PIN-UP.TECH є основним напрямом PIN-UP Global і розробляє програмне забезпечення для індустрії iGaming. Автоматизований контроль якості тут почали запроваджувати три роки тому. Це дозволило працювати ефективніше і швидше.
Коли збирали команди для цієї місії, то проаналізували актуальні потреби бізнесу, зазирнули у плани, порахували кількість фахівців, яка для цього потрібна, і почали їх шукати. Сьогодні в PIN-UP.TECH три команди QA Automation, до яких наразі продовжують набирати людей.
Технічні фахівці у великих бізнесах часто настільки зосереджені на поточних завданнях, що щиро вважають: розповідати про роботу їм нічого. Насправді ж за щоденним спогляданням монітора стоять постійні челенджі, пошуки співкомандників і бажання не просто робити свою роботу, а вносити в неї щось нове та корисне.
Як влаштована внутрішня кухня в таких техкоманд, які навички та якості цінують у фахівцях і як це допомагає командам QA Automation у складних кейсах, для партнерського тексту з PIN-UP.TECH розповів їхній Head of QA Ярослав Гамрецький.
Зміст
Процес автоматизації контролю якості в PIN-UP.TECH розпочали 2021 року – тоді вирішили побудувати функціональну команду автоматизації. Тобто кожне нове завдання на автоматизацію виконував фахівець, у якого на той момент були вільні руки. Але згодом розробили нову, ефективнішу систему: за певним проєктом закріплюється фахівець і виконує завдання на автоматизацію в межах цього проєкту. Наразі команди QA Automation займаються не тільки автоматизацією, а й навантажувальним тестуванням і допоміжними сервісами для тестування.
На цей момент у трьох командах QA Automation близько 20 фахівців, за якими закріплена виключно автоматизація (automation engineer). І є ще приблизно 15 фахівців, які займаються автоматизацією та ручним тестуванням (general).
На позицію QA general можуть взяти фахівця з рівнем junior в автоматизації та як мінімум middle в мануальному тестуванні. А на позицію automation engineer фахівців уже набирають від middle-рівня до tech lead. Тобто рівень їхньої експертності залежить від позиції. До того ж деякі мануальні тестувальники перейшли в автоматизацію в межах PIN-UP.
У PIN-UP.TECH розповіли про цікавий кейс з побудови інфраструктури для навантажувального тестування.
«Ми створили універсальний інструмент із масштабуванням, яким тепер користується всі в PIN-UP Global. Також у нас зʼявилася чітко прописана політика навантажувального тестування, – пояснює Ярослав Гамрецький, Head of QA. – Найцікавіше, що цей кейс сформував професійну гільдію навколо цього процесу: є група людей, які є експертами саме в навантажувальному тестуванні».
Він додає, що це якраз і є другий тип завдань, який команда автоматизації вирішує у функціональній площині. Фахівець відключається від звичної автоматизації та переходить до навантажувального тестування. Така схема роботи цікавить співробітників, оскільки вони змінюють контекст роботи, перемикаються з одного завдання на інше – і це допомагає бути в тонусі. Також подібний підхід економить витрати для бізнесу, позаяк немає потреби наймати окремих експертів для навантажувального тестування.
Ще один цікавий робочий кейс – створення інструменту для ручного тестування. Він називається Sandbox і працює в царині тестування за принципом швейцарського ножа. Потреба в ньому була зумовлена архітектурними особливостями та необхідністю у використанні однією командою функціонала сервісу іншої команди. Щоб створити його, експерти проаналізували рутинні дії (pre-conditions) при ручному тестуванні і знайшли ті, що найчастіше повторюються. Для всіх цих повторюваних дій написали автоматизовані сценарії. Інструмент значно розвантажив команду і знизив відсоток рутинних завдань.
Sandbox у PIN-UP.TECH використовують для функціонального тестування нових фіч. За необхідності команда фахівців може описати будь-який сценарій, і він з’явиться в Sandbox. Простіше кажучи, якщо вже є один описаний pre-condition, він стає доступним для всіх інших.
«Якщо говорити про портрет тестувальника, – розмірковує Ярослав Гамрецький, – то, по-перше, це зацікавлений у процесі фахівець, який розуміє, що робить. Тобто, коли тестує, знає, для чого саме був розроблений цей функціонал, а не бездумно клацає по кнопках. По-друге, наш ідеальний кандидат має гарно розвинуті комунікаційні навички, швидко може змінювати контекст. Концентрується на завданнях, які виконує, не відволікається під час роботи».
Щоб відбувся метч із командою, кандидатів – як автоматизаторів, так і мануальних тестувальників – вибирають за такими критеріями:
«Кожна співбесіда унікальна, – зауважує Ярослав Гамрецький. – До кожного кандидата потрібен свій підхід. Потрібно зрозуміти, як людина мислить, як шукає шляхи для розв’язання задач. Це дозволяє зорієнтуватися в тому, чи зможе фахівець швидко розібратися у процесах та виконувати завдання на потрібному рівні. Далі, після того як це зʼясували, і починається справжня співбесіда».
