Рубрики АвтоОгляди

Тест-драйв Toyota C-HR: підкорювач сердець

Опубликовал
Александра Ершова

Це єдина Toyota, яка викликає купу емоцій і привертає погляди всіх навкруги. І не даремно. Новий образ нарешті відповідає суті та відображає характер. За такий автомобіль не соромно буде навіть Lexus.

Дивні та змішані відчуття залишає знайомство з C-HR. Це найемоційніша Toyota з усіх, що є в модельній лінійці останнім часом. Такої сміливості від бренду неможливо було навіть уявити. Тільки це сталось, і вже вдруге. Так, зараз ми зустрічаємо друге покоління яскравого кросовера і він дійсно подорослішав в технічному плані та став куди веселіше в керуванні.

Позиціювання Toyota C-HR

Головним гравцем для японського бренду на ринку Європи за останнє десятиріччя став саме купеподібний кросовер C-HR. Він підкорив європейців дизайном, влучними розмірами, комфортом помноженим на репутацію виробника. Вперше з’явившись у 2017 році, C-HR шокував навіть старожилів-журналістів, які ніяк не могли повірити, що консервативний бренд зробив такий рішучий стрибок.

Як зараз пам’ятаю той тест-драйв на околицях Мадриду та переливи іспанського сонця в дивних гранях автомобіля. Тоді нам представили версію з бензиновим двигуном та з «м’якою» гібридною системою. Вражаючих динамічних показників він не мав, хоча зовнішність обіцяла багато задору. Компактний кросовер згодом став гідним суперником Nissan Juke, адже пропонував трохи більше простору в салоні та в багажному відділені на тлі не менш ексцентричного дизайну. І да, насправді C-HR розшифровують, як Coupe High Rider.

Основи Web дизайну від Hillel IT School.
Цей онлайн-курс з основ веб-дизайну дозволить вам опанувати мистецтво створення ефективних та привабливих інтерфейсів для вебсайтів і застосунків. Ви оволодієте ключовими принципами UX/UI дизайну, створюватимете дизайн-макети та прототипи, розроблятимете адаптивні інтерфейси для різних пристроїв, готуючись до професійної кар'єри в галузі веб-дизайну.
Дізнатися більше

За багато років C-HR міцно вкоренився на європейському ринку, ну може тільки не побив рекорд Toyota Corolla. Що неабияк вразило навіть самого виробника. До того ж кросовер підкорив не тільки ринок Європи: за даними компанії до 330 000 автомобілів C-HR на рік продавалось в усьому світі. І досі в Toyota називають C-HR «знаковою моделлю». Цікаво, що більшість власників кросовера чесно кажуть, що обрали цей автомобіль завдяки його дизайну.

З роками справжній виклик постав перед дизайнерами та інженерами — зробити модель ще більш авангардною та додати технологій, сучасних систем і відповідної екологічності. Тож ця нова Toyota справжній витвір мистецтва та втілення сучасних технологічних рішень.

Розробляли друге покоління в європейському відділені Toyota Europe і створювали, відповідно тенденціям та смакам європейців. Виготовляється кросовер виключно в Європі, включаючи збірку високовольтних акумуляторних блоків. І це перша Toyota яка отримує батарею, вироблену в Старому світі, адже на ринок потрапляють тільки гібридні версії.

І цього разу C-HR отримав цілу купу козирів: оригінальне двоколірне фарбування, контрастний дах зі вставками, витончені багатоярусні світлодіодні фари, аеродинамічний стиль і єдина світлова смуга позаду, яка з’єднує між собою ліхтарі. Здається це вже прям обов’язковий елемент в сучасному дизайні. Все це доповнено гострими гранями з боків, які сильно виступають. Здається, що вони будуть розрізати повітря наче додаткові крила, і виявляється, що це все дійсно так.

Схожі на концептуальні фари, підсвічений логотип C-HR на задніх ліхтарях створюють образ прототипа, а не готового дорожнього автомобіля. В створенні двоколірного кузова залучили нові технології (автоматизований процес фарбування з використанням фарб на водній основі). До того ж бампери тут  з нового полімерного матеріалу, що попередньо пофарбували у пресформі — це інновацій, яка, як очікується, заощадить сотні тонн вуглецю.

