Рубрики АвтоОгляди

Тест-драйв Volkswagen Golf MK8.5: за крок до преміума

Опублікував Олександра Єршова

Невдячна це справа змінювати улюбленця публіки, але завжди можна вносити дрібну корекцію. Оновлений Volkswagen Golf MK8.5 може і важко виділити, але точно він став більш приємним в спілкуванні.

Ну про що це я? Адже VW Golf був привабливим для споживачів завжди. Ось вже п’ятдесят років він не злазить з рейтингів та не зникає з переліку автівок обов’язкових до розглядання. У вас в оточенні точно є чи був власник одного з «гольфів». Навіть я колись задумувалась придбати собі Volkswagen Golf ще п’ятого покоління, але щось мені завадило.

Зараз власники будь-якої генерації діляться на дві категорії: ті хто в захваті від хетчбеку та напаковують його додатковими плюшками та ті, хто здихався його та видихнув спокійно. Саме тому мені було цікаво близько познайомитись з цим культовим «середнячком». Чи вже майже преміальним?

Детальне порівняння

Сідаю за кермо Volkswagen Golf з мурашками по шкірі. Невже цей хетч так змінився? Я давно не стикалась з ним близько. Останнє восьмого покоління з’явилось у 2019 році і до нас потрапило лише десь в карантинні часи, коли з роботою і тест-драйвами було важко. Згадую, що вихід восьмого покоління був досить суперечливим: хтось казав, що хетч вже не той та втратив свою особистість, хтось нарікав на складний інтерфейс та незручні сенсори. Рестайл повинен трохи виправити ситуацію.

Прибрали сенсорні клавіші з керма і повернули нормальні фізичні кнопки, виправили баги та збільшили екран мультимедіа з 10 до 12,9 дюйма. Може здатись, інтерфейс трохи заплутаний, але один раз розібравшись вже звикаєш і надалі швидко знаходиш необхідну інформацію, бо раніше він був ще більш заплутаним. Тут відбувається керування майже всіма системами та важливо іноді їх знаходити.

Тож зараз я бачу сучасну стильну автівку, що має всі необхідні плюшки від LED-світла по колу і до трьохзонного клімата. А ось повністю цифровий кластер на 10,2 дюйма не змінився та пропонує два стилі приладів на вибір та змінну інформацію бортового комп’ютера. Здається тут нічого зайвого, навіть є що прибрати. Я б ще замінила на кнопки цю панель керування світлом та підігрівом заднього скла, що зліва від керма, але вона так гарно вписується в смугу з приладовою панеллю, що вибачаєш їй цю яскравість.

Кольорова графіка відображає роботу активних помічників Volkswagen Golf, яких тут повний набір і які будуть доступні вже з початкової версії, як і бездротове підключення смартфона Apple CarPlay та Android Auto. До них в комплект йде і бездротова зарядка, а для пасажирів є порти Type-C попереду та позаду.

Не дуже зручна і сенсорна панель швидкого доступу до клімату, зміни режимів їзди та вмикання камер, але радієш, що вона взагалі є. Керувати кліматом не дуже зручно, коли потрібно постійно влазити в меню: кнопку підігріва керма не винесли окремо, потужність обдуву теж. Добре хоч панель під монітором дозволяє коригувати температуру та гучність. Відчуваю, що багато практичних рішень пішло в жертву дизайну та бажанню виділитись.

Інтер’єр Volkswagen Golf завжди був стилячим та практичним. Відповідно до комплектації (Life, Style, R-Line) буде змінювати стиль та насиченість функціями. Тестовий Golf прям топчик, у версії R-Line, і наче обіймає тебе затишком та впевненістю і вже на старті готує до цікавої подорожі. Крісла-ковші зі значною бічною підтримкою не дають ворухнутись під час різких маневрів, чорна стеля створює затишок, поглинаючи зайве світло і зосереджуючи тебе на зовнішніх горизонтах. Дійсно класний настрій тут, доповнений тепер діодною підсвіткою салону з можливістю вибрати один з 30 відтінків — і такий розширений потенціал вже перевага оновлення.

Правда, особисто я б обрала версію з масажем в кріслах, що буде в Style. До неї ще додається електрорегулювання та пам’ять сидінь для різних водіїв. З роками хочеться трохи більше комфорту ніж драйву. Непогана думка для VW — пропонувати обрати свою версію під свій смак. Тим паче, що ціна не сильно коливається від 1 316 768 гривень ($31 737) до 1 385 736 гривень ($33 399).

Якщо не вдаватись в деталі та не мацати зайвий раз пластик, то відчуття добротного та дорогого авто всюди. В нашому варіанті додали вставки з замші на кріслах та картах дверей, жодних хромованих елементів та стримане використання глянцевого пластика, який постійно заляпується та вкривається пилом. М’якість, зрозуміло, не притаманна цьому класу тож і не варто чекати преміальних фішок, хоча багато хто вважає, що сучасний Volkswagen Golf з легкістю може конкурувати з Mercedes-Benz A-Class та BMW 1-Series.

Для не дуже примхливих то так і є, тим паче, що за манерою поводження на дорозі Golf з легкістю може вважатись одним з найкращих, якби не Cupra Leon, але це тема буде розкрита в іншому тест-драйві.

Місця в салоні Golf пропонує більше, ніж A-Class чи баварці. На другому ряді буде комфортно навіть високій людині, а клімат можна відрегулювати. Є підлокітник з підсклянниками та окреме віконце доступу в багажне відділення. Volkswagen Golf не забуває, що він сімейний хетчбек, а не якесь спортивне купе і пропонує ще 381 літр в багажному відсіку. Може і смішно поряд з більшим вже за габаритами Ford Focus (375 л) та Honda Civic (404 літри), але місткість насправді непогана і плюс є «докатка» під підлогою.

Неспортивний драйв

Тільки не варто плутати R-Line з версією R, що легко можна зробити за шильдиками попереду та збоку. Це звичайний 150-сильний хетчбек з двигуном 1.4 TSI, який в восьмому поколінні працює в парі з восьмиступеневим «автоматом». Так, можна прощатись з DSG. Нам в Україні навіть версії з ним не пропонують, хоча в Європі він є, як і «м’який» гібрид.

Не скажу, що я не радію заміні робота на гідротрансформатор Aisin. В обслуговуванні він набагато практичніше та надійніше, ніж коробка з двома зчепленнями, яка потребувала спеціального догляду та заміни тих самих зчеплень. Скільки я зустрічала на сервісі круглих очей власників, які побачили прайси по заміні розхідників не злічити.

Програш такої підміни відчувається лише під час динамічної їзди. Якщо хтось подумає, що це таки спортивніша версія та намагатиметься вичавити з хетчбека миттєву реакцію, то буде розчарований. Автомат відмінно відпрацьовує в цій парі, якщо не вимагати від нього занадто багато. Він швидко та м’яко перемикається без жодних ривків чи помітних затримок, працює в кількох режимах їзди (Eco, Comfort, Sport, Individual). Старт зі світлофора та обгони виконуються без пауз та провисань. Розгін до 100 км/год тримається в межах 10 секунд, що загалом непоганий результат.

Volkswagen Golf вразив мене прогресивним рульовим керуванням, яке затискає рейку під час маневрування на швидкості більше ніж 30 км/год. Таке налаштування не вимагає навіть увімкнення спортивного режиму, кермо автоматично наливається зусиллям та кожен градус відхилення працює на ефективність. Дивовижна поведінка міського хетча. Тепер я розумію тих, хто любить тюнінгувати машини та влаштовувати слалом в потоці.

Головне не забувати, що витрата пального не буде до вас делікатною та миттєво стрільне до 15 літрів. Взагалі я не назву двигун економічним, навіть озираючись на вісім сходинок в коробці. Хетчбек по місту споживає 8,4 літри, а під час змішаної їзди з додаванням руху по трасі не сильно скидає.

Це не перший Volkswagen Golf, який побудовано на модульній платформі MQB, тож шасі тут не змінюється навіть з поколіннями. Звичайна конфігурація з незалежною підвіскою типу Макферсон попереду та мультилінійна зі стабілізаторами позаду. Це значить, що хетчбек пропонує максимально комфортне поводження на дорозі та для задніх пасажирів не втрачаючи в стабільності. В Європі є версії навіть з прогресивними амортизаторами, які затискають підвіску під час динамічної їзди.

Підвіска Volkswagen Golf непогано відкалібрована та не пропускає зайвих вібрацій та гуркоту в салон. Почути можна її роботу на вибоїнах, але це ніяк не впливає на керованість чи комфорт пасажирів.

Здається, що Golf став відчутно тихішим в салоні. Шумоізоляція поглинає різкі звуки, приглушує шум вулиці, але повністю не позбавляє від свисту вітру та буркотіння гравію. Працювати є ще куди, адже преміум пропонує куди більший акустичний комфорт, а тут непогано рятує аудіосистема Harmon Kardon, що створює звуковий купол навколо.

Взагалі жодних змін навіть з сьомим поколінням в механіці не знайдете. Тут все залишили на своїх місцях, навіть налаштування рейки та деталі в підвісці. Навіщо виправляти те, що і так непогано працювало?

Стримана концепція

Volkswagen Golf — один зі старожилів ринку, тож виробник з кожним поколінням намагається дотримуватись основної концепції та впізнаваних рис. Звичайно йому це не так добре вдається, як Porsche 911, але все ж таки впізнати Golf на дорозі легко. Все той самий силует типового хетчбека: звужений спереду та розширений позаду, окатий дах, короткі звіси. Схоже це все з того, що поєднує перший Golf Mk1 з нашим героєм. Ну окрім ще історії.

Осучаснили майже все, а з оновленням з’явилась не тільки підсвічена смуга перед капотом, але й підсвічений логотип, як у VW ID4. Ну і, звичайно лише трохи підправили фари та замінили бампера на більш агресивні. Позаду ж залишили все, як і було.

Оновлення скоріше глибші в опционалі, адже тепер для нього доступна система самостійного паркування Park Assist Pro та камери кругового огляду. Наш R-Line має лише матричне світло, яке відмінно відпрацьовує в темний час доби та вирізає зустрічний транспорт не засліплюючі його, залишаючи узбіччя чудово освітленими. Ще одна фішка, яку я помітила — підсвічування поворотів: він наче слідує за кермом.

Насиченість системами безпеки в усіх версіях відмінна. Адже тут пропонують зі старту не тільки повну мультимедіа, але й безключовий доступ з самостійним відчиненням та зачиненням дверцят, адаптивний круїз та камери заднього огляду. Style та R-Line вже матимуть ще й утримання в смузі руху та систему допомоги при їзді заднім ходом, яка буде зупиняти авто, якщо хтось чи щось буде заважати руху.

VW Golf МК1
VW Golf МК2
VW Golf МК3
VW Golf МК4
VW Golf МК5
VW Golf МК6
VW Golf МК7
VW Golf МК9

Не думаю, що вам потрібно розповідати про історію моделі. Гадаю кожен, хто хоч трохи цікавився автівками звертав увагу на Volkswagen Golf та може впізнати його в будь-якій генерації. Перший з’явився в 1974 році з дизайнерського ательє Джуджаро і перевищив всі можливі очікування його творців. З того часу модель безперервно випускається, а продажі вже перевищили відмітку в 37 мільйонів авто по всьому світу. Саме він започаткував гольф-клас та саме на нього рівняються і досі.

Були часи коли схожість на VW Golf вважалась найбільшим успіхом, який гарантував любов споживачів. Таким колись в дев’яностих був і Peugeot 205, Ford Focus, Honda Civic, Mazda 3 — всі вони намагались бути схожими, але Golf залишався еталоном та задавав стиль всім суперникам, яких з кожним роком з’являлось все більше.

Сьогодні кожен має свій індивідуальний стиль, хтось, як Focus та Civic виросли настільки, що вже не вписуються в сегмент. Хтось просто зник з нашого ринку. І тільки деякі ще намагаються задовольнити любителів «гольф сегменту», такі як Opel Astra та Citroen C3, Ford Focus та Seat Leon, а також і Skoda Scout. Вони не набагато дешевші, але програють Volkswagen Golf в оснащені. Залишається німцю прагнути віджати клієнтів у земляків та більш люксових Mercedes-Benz A-Class та BMW 1-Series, що вже здається навіть реальним.

Volkswagen Golf — наче Coca-Cola у світі автівок. Це завжди вибір за замовчуванням для неймовірної кількості покупців протягом п’яти десятиліть. І так само, як у «Кока-Кола«, можуть існувати альтернативи, які пропонують схоже, а можливо щось і краще, тільки в думках у людей завжди першим буде стояти «вибір за замовчуванням» і порівнювати інших будуть саме з ним.

ПЛЮСИ: комфортна їзда, керування, підвіска, системи безпеки, освітлення.

МІНУСИ: велика витрата пального, якість матеріалів в салоні могла б бути краще, важкий доступ до деяких функцій в мультимедіа, замало місця позаду для трьох.

Технічні характеристики Volkswagen Golf 1.4 TSI 8AT R-Line

Кузов, тип Хетчбек
Габарити (ДхШхВ), мм 4282х1789х1483
Колісна база, мм 2620
Заявлений кліренс, мм 140
Об’єм багажника, л. 381
Споряджена маса, кг 1304
Двигун бензин
Робочий об’єм, куб. см 1.4
Потужність, к.с. 150
Крутний момент, Нм 250
Тип приводу Передній
Підвіска перед. Типу Макферсон
Підвіска задня Мультишарнірна з гідравлічними амортизаторами та пружинами
КПП 8 АТ
Динаміка 0-100, с
Максимальна швидкість, км/год 180
Споживання палива, л (змішаний) 8.4
Вартість, грн 1 237 825
Вартість тестового авто, грн 1 385 736
Конкуренти Opel Astra
Ford Focus
Honda Civic
Seat Leon
Skoda Scala
Mercedes A-Class
BMW 1-Series