30 професій у крипто-галузі. Частина 4: амбасадор проекту, спеціаліст по колабораціям

Опублікував kvint

Крипто-індустрія  і можливість заробітку у ній — це одна з тем, що цікавить багатьох  у 2025 році. Через велику кількість реклами складається враження, що в цій галузі люди займаються виключно трейдингом та спекуляціями. При цьому в самій індустрії насправді дуже великий дефіцит кваліфікованих кадрів.

Цей цикл статей розповість про інші професії в галузі, які не пов’язані з трейдингом. Хочеться вірити, що матеріал допоможе комусь із читачів розкрити свої таланти та знайти для себе нову, більш цікаву та високооплачувану професію у крипто-індустрії.

Це четверта стаття циклу.

Інтро

Перша частина матеріалу була присвячена професіям із відносно низьким та легким технічним порогом входу. Ця частина розкаже про професії, які потребують більшого досвіду, але при цьому дають суттєво більше можливостей для інтелектуальної, творчої та фінансової реалізації.

Друга частина присвячена таким професіям, як ресерчер, створювач гайдів, викладач,  автор навчального курсу,  помічник викладача,  коуч

Третя частина присвячена таким професіям, як крипто-SMM-менеджер, комьюніті-менеджер.

Нагадаю, що поняття “професія” у крипто-індустрії досить умовне, оскільки більшість “криптанів” зазвичай мають кілька крипто-професій та успішно поєднують їх. Так їм зручніше отримувати результат та заробляти більше.

Але я оперуватиму терміном “професія” як більш звичним для читачів.

У крипто-галузі від фахівця потрібно багато креативності, дисципліни та прийняття відповідальності за свої рішення, оскільки галузь не потурає новачкам та жорстоко карає за помилки. Це дає більше ризиків витратити час і кошти даремно і, одночасно, дає практично безмежні можливості самореалізації, розкриття своїх талантів і заробітку.

У цьому циклі статей не писатиму про трейдинг, оскільки насправді це лише мала частина того, що відбувається в крипто-індустрії. І ще й не найцікавіша її частина:)

Ця стаття присвячена таким професіям, як Амбасадор та Спеціаліст по колабораціям.

Амбасадор крипто-проекту (9)

Як відомо, історії про проект, що рекламує сам себе – це утопія. Усі проєкти без винятку вимагають продуманої стратегії просування, вдалого методу донесення інформації до ком’юніті і т.і.

Фахівець, який допомагає бренду в цьому, називається амбасадор.

Частково задачі, які виконує амбасадор перетинаються з тим, що робить SMM –менеджер,  але при цьому до амбасадору – більш гнучкі вимоги і більш лояльні вимоги до результату. Але, зазвичай, амбасадорам  рідше платять фіксовану зарплату і майже не видають рекламні бюджети. Про те, що робить  SMM –менеджер я писав у попередній, третій частині цього циклу.

У деяких проєктах амбасадорство – це діяльність із більш-менш жорстким набором функцій та регламентом дій і це оплачується.

Але, часто можлива робота в режимі “вільного художника” без регламенту та вимог, де єдиний критерій, що оцінюється – результативність (наскільки потужно зміг збільшити ком’юніті своїми активностями, як допоміг збільшити соціальні або технічні показники проєкту. Можливо, допоміг виявити/допомогти усунути критичний баг у коді, записав про це ролик і він став вірусним, тощо).

Іноді потрібні технічні амбасадори, що вміють програмувати /адмініструвати сервери/налаштовувати та підтримувати працездатність нод ( ПО проєкту, що встановлюється на стороні користувача і допомагає підтримувати працездатність проєкту). Про ноди раніше писав тут.

Іноді  потрібні “соціальні”амбасадори, що вміють залучати та утримувати аудиторію.

Іноді потрібні амбасадори – активні користувачі, які найбільш активно користуватимуться функціоналом продукту, тестуватимуть його.

Іноді для здобуття цього статусу потрібно пройти жорсткий конкурс. Але найбільш часто це робота без оплати (і без гарантій оплати), але з  надією на отримання майбутніх нагород. Така специфіка крипто галузі.

