Samsung S24 Ultra проти iPhone, Xiaomi, Sony, Fujifilm: битва камер

Опублікував Назар Яворський

Здається, нещодавно на дворі був серпень, і ми перевіряли, на що здатні 200 “дешевих” мегапікселів від Xiaomi. Проте, залишилось багато відкритих запитань, на які я спробую відповісти в даному дописі, адже багато хто нарікав на походження попереднього пристрою. Тому я вирішив пошукати актуального флагмана у виконанні корейців – Samsung S24 Ultra.

Вступ

Основною гордістю фанатів корейського виробника завжди був телеоб’єктив великої кратності. Можливо, олди згадають навіть такий смартфон, як Samsung Galaxy S4 Zoom, який поступив у продаж ще в далекому 2013 році.

Samsung Galaxy S4 Zoom

Вже тоді він мав на озброєнні справжній 10-кратний об’єктив, що робило його схожим на гібрид “цифро компакта” та смартфону. Декілька років тому мені дуже подобався Galaxy S21 Ultra з 10-кратним оптичним зумом. Ложкою дьогтю здавалась недостатня роздільна здатність матриці у сенсорі телевіка — всього 10 мегапікселів. 

В пошуках “чесної” камери

Декілька років я користувався Samsung Galaxy S21 Fe, вважаючи його золотою серединою між дорогими флагманами та недостатньо функціональними середняками.

Основною претензією до нього були алгоритми постобробки, а саме токсичний колір на світлинах з великою кількістю рослинності. Згодом ситуацію виправила гуглівська GCam, але вона не підтримувала телеоб’єктив і полюбляла занадто прикрашати небо. Детальніше про це ви можете прочитати в давнішому дописі ось ТУТ.

Я дуже хотів побачити у своєму смартфоні “чесні кольори”, адже насиченість та контрастність я завжди зможу налаштувати самостійно. А ось “перешарп” та “HDR з пристрастями” так просто не прибереш. Натрапивши на віковий смартфон Sony Xperia 1, я знайшов те, що хотів — натуральну передачу кольору попри періодичні промахи в експозиції.

Samsung S24 Ultra, Sony Xperia 1 і Samsung S21 Fe

Як відомо, ідеальних речей не існує. У Sony також виявився недолік, який мені заважав — темний та “слабенький” 2-кратний телеоб’єктив. Крім того, він любить перегріватися в  літню спеку і відмовляється знімати відео в такому випадку. 

Мені завжди подобалась функціональність Samsung S21 Fe, який з коробки міг без проблем відредагувати відео, видалити з фото непотрібний елемент, записати вміст екрана та ще безліч потрібних мені функцій. Відмовлятися від всього цього заради камери Sony я не міг, так само як і перейти на iPhone, адже його камера також не “ловить зірок з неба”. Якщо не вірите, то порівняння камер iPhone 14 Pro ви можете знайти ось  ТУТ.

Минулої весни я сподівався, що, можливо, Samsung провела роботу над помилками у своєму Galaxy S24. На жаль, я помилявся, ситуація з алгоритмами тільки погіршилася у порівнянні з моїм S21 Fe, докази цього у дописі: Samsung Galaxy S24 проти Sony Xperia 1: фотобитва камер та філософій.

Камери Samsung S24 Ultra

На просторах інтернету можна знайти тисячі різноманітних оглядів та тестів девайсу. Дехто обурюється через прямокутний дизайн, дехто в захваті від стилуса, екрану, швидкодії… Я не буду зупинятися на цих моментах в рамках даного допису, а сфокусуюся суто на камерах та можливостях фірмового програмного забезпечення від Samsung, що допомагає нам в обробці фото та відео.

Загальні характеристики камер Samsung S24 Ultra ви можете відшукати у зведеній таблиці.

 

Основний об’єктив Телеоб’єктив 5-кратний

Надширококутний

об’єктив

Роздільна здатність матриці

200 MP

(16320 x 12240)

50 MP 12 MP
Апертура f/1.7 f/3.4 f/2.2
Фокусна відстань 23 мм 111 мм 13 мм
Сенсор Samsung ISOCELL HP2 Sony IMX854 Sony IMX564
Розмір сенсора 1/1.3″ 1/2.52″ 1/2.55″
Розмір пікселя 0.6 micron 0.7 micron 1.4 micron
Автофокус Лазерний автофокус PDAF PDAF
Стабілізація Оптична Оптична Цифрова

 

Основна камера S24 Ultra використовує сенсор Samsung ISOCELL HP2 і може похвалитися світлосилою f/1.7 та максимальною роздільною здатністю 16320 x 12240 px. У спостережливого читача на цьому моменті мало б виникнути в ліпшому випадку здивування або навіть обурення. Річ у тому, що герой мого попереднього порівняння Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G комплектувався Samsung ISOCELL HP3  1/1.4”.

