Пастка дорогих та дешевих смартфонів, або iPhone в кредит

Опублікував dexter-deshawn

Існує дуже багато категорій покупців з різною мотивацією та протилежними підходами у виборі товарів. Одні з них думають, що купивши найдорожчого флагмана, гарантовано отримають не тільки найкращі можливості, а ще підвищать повагу до своєї особи зі сторони оточення. Є й інакший тип споживачів, що думають ніби можуть обманути систему та ухильнутись від долі, заплативши мінімум грошей в надії отримати товар, що не гірше за дорожчих конкурентів.

Забудьте про флагмани та бюджетники

Іноді здається, що немає сенсу купувати флагман тому, що добрий смартфон зараз можна купити навіть за 300-400 доларів. Але чому тоді сім з десяти смартфонів, що найбільше продаються у 2024 році коштують понад 600 доларів? Наприклад, iPhone 15 Pro Max який найкраще продається.

Справа не в тому, що всі різко розбагатіли, а те, що компанії використовують нові хитрощі та своїми маніпуляціями змушують людей купувати флагмани та витрачати свої гроші, іноді навіть у кредит. Прочитавши цей допис, можливо, ви в майбутньому вже не потрапите в маркетинговий капкан.

Якість не буває дешевою?

Ну і давайте одразу відкинемо очевидні трюки, якими компанії найчастіше заманюють вас купити флагман. Адже і так зрозуміло, що тільки в найдорожчі смартфони потрапляють найпотужніші процесори, найкращі дисплеї та якісні камери. Навіть компанія Xiaomi, яка славиться своїми смартфонами з хорошим співвідношенням ціни та якості, все одно свої найкращі фішки залишає для топової лінійки.

І загалом, тут немає нічого незвичного, адже хороші речі коштують дорого і навіть при великому бажанні та ж компанія Samsung не продаватиме свій топовий Galaxy s24 Ultra за 300 доларів. Чому? Тому що ця сума ніяк не закриє навіть половини витрат на виробництво самого пристрою.

Але все ж таки деякі компанії в  стилі циганського маркетингу таки заманюють вас не тим, що їх смартфон найкрутіший, а тим що він найдешевший. Ну от подивіться, тут все те саме, що і в iPhone Pro Max 15, наприклад, але за пів ціни. І що цікаво, що подивившись на цифри, ви не помітите каверзи, там дійсно все буде круто, але тільки на перший погляд. 

Циганський маркетинг

Ось, наприклад китайські виробники дуже люблять шокувати дисплеями, які вони ставлять у свої смартфони і якщо, наприклад високою частотою оновлення або точною передачею кольорів вже мало кого здивуєш, то ось захмарна яскравість привертає увагу.

Загадка для догадливих: що спільного у цих пристроях?

У тому ж Galaxy s24 заявлена ​​пікова яскравість складає аж 2600 ніт, а в Xiaomi 14 – 3000 ніт. В Realme GT6 пікова яскравість становить взагалі 6.000 ніт. Ну погодьтеся, цифри неймовірні, особливо коли бачиш таке у бюджетників чи середнячків.

Компанії забувають уточнити, що таку яскравість ви може звичайно і побачите, але тільки в особливих умовах.

Ну, наприклад, ось ви дивитесь фільм Трансформери, там відбувається вибух, де маленька частина на дисплеї попадає в його епіцентр і саме там видає до 2000 або 6000 ніт. А ось основна яскравість буде набагато нижче.

За реальними тестами дисплей Galaxy s24 демонструє до 1400 ніт в режимі яскравості, а максимум для дисплея Xiaomi 14 взагалі тільки 1200 ніт. Ось вам і правило “неповної правди”, яка майже те саме, що і брехня.