Ну і, звичайно, при такому широкому спектрі варіантів, нагороди можуть бути доволі різними, від “кепка, худі та кухоль” до “$50000 у токенах проєкту” або “доступ до пріоритетної черги купівлі токенів проєкту з алокацією до $10000”. (Алокація – це право викупити певну кількість токенів під час токенсейлу. Токенсейл – це етап продажу токенів, протягом якого проєкт підіймає раунд фінансування, продаючи свої токени охочим).

З порівняно свіжих прикладів: Був досить жорсткий конкурс на посаду амбасадору для проєкту ALEO, а нагороди після релізу склали від 500 до 45,000 в токенах $ ALEO (зараз торгуються близько $ 1, у піку коштували близько $ 6).

Для того, щоб бути ефективним амбасадором бажано мати хоча б 6 місяців досвіду в крипто-індустрії, ця діяльність не для новачків. Хоча бувають і приємні винятки, були історії проєктів, які вважали амбасадорським вкладом і видавали нагороди за те, що учасники набивали собі татуювання з логотипом проекту (наприклад, мем-проект CLOWN) або знімали відеоролики зі своїми йога-тренуваннями в обстановці, яка рекламує проект (проект ECO).

Вкладення: не потрібні, але швидше за все, на такому рівні, кошти на витрати типу оплат хостингу для сервера або SMM інструменту у такого фахівця будуть.

Робота на ставці: можлива, але це скоріше винятки. Найчастіше це конкурсні змагання  та оплата за результатом, без гарантій оплати.

Нестандартний підхід: за наявності досвіду можна пропонувати свої ідеї для проєктів, для регіональних спільнот проєктів і т.і. Це дозволяє вигравати конкурси та отримувати величенькі нагороди від проєктів.

Спеціаліст по колабораціям (10)(англ. партнерство)

У криптогалузі багато проєктів, продуктів і рішень виникло від того, що проєкти взаємодіють між собою – наприклад, міст для обміну криптовалют включає підтримку певного web3 гаманця або гра включає екзотичний блокчейн для прийому оплат, або DEX біржа інтегрує малопоширений блокчейн, або підтримку додаткового  токену крипто-гри і т.і.

Такі колаборації не виникають із безодні, хтось проєктує та організовує їх. Іноді це робить спеціаліст усередині команди крипто-проєкту, а іноді — сторонній фахівець, який проєктує таку колаборацію та домовляється з обома сторонами щодо співпраці, за якийсь % від результату чи на інших умовах.

Це одна з найбільш недооцінених професій, оскільки деякі дуже успішні колаборації не лежать на поверхні, вони виникають у голові якогось фахівця з колаборації, і ці його ідеї потім дозволяють об’єднувати аудиторії проєктів та робити перетікання аудиторій між кількома проєктами, що дає буст усім проєктам — учасникам колаборації.

Вкладення: скоріше треба, оскільки не про всі деталі майбутньої колаборації у спеціаліста є інформація одразу і безкоштовно. Наприклад, для підключення проєкту до біржі може знадобитися тестово прогнати деяку суму в токенах, щоб зробити своп, щоб протестувати, як це працюватиме. Але вкладення частіш за все не капітальні, не дуже великі.

Поріг входу: більшості таке мислення доступне тільки через 6+ місяців досвіду в крипто-індустрії і через великий досвід в якійсь іншій індустрії перед цим. Професія не для новачків.

Ця професія вимагає нестандартного мислення і найчастіше суто підприємницька. Як правило, не передбачає зарплати. Вакансії досить рідкісні. Зазвичай проєкти додають такі завдання в обов’язки іншим фахівцям. Але це досить міцно монетизується у разі успіху колаборації. Якщо ви зможете організувати колаборацію та обмін аудиторіями між проєктами, в яких є по 10 000 000 користувачів, вам скоріше за все не буде цікавий розмір вашої зарплати, бо % буде значно більшим 🙂

Нестандартний підхід: Для цієї ролі спрацює лише він. Потрібно здобути досвід в інших, близьких до цієї професіях, заробити деяку кількість дропів, розібратися, як спрацьовують колаборації  (бо вони є дуже поширеними в крипто-галузі), розрахувати та запропонувати свої ідеї проєктам. Це вимагає дуже глибокого розуміння галузі та готовності ризикувати.

Далі буде…