Ну що ж, S.T.A.L.K.E.R. 2 нарешті вийшов, з чим вас і нас Вітаю. Проте через високі системні вимоги від графічного двигуна UE5, у деяких користувачів можуть виникати проблеми з частотою кадрів та періодичними лагами.
Користувачі, якщо є охота, можуть витратити гроші не на купівлю відеокарти чи повного ПК, а вибрати варіант консольного геймінгу – Xbox Series S чи Xbox Series X. Яке ж було моє здивування, коли ціни на ці консолі виросли за місяць(!) до виходу гри. Тому треба розповісти, що і як буде, якщо ви захочете купити «старшу» консоль Xbox Series X і пограти в S.T.A.L.K.E.R. 2.
Якби не це підвищення цін та 0 наявності в офіційних магазинах, цього б допису не було 🙂
Ця частина загальна для обох Xbox Series S/X.
Після купівлі Xbox і створення власного акаунту (чи вже він у вас є з Windows) виникає закономірне питання «Як купити гру?». І тут існує аж 3 варіанти:
Чому Ultimate? Лише в ній є S.T.A.L.K.E.R. 2 для Xbox. В Core та Standart його немає. Для ПК підходить версія PC Game Pass (200+ грн). І не забудьте після купівлі будь-якого Game Pass анулювати підписку 😉
Граю на FullHD телевізорі, вважай на дешевому моніторі. Гра важить 140+ Gb (доповнення ще не вийшли на момент написання допису).
Що я можу сказати — гарна графіка. Все ж таки, UE5 ресурси Xbox їсть добряче. Це видно неозброєним оком! І перше, що вам потрібно зробити — це вирішити, на яких налаштуваннях грати. Тільки не починайте, що й на консолі треба вибирати налаштування! Ні! В грі лише 2 параметри: Якість та Продуктивність.
Чим вони обидві відрізняються ВІДРАЗУ? В Якості ви бачите зображення в 30 кадрів/сек, а в Продуктивності – 60 кадрів/сек. Як це досягається? Та чорт його знає 🙂 Скоріш за все, в режимі Якості «малюється» чесне зображення для FullHD, а в Продуктивності — зменшена роздільна здатність + Алгоритми апскейлінгу + Генератор кадрів. Проте в статичному кадрі, ви різницю майже не помітите між цими режимами.
Спробуйте здогадатися, який де режим? 🙂
Щодо стабільності частоти кадрів, то в обох режимах можуть бути їх коливання. Приклади: в першому бункері з «вченим» та база Залісся. Особливо, Залісся! Якщо почати дивитися на базу з гори поряд, то відчуєте різке «присідання кадрів на землю». Якщо ж будете йти (чи бігти) по рівній дорозі до Залісся — особливих проблем не буде (перевіряв 6 разів з різними налаштуваннями режимів графіки).
Який я рекомендую режим? Продуктивність. 60 кадрів/сек — це у 2 рази більше кадрів, ніж 30. Око таки побачить цю плавність 😉 Гра таки повільна сама по собі, тому проблеми від генератора кадрів навряд ви побачите.
Відносно Xbox Series S. На ній доступний лише 1 вибір графіки — Якість, в 30 кадрів/c. Скоріш за все, роздільна здатність трохи краща за 720р. Тому ця консоль підходить лише під FullHD.
Прикольне перемикання графіки.
Не лякайтеся своєї тіні.
Завантаження збережень після смерті – 18-19 сек. У мене стільки часу Windows 11 вмикається 😀
Гра працює з мишкою та клавіатурою. Ніяких додаткових налаштувань не потрібно. Хіба що швидкість миші, клавіші клавіатури. Тобто, особисто для кожного. Тому якщо ви будете грати з ними — можете посміятися як горить у мене в цьому розділі 🙂
Скріншот управління. НА ЖАЛЬ, змінити дії на клавішах НЕ можна.
Відразу по скріншоту видно, що керування налаштовував той, хто не грав у інші ігри на геймпаді. Хоча може грав та їх скопіював. Але не здогадався зробити кілька елементарних розумових дій. Чому в деяких шутерах ставлять Ближній бій на натискання Стіку? Бо ЗАЗВИЧАЙ йде стрільба на різні дистанції, і ближній бій — досить рідке явище. Звісно, як основа, можливий через спеціальні білди (ніж+пістолет для високої швидкості переміщення по арені).