За його словами, стеки розробки в межах напряму сильно перетинаються, приблизно на 70–80%. Тому пройтись по хардскілах і зрозуміти, як швидко людина адаптується, досить легко. Стеків автоматизації два – Python і TypeScript. Але загальні підходи в PIN-UP.TECH зберігають для всього скоупу
Серед небажаних рис кандидатів називають пасивність і токсичність. Такі люди руйнують дух команди та негативно впливають на продуктивність колег, іншими словами, з’їдають дуже багато сил та енергії. «З такими людьми дуже важко рухатись вперед, особливо, коли перед вашою командою стоять складні виклики», – пояснює Head of QA.
Більше про вакансії в PIN-UP.TECH.
Один зі складних і форс-мажорних кейсів для PIN-UP.TECH трапився під час міграції білінгу. Зазвичай розробники знають усі моменти, які потрібно протестувати до передачі завдання у відділ QA. Але цього разу сталося інакше, адже врахувати всі нюанси інколи неможливо через різні умови, у яких проходить тестування.
«Наша фахівчиня змогла перевірити баг-фікс у сервісі на етапі, коли “все горить” і “потрібно на вчора”. У цьому їй допомогли навички програмування Go та характерна для нашої команди риса – винахідливість, – розповідає Ярослав. – Колега швидко зорієнтувалася та написала власні скрипти для перевірки сервісу цією мовою».
Якби помилки вчасно не виправили та не протестували, події розгорталися б за одним із двох сценаріїв. І кожен з них є негативним для бізнесу:
«Саме цей випадок став показовим, аби ми ще раз переконались у тому, що найцінніші люди для нас ті, які не бояться вчитися нового, є гнучкими і спраглими до знань», – підсумовує Ярослав.
Для розвитку фахівців у PIN-UP передбачено оцінювання рівня експертизи, профільне навчання. Також є система менторства, яка дозволяє швидко знаходити відповіді на запитання.
«У нас існує два види менторства. Перший – адаптаційний: коли людина тільки приходить у команду, їй призначають ментора, який вводить у курс справ, розповідає про проєкт, домен і процеси, – додає Head of QA Ярослав Гамрецький. – Другий – коли фахівцеві потрібно прокачати якісь навички або світчнутись з однієї позиції на іншу, наприклад, перейти з manual у general».
Розвиток фахівця QA Automation у PIN-UP.TECH базується на performance review (PR). Разом з людиною окреслюють зони інтересів: які нові завдання було б цікаво брати їй самій і які є потреби в бізнесу. Далі, виходячи із результатів PR, формують цілі: визначають, яку експертизу потрібно для цього «дополірувати», а також очікуваний результат.
Також, якщо фахівець відчуває, що має прогалини у знаннях, то може звернутись у відділ Learning & Development, де йому підберуть необхідний курс. Витрати на навчання та відвідування профільних конференцій компенсують.
Здебільшого PIN-UP.TECH цікавлять фахівці, які мають фактичний досвід. У деяких випадках розглядають людей, які щойно пройшли навчальні курси. Водночас потреби у фахівцях часто закривають внутрішніми переходами – у команді є співробітники, які приходили як мануальні тестувальники та доросли до QA manager або tech lead.
Щоб фахівцям було зручно, PIN-UP.TECH забезпечує їх безліччю інструментів для комфорту й ефективної роботи: від Notion до складніших застосунків.
«Потрібно лише прийти із запитом та аргументовано пояснити, чому саме цей інструмент тобі потрібен», – розповідає Ярослав Гамрецький.
Наприклад, сервіс Sentry використовують для клієнтського перформансу. За його допомогою моніторять клієнтські показники сайту PIN-UP по всьому світу.
Більшість фахівців у своїх щоденних завданнях для написання коду надають перевагу продуктам від JetBrains. Серед інструментів для розробки автотестів вибирають PyCharm IDE, а якщо йдеться про штучний інтелект, то використовують MS Copilot. GitLab Repository та CI/CD – для зберігання та підтримки коду, а також для запуску тестів. Для навантажувального тестування використовують Locust разом з AWS, Sandbox і Terraform.
Окрім комп’ютерів і периферії у вигляді другого монітору тут також забезпечують робочі місця співробітників усім необхідним для комфортної роботи, навіть якщо людина працює віддалено. Під час блекаутів усі фахівці, які мали таку потребу, отримали EcoFlow, і це добре вплинуло на продуктивність команд, оскільки майже не було розривів у робочих процесах.
ЕЕфективний автоматизований контроль якості в PIN-UP Global – результат якісного підбору фахівців, їхнього навчання та розвитку. Завдяки такому підходу вдається швидко та якісно розв’язувати задачі та підвищувати експертизу як кожного співробітника окремо, так і всіх команд QA Automation.
У PIN-UP.TECH завжди є вакансії, які можуть зацікавити профі. Щоб долучитися до команди, вибирайте цікаву позицію серед вакансій на сайті і надсилайте резюме.