Команди дизайнерів та інженерів Toyota тісно співпрацювали, щоб забезпечити аеродинамічну ефективність екстер’єру на тлі загального візуального враження. Це забезпечило оптимізацію повітряного потоку над автомобілем і навколо, включаючи точне профілювання переднього бампера та формат заднього спойлера на даху.

Для Toyota C-HR виділене окреме місце в лінійці: він більший за Yaris Cross, але менший за RAV4, який і досі трохи громіздкий та простуватий. Є ще Corolla Cross, яка має такий самий розмір, як C-HR, тільки там значно більший простір в салоні, взагалі інший дизайн і скромніші комплектації.

Цей авангардний кросовер все ще виділяється серед сильно перевантаженого сегмента, який включає Nissan Juke, Seat Ateca, Citroen C3 Aircross і Peugeot 2008. Тільки, пам’ятайте, що вже багато років поспіль саме Toyota міцно тримається серед лідерів продажів, тобто володіє серцями споживачів повністю та беззаперечно. Шильдик Toyota робить неможливе, перетворюючи навіть звичайний комерційний автомобіль, створений в співпраці з іншим брендом, на хіт продажів, залишаючи позаду всі оригінали. Тільки в нашому випадку, це виключно результат роботи команди Toyota, за що їм велика вдячність та шана.

Як їде Toyota C-HR

Варто зазначити, що хоч кросовер побудовано на фірмовій платформі, яку тільки трохи модернізують з роками, змін тут цілий вагон. І варто почати саме з силових агрегатів, які пропонують в другому поколінні. І це тільки паралельні гібриди, а отже технологія Toyota крайнього п’ятого покоління, яка має найкращий баланс потужності при низьких викидах. Інженерам вдалось комплексно попрацювати з компонентами системи зменшивши розміри та вагу, включаючи оновлену коробку передач.

Нам пропонують 1,8-літровий турбований двигун (138 к. с.) в парі з гібридною системою або 2,0-літровий гібридний ансамбль (195 к. с.). На тест ми отримали топову версію та в максимальній комплектації GR Sport Premiere Edition, яка зібрала в себе найпрогресивніші функції, що пропонують сучасні моделі Toyota.

Кожен силовий агрегат відкалібровано для досягнення ідеального балансу між прискоренням та керованістю, а дросельна заслінка чутливо реагує на кожен рух. За показниками, CH-R розганяється до перших 100 км/год за 7,9 секунди і це, здається, відповідає дійсності, тільки ось відгук не такий гострий, як очікуєш. Все ж таки налаштування в міру м’які та не лякають загрозливою чутливістю.

Кросоверу цього вистачає з головою. Двигун не завиє від легкого зусилля і автомобіль буде рухатись на електриці, поки ви не спровокуєте його їхати швидше. Тільки різке прискорення може змусити приєднатися бензиновому агрегату. Добре, що з шумоізоляцією відсіку двигуна попрацювали добре, а на додаток встановили подвійне переднє скло, тож цей гул мотора чутно віддалено.

В нашому випадку встановлено додатковий електродвигун на задній вісі, який додає 40 к.с. в купу до стандартних (152 к.с. від бензинового і 112 к.с. від електромотора). Тільки підключатись він буде лише за необхідністю і вирішує це сама система. Додати зусилля з задніх колес можна буде на слизькій дорозі або при складних умовах, коли не справляється передня вісь. Мені так і не довелось запевнитись в роботі інтелектуального повного приводу, хоча виїжджала на ґрунтові дороги. Тільки кросовер проковтував легкі перешкоди без якогось розподілу навантаження.

Toyota C-HR жваво рухається в потоці автомобілів, легко йде на обгін на будь-якій швидкості, що навіть вражає. А якщо увімкнути режим Sport, то взагалі вистрілює наче ядро, випущене з гармати.

