Steam Machine: вбивця консолей чи конкурент ПК?

Опублікував arm-lich

Вже не перший день інтернет гудить наче бджолиний вулик. І всьому причина — Valve, анонсувавши Steam Machine — компактний гібрид ПК і консолі, який обіцяє перевернути уявлення про домашній геймінг. Девайс виглядає як спроба поєднати зручність консолей з гнучкістю ПК. Але чи зможе він реально витіснити PlayStation, чи Xbox, чи все ж залишиться в тіні повноцінних комп’ютерів? 

Що таке Steam Machine і чому про неї говорять?

Steam Machine розміром приблизно з Nintendo GameCube. Вона працює на SteamOS, що по факту базується на Linux. Valve обіцяє, що він запускатиме більшість ігор зі Steam-бібліотеки на 4K з 60 FPS, але з використанням апскейлінгу FSR від AMD. Це не чиста консоль, бо можна встановлювати інші програми чи навіть іншу ОС, але фокус саме на грі.

Основний потенціал тут у гнучкості: на відміну від консолей, де ми обмежені екосистемою Sony чи Microsoft, Steam Machine дає доступ до тисяч ігор зі Steam, включаючи ті, що не підтримують Linux офіційно завдяки шару сумісності Proton. Він добре знайомий затятим лінуксоїдам. 

Digital Foundry взагалі заявили, що це може стати “мостом” між ПК і консолями, особливо для диванних гравців, яким не хочеться морочитися з Windows. Але чи вб’є це консолі? Навряд чи, бо консолі все ще простіші в налаштуванні та мають свої ексклюзиви. 

Територія “великих” хлопців

Виходить, що Steam Machine зазіхає на територію ПК-панів, де діють зовсім інші правила, а в повазі “груба” продуктивність, яка наче катком готова переїхати всі гріхи оптимізації та недбалість розробників.

Таким чином чому б не порівняти потенційні можливості Steam Machine з повноцінним бюджетним ПК. Минулого місяця також був огляд Acer Nitro V 16 AI, який коштує приблизно 55 000 гривень, але навіть він потужніший за Steam Machine. За 33 000 гривень чи $750-800 зараз можна зібрати собі приблизно такий конфіг.

Процесор AMD Ryzen 5 5600X (3.5-4.4), 6 ядер
Материнська плата A520
Відеокарта GeForce RTX 5050 8192MB
Внутрішній накопичувач 1024 ГБ
Оперативна пам’ять 32 ГБ (DDR4)
Блок живлення 550 Вт (Bronze)

По своїй продуктивності він буде потужніший за Steam Machine, хоча RTX 5050 не може претендувати на 4К (за вийнятком дуже невимогливих проєктів). Навіть якщо використати всі “чіт-коди” у вигляді DLSS та генератора кадрів, понизити налаштування та якість текстур, то максимум можемо розраховувати на 2К.

Яким чином RDNA 3 з 8,9 TFLOPS збирається забезпечити 4К*60 fps? Відповідь напрошується сама собою. Буде консольне мило + FSR. Поціновувачі високих діоптрій звісно нічого не помітять, але ПК-пани хоча б середніх конфігурацій ніколи не подивляться в сторону Steam Machine.

Залишається єдине запитання: скільки це все буде коштувати? Можливо, ціна питання змусить закрити очі на вже наперед зрозумілі обмеження. Особисто я не вірю в успіх Steam Machine.

Ставка на екосистему виглядає сумнівною. Середньостатичні Steam-гравці сидять на NVIDIA 3060-4060. Навіщо їм ще одна RTX 3060? Консольні геймери своєю чергою вже мають на чому грати та прив’язані до своєї екосистеми. Тому я дуже сумніваюсь, що “парова машина” здобуде широкої популярності та не повторить долю попередніх технічних девайсів від Steam.

Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.