Але не спішіть робити висновки, адже HP2 сучасніший за HP3, всупереч назві. Те, що власники китайця середнього класу мають “під капотом” сенсор від Samsung, досить цікавий момент. 

Samsung S24 Ultra і Fujifilm s6000fd

Для того, щоб ви могли наочно оцінити результати роботи камер Samsung S24 Ultra, я ввожу для порівняння цілу зграю різноманітних девайсів:

  • Sony Xperia 1чесний японець, який не грішить алгоритмами постобробки та передає кольори в натуральному вигляді без додаткових “покращень”
  • Samsung S21 Fe, щоб зрозуміти різницю між середньо-флагманським пристроєм минулих років
  • iPhone 14 Pro, щоб фанатам компанії Apple “життя медом не здавалось”))
  • Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G, який також комплектується 200-мегапіксельним фотосенсором від Samsung попереднього покоління
  • Fujifilm s6000fd з повноцінним оптичним збільшенням, щоб порівняти його з гібридним зумом Samsung

Проблеми “токсичності” та ідеальні умови

На жаль, сучасні тенденції йдуть в сторону все більш ширококутних об’єктивів, в цьому випадку у нас еквівалентна фокусна відстань – 23 мм. Ціною за це є втрата глибини та “розтягнутість” на краях світлин.

Як я писав раніше, найбільший недолік камер у виконанні Samsung – це «агресивна зелень». Перед вами фотографія з S24 та S21 FE. Тут видно, що хоча флагман трошки переборщує з насиченістю, але вже не так відверто, як S21 FE.

Чому корейські розробники не можуть всюди поміняти алгоритми, а залишають більш природну передачу кольорів суто для найдорожчого пристрою? Адже справа тут саме в програмній обробці та без відношення до конкретної моделі фотосенсора. Перенасиченістю грішить і звичайний Samsung S24, який я тестував минулої весни ось ТУТ.

А тепер подивіться як цей сюжет передав еталонний Sony Xperia 1. Тут у нас чесні кольори без сумнівних покращень.

Ось що виходить при наявності виразного неба та віддзеркалень. На світлині у виконанні Sony картина виглядає глибшою, тут брекетинг не старається усереднити деталі у невиразну масу.

Зверніть увагу, як класно справляються алгоритми з контрсвітлом у S24 Ultra. А от у більш вікового смартфона S21 FE видно чіткий “засвіт”. Я даю гарантію — тут постаралася просунута постобробка алгоритмів флагманського девайса. Як би не було, але факт є фактом.

В даній ситуації ми чітко бачимо, що зображення майже ідентичні: як у смартфона за 60К гривень, так і за 15К. Тому стає питання: для чого платити більше в стандартних умовах? Більшість людей навряд чи відчує різницю в девайсах при звичайному денному світлі.

Коли я показав це фото людям, які не розбираються в нюансах, то мені сказали, що справа у нас краща світлина, хоча по факту там просто завищена насиченість. Такі умови для камер — ідеальні, тут майже немає зелені, а достатню деталізацію видасть навіть китайський ноунейм.

Тому хто більше “накрутив” кольори, той і молодець. Як бачимо, флагман не збирається займатися зайвою самодіяльністю, на відміну від S21 FE. Але все це можна поправити в редакторі за декілька секунд.

Природа, пейзажі…

Цей сюжет нагадав мені мої торішні походи, коли я порівнював iPhone 14 Pro з дзеркальним фотоапаратом від Canon EOS 1100D.

Таке враження, що зліва айфон, а справа дзеркалка. Мені подобається м’яке виконання Sony без впадання у крайнощі  — чесна картинка, саме така, як я бачив її своїми очима.

А ось це дуже важкі умови — світанок з контрсвітлом. До винаходу алгоритмів брекетингу в такій ситуації не вийшло б нічого адекватного. Однак на дворі 2024 рік. Я спеціально навів для порівняння світлини з Sony та фотоапарату з 2000-х, щоб ви наочно побачили “суперсилу” смартфонів сучасності.