Керується Toyota C-HR точно та легко. Кермо не перевантажене зусиллям, але пропонує досить інформації з дороги. Toyota останнім часом робить налаштування взірцевими, що навіть найвибагливіший споживач не зможе зробити зауваження. Тож маневрувати на ній приємно.

Однак, тут все ж таки підвіска багатоважільна на обох осях (Макферсон попереду та незалежна, пружинна з двома здвоєними поперечними важелями позаду) і не варто очікувати відмінну поведінку під час проходження поворотів. Крени присутні і нікуди тут не дінешся, тільки вони не будуть критичними, адже налаштування підвіски пружні та ближчі до жорстких ніж до м’яких. Під час поїздки трасою не відчуваються нерівності дороги, шасі ковтає їх, але на малих швидкостях дрібні вибоїни досить чутливо відгукуються в салоні.

Великі 18-дюймові колеса не найбільші в пропозиції, адже в Європі пропонують і 20-ті для максимальних комплектацій. Однак для наших доріг більший діаметр буде критичним і обмежить комфорт в салоні, якщо автомобіль не пропонує адаптивні амортизатори.

Коробка е-CVT вже багато назбирала зауважень, тільки тут можна їй приписати лише шумність під час роботи в активному режимі їзди на обгонах та різких прискореннях. Завивання можна списати на двигун, але це дійсно така особливість варіаторів, тож варто простити йому таку ваду. Тим паче, що в загальному вражені відпрацьовує вона швидко та чітко.

В загальному підсумку злагоджена робота усіх агрегатів гібридної системи робить кросовер не тільки екологічнішим та тихим у місті, але й значно економить паливо. Середня витрата може не відповідає заявленим, але тримається в межах приємних 5,4- 6,3 літрів на 100 км пробігу. На трасі цифра значно збільшуватись не буде і може зрости до 7 літрів тільки одразу після запуску двигуна та вмикання кондиціонера на повну для охолодження салону.

Безпека в Toyota C-HR

Немає нічого кращого за налагоджені системи активної допомоги в автівці, а тим паче якщо їх можна вимкнути однією кнопкою. І для C-HR пропонують повний комплект Toyota Safety Sense останнього покоління. Кросовер тепер може «бачити» на більшій відстані від автомобіля, що покращує його здатність реагувати на потенційні проблеми та, більш ефективно застосовувати гальма.

Налаштування та злагодженість роботи просто відмінні: система не турбує зайвими повідомленнями або сіпаннями. Все відбувається вчасно та коли дійсно потрібно. Кросовер здатен утримувати смугу руху, або повідомляти про виїзд з неї, триматись в центрі смуги та утримувати дистанцію до попереднього автомобіля. Тобто майже автопілот. Якщо увімкнути адаптивний круїз, то можна довірити автомобілю керувати в негоду та погану видимість. Іноді система бачить краще за водія.

І більше точно. Адже зупинить автомобіль примусово, якщо ви не будете реагувати на перешкоду попереду чи позаду. І не обов’язково для цього вмикати адаптивний круїз. Датчики, радари та камери працюють злагоджено і миттєво. Навіть під час паркування, критичне наближення бампера до попереднього автомобіля, стане приводом для системи зупинити вас. Не розраховуйте, що вона дозволить запаркувати машину в міліметрах.

Найбільше вражає те, що достатньо активувати безпеку просто кнопками на кермі, а не влазити глибоко в налаштування. Не треба вмикати той автопілот, захист буде слідкувати та моніторити навколишню ситуацію. Він не дасть вам змінити смугу руху без увімкнутого поворотника, а також, якщо там буде наближатись інший автомобіль. Плюс завжди можна скористатись звичайним круїзом, а не адаптивним, просто увімкнувши його окремо.

Серед інновацій — придушення прискорення, яке стримує раптове використання педалі газу, якщо виявлено ризик зіткнення з транспортним засобом, що їде попереду. Свіжа тут і функція проактивної допомоги при водінні (PDA). Вона працює на низьких швидкостях і забезпечує плавне уповільнення, коли водій відпускає педаль газу під час наближення до повільнішого транспортного засобу попереду або в’їжджає на поворот. Тут може підключатись система допомоги при кермуванні, яка розпізнає повороти попереду і регулює силу входження, щоб допомогти водієві зробити плавний і стабільний поворот.

