Ну що ж, S.T.A.L.K.E.R. 2 нарешті вийшов, з чим вас і нас Вітаю. Проте через високі системні вимоги від графічного двигуна UE5, у деяких користувачів можуть виникати проблеми з частотою кадрів та періодичними лагами.
Користувачі, якщо є охота, можуть витратити гроші не на купівлю відеокарти чи повного ПК, а вибрати варіант консольного геймінгу – Xbox Series S чи Xbox Series X. Яке ж було моє здивування, коли ціни на ці консолі виросли за місяць(!) до виходу гри. Тому треба розповісти, що і як буде, якщо ви захочете купити «старшу» консоль Xbox Series X і пограти в S.T.A.L.K.E.R. 2.
Якби не це підвищення цін та 0 наявності в офіційних магазинах, цього б допису не було 🙂
Ця частина загальна для обох Xbox Series S/X.
Після купівлі Xbox і створення власного акаунту (чи вже він у вас є з Windows) виникає закономірне питання «Як купити гру?». І тут існує аж 3 варіанти:
Чому Ultimate? Лише в ній є S.T.A.L.K.E.R. 2 для Xbox. В Core та Standart його немає. Для ПК підходить версія PC Game Pass (200+ грн). І не забудьте після купівлі будь-якого Game Pass анулювати підписку 😉
Граю на FullHD телевізорі, вважай на дешевому моніторі. Гра важить 140+ Gb (доповнення ще не вийшли на момент написання допису).
Що я можу сказати — гарна графіка. Все ж таки, UE5 ресурси Xbox їсть добряче. Це видно неозброєним оком! І перше, що вам потрібно зробити — це вирішити, на яких налаштуваннях грати. Тільки не починайте, що й на консолі треба вибирати налаштування! Ні! В грі лише 2 параметри: Якість та Продуктивність.
Чим вони обидві відрізняються ВІДРАЗУ? В Якості ви бачите зображення в 30 кадрів/сек, а в Продуктивності – 60 кадрів/сек. Як це досягається? Та чорт його знає 🙂 Скоріш за все, в режимі Якості «малюється» чесне зображення для FullHD, а в Продуктивності — зменшена роздільна здатність + Алгоритми апскейлінгу + Генератор кадрів. Проте в статичному кадрі, ви різницю майже не помітите між цими режимами.
Спробуйте здогадатися, який де режим? 🙂
Щодо стабільності частоти кадрів, то в обох режимах можуть бути їх коливання. Приклади: в першому бункері з «вченим» та база Залісся. Особливо, Залісся! Якщо почати дивитися на базу з гори поряд, то відчуєте різке «присідання кадрів на землю». Якщо ж будете йти (чи бігти) по рівній дорозі до Залісся — особливих проблем не буде (перевіряв 6 разів з різними налаштуваннями режимів графіки).
Який я рекомендую режим? Продуктивність. 60 кадрів/сек — це у 2 рази більше кадрів, ніж 30. Око таки побачить цю плавність 😉 Гра таки повільна сама по собі, тому проблеми від генератора кадрів навряд ви побачите.
Відносно Xbox Series S. На ній доступний лише 1 вибір графіки — Якість, в 30 кадрів/c. Скоріш за все, роздільна здатність трохи краща за 720р. Тому ця консоль підходить лише під FullHD.
Прикольне перемикання графіки.
Не лякайтеся своєї тіні.
Завантаження збережень після смерті – 18-19 сек. У мене стільки часу Windows 11 вмикається 😀
Гра працює з мишкою та клавіатурою. Ніяких додаткових налаштувань не потрібно. Хіба що швидкість миші, клавіші клавіатури. Тобто, особисто для кожного. Тому якщо ви будете грати з ними — можете посміятися як горить у мене в цьому розділі 🙂
Скріншот управління. НА ЖАЛЬ, змінити дії на клавішах НЕ можна.
Відразу по скріншоту видно, що керування налаштовував той, хто не грав у інші ігри на геймпаді. Хоча може грав та їх скопіював. Але не здогадався зробити кілька елементарних розумових дій. Чому в деяких шутерах ставлять Ближній бій на натискання Стіку? Бо ЗАЗВИЧАЙ йде стрільба на різні дистанції, і ближній бій — досить рідке явище. Звісно, як основа, можливий через спеціальні білди (ніж+пістолет для високої швидкості переміщення по арені).