Причому результат Fujifilm – це ще й той максимум, що я зміг витягнути постобробкою з RAW. Sony, як відомо, ніколи не вміли налаштувати софтову частину, тому в таких складних умовах нічого адекватного не може вдатися апріорі.

Поважні фотографи вже напевно приготувалися бубніти про порушене правило третин, але тут все як у житті звичайного користувача, який навіть не включає сітку в налаштуваннях. З усім тим, світлина у виконанні Sony набагато виразніша, тепліша та загалом приємніша для сприйняття. На відміну від нейтрального відображення реальності у виконанні Самсунг, завдяки Соні ми бачимо, що жовта палітра наближає нас до осені.

В таких умовах можна сказати, що майже немає ніякої різниці між S24 Ultra та вже віковим середняком S21 Fe.

Знімання у похмуру погоду

Можете бути впевнені, що сучасні алгоритми постобробки зроблять все, щоб ви не побачили на своїх світлинах навіть натяку на погану погоду. Вони намагатимуться перетворити дощові хмари на синій обрій, щоб б ви не робили.

Тому, якщо ви дійсно хочете зафіксувати реальність, то в такому випадку треба шукати пристрій, який не так сильно втручатиметься в природній хід речей.

А ось ситуація важкого свинцевого неба у порівнянні з Samsung S21 Fe. Тут, як кажуть, кожному своє. Важко сказати без додаткового еталона, хто адекватніше спрацював в такій ситуації. З візуальної сторони флагман зробив картинку теплішою, хоча їй не вистачає глибини, як і S21 Fe.

Це дуже показовий випадок — за декілька хвилин до початку зливи. Sony чесно передав цей момент без прикрашень. Тут ми чітко бачимо темні дощові хмари, а ось Samsung завжди старається прикрасити дійсність, і може здатися, що це звичайні сині хмарки в його виконанні.

Зйомка в приміщенні

В умовах штучного освітлення можемо спостерігати різну роботу брекетингу та нормалізації зображення. Тут у нас є декілька джерел світла, тому алгоритми роблять декілька знімків з різним кроком експозиції та зводять їх в остаточну світлину. У результаті цього у Samsung S24 Ultra ми бачимо навіть те, що знаходиться за вікном. Платою за це виступає невеличка втрата тіней.

Коли минулої весни я тестував S24, то ще тоді звернув увагу на некоректні результати при зніманні у приміщенні. Тоді я списував це на помилки в алгоритмах постобробки й надіявся, що їх виправлять у нових прошивках. Коли я побачив ту саму картину вже в S24 Ultra, я був досить здивований, адже у них стоять різні сенсори, а програмні помилки ті самі.

При значенні ISO близько 1000 одиниць ми періодично можемо зустріти ось таку картину, коли втрачається деталізація, а текстури здаються занадто контрастними. Причому в нічному режимі таких проблем не спостерігається.

Ось ще приклад типової помилки смартфонів 24-ї серії. Звідки може з’явитися така зернистість при такому невеликому iSO? А от в старому Samsung S21 Fe такої проблеми не спостерігається.

Зум? Супер зум!

Однією з найкрутіших фішок флагманів від Samsung завжди вважався телевік. Багато хто каже, що такої кратності не потрібно в реальному житті, але особисто мені дуже подобається, коли є можливість зловити гарний кадр завдяки значному наближенню.

Не обійшлось і без ложки дьогтю, адже по-чесному — тут 5-кратний оптичний зум, а 10-кратна величина додається завдяки кропу з 50-мегапіксельного сенсора. Тобто, це вже цифровий зум. Для того, щоб зрозуміти, чи дійсно він готовий позмагатися зі справжньою оптикою, я в черговий раз зарядив батарейки та дістав з полиці вже відомого з моїх попередніх порівнянь ветерана  – Fujifilm s6000fd. Попри те, що йому не вистачає роздільної здатності сенсора, зате в наявності чесний 10-кратний оптичний зум. Так що зможемо побачити, що собою являє гібридний зум: маркетинг чи дієву технологію?

При невеликому наближенні бачимо, що S24 Ultra робить досить природне “боке” силою алгоритмів постобробки. Проте, якщо уважно придивитися, то можна помітити й помилки програмної моделі, адже деякі елементи лавочки не попали в зону різкості. Звісно, на екрані смартфона ви цього не помітите.