Захищеність

Якщо ви хоча б раз дивилися презентації нових флагманів, то, думаю, ви бачили як компанії хваляться захищеністю своїх топових мобілок. Ну, наприклад, вони кажуть, що максимально захистили їх від попадання вологи та пилу, а також ще й поставили супер міцне скло, яке “в вогні не горить, об асфальт не б’ється”. А в результаті, поклавши свій смартфон у кишеню кілька разів, уже бачиш величезні подряпини.

Якщо зайти зараз на офіційний сайт виробника загартованого скла, то помітите одну дуже цікаву деталь, виявляється, що той же Gorilla можна замовити в різних варіаціях з товщиною скла від 0,4 мм до 1,2 мм. А для реального щоденного користування — це колосальна різниця.

Виходить, виробник може взяти загартоване скло, але найтонший варіант і ви вже не отримаєте обіцяний крутий захист. З усім тим, компанія вже заявлятиме про наявність крутого скла. 

Найсмішніше, що ви не дізнаєтеся якою скупою виявилася Samsung, Xiaomi або якась інша компанія, поки не впустите свій смартфон. Тому краще одразу купляти чохол з захисним бортиком, адже це значно дешевше, ніж потім міняти дисплей та сенсор.

Захист від вологи — це взагалі цирк. З одного боку, вона дійсно може врятувати ваш смартфон після падіння у воду.

Проте, пошкодження смартфона від води не покриває гарантія Xiaomi, Samsung та навіть компанія Apple. Вони відмовлять вам в обслуговуванні, якщо ваш смартфон потрапив у сервіс завдяки тому, що він булькнув у воду (надіюсь не в туалетній кімнаті).

Причому, що цікаво, Samsung ще й зазначає, що захист від вологи може погіршуватися з часом через природне зношування. З усього цього можна зробити лише один висновок, що не варто купувати смартфон одразу після виходу. Перед покупкою все-таки краще почекати якийсь час, подивитися різні огляди, почитати відгуки й лише потім віддавати свої гроші. Особливо якщо це «вбивця флагманів» із дуже привабливим цінником.

Пастка сітки ціноутворення

Купуючи смартфон за однією ціною, ви можете витратити більше, ніж спочатку розраховували. Мій улюблений приклад — це звісно компанія Apple. Ось вам приклад: найдешевший смартфон у на даний час — це iPhone SE за 400 доларів. Але все ж таки ця версія всього на 64 Гб, яких не вистачить навіть вашій бабусі. 

І ось сама Apple якраз і натякає, що зараз краще брати варіант на 256 ГБ вже за 580 доларів. І ви такі думаєте: ну все ж, навіщо мені брати iPhone SE за такі гроші, коли я можу знайти  тих 20 баксів і взяти вже iPhone 13. Так, всього на 128 ГБ, але зате тут дисплей більше, крутіше дизайн, дві камери та більш потужний процесор.

А якщо, наприклад, позичити пару гривень, то можна назбирати ще якусь соточку і взяти собі варіант на 256 ГБ. Це ж клас, але зачекайте, так за ті гроші вже можна взяти iPhone 14, у якого характеристики ще крутіше. Звичайно 100 доларів — це не маленькі гроші, але знаєте і не те щоб аж надто великі. До того ж вигода від покупки взагалі просто колосальна. Адже ви отримуєте вже не старий iPhone, а крутіші характеристики плюс підтримуватися він буде довше. Ну навіщо вже дрібнитися?

Two Hours Later … і ви стоїте вже з новим iPhone 15 Pro Max, кредитом на пару років, а найголовніше – радісний та з посмішкою іді***та.

Такими практиками користуються практично всі компанії. Вони чітко знають психологію покупця, за якою купити вигідніше – це набагато краще, ніж купити дешевше!

Таке рідше зустрічається в бюджетному сегменті, адже туди, як не крути, але люди таки йдуть, щоб заощадити. А от для аудиторії флагманів, яка готова витратити велику суму, компанії зроблять все, щоб ви залишили у них більше, ніж планували. Нічого особистого просто бізнес.