До чого я веду? В S.T.A.L.K.E.R. 2 є такий елемент геймплею як розбиття ящиків для пошуку предметів в них. А коробок буває по 2-3 штуки біля один одної. І розробники на повному серйозі пропонують мені натискати на стік??? Швидко натискати на нього фізично не вийде (бо їде туди-сюди; елемент випадковості) + стік ще досить тугий для цього. Як вирішити? Поставити на натискання Правого стіку — Сховати зброю. Цю дію необхідно робити досить рідко (заходити на бази) і спеціально («маслину» не піймати на рівному місці).
Прицілювання з геймпадом ще та морока. Тому в «Налаштування — Керування — Види допомоги в прицілюванні» я поставив “Повне” для автоматичного захвату ближньої цілі при натисканні Прицілу.
Комірки швидкого доступу взагалі робив якийсь…. треба стримувати себе не ображати людей. Можливо я чогось не розумію чи не знаю, або навіщо було робити Затискання на 0,5 сек заради активації другого слоту? Наведу приклад, з аптечкою (1 слот) та бинтами (2 слот). Зараз у грі, для використання аптечки потрібно 1 раз Натиснути, а для бинтів — Затиснути ту ж кнопку на 0,5-1 сек. ЯКОГО?? Чому просто не зробити:
Також немає відміни дії, коли натиснув не те що треба. А це потрібно! Особливо, з всілякою їжею!
Епілептикам дивитись заборонено! Можливо, баг генератора кадрів.
Далі поговоримо про хітбокси аптечок, бинтів, патронів і т.д. Точніше, про їхне підбирання до інвентарю. Наводжу приклад у відео. Звісно, хтось скаже, що це баг з обʼєктом горілки — гра вирішила, що хітбокс більше, ніж горілка. І це добре, щоб вона була більшою. Проте, це не стосується інших обʼєктів. Спеціально показую це у другому відео, де я повинен ледь рухати стіком, щоб взяти іншу горілку та другу консерву.
Як я і казав, в трейлерах були завеликі кнопки інтерфейсу. Добре, що їх зробили такими досить маленькими.
Ще одна величезна проблема управління з геймпадом — Керування Інвентарем. Те, що мишкою буде кілька секунд максимум, то на геймпаді — ВІЧНІСТЬ. Приклад у відео. Кому лінь дивитися: Автомат я можу спокійно переносити у сейф рухаючи «мишкою», коли інші речі — зась! Для їх перенесення використовуй Контекстне меню. В цей момент мені захотілося видалити гру, бо це страждання за власні кошти.
Як можете побачити, Xbox Series X тягне S.T.A.L.K.E.R. 2. Просідання кадрів буває, проте не смертельно. Купувати консоль заради 1 гри? Спірне питання. Щодо Xbox Series S – краще купити відеокарту за її гроші.
Так, у грі не все ідеально, але точно відомо — цікава гра, питань немає. Видно, скільки зусиль витрачено на неї. Про те деякі моменти, особисто мене, вибішують дуже сильно через свою непродуманість. Терпіти можна, проте я не фанат Сталкеру. Оцінку не ставлю, бо проходити не буду.
Але мій улюблену “аномалію” я залишу тут. Гра не знає, як вона зветься: чи Xbox Edition, чи Windows Edition 🙂 Просто йолопи, які навіть процес гри перейменувати не можуть.
До свого «огляду», я не міг точно визначитись — це гарна чи погана реклама. Після того, як пограв сам — все ж таки, погана.
Щось нова версія двигуна ID Tech мене лякає на прикладі нового Індіани. А що з новим Doom буде тоді, коли графіка малюється «на очах», в 10 метрах.
А далі у мене допис на конкурс, Anime Awards 2025 (готовий на 90%) і ще щось для ачівки «1 допис в тиждень на протязі місяця». Скоріш за все, огляд аніме Неосяжний океан (Grand Blue).
Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.
Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.