При хороших умовах освітлення гібридний зум дійсно відпрацював непогано, він дозволяє більш комфортно прочитати той текст, який при звичайному 5-кратному збільшенні вже стає недостатньо деталізованим.

В похмуру погоду 10-кратний гібридний зум непогано відпрацьовує. Можна впевнено сказати, що це не просто голослівний маркетинг. Але варто перевірити, що покаже справжня 10-кратна оптика Fujifilm FinePix? На мою думку, різниця тут не суттєва, але, навіть не зважаючи на меншу щільність пікселів, Fuji видає приємнішу картинку.

 

Ось ще один приклад знімання з 10-кратним наближенням. Чим менше світла попадає в об’єктив, тим складніше стає використовувати гібридний зум, адже 50-мегапіксельна матриця телевіку дуже чутлива до освітлення. В цій ситуації може з’являтися зернистість.

Якщо фанати iPhone питатимуть вас, для чого потрібне 10-кратне збільшення, то можете сміливо відповідати: щоб сфотографувати лякливого кота, який ховається в траві. Нарешті власники смартфонів можуть собі дозволити таку розкіш, яку мали власники суперзумів 20 років тому.

В цьому випадку світлина зроблена на світанку. Телевік не здатний похвалитися достатньою світлосилою, тому ми можемо спостерігати шуми та втрату деталізації. А ось здавалося б ще менш світлочутливий об’єктив старого фотоапарату прекрасно відпрацював, причому навіть за відсутності будь-якої стабілізації. Ось вам і древні технології…

Режим 200 Мегапікселів — каверза

Звісно, тут можна посперечатись, але як по мені сире зображення без “бінінгу” в режимі 200 мегапікселів сигналізує нам, що новий сенсор Samsung ISOCELL HP2 в Samsung не дуже якісно виконує свою функцію.

А як вам така ситуація? При наявності великої кількості листя та трави кроп з 200 мегапікселів у Samsung S24 Ultra перетворюється на кашу. Дуже схожу ситуацію я спостерігав у смартфонах Motorola. 

Макро

Насправді цей режим мало кому потрібен, тому виробники перестали встановлювати окремі макромодулі, за винятком хитрих китайців, яким просто потрібно спорожнити застарілі запаси своїх складів. Однак інколи хочеться пофоткати якихось жучків-павучків і порозглядати дрібні елементи мікросвіту.

Щоб отримати такий кадр на Samsung S24 Ultra, необхідно перейти в режим зумування. В цілому отримуємо непогану картинку: як на смартфоні, так і на старому фотоапараті.  

Предметна зйомка

Не знаю як вам, а мені більше подобається світлина у виконанні Xperia 1— в ній ми бачимо виразнішу тінь. Самсунг просто перетворив чашку на дзеркало за допомогою брекетінгу.

На перший погляд може здатися, що Sony “звалився” в жовтий спектр, але ні! Річ у тому, що на той момент світила саме жовта лампа. А от Самсунг у своєму репертуарі не зовсім переймається питанням освітлення. Варто зауважити, що S24 Ultra підібрав значення ISO, що дорівнює 1600 одиницям, а от Соні любить ризикувати, зменшуючи ISO та витримку. 

Проблеми “боке”?

Я не знаю, коли алгоритми постобробки навчаться майстерно емулювати ефект малої глибини різкості у складних умовах. Однак, судячи з усього, технології нейромереж допомагають в цій нелегкій справі камерам сучасних смартфонів.

Зліва у нас спроби iPhone 14 Pro імітувати ефект боке, як бачимо, вийшло халтурно. А от Samsung S24 Ultra майже впорався, тому цілком вірогідно, що в найближчому майбутньому така можливість з’явиться в усіх смартфонах.

Нічна зйомка — приниження Apple?

Щоб там не говорили фанати компанії Apple, але Samsung краще працює в нічному режимі. Причому S21 Ultra використав для цього ISO 3200, Айфон справився на 1600. Алгоритми постобробки в нічному режимі явно за корейцями.

Нічний режим у виконанні Samsung S24 Ultra виглядає насиченішим та деталізованішим за старенького корейського середнячка. Звісно, це не революція, просто поступові еволюційні кроки. Як на мене, ми вже прийшли до певного рубікону, після якого різниця в якості вже не настільки суттєва. Спочатку так було зі світлинами в ідеальних умовах, а тепер і нічний режим став доступний навіть для недорогих смартфонів.

