Samsung XR: Project Moohan. Аналіз прес-релізу та роздуми на тему

Опублікував sviatoslav

На сьогодні ринок гарнітур змішаної реальності в основному представлений такими пристроями, як: Meta Quest 3, Pico 4 Ultra, Apple Vision Pro та Microsoft HoloLens.

Ситуація на ринку

  • Meta Quest 3 можна сказати, є лідером у цій галузі. Доступний за ціною (особливо Quest 3S), має підтримку багатьох програм, клієнт для Steam, нещодавно анонсовано інтеграцію з Windows 11, автономний та досить легкий.
  • Pico, випустивши модель Ultra, вступивши у перегони з Quest 3.
  • Microsoft HoloLens 2 спочатку не позиціювався для споживчого ринку, і, відповідно, він ніби є, але для звичайного користувача його немає. Практично міфічний пристрій, який до того ж не має повноцінного VR режиму. Потрапив до цього списку ті завдяки змішаній реальності.
  • Apple Vision Pro у комерційному плані зазнав невдачі, що не дивно, враховуючи його ціну та відсутність контенту. Він більше схожий на демонстрацію технологій.

    Трохи історії

Samsung, своєю чергою, була першопрохідцем у галузі мобільних VR-рішень, представивши у 2014 році шолом-гаджет Gear VR, який використовував потужність смартфона (на той час це був Galaxy Note 4) і був, по суті, VR-кінотеатром, адже іншого контенту було вкрай мало. І переміщуватись у віртуальному просторі було неможливо.

Офіційний пресреліз Samsung

І ось, слідом за анонсом від Google платформи XR ,13 грудня 2024 року Samsung анонсувала свою гарнітуру під кодовою назвою Project Moohan (Moohan з кор. “безкінечність”)

XR включає в себе: віртуальну реальність (VR) + доповнену реальність (AR) + змішану реальність (MR)

Дизайн

Що нам показали на офіційному рендері? Завдяки металевій окантовці та склу, яке покриває майже всю передню частину, основна конструкція виглядає значно витонченіше порівняно з прямими конкурентами. Але, швидше за все, як і у випадку з Quest 3, основний об’єм за допомогою дизайнерського рішення захований за м’якою частиною, яка знаходиться між пристроєм і обличчям користувача. Тобто витонченість, найімовірніше, — дизайнерський трюк, але досить вдало реалізований.

Чи будуть для гаджета варіанти як жорсткого, так і м’якого кріплення для голови (як це є для Quest), поки що неясно. Як показує користувацький досвід, жорстка конструкція, має низку переваг:

  • робить тривале використання шолома більш комфортним;
  • дозволяє додати додатковий акумулятор для більшої автономності;
  • перемістити акумуляторну частину назад, що значно зменшує вагу та об’єм основної частини пристрою.

Але є й мінус, на мою думку, суб’єктивний: при жорсткому кріпленні, конструкція стає більш громіздкою для перенесення у подорожах.

Hardware

Очікувано, обіцяють усе найкраще та найпотужніше. І вважаю, що немає причин у цьому сумніватися, адже, по суті, це буде флагман і показовий пристрій із великим об’ємом пам’яті, вважаю, не менше 512 ГБ, камерами, здатними якісно відображати навколишній світ для доповненої реальності. Заявлена співпраця з Qualcomm говорить про те, що Samsung відмовилася від використання у пристрої власного процесора на користь Snapdragon. Це рішення зумовлене високою продуктивністю та енергоефективністю Snapdragon, що особливо важливо для XR-пристроїв, де потрібен баланс між потужністю, нагріванням і тривалістю роботи від батареї. Не скажу, що це несподівано, враховуючи лідерство Qualcomm.

А чого варто очікувати від software?

Тут є що обговорити. Зізнаюся, я негативно ставлюся до UI-UX від Meta, і Quest для мене не став винятком. З переосмисленням користувацького інтерфейсу в One UI Samsung стала одним із лідерів зручних оболонок для операційної системи Android. І вважаю, що цей багатий досвід буде перенесений у віртуальне середовище, що однозначно вселяє надії. Тож обговоримо, що нам обіцяють в офіційному прес-релізі

Мультимодальність

Мультимодальність — це здатність системи, пристрою чи інтерфейсу працювати з кількома типами даних або каналами взаємодії одночасно. У XR-гарнітурах це забезпечить природну взаємодію через голос, жести, погляд та інші канали.

Останній рік показав зростання технології генеративних моделей і, зокрема, появу робочих моделей, які працюють локально. Samsung знову стала першопрохідцем, впровадивши AI-технології у свої пристрої. У XR-гаджеті це більш ніж затребувано, адже набирати текст на віртуальній клавіатурі без тактильного зворотного зв’язку, цілитися в невеликі елементи інтерфейсу, скажімо так, не зовсім зручно.

Samsung у тісній колаборації з Google обіцяє впровадження Gemini у систему. Зазначу, що на днях, Google анонсували нонвлення Gemini до версії 2.0.

Чи буде це локальна система, така як Gemma 2B, чи взаємодія буде реалізована через API, поки що незрозуміло. Найімовірніше, Galaxy AI, так само як і на смартфонах, використовуватиме мікс із цих рішень. Наприклад:

  • використання локальної моделі для корекції введеної голосом інформації та взаємодії з користувацьким інтерфейсом;
  • модель через API — для більш живого спілкування з AI-агентом, який вимагає великої потужності та ширших можливостей.

Чи добре працюватиме Gemini, враховуючи існуючу частку негативу порівняно з ChatGPT, покаже лише час. Чи буде можливість взаємодії через трекінг очей, Samsung поки також нема інформації.

Співпраця з Google означає:

  • тісну інтеграцію з сервісами, а це повноцінний офіс, де дуже знадобиться мультимодальність;
  • встановлення Android-додатків, а це тисячі програм і ігор, чого немає в Quest 3;
  • нові рішення, які Google розвиватиме у своїй анонсованій платформі Google XR

Хотілося б, щоб була підтримка Steam, про яку зараз немає жодних заяв. Відсутність цієї інтеграції може суттєво вплинути на популярність пристрою серед геймерів, адже Steam пропонує величезну бібліотеку VR-контенту.

У підсумку

Чи вдасться Samsung стати конкурентом для Quest 3?

Найімовірніше, ні, з однієї причини: ціна, яка, вважаю, буде нижчою, ніж Apple Vision Pro, але на рівні флагманів Galaxy, тобто в районі 1000-1500$ (це лише моя здогадка), у противагу Quest 3/3S, ціна яких становить 550$ / 330$.

З іншого боку, Samsung XR може запропонувати преміальний користувацький досвід завдяки високій якості збірки, мультимодальності та глибокій співпраці з Google. Пристрій, безумовно, буде дуже цікавим і подарує те, чого не змогла дати Apple — новий користувацький досвід і розширювану платформу, яка завдяки колаборації з Google вже має широку базу.