30 професій у крипто галузі: дропхантинг, крипто геймінг, дизайн

Опублікував kvint

Криптовалюти та можливість заробітку на них – одна з найбільш обговорюваних тем. Багатьом цікавий цей напрямок, але через велику кількість реклами курсів трейдингу складається враження, що в цій галузі люди займаються виключно трейдингом та спекуляціями. При цьому в самій індустрії насправді дуже великий дефіцит кваліфікованих кадрів.

Це перша частина з циклу статей, яка розповість про інші професії в галузі, що не пов’язані з трейдингом. Хочеться вірити, що матеріал допоможе комусь із читачів розкрити свої таланти та знайти для себе нову, більш цікаву та високооплачувану професію у криптоіндустрії.

Інтро

Криптогалузь – це напрям на стику ІТ, фінансів, криптографії, філософії та багатьох інших дисциплін.

Оскільки в галузі багато термінів, абстракцій та віртуальних сутностей, цей напрямок в інтелектуальному аспекті не найпростіший в освоєнні.

Шляхом цієї специфіки поняття “професія” у криптоіндустрії досить умовне, оскільки більшість “криптанів” зазвичай мають кілька криптопрофесій та успішно поєднують їх. Так їм зручніше отримувати результат та заробляти більше. Це можна порівняти з тим, що, припустимо, у селі більшість водіїв сільгосптехніки за сумісництвом є і механіками та спеціалістами з дрібного ремонту цієї техніки – такі вимоги обставин, у яких доводиться працювати. 

Але, попри це, я оперуватиму терміном “професія” як більш звичним для читачів.

У криптогалузі від фахівця потрібно багато креативності, дисципліни та прийняття відповідальності за свої рішення, оскільки галузь не церемониться з новачками та жорстоко карає за помилки. Це дає більше ризиків витратити час і кошти даремно і, одночасно, дає практично безмежні можливості самореалізації, розкриття своїх талантів і заробітку.

У даному циклі статей не писатиму про трейдинг, оскільки насправді це лише мала частина того, що відбувається в криптоіндустрії. І ще й не найцікавіша її частина:)

У криптогалузі досить багато професій які ніяк не пов’язані з трейдингом.  Я виділив 30 професій, що найчастіше зустрічаються, і розділив їх на професії, які не вимагають вкладень (або вимагають лише на мінімальному рівні) і професії, які вимагають капіталу.

Професії, описані в цій статті, зазвичай є першими, стартовими в криптогалузі. У більшості випадків перехід до інших професій відбувається вже після того, як людина спробує себе в одній із них. Через ці професії найчастіше “заходять у крипту” ті, хто зацікавився і хоче дізнатися більше.

Дропхантер

Дропхантер дослівно з англійської – “мисливець за дропами”. Людина, яка полює за винагородами, що видають криптопроекти.

Видача винагород з боку проєктів є чимось на кшталт “стандарту галузі”. Це не “гроші з повітря”, ці нагороди закладено у витрати проєктів на маркетинг. Проєктам вигідніше роздавати кошти своїм замотивованим користувачам, аніж витрачати їх на рекламу у сторонніх сервісах.

За 2024 рік нагороди видали кілька сотень проєктів, розмір нагород за деякими з них був досить відчутним і може становити сотні та більше доларів, наприклад Hyperliquid роздав понад $9000. Тому можливість заробити перші гроші на цій діяльності досить висока.

скріншот з дропом автора в проекті AEVO в 2024 році

Багато проєктів дозволяють брати участь у такій діяльності й для цього потрібно або зовсім трохи грошових вкладень, або зовсім не потрібно. Наприклад, тапалка Notcoin вимагала з вкладень лише мати на рахунку хоча б 20 грн у монетах TON для виведення отриманих нагород, які становили в середньому $100-200. Нагороди Notcoin видавав за кількість монет, які користувачі натапали по екрану та за виконані додаткові завдання та квести типу підключення до Телеграм-каналів партнерських проєктів, підписка на твіттер, відвідування сайтів тощо.

Тобто завдання, які за технічною складністю доступні для виконання навіть школяру.

Зворотною стороною цієї діяльності є те, що за такої низької складності з вами конкурують від кількох сотень тисяч до мільйонів людей. Відповідно, розмір нагород буде ділитися на досить велику кількість людей і мати невеликий розмір

Це можливо зробити системним джерелом доходу, але більш професійна діяльність вимагатиме більше фінансових вкладень і вищого рівня технічної кваліфікації. Більш детально про “тіньову сторону” цієї діяльності писав  тут.

Зазвичай ця робота не передбачає зарплати і робиться повністю на особистий страх та ризик людини. Тобто, вимагає для системного успіху – підприємницький підхід та досить непогану дисципліну.

Існує варіант працювати в цій діяльності за зарплату – наприклад, на посаді “воркера” в якійсь із криптоспільнот. Тобто виконувати ті самі дії, але отримувати гарантовану зарплату. Оплата праці зазвичай 200-500 доларів за 6-10 годинний день та певну кількість понаднормового навантаження. Через специфіку процесів у криптогалузі, 2025 рік буде дуже щедрим на наднормові навантаження, бо вийде в реліз дуже велика кількість нових проєктів.

Тобто, як перша криптопрофесія та можливість заробити перші кілька сотень доларів без вкладень – це непоганий варіант, але зазвичай через деякий час з неї переходять на вищу професійну сходинку або поєднують цю професію з іншими.