Тож такий сонм систем просто не може бути в кожній комплектації. Але і базовий пакет має достатню кількість активних помічників. Toyota тим самим намагається триматись в межах статусу виробника одних з найбезпечніших автомобілів. Тільки максимальні комплектації зможуть запропонувати адаптивне освітлення та бокову підсвітку дороги під час поворотів. Давно забута функція, яка, на мою думку, недооцінена.

Інтер’єр та комфорт в Toyota C-HR

Якщо вас не вразив зовнішній вигляд автомобіля, то не варто сідати в салон, адже не захочете виходити. За такий салон не соромно буде навіть Lexus. Наша шана дизайнерам, що вони не применшили дивовижний екстер’єр, а навіть підкреслили його.

Окрім чудернацької архітектури передньої консолі тут дивує досить масивна центральна консоль з орієнтуванням на водія. Тут окрім клавіш перемикання режимів і ручника, розташували ромбоподібний важіль коробки передач. Він маленький і звикати доведеться до нього пару днів, а ще й має незвичні перемикання. Іноді плутаєшся, але згодом звикаєш. Головне не поспішати, бо стрибає електроніка іноді швидко, а іноді затримується.

По салону досить кишень та підсклянників, зручна поличка перед пасажиром попереду, а знизу досить місткий бардачок. У дверні кишені можна поставити лише невеликі пляшки з водою. Підлокітник глибокий з додатковим рухомим ящичком. Є навіть гачки для одягу на центральній стійці. 

Порівняно зі своїм попередником, в новому C-HR вдвічі більше переробленого пластику, який використовується у понад 100 різних деталях інтер’єру. Серед них нова тканина для оббивки сидінь, виготовлена ​​з перероблених ПЕТ-пляшок, тільки в нашому випадку сидіння обшиті замшею та шкірою (це єдина версія з натуральною оббивкою), а кермо огорнуто теж штучним матеріалом, досить м’яким на дотик. Топові моделі також мають чудову м’яку замшеву окантовку на дверях, що робить їх особливо престижними.

В центральній зоні є бездротова зарядка з інтелектуальним датчиком від перегріву смартфона. Як завжди, Toyota турбується про зручність для користувачів і встановлює в обов’язковому порядку клавіші керування найважливішими функціями. Тут окрема панель для керування кліматом та підігрівами. Можна натискати клавіші або кнопки — функціонал буде змінюватись. Цікаве рішення. Набір перемикачів для клімат-контролю має преміальний вигляд і відчуття, а автоматичний режим працює в трьох режимах потужності.

Клімат взагалі організовано так, що салон швидко охолоджується або прогрівається. Зручні повітряні дефлектори, потужний моторчик пічки та швидке охолодження або обігрів. Є підігрів керма та передніх сидінь, а також лобового скла. І хоч заднім пасажирам не залишили шансів на повітря, все ж таки і там досить добре підтримується температура.

Мультимедійна система на сенсорному екрані в 12,3 дюйма пропонує декілька налаштувань екрана, вбудовану навігацію, бортовий голосовий помічник і бездротове підключення смартфона через Apple CarPlay або Android Auto. Підключається він швидко та працює чітко, не відвалюючись та не перенавантажуючи сам смартфон. Тут є окремі кнопки регулювання гучності та вимикання екрана. Дублюючі клавіші керування медіа є і на кермі, де взагалі багато кнопок, які дозволяють швидко перемикати необхідні функції.

Цифрова приладова панель пропонує декілька стилів для відображення, а інформацію зручно можна перемикати, до того ж тут залишається декілька екранів з необхідними даними. В топовій комплектації присутня і проекція на лобове скло.

