Як говорити з керівництвом про підвищення зарплати
Хороша робота має гідно оплачуватися, тому й зрозуміло, що всі спеціалісти очікують на зростання винагороди з часом. Тож як краще просити підвищення зарплати? Як аргументувати, а про що краще не згадувати? На ці питання відповіли HR-фахівці відомих компаній і дали поради, як діяти в такій ситуації.
Спеціалісти Ciklum, SKELAR, Jooble, Boosta, Brainstack_, AllCares, ITExpert та expla розповіли, як підготуватися до розмови з керівництвом, на чому наголосити та чому «кредити в банку» та інші офери — погані аргументи.
Зміст
Для того, щоб уникнути непорозумінь і максимізувати шанси на успіх, Тетяна радить заздалегідь з’ясувати, як у компанії відбувається перегляд зарплат. Важливо знати, чи є визначені цикли протягом року, і чи керівник може врахувати очікування працівника в цьому процесі.
«Плануючи таку розмову з менеджером, треба готуватися до аргументованого обговорення. Апелюйте до своїх досягнень, внеску в розвиток компанії та вашого професійного зростання», — радить HR.
Натомість Тетяна не рекомендує вдаватися до маніпуляцій (наприклад, ультиматумів), порівнювати себе з іншими або вигадувати історії про офери від інших роботодавців.
«Це виглядає непрофесійно й викликає негативну реакцію. Варто розуміти, що організація зацікавлена в тому, щоб кваліфіковані, досвідчені колеги працювали якнайдовше. Проте будь-яка організація — це насамперед бізнес зі своєю стратегією, процесами й бюджетами, на яких базуються всі бізнес-рішення, зокрема про перегляд винагород», — пояснила спеціалістка.
Читайте також: Головні помилки та питання про плани на 5 років. Рекрутери дали поради щодо пошуку роботи
Анастасія радить аргументувати свій запит на підвищення зарплати відповідно до одного з цих факторів або їхньої комбінації.
Спеціалістка зазначає, що не треба засновувати свій запит лише на особистих причинах (наприклад, кредит на житло).
«Наймаючи вас, компанія розраховує отримувати певну цінність за певні фінансові інвестиції, якщо дуже сухо. Тож якщо ваші обставини змінюються, то подумайте, як ви можете створювати більше користі для бізнесу, а відповідно тоді й отримувати вищу компенсацію», — додала Анастасія.
Вона зазначила, що відкрите питання стосовно цінності, яку ви ще можете створювати, може бути хорошим початком відкритої розмови з менеджером та ще й допомогти йому відповідно планувати бюджет на команду.
Натомість Анастасія не рекомендує намагатися дізнаватися, які зарплати в колег, і порівнювати себе з ними для підвищення.
«Ви можете не знати усіх факторів вибору саме такого рівня компенсації для ваших колег, а лише подавати все через свою призму без усіх фактів зі сторони компанії. Такий підхід ще й покаже, що ви готові витрачати час на подібний рід занять замість того, щоб подумати про можливі покращення у своїй роботі», — вважає спеціалістка.
Ігор зазначив, що для нього діалог про зарплату — це не про «просити».
«Таке формулювання будує специфічну ієрархію між фахівцем і керівником, яка давно неактуальна», — вважає він.
Шихов назвав три основні стратегії для підвищення зарплати, які круто сприймаються менеджерами й не викликають негативу: аргументувати свою цінність, вказати на розширення функціонала або запитати про такі можливості.
Наприклад, знаєте про можливості росту у Team Lead. Можна запитати, що ще вам потрібно зробити для росту в цьому напрямі і на яке підвищення зарплати ви можете розраховувати. Менторинг новачків може бути аргументом, чому ви будете правильним вибором, додав HRG.
Найпростіше це зрозуміти, коли в компанії є внутрішні грейди (рівні) — ви знаєте, що маєте зробити та за який період, щоб очікувати підвищення. Або ж коли є культура створення індивідуальних планів розвитку чи performance review
Чого HRG не радить робити:
Читайте також: Папуга на плечі та співбесіда під снігопадом. Рекрутери розповіли про незвичні інтерв’ю
Якщо у вашій компанії є сталий узгоджений процес перегляду винагороди — опирайтесь на це, вивчайте правила та терміни ревʼю та готуйтесь до зустрічей, пояснила Катерина.
Ініціювати розмову на цю тему варто за умов, якщо у вас збільшилось навантаження, ви взяли додаткову відповідальність, результати вашої роботи є визначними.
Катерина також порадила, як підготуватися до зустрічі та до кого звертатися.
Чого точно не варто робити.
Наталі порадила спершу дослідити ринок, адже в більшості випадків компанії орієнтуються на ринковий порядок сум.
«Перегляньте найбільш цільові джерела пошуку роботи, які можуть показувати дані по зарплатах. Зазвичай це сайти пошуку роботи або рекрутмент-компанії. Також можна дослідити спеціалістів у нетворку, якщо вони можуть поділитися даними», — пояснила спеціалістка.
Далі потрібно підготуватися до розмови з керівництвом. Наталі радить слідувати такій структурі:
Спеціалістка радить бути готовими до відкритого діалогу та аргументації з боку керівництва.
А ось від чого краще утриматись:
Також врахуйте, що підняття зарплати — це не завжди швидкий процес, тому домовляйтеся про комфортні терміни та узгоджуйте всі етапи процесу і ваші очікування.
Читайте також: Спам і завеликі очікування. Рекрутерка розповіла про помилки початківців під час пошуку роботи
Ірина дала такі поради, як краще говорити про підвищення зарплати.
Чого краще уникати:
Перша та головна порада від Аліни — просити підвищення треба завчасно.
«Найгірший кейс — це коли ви не проявили ініціативу раніше, а тепер вже не можете більше чекати та готові звільнятися. Варто розуміти, що існують менеджери, які не ініціюють рейзи на своєму боці, а чекають, коли співробітник самостійно порушить це питання», — додала спеціалістка.
Вона пояснила, що це варто робити заздалегідь, бо в кожній компанії існують свої унікальні процеси. Тож якщо ви не підпорядковуєтеся напряму СЕО бізнесу, який може приймати рішення про підвищення самостійно, то погодження рейзу може зайняти певний час або ж є необхідність закласти це в бюджет на наступний місяць, квартал тощо.
Також часто буває, що для підвищення висувають певні умови (щось виконати, якось себе проявити), тому варто закладати час і на це, звернула увагу спеціалістка.
Аліна зазначила, що побажання щодо зарплати варто озвучити на одній з регулярних 1-1 зустрічей з тімлідом. «Можна завчасно попередити менеджера про те, що на дзвінку хотіли б обговорити питання винагороди. Так він матиме можливість підготуватися до цієї розмови», — пояснила спеціалістка.
Також вона радить підготувати аргументи: зверніть увагу на хороші результати впродовж певного періоду часу, досягнуті або перевиконані KPI, збільшення відповідальності, довготривалу якісну роботу без рейзів (понад рік чи два, наприклад).
«Не бійтеся говорити про свої досягнення. Адже хоч менеджер і працює з вами та бачить вашу роботу, він не думає лише про неї. Якщо ви підготуєте для керівника файл із вашими результатами, йому буде легше ухвалити рішення та аргументувати ваш рейз. А ви додатково продемонструєте, що cправді зацікавлені в продовженні співпраці», — додала спеціалістка.
Якщо у вас із менеджером довірливі стосунки, можна використовувати аргументи про ваші знання винагород в інших компаніях. Проте однозначно не варто цим маніпулювати, адже ви працюєте саме тут і в кожній компанії є свої правила та можливості.
Окрім того, не варто просити підвищення у вигляді ультиматуму, погрожувати звільненням або тим, що знаєте, скільки отримує ваш колега.
«Таким людям зазвичай зарплату не підіймають, адже для кожної компанії першочергово важлива мотивація спеціаліста працювати саме тут. Також не забувайте про попередні домовленості, якщо вони були. Якщо ви прийдете за підвищенням раніше погодженого терміну, це може знизити довіру менеджера до ваших слів», — вважає Аліна.
Любов вважає, що коли ви когось про щось просите, то в більшості випадків одразу опиняєтесь у програшній позиції. Тому вона радить підходити до цього питання максимально проактивно:
«Якщо у вас будуть хороші результати у вищезгаданих пунктах, то, скоріше за все, вам і не доведеться навіть заводити розмову про підвищення зарплати. Будь-який адекватний бізнес, який бачить людину, що дає високі результати, буде сам як підвищувати зарплату, так і виплачувати бонуси та просувати людину карʼєрними сходинками», — вважає Любов.
Спеціалістка пояснила, що саме таких людей компанії зазвичай бояться втратити й роблять максимум для того, щоб вони залишались працювати.
Ірина зазначила, що розмова про підвищення зарплати може бути стресовою та незручною. Тож правильний підхід і підготовка можуть збільшити шанси на успіх запиту до менеджера.
Посприяє успіху:
Краще уникати:
«Намагайтеся бути відкритим до діалогу. Навіть якщо зараз ви отримаєте відмову — запитайте, що можете зробити, щоб отримати підвищення у майбутньому», — підсумувала Ірина.