Функції які вам не потрібні?

Не знаю як ви, але після презентації Apple, Samsung або Google, я теж на мить захоплююся якимось новим смартфоном або гаджетом, ведуся на нього як дитина … Адже компанії розповідають багато чого цікавого, анонсують якісь прикольні нові функції. І мені тоді справді хочеться вірити у краще, через якийсь час у мене все-таки в голові виникає запитання: а навіщо мені це все? Навіщо мені знімання в професійних форматах у Pro Max, якщо я фоткаю тільки шашлики та свою машину після миття? 

Або наскільки мені потрібні зараз відео у 8К-60FPS, які мало того, що важать як Титанік, та ще й в 90% випадків переглядатимуться на екранах смартфонів?

Ну або, наприклад, титановий корпус, звучить звичайно круто, ніби вдень я офісний співробітник, а ночами одягаю маску і рятую людей від злочинців.

Олди тут! Пам’ятаєте титан?

Ну а насправді з’ясовується, що титану там як кіт наплакав або з нього просто якась вставка. Чи фарба потім облізе, як у ретро моделях Nokia. Проте люди ще й вишиковуються в чергу, щоб його помацати. 

Топові камери та екрани

Своєю чергою Samsung усім розповідає, як це круто мати в смартфоні десятикратний телевік. Може, звичайно і круто, якщо в будинку навпроти вас живе Марго Роббі, у якої в найспекотніший день зламався кондиціонер. Але згадайте, коли у вас були такі ситуації, коли знадобився саме ось десятикратний зум?

Особисто мені 3-5 кратного більш ніж достатньо. Навіть самі Samsung це зрозуміли та замінили у своєму Samsung Galaxy S24 десятикратний телеоб’єктив на п’ятикратний – 50 мегапікселів. Причому, щоб ще й не виглядати як дурні, вони намагалися всіх переконати, що їх ось цей десятикратний цифровий зум взагалі не поступається оптичному. Може знімає він непогано, але це точно не заміна повноцінної оптики.

Тепер настав час пройтися по Xiaomi, який другий рік поспіль хвалиться, що ставить у свої топові флагмани камеру з фізичною змінною діафрагмою. Може звичайно для фотографів це і корисна функція, але навіщо вона нам з вами? Фотографи користуються професійними камерами, а “інстасамки” та тік-ток діви й без змінної діафрагми можуть робити селфі.

Подивіться на Sony, вони ставлять хороші сенсори, дають купу налаштувань усередині камери, але вічно лажають з автоматикою. У результаті, як би вони не нахвалювали свою камеру в новій Xperia, вона мало кому потрібна як і власне дисплей із частотою оновлення понад 120 Гц.

Звичайно, плавний інтерфейс — це круто і на презентації 144 Гц або навіть ще 165 Герц виглядає справді дивовижно, але все ж таки насправді вони мало кому потрібні. Як мінімум тому, що абсолютна більшість ігор та програм підтримують максимум 120 Гц. Тому, в основному, якщо ви й бачитимете ці 144 Гц, то тільки гортаючи робочий стіл і відкриваючи папки – все.

Висновок

І ось це все я веду до думки, що компанії намагаються нас з вами переконати в тому, що їх новий смартфон — це вершина технологічного прогресу і він вам точно потрібен. Якщо думаєте, що цьому ніхто не повірить, то ви дуже сильно помиляєтеся. Навіть компанія Apple на цьому побудувала цілий бренд. Тому при покупці смартфона, особливо флагмана, одним із перших правил має бути слоган: завжди потрібно підходити до вибору смартфона тільки виключно з холодною головою і всі обіцянки виробника ділити мінімум на 3. Так само не варто вірити табличкам китайського “ляомаркету” у яких з часів “чесних” китайських ватів нічого не змінилося. Тільки тепер вони стали мегапікселями, герцами та нітами.

А що ви думаєте про політику смартфонних гігантів?