Геймер крипто-ігр

Геймери завжди мріяли не лише грати, а ще й мати змогу якось заробляти на цьому гроші. Епоха Play-To-Earn у криптоіндустрії ігор зробила цю мрію багатьох геймерів реальністю. Навіть якщо ти школяр, немає освіти і взагалі живеш у селі посеред Індії чи в Україні, яка сильно постраждала від війни та бойових дій. Багато крипто-ігор заохочують гравців заробляти у них гроші та виводити їх на свої потреби. У 2021 році гра Axie Infinity дозволяла раннім гравцям заробляти 300-500 доларів на місяць, що, по суті, стало системотворчою галуззю в країнах Південно-Східної Азії, де традиційно сильні спільноти геймерів та розвинена культура геймінгу. У тих краях це майже національний вид спорту.

З часів виходу Axie Infinity багато що змінилося, і сама ця гра переживає зараз не найкращі часи. Але все одно було і є досить багато проектів, які дозволяють заробляти геймерам. Це перестало працювати настільки тривіально як у 2021 році, але все одно можливостей залишається чимало. 

Цей напрямок дозволяє заробляти без досвіду і без вкладень. Але такий підхід вимагатиме віддавати грі 5 і більше годин на день для отримання більш-менш фінансово значущого результату. 

Більшість ігор все ж таки передбачають, що для покращення характеристик ігрового персонажа та прискорення прогресу у грі потрібно буде вносити у гру свої гроші та купувати бусти, покращення інвентарю тощо. Прокачаного персонажа можна продавати іншим гравцям, і за прогрес у проходженні квестів гри часто нагороджують дропами чи нагородами за успішну участь у турнірах.

Гравці можуть вкладати свої власні гроші у гру або влаштуватися на роботу в якісь криптоспільноти як “найманий геймер”, який прокачує ігрові акаунти для інвестора. Або, може мислити як підприємець – прокачувати за свій кошт ігрові акаунти та продавати їх на маркет-плейсах для інших гравців. Також в іграх часто є вбудовані маркетплейси, де можна купувати та продавати інвентар та бусти і вибудовувати  цілі економічні стратегії з фармінгу, лутання та заробітку грошей на цьому.

 Завдяки зручності використання крито-валют це зручніше робити, ніж у традиційних онлайн іграх і, таким чином, індустрія крипто-ігор поступово “забирає” гравців з багатьох традиційних онлайн-ігор. В крипто іграх можна сидіти і фармити/лутати необхідне не вставаючи з дивану/чи в компі і доволі швидко виводити заробіток в криптовалюту чи конвертувати в кошти на банківській картці.

Мінусом може бути те, що багато крипто-ігор поки що не наздогнали топові онлайн-ігри за якістю сюжетів, деталей виконання та опрацьованості ігрових механік. Вони часто більш прості та більш нудні, ніж звичайні ААА-ігри. Тому вони гірші за такими параметрами, як “іграбельність” та “реіграбельність”, але при цьому більш прибуткові як робота. Також мінусом є те, що більшість не супер рейтингових ігр на ранніх етапах не дозволить вам заробити більше декількох сотень доларів без вкладень коштів. А при вкладеннях коштів – це вже треба достатньо ретельно вираховувати економіку ігрового процесу для себе, щоб заробляти більше, ніж вклав. Але так, це може бути достатньо цікаво і прибутково, особливо коли у грі є більше 200 000 активних гравців та маркетплейс. При наявності більш-менш активної спільноти якоїсь високорейтингової крипто гри, середні цифри по фарму можуть сягати близько $10-80 на добу і більше. І, іноді так буває, що вдалося зайти  в гру на супер ранніх стадіях, й придбати якийсь інвентар за декілька доларів, прокачати і пізніше продати через декілька місяців за декілька сотень доларів. Але,  це можливо не в більшості випадків.

І, ще один мінус – завзичай більшість крипто-ігр не живе довго – зазвичай більшість середньостатистичних ігор втрачає більшість аудиторії максимум за рік, а зазвичай і швидше. Тому, деякі супер довгострокові економічні стратегії заробітку можуть за це строк не встигнути спрацювати.

Чи згодна людина витрачати багато годин на заробіток грошей у крипто-грі, чи витратити цей час на отримання професії та звичайну роботу – тут вже вибір за геймером. Але легких грошей у цьому напрямку немає. Це у будь-якому разі десятки, а то й сотні витрачених годин на місяць для отримання фінансово помітного результату. Без гарантії.

скріншот ігри Sacra

Приклади ігор, у яких можна заробляти:

Pirate Nation, Pixels, CatizenTerminal,  SleepagotchiSacra,  Wizzwoods,  Immortal Rising II,  Petopia,  Everdawn Champions, Greedy Goblin Master,  Wild Forest,  HellMaster,  Decentraland, SandboxSeraph    і т.д. 

І, ось ще українська тапалка, одна з небагатьох, що платить достатньо швидко:  Gold Eagle  і, ще одна тапалка: Midas

скріншот з української тапалки Gold Eagl

Більше інформації про такі ігри можна знайти, наприклад, тут:

ttps://dappradar.com/rankings/games

Дизайнер

У крипто-проектах є досить багато завдань для дизайнерів – це можуть бути як прості завдання (розробка дизайну промо-акцій та гейміфікованих елементів), так і розробка промо-сайтів та програмних інтерфейсів продуктів, гаманців, мостів, веб-інтерфейсів, ігор тощо. Попит є як на креативний дизайн, так і на більш консервативний.

При наявності релевантного досвіду поза крипто-індустрією знадобиться від 2 місяців на освоєння нюансів

Вкладення коштів – не потрібні.

Робота на ставці – можлива, такі пропозиції часто зустрічаються з боку проєктів і крипто-спільнот. Також часто бувають проєктні завдання та дуже багато задач у фріланс-режимі

Нестандартний підхід: за наявності досвіду можна пропонувати свої ідеї для проєктів, для регіональних спільнот проєктів і т.і. Іноді це дозволяє вигравати конкурси та отримувати нагороди від проєктів

Далі буде…

 

Опублікував kvint

Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.