Продовжуємо рубрику «Трохи про». На цей раз буде одна з моїх найулюбленіших серій ігор: Mafia.
Серія Mafia складається з (увага!) 4 ігор, а не 3. А саме, Mafia: The City of Lost Heaven та пакету ігор Mafia: Trilogy, що складається з:
Трохи розпакування коробки гри для Хкоробки – 3 диски, 1 досить великий двохсторонній плакат (поряд лежить iPad 12.9″ 2 покоління).
Почнемо з самої першої гри – Mafia: The City of Lost Heaven. Я пройшов її в свої шкільні часи, коли ще дивився ТВ та найкращим каналом був QTV. І ще був канал Мега, в якому була передача «Японамать». На якомусь каналі ще крутили Богатирські ігри з Вірастюком. А на М1 була Футурама о 11:00. Ех, ностальгія…
Так, вона не входить до пакету Mafia: Trilogy. Але про неї неможливо не згадати. Купити її можна в Steam за ціною дорогої чашки кави – 58 грн, коли буде акція. Правда, Вам знадобиться ще не одна чаша іншого напою, щоб пройти гру 😉
Гра завжди дає Вам щось нове в ігровому плані: гонки з часом або супротивниками, стрілянину з різних видів зброї, бійки з “гопотою” тощо. А саме головне: кожна місія є унікальною та зі своїми особливостями. Наприклад, потрібно вкрасти ящик з діамантами. Але для цього потрібно попрацювати звичайним робочим вантажником та возити ящики туди сюди. І перевезти ці ящики за відповідний час! Не одне збереження/сейв (Save) та завантаження (Load) може знадобиться для виконання цього завдання.
Чи візьмемо звичайнісіньке завдання — вкрасти машину і перевезти з точки А в Б та, знову в А. Що може піти не так? По-перше, це гоночне авто, яке водите в перший раз і вона значно швидше за звичайні авто. По-друге, ви їдете містом та не повинні потрапляти на очі копам. По-третє, це таймер, за який потрібно все це зробити. Вам кажуть, що з точки А в Б доїхати за один проміжок часу, потім гра забере певний час на сюжет, а потім дорога з Б в А. Таймер — один на всі ці дії. А проїхати пів міста потрібно, туди й назад. По-четверте, немає автоматичного прокладання маршруту (його взагалі в грі нема). Тобто, маршрут будуєте самі, постійно дивлячись на карту.
Або ще 1 приклад місії — підірвати будинок, знайти та вбити «дівчину легкої поведінки» і боса цього будинку розпусти. Звісно, ніхто не повинен вижити. Зачистка будівлі буде не простою. А щоб вбити боса знадобиться видати 4-5 хедшотів (headshot – вистріл у голову) самому босу та його охоронцям за умовних 5 сек. Чому так швидко? У автоматної черги запитайте і кнопки Load 🙂
Також в грі є цікаві фішки:
На жаль, сучасному геймеру складність гри може здаватися важкою. Немає авторегенерації здоровʼя, стара графіка, авто-сейв — лише початок місії, необхідно вручну натискати кнопку Save, потрібно самостійно вивчати карту, уважно (!) змінювати магазин в зброї. Коротше — трохи застарілий геймплей, від Old School. Гра приходиться десь за 20-30 год. Хтось швидше, хтось довше. Це не Dark Souls, не переживайте. Бос лише 1 і він вкінці гри.
Якщо ж хтось вирішить пройти гру, то в нього 2 вибори:
Зміст
Щодо Mafia: Definitive Edition можу сказати лише одне — навіть якщо пройшли оригінал, цю частину також пройдіть. Я пройшов її за 12 год 33 хв, середня важкість з середнім налаштуванням автоприцілювання. Це моя перша гра на Xbox, тому на цій грі отримував перші навички грі на геймпаді. Відносно автоприцілювання — середнє значення майже не допомагає 🙁
Сюжет, порівняно з оригіналом, не змінився. Можливо, деякі місії розставлені в іншому порядку. А ось деякі місії таки змінилися:
В більшості випадків — геймплей став краще, або змінили так, що і немає різниці. Єдине що додало складність для мене — стрільба з геймпаду в деяких моментах. Передаю “Привіт” броньованій машині копів та злітаючому літаку.
А для тих, хто хоче частини геймплею з оригіналу — вибирайте складність вище Максимальної. Там немає авторегену та потрібно слідкувати за магазинами в зброї. Скоріш за все, додані інші складності в місіях, але не перевіряв.
Трохи зламав скрипт з жовтою машиною.
