Рубрики Статті

Як EVA працює в умовах війни: кілька десятків магазинів EVA зруйновані або мають різні ступені пошкодження

Опубликовал
Элина Сулима

Незважаючи на військові дії, інтернет-магазин EVA.UA продовжував працювати і використовувати будь-яку можливість для забезпечення людей товарами першої необхідності та відправлення замовлень по Україні.

Про те, як компанія працює в умовах війни, нам розповіла виконавча директорка ТОВ «РУШ» (керуючої компанії мережі EVA та EVA.UA) Ольга Шевченко.

Компанія EVA шукає транспорт та водіїв

Робота мережі, безперечно, дуже ускладнилася. Основними проблемами, з якими ми стикаємося, є:

Курс Розмовної англійської від Englishdom.
Після цього курсу ви зможете спілкуватись з іноземцями і цікаво розкажете про себе.
Приєднатися

— обмежена кількість товарів;

— зруйновані мости, дороги, які дуже часто завалені розбитою військовою технікою та машинами;

— подорожчання логістичних послуг та палива;

— брак транспорту, водіїв та пального;

— робота в умовах підвищеної небезпеки (через обстріли співробітники не можуть працювати на деяких об’єктах);

— непрацюючі склади в Броварах та Харкові;

— однозмінна робота складів в Одесі, Дніпрі та Львові, яка ще й переривається через повітряні тривоги;

— втрата контролю над магазинами на тимчасово окупованій території;

— магазини, що відрізані від нових постачань, змушені розпродувати залишки товару.

Ми практично щодня радимося з регіональними директорами та вирішуємо, які саме команди вийдуть на роботу. Ситуація стрімко змінюється, а нам необхідно враховувати всі ризики, які сьогодні дуже високі. Адже ми як компанія несемо відповідальність за персонал та своїх клієнтів.

Кілька десятків магазинів EVA зруйновано

Упродовж усієї війни компанія не припиняла роботу. Магазини EVA відчинені там, де немає прямої загрози життю персоналу та клієнтів. Ми розуміємо, наскільки важливо дати людям доступ до товарів першої необхідності: гігієнічних, мийних, пральних засобів, а також продуктів для догляду за дітьми. Однак не завжди все залежить від нас.

Декілька десятків магазинів EVA зруйновані або мають різні ступені ушкоджень через обстріли. Насправді їх може бути більше, оскільки до деяких точок у нас просто немає доступу (наприклад, у Маріуполі, Охтирці тощо).

Ми не могли працювати там, де велися обстріли — у Чернігові, Ірпені та Бучі. Завдяки хоробрості команди частина магазинів у Києві та Харкові й далі функціонувала.

Перераховувати конкретні торгові точки, які працюють чи не працюють, немає сенсу. Ситуація змінюється щодня, тому їх список може постійно доповнюватися та уточнюватися. Актуальну інформацію ми надаємо на нашому офіційному сайті: https://eva.ua/

Деякі виробники опинилися в зоні бойових дій

Ми продовжуємо співпрацю як з українськими, так і з закордонними постачальниками. Для того щоби забезпечити споживачів необхідними товарами, наша компанія працює над збільшенням імпорту. Однак тут ми зіткнулись із цілою низкою складнощів.

Потужності деяких великих вітчизняних виробників опинилися в зоні бойових дій (Київській та Харківській областях). Зрозуміло, що такі партнери поки що не можуть постачати нам свою продукцію. Та і взагалі їхня робота під загрозою. Інші мають проблеми із сировиною — працюють на залишках.

Ніхто з наших партнерів поки що не заявляв про завершення своєї діяльності назавжди. Ми чекаємо, поки вони відновлять роботу, розв’яжуть проблеми з виробництвом та з персоналом (треба враховувати, що багато хто виїхав за кордон або вступив до лав ЗСУ/ТРО).

Закордонні постачальники мають товари, але довезти їх до магазинів через суттєві проблеми з логістикою теж непросто.

Машина впродовж доби не може проїхати понад 200 км.

Логістика дуже ускладнилась та уповільнилась. Машина впродовж доби не може проїхати понад 200 км за більш чи менш сприятливих умов. Всюди затори, працюють блокпости, запроваджено комендантську годину. Ми розуміємо, що це нинішні реалії, у яких опинилися всі — і ритейлери, і постачальники, і служби доставки. Але туди, куди ми раніше доставляли товар за добу, сьогодні машина їде 2–3 дні. Майже 30 % магазинів поки що недоступні для доставки товарів. Частина з них і далі працює, продаючи залишки. Найскладніша ситуація в Донецькій області, а також із торговими точками, розташованими в зоні бойових дій або на прилеглих територіях.

EVA активно допомагає ЗСУ, ТРО та волонтерам

У перші дні війни мережі EVA та VARUS перерахували 5 млн грн благодійній організації «Повернись живим». Крім того, протягом лютого-березня EVA активно допомагала ЗСУ, ТРО, благодійним організаціям, волонтерам, інтернатам, лікарням, шпиталям, перинатальним центрам, пологовим будинкам тощо. Для цього в компанії було створено оперативний штаб, який обробив приблизно 300 запитів з усіх областей.

Спочатку ми списували товари з магазинів, але наявні залишки не дадуть нам змогу працювати за цим принципом. Інакше в магазинах для клієнтів просто не залишилося б найпотрібнішого товару. Тому ми опрацьовуємо інші варіанти, зокрема, взаємодію з постачальниками, які готові надавати гуманітарну допомогу. Це складний процес, адже кожен може допомогти лише тими товарами, які виробляє. Отже, доводиться шукати не лише партнерів, які готові допомогти, а й фонди, що потребують саме такої допомоги.

Обсяг замовлень в інтернет-магазині EVA становить приблизно 40 %

На сьогодні з України виїхало кілька мільйонів людей — переважно жінки з дітьми. А це наша цільова аудиторія. Тому клієнтів стало значно менше. Наразі обсяг замовлень в інтернет-магазині EVA.UA становить приблизно 40 % від довоєнної кількості. Хоча бачимо поступове відновлення попиту. Ситуація в магазинах залежить від регіону, оскільки відбулася велика міграція людей усередині країни.

Найбільший попит мають товари першої необхідності

Продаж є по всіх товарних групах, але найбільшим попитом користуються дитячі підгузки, побутова хімія та засоби особистої гігієни. Водночас, ми не бачимо безладної та безсистемної купівлі продукції. Ймовірно, це свідчить про достатній рівень упевненості покупців у ситуації. Можливо, вони також дбають не лише про себе, а і про те, аби товару вистачило іншим.

На сьогодні всі замовлення клієнтів EVA.UA обслуговуються зі складу у Львові. Другий склад, розташований у Броварах, наразі не працює. Команда львівського розподільчого центру докладає максимум зусиль для обробки та відправлення замовлень протягом 1–2 днів, проте затримки з доставкою замовлень спостерігаються після їх відправлення. Для західних областей термін доставки став довшим, ніж у довоєнний час, і зараз становить приблизно 5 днів. Для центральних та східних областей він становить від 7 днів. Реально все залежить від оперативної ситуації в населених пунктах і на дорогах у кожній окремій області.

Перевірити доставку посилок з інтернет-магазину до конкретного населеного пункту можливо на сайті https://eva.ua/ua/oplata-dostavka/

Центральний офіс EVA не переїжджатиме з Дніпра

Центральний офіс EVA з перших днів створення розміщувався в Дніпрі. Наразі ми не бачимо підстав для зміни його розташування. Крім того, ще з часів карантину ми навчились ефективно працювати віддалено. Тому працівники, які вирішили тимчасово переїхати в інші області або за кордон, мають таку можливість.

Ми плануємо відкрити 2 магазини у Львівській області. Ще до війни вони були майже готові, але з початку бойових дій ремонтні роботи зупинилися. Зараз ми бачимо, як багато українців переїхало саме на Львівщину. Запит на товари першої необхідності там зріс, тому запуск цих об’єктів є дуже актуальним, щоби задовольнити першочергові потреби людей.

EVA знизила торгову націнку до 10 %

У перші дні війни через відміну акційних пропозицій постачальниками ми були змушені скасувати заплановані знижки в магазинах. Оскільки EVA завжди проводила вигідні акції, клієнти звикли до них і цей вимушений крок сприйняли як навмисне підвищення цін. Ми прагнули якнайшвидше відновити знижки на низку важливих товарів, і нам це вдалося.

Щоби утримати ціни на товари першої необхідності, ми знизили торговельну націнку до 10 %. Компанія також скасувала націнку на низку соціально значущих товарів. У будь-який інший час це було б просто неможливо.

Загалом нашими головними завданнями є:

— забезпечити роботу наявних магазинів;

— за першої нагоди відновити роботу там, де вона була припинена;

— не допустити дефіциту найбільш необхідних товарів.

Disqus Comments Loading...