В даному сюжеті у нас дуже мало додаткових джерел освітлення. З усім тим, ви навряд чи вгадаєте, де світлина зі смартфона за 60 тисяч гривень, а де за 15.

На цьому прикладі ми можемо побачити доказ того, що сенсор з більшою роздільною здатністю вимагає більше світла. Заглянувши в EXIF, можна помітити, що для S21 Fe зі світлосилою F/1.8 вистачило 3200 одиниць ISO при витримці 1/10 секунди. А от S24 Ultra був вимушений перейти на 5000 одиниць, інакше зображення вийшло б змазаним. 

Астрофото — вперед до зірок

Якщо ви хочете спробувати астрофотографію, то для цього краще дивитися в сторону професійної техніки або в сторону суперзумів.

Це фото я зробив ще у 2013 році на фотоапарат Canon SX240 HS. Не знаю, навіщо взагалі фотографувати місяць, адже краще пошукати якісніші світлини з нормальної техніки, якщо хочеться пороздивлятися кратери.

З зірками вже інша історія, там потрібний не тільки фотоапарат, а ще й спеціальна техніка, яка компенсуватиме кутову швидкість, дозволяючи вести зйомку при великих витримках. З усім тим, в темні блекаутні ночі ви можете трошки погратися з нічним режимом і фотографувати зоряне небо.

Підсумки

Нерідко основна причина для купівлі дорогого смартфону — це бажання зробити якісний знімок швидко і в будь-яких умовах. Адже для звичайного браузингу чи середньостатистичних забавок вистачить навіть девайсу за 350-400 доларів США. Якісні камери — це візитна карточка флагманів, що повинна чітко окреслювати лінію можливостей, яку не повинні перетнути представники нижчого бюджету. Але в реальності це зовсім не так.

Єдине, що кардинально відрізняє флагманські смартфони у фотоможливостях — це телевік. 

В цілому, якщо взяти до уваги суму компонентів і технологій, які пропонує Samsung S24 Ultra у порівнянні з іншими, то результат заслуговує на високу оцінку.

Ідеальних речей не існує, як би мені не подобалась передача кольорів в Sony Xperia, але іноді потрібно дещо більше: кращий телевік, хороше нічне фото, відео високої чіткості, можливості софту з коробки й т.д.

Якщо порівняти Samsung зі смартфонами iPhone 14 та 15 серії, то гаджети від Apple багато в чому програють: починаючи від телевіку, нічного режиму і до алгоритмів імітації “боке”. Якщо ж в черговий раз згадати режим 200 Мегапікселів, то у випадку з сенсором Samsung ISOCELL HP2 великої користі вони не представляють, зате роздувають розмір JPEG до 60-70 Мегабайтів.

Реальність зараз полягає в тому, що у світлинах серед білого дня в ідеальних умовах ви не побачите різницю між флагманом та смартфоном середнього класу. Мало того, вже навіть у нічному режимі ситуація вирівнюється. Водночас навіть кращий сенсор не є гарантією кращої світлини.

Світлини в повній роздільній здатності ви можете знайти ось ТУТ

Переваги:

  • Нарешті зникла проблема “токсичної” рослинності в Samsung
  • Постобробка чудово справляється з контровим світлом
  • 10-кратний гібридний зум — робоча технологія, а не елемент маркетингу
  • Технології постобробки ШІ краще імітують низьку глибину різкості та роблять непоганий ефект “боке”
  • Якісна стабілізація при зніманні відео
  • Хороше макро
  • Чудовий нічний режим

Недоліки:

  • Широкий кут камери деформує світлини по краях та зменшує відчуття глибини
  • У похмуру погоду постобробка намагається додати насиченості небу
  • При зніманні в приміщенні алгоритми постобробки іноді спрацьовують некоректно, в результаті чого ми втрачаємо тіні, деталізація заміняється контрастністю контурів та з’являється зернистість
  • Сенсор Samsung ISOCELL HP2 в режимі 200 Мегапікселів без бінінгу здається гіршим за Samsung ISOCELL HP3, що встановлений в деякі смартфони нижчого класу
  • Нереалістична передача освітлення

Дякую магазину Stylus.ua за наданий для статті Samsung Galaxy S24 Ultra!