Ще додам за музику – так, в оригіналі краще. Озвучування – і там, і там на висоті. Але в оригінальній грі більше італійських слів. І це значно додає атмосфери.
Mafia II. Це майже пряме продовження першої частини. Як саме? Герої Mafia II допомогли нашому головному герою з попередньої гри. Про це буде окрема місія, так що не хвилюйтеся 😉
Сюжет цієї частини таки слабкіший за попередню частину серії. Місій поменше, але цікаві. А відкрита кінцівка стала мемом, який не можна використати, бо спойлер. Гра проходиться десь за 16 год. Як таких, важких завдань немає. Я вибрав середню складність. Є кілька DLC.
Більшість місій — це перестрілки. Ну, як і в оригіналі. Хоча є моменти, де буде потрібно захистити свій блискучий металевий зад від «голубців» в рукопашному бою. І бути боксером в тюрмі. Ну і вкрасти машину у чорношкірих гангстерів, які її також десь вкрали.
І тут я перейду до того, що мене вибісило — немає стрільби з машини. В оригіналі була ця механіка, а ось в сиквелі немає. І одне з перших завдань — вкрасти машину у чорношкірих. Вони в тебе стріляють зі своїх машин, а ти в них — ні. Але на Xbox це “викрадення за 60 сек” вирішується просто — розігнатися до максимальної швидкості по прямій, поки гра не перестане їх відмальовувати для тебе 😀
Скоріше за все, це завдання є відсиланням до оригіналу та першої місії. Також є момент з тими самими коробками, де тобі потрібно їх розвантажити. Відсилання на моменти з оригіналу — це добре. Нагадаю, що в Mafia: Definitive Edition механіки вантажника немає, тому не всі збагнуть про що мова.
В свій час гра була досить технологічною. А головною фішкою в графічному плані був дим. І не просто сірий, а дим змінював колір відносно освітлення. В свій час FPS значно падав з цими налаштуванням. Xbox цей дим «зʼїдає», але налаштування дальності видимості/промальовки — досить низький. Винні як розробники (змінити файл конфігурацій — це 10 хв роботи), так і попередні консолі.
RayTracing? Не смішіть. Ось лампи садять Xbox Series X на коліна. Звісно, це баг і так бути не повинно.
За DLC – не зрозуміло, навіщо вони потрібні. Добре, добре. Історія Джо ще може бути цікава. А ось грати за невідомо кого – не бачу інтересу.
Щодо Mafia III є багато думок. Точніше, їх аж 2:
Так, це одна і та ж сама гра. Але в Definitive Edition виправлено більшу частину багів. Мабуть, виправлені, але це не точно. В Mafia: Trilogy саме ця версія. І судячи з Metacritic за ці 2 версії – Definitive Edition таки краще (8.3 від ПК проти 3.9 у звичайної).
Збірник багів на релізі. Автор: Crowbcat
Для свого проходження я вибрав середню складність та максимальне автоприцілювання. Чому максимальне? Боти стріляють точно та боляче. Бот з дробовиком — точно смерть з близької відстані. Бої краще вести тільки 1 на 1, використовуючи укриття.
Сюжет першої години гри, як в кіно. Постійно змінюються кат-сцени, стрільба в банку, підрив сейфу, втеча від копів на катері в каналізації, міні-стелс на фестивалі Марді-Гра. І якби розробники зробили такою ВСЮ гру (хоча-б на 6-8 год), тоді б люди змогли закрити очі на технічні проблеми. Але потім йде моторошний грінд у вигляді зачистки зон від ворогів.
Якщо коротко у мене виходило так: 2 години я зачищаю регіон і ще 10-15 хв йде проходження сюжетного завдання. Регіонів – 9 штук. Кожен регіон поділений на 2 частини. В кожній частині є свій міні-бос, тобто так, 2 міні-боса на регіон + 1 сюжетний як окрема місія. Щоб дістатися до міні-боса, потрібно зробити шкоду заробітку міні-боса. Як зменшити заробіток? Приїжджати на бази та вбивати ворогів і ламати предмети заробітку. Після того, як зламав на необхідну суму, міні-бос зʼявляється на основній базі. І ви знаєте що? А базу я то вже зачищав та вона знову з купою ворогів!!!
Час в грі не відображається в статистиці. Але близько 1700 мертвих ботів натякає, що гра довга. Якщо читачі не зрозуміли, то уточню за місії. Є основні сюжетні, основні додаткові, додаткові додаткові (це не помилка), та додаткові «розкриваючі» від керівників районів.
В грі є відкритий світ. І це повноцінний відкритий світ, а не як попередніх іграх — світ між місіями. Але в ньому нічого робити.
Поради по проходженню: