобаються практичні машини, якщо подобається порозуміння з перших хвилин, якщо потрібен автомобіль з достатнім переліком оснащення та за адекватні гроші – то ось такий кросовер Suzuki S-Cross створений саме для вас. Це як старий добрий знайомий, просто він тепер в новому одязі.

Плюси:

+ Традиційно для Suzuki – поєднання 1,4-літрового «турбо» та 6-ступеневого «автомату»

+ Традиційно для Suzuki – наявність версій з повним приводом

+ Нове для Suzuki – класна мультимедійна система та круговий огляд

Мінуси:

– Потрібен крок вище – адаптивний «круїз», моніторинг «сліпих зон», контроль рядності руху…

– Потрібне крок нижче – атмосферний 1,6-літровий двигун

Suzuki S-Cross 1.4 140 GLX ALLGRIP 4WD 6AT

Кузов, тип кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,3 x 1,785 x 1,58 м
Колісна база 2,6 м
Заявлений кліренс 180 мм
Об’єм багажника від 430 літрів (5 місць) до 1230 літрів (2 місця)
Вантажопідйомність 455 кг
Мінімальна споряджена маса 1290 кг
Двигун бензин, турбо, R4 1,4 літри
Потужність 140 к.с. на 5500 об/хв..
Крутний момент 220 Нм на 1500-4000 об/хв..
Питома потужність та момент 109 к.с. на 1 тону та 171 Нм на 1 тону
Тип приводу Повний привод
Тип трансмісії 6-ст. «автомат» (традиційна гідромеханічна АКПШ)
Динаміка 0-100 км/год. 10,2 секунд
Максимальна швидкість 200 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 7,9 л на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 5,2 л на 100 км
Країна виробництва Угорщина
Мінімальна вартість автомобіля від 842 тис. грн. або $22,5 тиc.

Автомобіль надано – АВТО Інтернешнл

Disqus Comments Loading...