До чого я веду? В S.T.A.L.K.E.R. 2 є такий елемент геймплею як розбиття ящиків для пошуку предметів в них. А коробок буває по 2-3 штуки біля один одної. І розробники на повному серйозі пропонують мені натискати на стік??? Швидко натискати на нього фізично не вийде (бо їде туди-сюди; елемент випадковості) + стік ще досить тугий для цього. Як вирішити? Поставити на натискання Правого стіку — Сховати зброю. Цю дію необхідно робити досить рідко (заходити на бази) і спеціально («маслину» не піймати на рівному місці).
Прицілювання з геймпадом ще та морока. Тому в «Налаштування — Керування — Види допомоги в прицілюванні» я поставив “Повне” для автоматичного захвату ближньої цілі при натисканні Прицілу.
Комірки швидкого доступу взагалі робив якийсь…. треба стримувати себе не ображати людей. Можливо я чогось не розумію чи не знаю, або навіщо було робити Затискання на 0,5 сек заради активації другого слоту? Наведу приклад, з аптечкою (1 слот) та бинтами (2 слот). Зараз у грі, для використання аптечки потрібно 1 раз Натиснути, а для бинтів — Затиснути ту ж кнопку на 0,5-1 сек. ЯКОГО?? Чому просто не зробити:
Також немає відміни дії, коли натиснув не те що треба. А це потрібно! Особливо, з всілякою їжею!
Епілептикам дивитись заборонено! Можливо, баг генератора кадрів.
Далі поговоримо про хітбокси аптечок, бинтів, патронів і т.д. Точніше, про їхне підбирання до інвентарю. Наводжу приклад у відео. Звісно, хтось скаже, що це баг з обʼєктом горілки — гра вирішила, що хітбокс більше, ніж горілка. І це добре, щоб вона була більшою. Проте, це не стосується інших обʼєктів. Спеціально показую це у другому відео, де я повинен ледь рухати стіком, щоб взяти іншу горілку та другу консерву.
Як я і казав, в трейлерах були завеликі кнопки інтерфейсу. Добре, що їх зробили такими досить маленькими.
Ще одна величезна проблема управління з геймпадом — Керування Інвентарем. Те, що мишкою буде кілька секунд максимум, то на геймпаді — ВІЧНІСТЬ. Приклад у відео. Кому лінь дивитися: Автомат я можу спокійно переносити у сейф рухаючи «мишкою», коли інші речі — зась! Для їх перенесення використовуй Контекстне меню. В цей момент мені захотілося видалити гру, бо це страждання за власні кошти.
Як можете побачити, Xbox Series X тягне S.T.A.L.K.E.R. 2. Просідання кадрів буває, проте не смертельно. Купувати консоль заради 1 гри? Спірне питання. Щодо Xbox Series S – краще купити відеокарту за її гроші.
Так, у грі не все ідеально, але точно відомо — цікава гра, питань немає. Видно, скільки зусиль витрачено на неї. Про те деякі моменти, особисто мене, вибішують дуже сильно через свою непродуманість. Терпіти можна, проте я не фанат Сталкеру. Оцінку не ставлю, бо проходити не буду.
Але мій улюблену “аномалію” я залишу тут. Гра не знає, як вона зветься: чи Xbox Edition, чи Windows Edition 🙂 Просто йолопи, які навіть процес гри перейменувати не можуть.
До свого «огляду», я не міг точно визначитись — це гарна чи погана реклама. Після того, як пограв сам — все ж таки, погана.
Щось нова версія двигуна ID Tech мене лякає на прикладі нового Індіани. А що з новим Doom буде тоді, коли графіка малюється «на очах», в 10 метрах.
А далі у мене допис на конкурс, Anime Awards 2025 (готовий на 90%) і ще щось для ачівки «1 допис в тиждень на протязі місяця». Скоріш за все, огляд аніме Неосяжний океан (Grand Blue).