Освітлення по салону світлодіодне, а декоративна підсвітка не тільки прикрашає загальний вигляд інтер’єру, але й виконує досить важливу функцію. Світлові смуги пропонують широкий діапазон кольорів (64 на вибір) і вони відображають прохолодну чи теплу атмосферу або час доби. Можна увімкнути програму на 24 відтінків, що будуть синхронізовані з часом і змінюватись кожну годину разом з яскравістю.

Освітлення також допоможе підвищити безпеку: звукові та візуальні сигнали системи допомоги при безпечному виході з машини будуть супроводжуватись зміною кольору освітлення на червоний, якщо існує ризик зіткнення з транспортом або велосипедистами, що наближаються з боку. Toyota C-HR є першою моделлю Toyota, яка отримала таку функцію.

Простір в Toyota C-HR

Враховуючи скромні розміри кросовера можна вирішити, що він затісний. Тільки простору тут досить для чотирьох дорослих. Попереду взагалі вільно влаштується людина будь-якого зросту. Сидіння регулюється за висотою окрім інших напрямків, можна відрегулювати і поперекову підтримку. Кермо теж регулюється за висотою та вильотом.

Заднім пасажирам залишили трохи простору для ніг. І навіть при повністю зсунутим переднім кріслом можна всунутись. Купеподібний силует трохи з’їдає вільне місце над головою пасажирів, але не критично. Посадка ж на задній ряд досить зручна, а головне, що пороги прикриті дверима та не будуть бруднити одяг.

Багажник не може похвалитись місткістю, тільки зручністю та красивим фірмовим килимом. Тут всього 290 літри, а максимально зі складеними кріслами — 1062 літри. Під підлогою заховано запасне колесо та необхідні інструменти.

Висновки

Toyota C-HR усім своїм виглядом демонструє, що Toyota таки може бути веселою і вражаючою. Він пропонує комфортне та приємне водіння, добре приправлене економічністю. Тож це стильний автомобіль для будь-кого, хто любить виділятись. Обирають такий кросовер як серцем, так і розумом. Адже тут вони сходяться єдиною думкою.

Однак проти може бути тільки гаманець, адже коштує він майже, як преміальний автомобіль. Є куди цікавіші прайси у конкурентів, тільки кожен з них буде мати свої вади та переваги. Так ціна на Nissan Juke стартує з 1 135 400 грн, а за найдоступніший C-HR треба викласти 1 435 920 грн. Peugeot 2008 взагалі коштує від 998 600 грн, але це вже цікавіша та насиченіша версія з дизелем наблизиться до 1 333 100 грн.

Правда в тому, що Toyota C-HR відразу ж виграє бали за свій стильний дизайн, який виглядає справді круто. В супроводі загальних вражень від попередника, цей кросовер буде одним з найнадійніших представників сегмента. Toyota пропонує фантастичну репутацію, як виробника автомобілів, які не ламаються, а тим паче не втрачає вартість з роками.

ПЛЮСИ: економічні гібридні двигуни, комфорт, технологічність, керування, маневровість.

МІНУСИ: ціна, скромний простір для пасажирів та багажу.

Технічні характеристики Toyota C-HR GR Sport Premiere Edition

Кузов, тип SUV
Габарити (ДхШхВ), мм 4362/1832/1558
Колісна база, мм 2640
Заявлений кліренс, мм 157
Об’єм багажника, л. 290\1062
Споряджена маса, кг 1655
Двигун 2.0 Dual VVT-i (M20A-FXS)
Потужність, к.с. 152
Крутний момент, Нм 188
Тип гібридної установки HEV
Потужність електромотора, кВт 112 к.с. + 40 к.с.
Тип приводу AWD-i
Підвіска Макферсон/ незалежна пружинна з двома здвоєними поперечними важелями
Трансмісія 7 e-DCT
Динаміка 0-100, с 7,9
Максимальна швидкість, км/год 180
Споживання палива, л (змішаний) 4,1
Вартість, грн 1 435 920
Вартість тестового авто, грн 1 954 318
Конкуренти Nissan Juke
Kia Niro
Peugeot 2008
Seat Ateca

 

Disqus Comments Loading...