Вже не перший день людство на своєму прикладі бачить, як гроші та влада мають набагато більше значення ніж мораль чи ідеї. Світ ніби то забуває, що ж насправді є хорошим, а що просто інструмент для покращення світу. Гроші з кожним роком мають все більший вплив на людей, і мені стало цікаво, як ігри рефлексують на цю тему. Ось декілька моїх роздумів щодо цього.
Після проходження Cyberpunk 2077, а також маючи певний досвід в інших медіа-розважальних індустріях, не покидає відчуття того, що кіберпанк, як сеттінг світу настає і в реальному житті. І зараз йдеться не про встановлення кіберімплантів для покращення тіла або торгівлю власним тілом без огляду на моральність, хоча ці речі хоч і не буквально, а алюзійно таки мають місце в нашому світі.
Хочеться в першу чергу звернути увагу на продажність і корпоративізацію нашого світу, якщо так можна висловитись.
Ситуація на The Game Awards і взагалі в ігровому світі між Wukong і Nine Souls це показовий відхід моральних цінностей на другий план на користь продажам і фінансовій вигоді. Вплив будується не через чесність і справедливість, а банальну кількість і фінансовість.
Право голосу і розголосу мають не ті, хто справді заслуговують на це право, а той хто має величезну аудиторію, здатну як максимально підвищити продажі, так і абсолютно знищити. І це не тільки в відеоіграх. Саме тому Марвел та інші кіностудії видозмінюють сцени, постери та інші деталі своїх фільмів, саме тому Apple, Google та інші IT корпорації не згадують і заохочують оминати теми геноциду уйгурів або, по суті воєнну, ситуацію з Тайванем.
Китай це аморальне зло, яке поводиться як імперія, яка адаптувалась, Китай показує, що в сучасному світі все ще можна обмежувати волю власних громадян, знищувати непотрібних тобі людей, силою виборювати право на існування в інших країн і їх громадян і за це не буде жодного покарання, адже гроші та вплив стають на декілька щаблів вище за моральність або людяність.
Арасака, яка в грі є жахливою корпорацією, що ззовні здається не такою вже і поганою, але по суті, яка керується власними егоїстичними цілями вигоди, не зважаючи на людей, чиї життя будуть просто скалічені, в грі є японською компанією, але як же вони зараз нагадують Китай.
Cyberpunk 2077 стає ніби пророчим, відображає вигадану реальність, яка все більше нагадує справжню. Але в ігровій індустрії є інший приклад того, як гроші впливають на ідейність людей і це – GTA V.
Гра сповнена сатири на всі верстви населення, вплив капіталізму на людину показується явно не з найкращого боку. Кожен з героїв страждає тою чи іншою мірою через капіталізм і споживацтво. Але що вийшло насправді? GTA V стала не просто культурним феноменом, а постійним джерелом грошей для авторів. Випуск гри на три покоління консолей і вихід GTA Online дає нам зрозуміти, що автори, як так жорстко іронізували з капіталістів, які без жодної моральності керуються грошима, самі стали такими людьми.
І ось в нас є два приклади того, як ігри роздумують над майбутнім і сучасним. А також приклади з життя, які підтверджують ці роздуми. Cyberpunk 2077 це чудове спостереження за нашою реальністю і відтворення його в відеогрі, а GTA V створила для себе такі умови, коли спостереження творців за іншими перетворюються в реальність з самими творцями.